Michelin Pilot Road Radial ... Ervaringen ?

ja, die twee stukjes rubber...
Jantje

Bericht door Jantje »

Donderdag komt mijn pilot road achterbandje 8)
Tw voorband kan er nog effe tegen, hopelijk gaat dat een beetje samen :?
Jantje

Bericht door Jantje »

Ze hadden de verkeerde binnen gekregen vandaag :?
Morgen misschien de juiste ...
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

jantje schreef:Donderdag komt mijn pilot road achterbandje 8)
Tw voorband kan er nog effe tegen, hopelijk gaat dat een beetje samen :?
ik zou dat niet combineren....de pilot road heeft zoveel meer grip dan je Trailwing. En de kans is dat je voorband wegglijd, omdat je achter meer grip hebt, en je daardoor over de grens van de grip van de voorband gaat.

ik combineer nooit merken en types door elkaar.
tatanka

Bericht door tatanka »

Het is altijd beter als je een nieuwe set banden van hetzelfde merk en type erop zet, daar ben ik het helemaal mee eens 8) .

Ik heb vaker, en laatst ook nog met een nieuwe voorband MPR, en een gebruikte Metzler Tourance met 5 mm profiel gereden, en dat ging perfect. De aanschaf van een paar motorbanden is ook niet echt goedkoop, dus je moet zelf je keuze hierin maken.... :( ....!

P.s. De Duitsers mogen zelfs niet met twee verschillende merken of typen banden rijden, da's niet voor niets...!

M.v.g. Stormke
Jantje

Bericht door Jantje »

Ga toch zorgen dat ik zo rap mogelijk die voorste MPR ook heb,
maar voorlopig kan ik weer verder
Zal het dan maar rustig aan doen zeker 8)
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

lijkt mij het beste...succes!!
MacB

Bericht door MacB »

jantje schreef:Zal het dan maar rustig aan doen zeker 8)
Dat valt goed mee, ik heb ook 5000km gereden met versch. banden, geen enkel probleem mee gehad. Was de BT020 en Metz. Tour.
Heb ook verschillende mensen gehad die mij zeiden dat ik daar probs ging mee hebben, geen enkel en ik durf mijn rijstijl "vrij" sportief te noemen. :D
Jantje

Bericht door Jantje »

MacB schreef:Dat valt goed mee, ik heb ook 5000km gereden met versch. banden, geen enkel probleem mee gehad. Was de BT020 en Metz. Tour.
Heb ook verschillende mensen gehad die mij zeiden dat ik daar probs ging mee hebben, geen enkel en ik durf mijn rijstijl "vrij" sportief te noemen. :D
mijn rijstijl is ook wel vlotjes, maar ik merk toch dat die voorband niet goed opwarmt :roll:
zal er alleszins rekening mee houden 8)
wr450

Bericht door wr450 »

Edouard Bracamme heeft ooit gezegd :
Schuiven....zit tussen je oren.....
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

jantje schreef:iemand enig idee hoe lang een setje PR's mee gaan op een v-strom?
zeker 18000km...de achterband is dan wel vierkant maar het profiel is nog diep genoeg voor nog meer kilometers
Crazychris

Bericht door Crazychris »

nou zat ik op de site van jos smit motoren

en nou kwam ik t volgende tegen
150/70 VR17 Pilot Road TL-A 125.00
150/70 ZR17 Pilot Road TL-A 138.00

110/80 VR19 Pilot Road TY-VOOR 115.50
110/80 ZR18 Pilot Road TL-VOOR 113.50

wat is t verschil tussen VR en ZR ????
rubber soort ???

