Michelin Anakee

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
DL1K5GT

Michelin Anakee

Bericht door DL1K5GT »

Hoi allemaal.

Vandaag na 600km op m'n bike een spijker in m'n achterband. Dus snel een nieuwe band gehaald, de dealer had echter geen Trailwing van bridgestone op voorraad dus maar een Michelin Anakee gemonteerd. Heeft één van jullie misschien ervaring met deze banden en of ergens testresultaten. In eerste instantie bevielen die Trailwings perfect, echter door het langzaam leeglopen van de band kreeg ik een onjuist beeld van het weggedrag (ik had nog niet in de gaten dat de band lek was!) Nu moet ik eerst weer de Michelin's inrijden. Bij deze een plaatje van de Anakee.

Groeten Wim

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Wim,

a.s. donderdag ook voor mijn Strom een nieuwe Anakee............
ik heb ze ook op mijn vorige Strom K2 gehad en vond ze erg fijn en vertouwd aanvoelen vooral in de regen een betere grip dan de Trailwing!!

Nog wel getwijfeld om te gaan voor de BT 020 maar mijn voorband kan nog heel wat kilometers mee en dan zou ik eigenlijk voor en achter moeten vervangen.........gezien het verschil in allroad- en wegband.

Voor mijn Strom dus Anakee's en daar door denk ik ook meer kilometers plezier van mijn investering te hebben ...........maar dat zal voor elke rijstijl anders zijn.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Berie

Bericht door Berie »

had Anakee's onder m'n Transalp, en was er heeeel tevreden over:
droog, nat, maakt nie uit, de Anakee sleurt je erdoor ;-)
zeker op een nat wegdek vond ik deze banden erg betrouwbaar.
Als de trailwings erdoor zitten, ga ik zeker voor de Michelin's!
swintie

Bericht door swintie »

Je hebt een erg goede keuze gemaakt.. Ik wil ook niets anders meer dan de Anakee op mijn Strom :D
Hier heb je een link met diverse testresultaten, je zal ook hier zien dat de Anakee veel beter presteert dan de Trailwing:
http://vstrom.info/fom-serve/cache/8.html
MacB

Bericht door MacB »

Stroompje schreef:Hi Wim,

Nog wel getwijfeld om te gaan voor de BT 020 maar mijn voorband kan nog heel wat kilometers mee en dan zou ik eigenlijk voor en achter moeten vervangen.........gezien het verschil in allroad- en wegband.

Stroompje, ik rij vooraan al 4000km met een BT 020 terwijl er achteraan Metz. Tourance opligt. Geen enkel probleem, nat of droog ik heb nog nooit enige verrassing tegengekomen. Hij is wel een stuk wendbaarder als ervoor en na (spijtig) mijn tripje Eifel gaat achteraan ook de BT 020 erop. :wink:
Gast

Anakee

Bericht door Gast »

Ik heb hiervoor een Africa Twin gehad en daar Michelin Anakee op laten zetten. Het reed erg goed, maar ze reden binnen 3000 km vierkant. Dat gaf een heel raar gevoel in de bochten bij de Honda. Mijn eerste bandenset op die motor was ook Michelin; de MT66.
Ik ben nu erg tevreden over de originele banden op mijn DL650. Voor mij voortaan Bridgestone.

Aad
P2U

Bericht door P2U »

ik heb er sinds 3000km ook een Anakee opzitten achteraan. Hij doet het goed, zowel op droog als op nat, maarrrrrrrrr........: bij warm weer (+30°) heeft die band het zeer moeilijk met langsrichels die met pek dichtgegoten zijn (vind je veel in Frankrijk). Niettegenstaande dat er bij nat weer geen enkel probleem is (enkel een stapje opzij), is dat bij warm weer een zeer groot probleem. Hij zet niet alleen een stapje opzij, maar heeft ook de neiging om verder te willen schuiven. Dat wekt niet heel veel vertrouwen.
Voor de rest niks dan goeds over de Anakee.
Alhoewel ik de TrailWing ook niet slecht vond.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

P2U schreef:ik heb er sinds 3000km ook een Anakee opzitten achteraan. Hij doet het goed, zowel op droog als op nat, maarrrrrrrrr........: bij warm weer (+30°) heeft die band het zeer moeilijk met langsrichels die met pek dichtgegoten zijn (vind je veel in Frankrijk). Niettegenstaande dat er bij nat weer geen enkel probleem is (enkel een stapje opzij), is dat bij warm weer een zeer groot probleem. Hij zet niet alleen een stapje opzij, maar heeft ook de neiging om verder te willen schuiven. Dat wekt niet heel veel vertrouwen.
Voor de rest niks dan goeds over de Anakee.
Alhoewel ik de TrailWing ook niet slecht vond.
Mmmm, bij mij bleef het bij een stapje opzij op de met pek volgegoten lengte strepen in Frankrijk bij temperaturen richting 40 graden.......Pffff ik krijg het er nog warm van als ik eraan terug denk...... :arrow: de warmte.......niet de stapjes opzij :wink:
Het gaf alleen bij de allereerste keren een wat vreemd gevoel maar het daar raakte ik snel aan gewend, het is blijkbaar DE mannier om de wegen aldaar te repareren en oefening baart kunst...... :lol:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
VaraVriend

Bericht door VaraVriend »

Onder mijn Varadero had ik ook voor Anakee's gekozen en die bevielen erg goed. De trailwings die er nu onder mijn V-Strom zitten bevallen een stuk minder. Zeker wanneer ze niet warm zijn (kunnen worden) vind ik ze weinig grip bieden.

Dus de keuze voor de volgende band is simpel :)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

VaraVriend schreef:Onder mijn Varadero had ik ook voor Anakee's gekozen en die bevielen erg goed. De trailwings die er nu onder mijn V-Strom zitten bevallen een stuk minder. Zeker wanneer ze niet warm zijn (kunnen worden) vind ik ze weinig grip bieden.

Dus de keuze voor de volgende band is simpel :)
Snap ik helemaal..... :lol: .......nog ff doorijden tot mijn 24000 beurt en dan gaat er voor ook een op en zijn we weer allround :!: :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Jantje

Bericht door Jantje »

welke versie kan ik best op mijn DL650 laten zetten?
de V of de H versie?
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

michelin adviseert voor de 650 bij de anakee een H versie en voor de pilot road een V versie...vraag mij niet waarom.

http://www.michelin-motorrad.de/reifenk ... esult.php4" onclick="window.open(this.href);return false;

kijk zelf maar ff

groet Erik
Loxos

Bericht door Loxos »

jantje schreef:welke versie kan ik best op mijn DL650 laten zetten?
de V of de H versie?
Wat is het verschil tussen V en H versie?
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

Bericht door Beverstrom »

even een vraag over de anakees, heeft er iemand een setje laten monteren .....zo ja wat waren daar ongeveer de kosten van. zit er aan te denken om deze banden aan te schaffen. hoor er toch goede berichten over. gr Beverstrom (perry)
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Furiousz

Re: Michelin Anakee

Bericht door Furiousz »

Zal dit topic van een jaar oud eens omhoog helpen :D .

Op mijn v-strom zit achter een Michelin Anakee, en voor nog de standaard TW. Nu werd mij bij de 6000km beurt aangeraden om voor mijn vakantie (in mei, 10dgn Frankrijk) nog een nieuwe voorband te monteren.

Opzich ben ik dik tevreden met de Anakee achter, zowel met (super) nat wegdek als met sportief rijden.
De keus lijkt dan simpel, de TW ook vervangen voor een Anakee.

Zijn er hier mensen die van een setje Anakee`s overgestapt zijn naar iets anders?
Leipo

Re: Michelin Anakee

Bericht door Leipo »

ik heb ontdekt dat de anakees niet echt van modder houden :lol:
afgelopen zaterdag meegedaan aan de TransTwenteRally als enige V-strom en hoewel ik zonder kleerscheuren aan ben gekomen heb ik toch wel enige angstmomenten meegemaakt :mrgreen: vooral als je voorwiel gaat glijden wordt het hard werken om overeind te blijven.

volgende bandjes worden de TKC80's

op de weg trouwens niks te klagen over de anakees: zelfs met ijzel en sneeuw hebben ze me nog niet in de steek gelaten!
DL'er

Re: Michelin Anakee

Bericht door DL'er »

Ik ben ook van plan om er bij de volgende beurt Anakee's eronder te laten zetten. Zowel voor als achter.
Hetgene wat hier vermeld wordt over de Michelin band, is dus zeker de moeite waard om ze een keer zelf te proberen.
Maar over ongeveer 2000 km krijgt mijn strom een beurt, dus duurt nog wel even.
Ik hoop dat ik ze kan vertrouwen. (Een band moet doen wat ik wil, en niet andersom) :D
Laat wel even horen wat mijn eerste ervaringen zijn met de Anakee's!!

Groeten Erwin.
L-Strom

Re: Michelin Anakee

Bericht door L-Strom »

Vandaag twee Michelin's anakee's 2 laten monteren, zouden volgens mijn dealer prettiger rijden en een betere grip hebben bij nat weer dan de Bridgstone's en in prijs maakt het maar enkele euro's! Laat het tzt weten hoe ze bevallen.

Gr. Leo.
Furiousz

Re: Michelin Anakee

Bericht door Furiousz »

Zojuist de motor weer opgehaald bij de dealer :D , voor zit nu ook een Michelin Anakee. Totaalprijs (dus incl. montage) was €140,-. Rijd gelijk weer een stuk "strakker" :worship:
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Michelin Anakee

Bericht door Xavier »

Ik heb sinds afgelopen weekend ook 2 Anakees erom liggen, bevallen tot nu toe goed, hoewel het nog een beetje inrijden is. Hiervoor heb ik er gedurende een kleine 300 km Continental Trail Attacks om gehad. Op zich ook fijne banden, ware het niet dat m'n stuur erg ging klapperen. Diverse forums gelezen, men spreekt dan van wobbling of shimmy meen ik. Dit zou te maken hebben met de combi V-strom en Conti. Het balanceren heb ik bijgestaan, gebeurde statisch, dus daar was niets mis mee.

Ik was zachtjes gezegd nogal teleurgesteld, want er zat best wat geld in. In Duitsland besteld vanwege de gunstige prijs, dus de leverancier op de hoogte gebracht. Toen begon de shit, want ze willen eigenlijk niets tegemoet komen. Uiteindelijk is nu het voorstel de voorband te wisselen voor een nieuwe. Inmiddels zat er al een dikke schroef door de achterband, dus dubbel pissed-off en gelijk de hele set maar omgewisseld voor de Anakee, die volledig wiebelvrij is :worship:

Nog wat: tijdens de controle van de hele fiets om achter een oorzaak te komen van het wiebelende stuur ook tot de conclusie gekomen dat de achterlagers versleten waren! Deze direct laten vervangen door kwalitatief goede lagers. Tevens hadden de voorlagers licht last van slijtage. Dit alles dus na 17000 km. E.e.a. bij de dealer neergelegd, ze zouden het bij de volgende beurt meenemen. To be continued....
GSA1200
jwaterink

Re: Michelin Anakee

Bericht door jwaterink »

Dus je geeft de banden de schuld, omdat de motor er diverse lagers uit heeft liggen. Kan me voorstellen dat er een band gevoeliger voor is dan de ander, maar dat zegt nog niets over die Conti's.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Michelin Anakee

Bericht door Xavier »

Uiteraard geef ik de banden de schuld, en wel na alle andere mogelijke oorzaken geelimineerd te hebben. Wat blijft er over na checken van de lagers (wielen+stuur), balanceren en het feit dat de motor voor montage van de Conti's niet wiebelde? Volgens mij toch geen ongenuanceerd oordeel dan toch? Maar als iemand DE oplossing heeft, hoor ik (en de monteur) het graag!
GSA1200
Erik Hofstee

Re: Michelin Anakee

Bericht door Erik Hofstee »

L-Strom schreef:Vandaag twee Michelin's anakee's 2 laten monteren, zouden volgens mijn dealer prettiger rijden en een betere grip hebben bij nat weer dan de Bridgstone's en in prijs maakt het maar enkele euro's! Laat het tzt weten hoe ze bevallen.

Gr. Leo.
Wat is het verschil met de "oude" anakee, en kun je dat op de band zelf ook zien?

groeten
Erik
L-Strom

Re: Michelin Anakee

Bericht door L-Strom »

Erik Hofstee schreef:Wat is het verschil met de "oude" anakee, en kun je dat op de band zelf ook zien?

groeten
Erik
Volgens de dealer zou de anakee 2 voorzien zijn van twee verschillende compounds, dus een harder midden van de band en zachtere zijkanten van het loopvlak.

Gr. Leo.
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Michelin Anakee

Bericht door Spip70 »

Over twee weken gaat mijn V-Strom voor z'n 18.000 km beurt, ik laat dan de oorspronkelijke banden vervangen door Anakee's. Volgens mijn dealer een goede keuze en ook gezien de lof betuigingen hier is het een goed idee. Ik ben benieuwd :)

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Jokapo

Re: Michelin Anakee

Bericht door Jokapo »

Wat is het verschil tussen de Anakee en de Pilotroad en welke kan je als je vooral woon/werk rijdt er het beste onderzetten??
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Michelin Anakee

Bericht door V-TWim »

De Anakee is meer all-road. Dus ook voor evt een uitstapje buiten het asfalt of klinkers. Dat is met een Pilot Road geen doen. Veel te weinig profiel. Als je dus 's off-road wil dan zou ik kiezen voor de Anakee. Blijf je op asfalt kun je rustig de Pilot Road nemen. Ik denk dat die qua sturen behoorlijk beter is.

Op mijn Super T. en op mijn Transalpjes heb ik meerdere keren Anakee's gehad. Super band, zeker in de regen. Durfde met de Anakee veel platter dan ik met enig andere band ooit durfde. Maar... naarmate ze verslijten gaan ze achter minder worden. Ik had het gevoel of ik met een lekke band reed terwijl de spanning prima was en er nog zat profiel op zat.

Op de Super T. overgegaan naar de Trail-attack en die vind ik een stuk duidelijker sturen dan de Anakee en nu durf ik daarmee (dankzij de Anakee, dat wel) ook meer plat te gaan in het natte.

De TW's die nu onder mijn 650 zitten gaan morgen dus vervangen worden voor een setje T-A's. De voorband was behoorlijk hard geworden terwijl de achterband eigenlijk nog prima is. Maar omdat ik de T-A's vrij goedkoop kan krijgen maar gekozen voor een hele set. Rij er dag en nacht, zomer en winter mee dus ik wil niet twijfelen of het wel goed is. Qua sturen vind ik de Brugstenen nou niet echt geweldig.
Laatst gewijzigd door V-TWim op di 19-05-2009, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Only dead fish go with the flow.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Michelin Anakee

Bericht door RvGS »

V-TWim schreef: . . . omdat ik de T-A's vrij goedkoop kan krijgen maar gekozen voor een hele set . . .
V-TWim,
Wil je dit met ons delen of is het een 'one-off' aankoop actie :?:
Groet, Robert |
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Michelin Anakee

Bericht door Xavier »

Beste V-Twim, ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen, met name of je -na montage van de TA's- last hebt van wobbling/wiebelend stuur. Dat was voor mij de reden om het hele setje na 300 km te vervangen voor Anakee's. En ik had achter toen al lekgereden. Dus wie nog een vrijwel nieuwe voorband wil testen icm met een (goed) geplakte achterband...... of ze op wil roken..... let me know
GSA1200
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Michelin Anakee

Bericht door V-TWim »

BlackstromNL schreef:
V-TWim schreef: . . . omdat ik de T-A's vrij goedkoop kan krijgen maar gekozen voor een hele set . . .
V-TWim,
Wil je dit met ons delen of is het een 'one-off' aankoop actie :?:
Is via een collega van mij. Als je in het noorden woont is het interessant en mag je me wel een PM doen. Dan geef ik de gegevens door.
Only dead fish go with the flow.
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Michelin Anakee

Bericht door V-TWim »

Xavier schreef:Beste V-Twim, ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen, met name of je -na montage van de TA's- last hebt van wobbling/wiebelend stuur. Dat was voor mij de reden om het hele setje na 300 km te vervangen voor Anakee's. En ik had achter toen al lekgereden. Dus wie nog een vrijwel nieuwe voorband wil testen icm met een (goed) geplakte achterband...... of ze op wil roken..... let me know
Ik zal er 's op letten. Hij voelt iig zekerder bij 140/150, rustiger rijgedrag.
Only dead fish go with the flow.
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Michelin Anakee

Bericht door V-TWim »

Van wiebelen geen last bij mij. Van 120 met losse handjes laten zakken naar 40/50 zonder enig probleem. Qua stuurgedrag lijkt hij iets taaier bij lagere snelheden. Maar wel meer grip en vertrouwen, bij het inrijden sleten m'n tenen al over de grond.
Only dead fish go with the flow.
StromBoli

Band voor meer off-road

Bericht door StromBoli »

Na 17000 km is orig. TW achter versleten dus die wil ik vervangen. Vond grip droog altijd voldoende maar voel me wat minder zeker met nat wegdek.
Verder wil ik iets meer profiel voor gras/zandpaadjes etc.
Wat is de beste band voor mij (Anankee 2/Tourance/Scorpion/etc.)? En hoe zit het met levensduur.
Gaarne persoonlijke ervaring of testen.
Freeryders

Re: Michelin Anakee

Bericht door Freeryders »

Zo he he ik heb mijn strom weer terug :-)} en had er ook gelijk nieuwe bandjes op laten zetten de anakee 2. Mijn trailwings waren na 20 k wel aan vervanging toe :P .

Ik heb nog te weinig km gereden om een goed oordeel over de band te geven maar gisteren wel even de 170 km aangetikt op de teller en dat voelde prima. Ook bij hard remmen vind ik ze erg vertrouwd aanvoelen.

De trailwing gaf bij relatief snel terug schakelen een schuivend gevoel en ook de reparatiestreepjes op het asfalt (vooral bij nat weer) voelde ik hem altijd zoeken naar grip. (Ook 10000 km eerder al). De anakee scoort wat dat betreft al beter.

Gisteren express over witte streep en reperatiestreep gereden en de banden geven geen krimp.

Als ik wat meer km getuft zal ik weer wat bevinden posten.


Gr. Danny
7Fingers

Re: Michelin Anakee

Bericht door 7Fingers »

De Anakee is eindelijk een goede Michelin band de vorige waren te hard waardoor de fiets eenvoudig ging schuiven.
Ik had deze onder mijn Africa Twin zitten en was positief verast de rubberen compount was iets zachter waardoor deze beter aan het wegdek kleef daarin tegen sleten de bandjes wel ietsje harder maar vierkant rijden van een band gebeurt meestal alleen met veel snelweg km's als je veel bochten hebt dan valt dat dus wel mee wabt je band slijt dan gelijkmatiger af.

Toch denk ik dat ik onder mijn strom de Bridgestone BW ga knallen gezien de berichten over deze band.

grt
TenCats

Re: Michelin Anakee

Bericht door TenCats »

De Anakees liggen er bij mij nu 8000 km op en daar zitten kilometers bij in de Eifel, Alpen, Dolomieten, dijk-, provinciale- alsook snelwegen, zowel droog als nat. Ten opzichte van de TW, die op m'n vorige Strom zaten en waarmee ik op nat wegdek onderuit schoof, geven ze veel meer vertrouwen.

De BW's zal ik er nooit en te nimmer opgooien. Ik ben sowieso al geen fan van Bridgestone, maar banden waarvan ze in de test schrijven dat ze, onder een hellingshoek op een nat wegdek, zonder waarschuwing kunnen gaan glijden hoef ik niet. De voorloper van de BW, eerder genoemde TW, had daar ook al last van en dat heb ik aan den lijve ondervonden.

Erik
Plaats reactie