Michelin Pilot Road Radial ... Ervaringen ?
Michelin Pilot Road Radial ... Ervaringen ?
In het Duitse motorblad Motorrad nr. 10 ( verschenen 29-4-'05 ) staat een bandentest voor zgn. "Reiseenduro's".
Voor deze test werd een Honda Varadero 1000 gebruikt.
Geteste bandenmaat, vóór: 110/80 R 19 en achter: 150/70 R 17.
De Michelin Pilot Road Radial komt hierbij als beste uit de bus!
Heeft iemand wellicht al ervaringen met dit type banden op zijn of haar Strom
Voor deze test werd een Honda Varadero 1000 gebruikt.
Geteste bandenmaat, vóór: 110/80 R 19 en achter: 150/70 R 17.
De Michelin Pilot Road Radial komt hierbij als beste uit de bus!
Heeft iemand wellicht al ervaringen met dit type banden op zijn of haar Strom
Nee, geen ervaringen met de Pilot Road. Wel begin ik er nu al serieus over te denken om die als volgende te laten monteren.
Bij 5000 zijn de trailwings vervangen door BT020. Bij droog weer krijg ik het niet voor mekaar dat ze te weinig grip hebben. Dat is dus goed genoeg voor mij. Bij nat weer ben ik er echt niet tevreden over. Onlangs weer een flinke tocht gemaakt met af en toe harde regen. Naar mijn gevoel gaat de achterband veel te gauw slippen als je het gas erop zet. De test in Motorrad onderschrijft dit nog eens. Nu begint de achterband na 8000 al aardig te verslijten, maar de BT020 voor is nog bijna als nieuw. En er staat nog een setje Trailwings met flink wat profiel in de kelder. Het plan is om de achterband op te rijden en dan te bezien wat ik ga doen. Mogelijk staan er eerstdaags diverse banden te koop op marktplaats....
Bij 5000 zijn de trailwings vervangen door BT020. Bij droog weer krijg ik het niet voor mekaar dat ze te weinig grip hebben. Dat is dus goed genoeg voor mij. Bij nat weer ben ik er echt niet tevreden over. Onlangs weer een flinke tocht gemaakt met af en toe harde regen. Naar mijn gevoel gaat de achterband veel te gauw slippen als je het gas erop zet. De test in Motorrad onderschrijft dit nog eens. Nu begint de achterband na 8000 al aardig te verslijten, maar de BT020 voor is nog bijna als nieuw. En er staat nog een setje Trailwings met flink wat profiel in de kelder. Het plan is om de achterband op te rijden en dan te bezien wat ik ga doen. Mogelijk staan er eerstdaags diverse banden te koop op marktplaats....
Nog even terugkomend op de vergelijkingstest van banden voor zgn."Reiseenduro's" in het Duitse motorblad Motorrad.
In deze test werd niet gekeken naar de prijs van de diverse merken.
Óók kwam tijdens de test het te testen kriteria:"Verschleiss"(Slijtage) door slechte weersomstandigheden te vervallen.
Het testresultaat ziet er dan samengevat alsvolgt uit:
"Trockentest" ( test op droog wegdek, 11 kriteria getest ) :
(Maximale score van 220 punten mogelijk !)
1- Michelin Pilot Road, score : 187 punten.
2- Dunlop D 607, score : 178 punten.
3- Bridgestone BT020, score : 168 punten.
4- Avon Distanzia, score : 164 punten.
5- Pirelli MT 90 Scorpion, score : 162 punten.
6- Bridgestone TW 101/152, score : 152 punten.
7- Metzeler Tourance, score : 149 punten.
8- Metzeler Anakee, score : 137 punten.
"Nasstest" ( test op nat wegdek, 9 kriteria getest ):
( Maximale score van 140 punten mogelijk !)
1*- Michelin Pilot Road, score : 118 punten. ( *1e ivm snellere rondetijd )
2- Michelin Anakee, score : 118 punten.
3- Metzeler Tourance, score : 112 punten.
4- Dunlop D 607, score : 105 punten.
5- Bridgestone BT 020, score : 101 punten.
6- Bridgestone TW 101/152, score : 96 punten.
7- Avon Distanzia, score : 73 punten.
8- Pirelli MT 90 Scorpion, 65 punten.
Oordeel van "Motorrad" over testwinnaar Michelin Road Pilot :
"Der Michelin Road Pilot ist die beste Empfelung für die Honda Varadero und alle, die bei ihrer Reiseenduro höchsten Wert auf Kurvenspass auf Asphalt legen - egal, ob nass oder trocken."
....en vertaald :
"De Michelin Road Pilot is de beste aanbeveling voor de Honda Varadero en allen die met hun Reisenduro de hoogste waarde hechten aan bochtenplezier op asfalt , ongeacht nat of droog."
Strommers, doe er u voordeel mee !
Groet,
Vic
In deze test werd niet gekeken naar de prijs van de diverse merken.
Óók kwam tijdens de test het te testen kriteria:"Verschleiss"(Slijtage) door slechte weersomstandigheden te vervallen.
Het testresultaat ziet er dan samengevat alsvolgt uit:
"Trockentest" ( test op droog wegdek, 11 kriteria getest ) :
(Maximale score van 220 punten mogelijk !)
1- Michelin Pilot Road, score : 187 punten.
2- Dunlop D 607, score : 178 punten.
3- Bridgestone BT020, score : 168 punten.
4- Avon Distanzia, score : 164 punten.
5- Pirelli MT 90 Scorpion, score : 162 punten.
6- Bridgestone TW 101/152, score : 152 punten.
7- Metzeler Tourance, score : 149 punten.
8- Metzeler Anakee, score : 137 punten.
"Nasstest" ( test op nat wegdek, 9 kriteria getest ):
( Maximale score van 140 punten mogelijk !)
1*- Michelin Pilot Road, score : 118 punten. ( *1e ivm snellere rondetijd )
2- Michelin Anakee, score : 118 punten.
3- Metzeler Tourance, score : 112 punten.
4- Dunlop D 607, score : 105 punten.
5- Bridgestone BT 020, score : 101 punten.
6- Bridgestone TW 101/152, score : 96 punten.
7- Avon Distanzia, score : 73 punten.
8- Pirelli MT 90 Scorpion, 65 punten.
Oordeel van "Motorrad" over testwinnaar Michelin Road Pilot :
"Der Michelin Road Pilot ist die beste Empfelung für die Honda Varadero und alle, die bei ihrer Reiseenduro höchsten Wert auf Kurvenspass auf Asphalt legen - egal, ob nass oder trocken."
....en vertaald :
"De Michelin Road Pilot is de beste aanbeveling voor de Honda Varadero en allen die met hun Reisenduro de hoogste waarde hechten aan bochtenplezier op asfalt , ongeacht nat of droog."
Strommers, doe er u voordeel mee !
Groet,
Vic
Hetzelfde fenomeen had ik ook met mijn R 1150 RT en ook andere motorvrienden die met BT 020's reden beklaagden zich hierover.V-dad schreef:...BT 020...Naar mijn gevoel gaat de achterband veel te gauw slippen als je het gas erop zet. De test in Motorrad onderschrijft dit nog eens
Ik ben zeer binnenkort aan nieuwe banden op mijn DL 650 toe ...de teller staat bijna op 14.000 km ! ... en ik zit te dubben over wat ik er op laat leggen. ... maar na deze test gelezen te hebben zit ik er toch hard over te denken die Michelin Road Pilot uit te proberen !
Groet,
Vic
Ja inderdaad Vic, ook ik ben aan een nieuwe achterband toe......! Ik wilde in eerst instantie de Metzler Tourance erop laten zetten, maar nu twijfel ik ook over de Michelin Pilot Road....!
Wat ik wel vreemd vind is, dat vorige testen zéér positief waren over de Anakee en Metzlers. Zelfs forum leden praten er alleen maar met lof over....! En nu er in eens een MOTORRAD test komt met heel andere gegevens, ga je er toch over twijfelen, toch.....!
M.v.g. Stormke
Wat ik wel vreemd vind is, dat vorige testen zéér positief waren over de Anakee en Metzlers. Zelfs forum leden praten er alleen maar met lof over....! En nu er in eens een MOTORRAD test komt met heel andere gegevens, ga je er toch over twijfelen, toch.....!
M.v.g. Stormke
@tatanka,
ik heb ergens, hier dus
het profiel van de Michelin Pilot Road gezien. Nu rijdt ik regelmatig over gras en over zand- en gravelwegen. En ik zie me dat met deze band een stuk minder veilig doen dan met een Trailwing of Tourance.
Als je alleen over asfaltbeton rijdt is die MPR misschien best goed.
ik heb ergens, hier dus
het profiel van de Michelin Pilot Road gezien. Nu rijdt ik regelmatig over gras en over zand- en gravelwegen. En ik zie me dat met deze band een stuk minder veilig doen dan met een Trailwing of Tourance.
Als je alleen over asfaltbeton rijdt is die MPR misschien best goed.
Oh ja voordat ik het vergeet, hier nog info t.a.v. Duitse testbladen over de MPR:
MOTORRAD, Tourensportreifen-Vergleichstest, Heft 13/2004
Kurvenverhalten
"Neutrales Lenkverhalten, gute Haftung trocken wie nass und eine hohe Kurvenstabilität zeichnen den Michelin Pilot Road aus. Auch bei Kälte zeigt der Reifen keine Schwäche ..."
Nassfahrverhalten
"Souverän, mit guter Lenkpräzision und leicht kontrollierbarem Grenzbereich zieht der Michelin seine Spur durch die Fluten ..."
Verschleiß
"Mit gutem Verschleißbild und geringem Abrieb gehört der Michelin zu den Dauerläufern im Test."
Motorrad-Urteil
"... Der abriebfeste Michelin mit gutem Kurvenverhalten, guter Haftung, guten Nasseigenschaften und geringem Verschlei ist somit für Allwetterfahrer und Langstrecken-Touristen die Empfehlung ..."
MOTORRAD, Heft 6/2002
Vorstellung Pilot Road im Rahmen des Tourensportreifen-Vergleichstests
"Unterm Strich hat der neue Pilot Road beim Nässetest in allen Kriterien die Nase vor den Mitbewerbern aus dem Reifen-Vergleichstest"
PS, Heft 4/2002
"... prima Grip vom ersten Meter an, selbst auf feuchten Stellen. Dazu gaben sich alle Maschinen auffallend handlich und vermittelten ein sehr gutes Gefühl für die Straße"
MO, Heft 4/2002
"In schneller gefahrenen Passagen beeindruckte der Pilot Road mit stabilem Geradeauslauf und souveräner Kurvenstabilität"
Motorradfahrer, Heft 4/2002
"Er lenkt sich wunderbar leicht ein, bleibt in Schräglage gut kontrollierbar, stellt sich beim Bremsen in Schräglage nicht über Gebühr auf und zeigt auch keinerlei Stabilitätsprobleme bei hohen Geschwindigkeiten"
Motorrad, Reisen & Sport, Heft 4/2002
"Gutes Handling und ein absolut sicherer Geradeauslauf machen diesen Reifen für nahezu jedes Bike tauglich"
Tourenfahrer, Heft 4/2002
"Frappierend ist die hohe Eigendämpfung des Reifens, die nicht etwa zu Lasten der Lenkpräzision erkauft wird"
MOTORRAD NEWS, Heft 4/2002
"Selbst die sportliche Sprint RS raspelt eher mit der Raste über den Boden, ehe der Reifen Haftungsgrenzen offenbart"
REISE MOTORRAD, Heft 4/2002
"Eine Warmfahrphase ist praktisch nicht mehr nötig, von den ersten Metern an vermitteln die Pneus dem Fahrer ein gutes, sicheres Gefühl. Das Handling ist ausgesprochen neutral, auch bei schnellen Richtungswechseln wird die Fuhre niemals nervös. Der Grip ist auf der Landstraße mehr als ausreichend"
TÖFF, Heft 5/2002
"Dank der neuen Gummimischung verliert der Pilot Road in Schräglage wirklich erst sehr spät die Traktion. Der gefürchtete Übergang von der Haft- in die Gleitreibung verläuft völlig gutmütig und absolut kontrollierbar.Viel Vorwarnzeit also auch für wenig versierte Piloten.
Ein echter Sicherheitsgewinn."
Als je dit leest, zou je toch zeggen, dat je hem volgende week erop laat zetten, toch...?
M.v.g. Stormke
MOTORRAD, Tourensportreifen-Vergleichstest, Heft 13/2004
Kurvenverhalten
"Neutrales Lenkverhalten, gute Haftung trocken wie nass und eine hohe Kurvenstabilität zeichnen den Michelin Pilot Road aus. Auch bei Kälte zeigt der Reifen keine Schwäche ..."
Nassfahrverhalten
"Souverän, mit guter Lenkpräzision und leicht kontrollierbarem Grenzbereich zieht der Michelin seine Spur durch die Fluten ..."
Verschleiß
"Mit gutem Verschleißbild und geringem Abrieb gehört der Michelin zu den Dauerläufern im Test."
Motorrad-Urteil
"... Der abriebfeste Michelin mit gutem Kurvenverhalten, guter Haftung, guten Nasseigenschaften und geringem Verschlei ist somit für Allwetterfahrer und Langstrecken-Touristen die Empfehlung ..."
MOTORRAD, Heft 6/2002
Vorstellung Pilot Road im Rahmen des Tourensportreifen-Vergleichstests
"Unterm Strich hat der neue Pilot Road beim Nässetest in allen Kriterien die Nase vor den Mitbewerbern aus dem Reifen-Vergleichstest"
PS, Heft 4/2002
"... prima Grip vom ersten Meter an, selbst auf feuchten Stellen. Dazu gaben sich alle Maschinen auffallend handlich und vermittelten ein sehr gutes Gefühl für die Straße"
MO, Heft 4/2002
"In schneller gefahrenen Passagen beeindruckte der Pilot Road mit stabilem Geradeauslauf und souveräner Kurvenstabilität"
Motorradfahrer, Heft 4/2002
"Er lenkt sich wunderbar leicht ein, bleibt in Schräglage gut kontrollierbar, stellt sich beim Bremsen in Schräglage nicht über Gebühr auf und zeigt auch keinerlei Stabilitätsprobleme bei hohen Geschwindigkeiten"
Motorrad, Reisen & Sport, Heft 4/2002
"Gutes Handling und ein absolut sicherer Geradeauslauf machen diesen Reifen für nahezu jedes Bike tauglich"
Tourenfahrer, Heft 4/2002
"Frappierend ist die hohe Eigendämpfung des Reifens, die nicht etwa zu Lasten der Lenkpräzision erkauft wird"
MOTORRAD NEWS, Heft 4/2002
"Selbst die sportliche Sprint RS raspelt eher mit der Raste über den Boden, ehe der Reifen Haftungsgrenzen offenbart"
REISE MOTORRAD, Heft 4/2002
"Eine Warmfahrphase ist praktisch nicht mehr nötig, von den ersten Metern an vermitteln die Pneus dem Fahrer ein gutes, sicheres Gefühl. Das Handling ist ausgesprochen neutral, auch bei schnellen Richtungswechseln wird die Fuhre niemals nervös. Der Grip ist auf der Landstraße mehr als ausreichend"
TÖFF, Heft 5/2002
"Dank der neuen Gummimischung verliert der Pilot Road in Schräglage wirklich erst sehr spät die Traktion. Der gefürchtete Übergang von der Haft- in die Gleitreibung verläuft völlig gutmütig und absolut kontrollierbar.Viel Vorwarnzeit also auch für wenig versierte Piloten.
Ein echter Sicherheitsgewinn."
Als je dit leest, zou je toch zeggen, dat je hem volgende week erop laat zetten, toch...?
M.v.g. Stormke
Tatanka, ontzettend bedankt voor deze aanvullende info, ik was namelijk net van plan om op internet meer info m.b.t de MPR te gaan zoeken!tatanka schreef: Als je dit leest, zou je toch zeggen, dat je hem volgende week erop laat zetten, toch...?
Hoeft nu dus niet meer . ..en uhh... ik ben overtuigd
Groet,
Vic
Hier nog een testverslag van de ons gebruikte banden:
Hier ein paar Zeilen aus dem Artikel, bei dem ausschliesslich für und mit unserer Dicken ( ABS ) getestet wurde, insgesamt 8 Reifen.
-Avon Distanzia. Fazit: "Der Avon erweist sich auf trockener Fahrbahn als überraschend guter, griffiger Reifen mit hoher Kurvenstabilität und garantiertem Fahrvergnügen. Nur bei Nässe hat der Spass ein Loch"
Wertung: Trocken ( T ): 164 Punkte, Platz 4
Nässe ( N ) : 73 Punkte, Platz 7
- Bridgestone BT 020. Fazit:" Mit dem reinrassigen Strassenprofil geht man bei Bridgestone den richtigen Weg. Allerdings sollte der Hersteller den BT020 auf die spezifischen Eigenschaften der Varadero optimieren, um eine Freigabe zu erhalten."
Wertung: T: 168 Punkte, Platz 3
N: 101 Punkte, Platz 5
- Bridgestone Trailwing TW 101/152 "F". Fazit:" Der auf der Varadero nicht freigegeben Bridgestone Trailwing in "F" - Spezifikation zeigte sich als unauffälliger Reifen mit guten bis durchschnittlichen Qualitäten bei Trockenheit und Nässe."
Wertung: T:152 Punkte, Platz 6
N:96 Punkte, Platz 6
- Dunlop Trailmax D607. Fazit:" Kurvenjunkies und Serpentienenspezialisten sind mit dem D607, der auch auf Nässe eine angenehme Reise garantiert, bestens bedient."
Wertung: T:178 Punkte, Platz 2
N:105 Punkte, Platz 4
- Metzeler Tourance. Fazit:"Für Kurvenräuber auf der Vara ist der Metzeler nicht die erste Wahl. Daran ändern auch seine brillanten Nässequalitäten nichts."
Wertung: T: 149 Punkte, Platz 7
N: 112 Punkte, Platz 3
- Michelin Anakee. Fazit:"Die hervorragenden Nasstestwerte können die deutlichen Schwächen im Kurvenverhalten bei trockener Strecke und mit Zuladung nicht kompensieren. Nein, der Anakee ist nicht für die Varadero gemacht."
Wertung: T: 137 Punkte, Platz 8
N: 118 Punkte, Platz 2*
- Michelin Pilot Road. Fazit:" Der Pilot Road ist die beste Empfehlung für die Varadero und alle, die bei ihrer Reiseenduro höchsten Wert auf Kurvenspass auf Asphalt legen - egal ob nass oder trocken."
Wertung: T: 187 Punkte, Platz 1
N: 118 Punkte, Platz 1*
- Pirelli MT 90 Scorpion. Fazit:"Bei trockener Strecke überzeugt das Pirelli-Päärchen auf der Varadero mit prima Kurven - und Fahreigenschaften, fällt aber bei Nässe aus dem Rahmen und bei Allwetterfahrern durch den Rost."
Wertung: T: 162 Punkte, Platz 5
N: 65 Punkte, Platz 8
Hier ein paar Zeilen aus dem Artikel, bei dem ausschliesslich für und mit unserer Dicken ( ABS ) getestet wurde, insgesamt 8 Reifen.
-Avon Distanzia. Fazit: "Der Avon erweist sich auf trockener Fahrbahn als überraschend guter, griffiger Reifen mit hoher Kurvenstabilität und garantiertem Fahrvergnügen. Nur bei Nässe hat der Spass ein Loch"
Wertung: Trocken ( T ): 164 Punkte, Platz 4
Nässe ( N ) : 73 Punkte, Platz 7
- Bridgestone BT 020. Fazit:" Mit dem reinrassigen Strassenprofil geht man bei Bridgestone den richtigen Weg. Allerdings sollte der Hersteller den BT020 auf die spezifischen Eigenschaften der Varadero optimieren, um eine Freigabe zu erhalten."
Wertung: T: 168 Punkte, Platz 3
N: 101 Punkte, Platz 5
- Bridgestone Trailwing TW 101/152 "F". Fazit:" Der auf der Varadero nicht freigegeben Bridgestone Trailwing in "F" - Spezifikation zeigte sich als unauffälliger Reifen mit guten bis durchschnittlichen Qualitäten bei Trockenheit und Nässe."
Wertung: T:152 Punkte, Platz 6
N:96 Punkte, Platz 6
- Dunlop Trailmax D607. Fazit:" Kurvenjunkies und Serpentienenspezialisten sind mit dem D607, der auch auf Nässe eine angenehme Reise garantiert, bestens bedient."
Wertung: T:178 Punkte, Platz 2
N:105 Punkte, Platz 4
- Metzeler Tourance. Fazit:"Für Kurvenräuber auf der Vara ist der Metzeler nicht die erste Wahl. Daran ändern auch seine brillanten Nässequalitäten nichts."
Wertung: T: 149 Punkte, Platz 7
N: 112 Punkte, Platz 3
- Michelin Anakee. Fazit:"Die hervorragenden Nasstestwerte können die deutlichen Schwächen im Kurvenverhalten bei trockener Strecke und mit Zuladung nicht kompensieren. Nein, der Anakee ist nicht für die Varadero gemacht."
Wertung: T: 137 Punkte, Platz 8
N: 118 Punkte, Platz 2*
- Michelin Pilot Road. Fazit:" Der Pilot Road ist die beste Empfehlung für die Varadero und alle, die bei ihrer Reiseenduro höchsten Wert auf Kurvenspass auf Asphalt legen - egal ob nass oder trocken."
Wertung: T: 187 Punkte, Platz 1
N: 118 Punkte, Platz 1*
- Pirelli MT 90 Scorpion. Fazit:"Bei trockener Strecke überzeugt das Pirelli-Päärchen auf der Varadero mit prima Kurven - und Fahreigenschaften, fällt aber bei Nässe aus dem Rahmen und bei Allwetterfahrern durch den Rost."
Wertung: T: 162 Punkte, Platz 5
N: 65 Punkte, Platz 8
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Kijk even op http://www.motorbanden.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en klik daar op prijzen of op prijsvoorbeelden en scroll naar beneden. Ze noemen ze daar net andersom namelijk Michelin Pilot Road, mogelijk dat daar een spraakverwarring is. In ieder geval kun je er een richtprijs halen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Okay, een beetje slordig gezocht. Maar het geeft alvast een idee, en kennelijk worden ze dus ook zo genoemd, dus misschien dat je met die zoeksleutel verder komt. Ik ben geen kilometervreter (althans niet op de motor) dus ik ben nog niet zo bandenzoekende. Maar alle info is welkom.Moose schreef:Bedankt Rob
Heb nu in ieder geval een richtprijs, ofschoon de op de website genoemde bandenmaat niet geheel overeenkomt met de voor de V-Strom ( DL650 en DL1000 ) voorgeschreven cq vrijgegeven bandenmaat, nl :
Vóór : 110/80 R19 59V TL Pilot Road
Achter : 150/70 R17 69 V TL Pilot Road
Groet,
Vic
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik heb vandaag met de bandenboer getelefoneerd t.a.v. de MPR. Deze achterband kost 174 euro inclusief verwijdering oude band en balanceren e.d., terwijl je de losse achterband zelf moet (de)monteren.
De Metzler kost 116 euro inclusief bovengenoemde......! Eerlijk gezegd vind ik dat wel een heel erg groot verschil, en heb besloten om eerst de Metzler Tourance te testen.......!
M.v.g. Stormke
De Metzler kost 116 euro inclusief bovengenoemde......! Eerlijk gezegd vind ik dat wel een heel erg groot verschil, en heb besloten om eerst de Metzler Tourance te testen.......!
M.v.g. Stormke
Ik ook , ( d.w.z met mijn Soesdealer )tatanka schreef:Ik heb vandaag met de bandenboer getelefoneerd t.a.v. de MPR.
Resultaat :
Voorband, maat : 110/80 R 19 59 V TL Pilot Road , € 149,-
Achterband, maat : 150/70 R 17 69V TL Pilot Road, € 161,-
prijzen zijn inclusief alles !
Zaterdag a.s. worden ze gemonteerd ... ...ben zéér benieuwd !
Groet,
Vic
Tja, al surfend over het web heb idd gezien dat bij onze oosterburen over het algemeen de banden goedkoper zijn. Met 134 euri voor zo'n MPR achterband kom je hardstikke goed weg ... goeie dealtatanka schreef:Naar enig speurwerk ben ik Duitsland (half uurtje rijden voor mij) uitgekomen op een prijs van 134 euro....
Groet,
Vic
weet nog niet. Ik heb er nog steeds de TrailWangs op zitten (11500km), maar ik denk van ze allemaal eens te proberen. Ook de BT020 staat op het verlanglijstje. Maar ik denk dat baanbanden niet echt geschikt zijn om het slechtere asfalt te verterentatanka schreef:Da's een scherpe prijs voor de Anakee......! Ben je er tevreden over...! Hoe gedragen de banden zich in de bergen (bochten) bij temperaturen boven de 25 graden?
M.v.g. Stormke.
En die temperaturen boven de 25°, wat bedoel je daarmee? Ben je van plan om naar de tropen te vluchten???
banden BLIJVEN een persoonlijke keuze: wat jij niet wil, daar is iemand anders gek van. Je moet ze dus zelf proberen en er geen vragen over stellen bij je buurman. Daar lig je daarna hopeloos mee overhoop als hij je iets had aangeraden wat jou daarna niet bevalt.tatanka schreef:Heb vorig jaar in de Italiaanse Riveara en Cote d'Azure rond gereden (toen nog Bandit GSF 1200S rijder met BT 020), met ook iemand die een Varadero met Anakees bereed. Deze klaagde over een zweverig en vreemd rijgedrag bij warmere temperaturen.......!
M.v.g. Stormke.
Mijn bescheiden mening natuurlijk
En dan nog: een Varazero... wat voor zeilschip is dat eigenlijk
Ik kan dit rijgedrag, onder die condities ( = Zuid-Frankrijk en hoge temperaturen ! ) uit eigen ervaring beamen, zowel op een R 1150 GS met Metzeler Tourance als op een 1150 RT met BT020, maar ik heb nooit het idee gehad dat het aan de banden zélf lag, eerder aan de hoge buitentemperaturen waardoor het asfalt zacht(er) wordt !tatanka schreef:Heb vorig jaar in de Italiaanse Riveara en Cote d'Azure rond gereden (toen nog Bandit GSF 1200S rijder met BT 020), met ook iemand die een Varadero met Anakees bereed. Deze klaagde over een zweverig en vreemd rijgedrag bij warmere temperaturen.......!
Groet,
Vic
Heeft iemand al ervaring met http://www.motorbandenmarkt.nl/start.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
De prijzen zijn goed. Wie monteert ze? Kan een autogarage ook motorbanden monteren?
Ton
De prijzen zijn goed. Wie monteert ze? Kan een autogarage ook motorbanden monteren?
Ton
Ton,tobo01 schreef:Heeft iemand al ervaring met http://www.motorbandenmarkt.nl/start.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
De prijzen zijn goed. Wie monteert ze? Kan een autogarage ook motorbanden monteren?
Ton
normaal gezien kan een autogarage geen motorbanden monteren. De manier waarop het wiel op de machine bevestigd wordt is bij motorwielen helemaal anders dan bij autowielen.
HTH
Daar ben ik het NIET mee eens.....! Bij ons zij twee autoband-garages, waarbij je gewoon, en op een goede manier motorbanden kan plaatsen!P2U schreef:Ton,tobo01 schreef:Heeft iemand al ervaring met http://www.motorbandenmarkt.nl/start.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
De prijzen zijn goed. Wie monteert ze? Kan een autogarage ook motorbanden monteren?
Ton
normaal gezien kan een autogarage geen motorbanden monteren. De manier waarop het wiel op de machine bevestigd wordt is bij motorwielen helemaal anders dan bij autowielen.
Je kan die motorband gewoon bij http://www.motorbandenmarkt.nl/start.html" onclick="window.open(this.href);return false; bestellen, en bij een bandenspecialist laten plaatsen tegen montage/ uitbalanceren/ verwijderingskosten e.d. En of je dan goedkoper uit bent weet ik ook niet....! Dat vindt die banden specialist natuurlijk niet leuk, en je kan je dan ook niet verhalen m.b.t. garantie e.d.
M.v.g. Stormke
Ik heb me gisteren toch de Metzler Tourance achterband laten plaatsen, omdat mijn bandenboer 7 tot 10 dagen moest wachten op levering. En aangezien ik volgende week naar de Dolomieten vertrek, neem ik het risico niet, dat het eventueel langer zou kunnen duren. Je kan dan wel naar Duitsland rijden, maar eerlijk gezegd ga ik toch liever naar mijn vaste bandenboer. Deze is trouwens aanzienlijk gedaald met de prijs voor de MPR, n.l. 144 euro, incluisef, maar wel de achterband aanleveren.
P.s. Heb de band vandaag ingereden, en moet zeggen ligt goed op de weg......!
M.v.g. Stormke
P.s. Heb de band vandaag ingereden, en moet zeggen ligt goed op de weg......!
M.v.g. Stormke
Zaterdag de Michelin Pilot Road laten monteren op mijn 650 !
Voelen goed en stabiel aan, maar helaas nog te weinig kilometers mee gereden om er uitgebreider over te kunnen melden.
Ik hou jullie echter op de hoogte wat mijn bevindingen zijn !
Oh ja, en wat de bandenspanning betreft :
Bij Solo : Vóór 2,5 en Achter 2,9 bar !
Met Duo : Vóór 2,5 en Achter 2,5 bar !
Groet,
Vic
Voelen goed en stabiel aan, maar helaas nog te weinig kilometers mee gereden om er uitgebreider over te kunnen melden.
Ik hou jullie echter op de hoogte wat mijn bevindingen zijn !
Oh ja, en wat de bandenspanning betreft :
Bij Solo : Vóór 2,5 en Achter 2,9 bar !
Met Duo : Vóór 2,5 en Achter 2,5 bar !
Groet,
Vic
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Bedoel je dat niet omgekeerd?Moose schreef:Zaterdag de Michelin Pilot Road laten monteren op mijn 650 !
Voelen goed en stabiel aan, maar helaas nog te weinig kilometers mee gereden om er uitgebreider over te kunnen melden.
Ik hou jullie echter op de hoogte wat mijn bevindingen zijn !
Oh ja, en wat de bandenspanning betreft :
Bij Solo : Vóór 2,5 en Achter 2,9 bar !
Met Duo : Vóór 2,5 en Achter 2,5 bar !
Groet,
Vic
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
ik denk dat je met MPR rijders ,michelin pilot road rijders bedoeld...deze MPR is dan zeer tevreden. de band geeft veel grip in droog en nat(en met nat bedoel ik ook echt nat...er lag overal een dikke laag water op de weg). de band voelt zeer vertrouwendwekkend aan. alleen nog even wachten hoe lang zo'n setje meegaat. ik vind deze banden echt een aanbeveling waard.
ja hoor is gewoon verkrijgbaar in de maten voor all-roads...kijk maar op de duitse site van michelin
http://www.michelin-motorrad.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
groeten Erik
ik wil als bewijs wel even naar beneden lopen en foto's maken van mijn bandjes.....maar het is best wel donker
http://www.michelin-motorrad.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
groeten Erik
ik wil als bewijs wel even naar beneden lopen en foto's maken van mijn bandjes.....maar het is best wel donker
hier klikkenP2U schreef:en wat steek je er dan vooraan op??? Volgens de website van Michelin is de MPR niet in 19 duim te verkrijgen.
volgens de duitse site dus wel ...
helaas, helaas, driewerf helaas: tegen de tijd dat ik gedaan had met werken was het alweer schitterend weer. Maar uitgesteld is zeker niet verloren
xlrider schreef:Dan was het deze voormiddag de uitgelezen kans voor die regen-test.
P2U schreef:ziezo: vandaag de nieuwe Pilot Road vooraan ingereden. Eerst was het wat wennen, maar na een tijdje vlotte het zeer goed. Nu nog afwachten wat de regen brengt.