(de prijs.... maar dat zag ik al
voor de bijdehandjes)
Bonelli

Bericht door Bonelli »

VR en Zr zijn de snelheidscoderingen (indexen)

Q: 160 KM/H
S: 180 KM/H
T: 190 KM/H
H: 210 KM/H
V: 240 KM/H
W: 270 KM/H
Crazychris

Bericht door Crazychris »

zie geen z staan

310 km ???
dan heb ik die nodig
8)
Remakil

Bericht door Remakil »

crazychris schreef:zie geen z staan

310 km ???
dan heb ik die nodig
8)
Da's de afstand die ze meegaan... :twisted:
Zou andere nemen met een betere compound... :wink:
hayasjeelski

Bericht door hayasjeelski »

moet zeggen ben niet helemaal ontevreden over de pilot roads... geven erg veel vertrouwen in bochten, in principe kan je dus een bocht door voorzover de bodemvrijheid het toelaat, heb ze gister eens goed ingereden, neem aan dat alle conservatiemiddelen er nu wel uitgedampt zijn :mrgreen:

Afbeelding
voorbandje

Afbeelding
achterbandje
haagie

Bericht door haagie »

vandaag ook mijn fiets op deze sloffen. 310 euri's incl alles. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Met de orginele banden heb ik 19750km gereden, ook niet slecht al zeg ik het 8) zelf.
:roll:
V2fun

Bericht door V2fun »

Prima set banden , ik heb ze nu ongeveer 6000km op zitten.
De originele zijn ook goed maar de pilot road,s bevallen mij beter , meer grip en ook met nat wegdek voelen ze goed aan :)

Dick
Wim

Bericht door Wim »

sinds vorige week ook een setje laten zetten, en ik moet voor de eerste 500 Km zeggen "geweldig"
Gilla

Bericht door Gilla »

Wir fahren die MPRs auf 2 DL1000. Super Fahreigenschafften und wahnsinnige Haltbarkeit.

Meine Reifen haben gehalten:
1. Reifen hinten 16500 Km
(vorne ist noch drauf beim 2. Hinterradreifen. Er hat nun 5500 Km und ist so gut wie neu.

Jörg hat den 1. Hinterradreifen 16500 Km und den 2. Hinterradreifen 14500 Km gefahren.
Nun sind vorn und hinten neue drauf Vorne hat er also 31000 Km gehalten. Afbeelding

Wir sind begeistert


Wir haben Jörgs Reifen bei http://www.moppedreifen.de bestellt und bei einem Reifenhändler in der Nähe aufziehen lassen.
Kosten
178,00 € Moppedreifen.de
25,00 € Aufziehen bei Vergölst
Prof

Bericht door Prof »

Zaterdag een setje mpr er onder laten leggen. Wat mij opviel is dat als de motor nu op de bok staat het achterwiel de grond raakt. Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Biker

Bericht door Biker »

prof schreef:Zaterdag een setje mpr er onder laten leggen. Wat mij opviel is dat als de motor nu op de bok staat het achterwiel de grond raakt. Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Zware lucht! Heb jij zomerlucht of winterlucht in de banden?
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Normaal gesproken kan dat niet, de diameter hoort gelijk te zijn. Heb je de juiste maat wel gekregen? Wat voor maat staat er op de band?
Prof

Bericht door Prof »

Geheel volgens specificatie:

110/80 R 19 59 V TL/TT Voor
150/70 R 17 69 V TL/TT Achter

Kan het niet zijn dat deze band toch iets afwijkt? Na de Trailwing heb ik met een Anakee gereden. Het is mij nooit eerder opgevallen.
Bonelli

Bericht door Bonelli »

Ik heb een DL-1000 (K4) met exact dezelfde banden als jij opgeeft.

Mijn achterband staan 1,5 cm van de grond af.

Ruimte genoeg dus om te draaien.

Ik denk dat het komt door de middenbok !!!
Prof

Bericht door Prof »

Bedankt. Ik zie dat als de motor op een goede vlakke ondergrond staat ik ook deze speling heb. Zelfs wel wat meer. Was mij gewoon nooit opgevallen. Waarschijnlijk extra kritisch door de nieuwe banden. Toch altijd weer spannend hoe het uitpakt. Groeten, Simon
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

:D wat denk je van voor en achter 8 mm meer profiel??? daardoor precies jouw verschil verklaard!!! je moet je banden gewoon niet to 0 mm oprijden !!!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie