Trillingen??

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
V2-Rider

Trillingen??

Bericht door V2-Rider »

Hallo,

Ik heb nu zo'n 9000km met de standaart geplaatste Trailwings op Strom gebold. Ik krijg steeds meer en meer last van trillingen in het stuur als ik een bocht neem! De bandendruk is 2,2 bar.
Ik denk dat het de voorband is die slecht afgesleten is. Als ik het profiel bekijk dan kan je wel zien dat de band langs de buitenzijde op kapjes gesleten is. De voorband is wel bijna versleten. Ik schat dat hij nog een 1500km zal meegaan.

Heeft er nog iemand ervaring met die gevoel?

Greetz V2
Prof

Bericht door Prof »

Ik herken dit niet. Wel valt mij op dat de spanning vrij laag staat. Rij nu met 2.7 achter en 2.5 voor. Even wennen maar geeft een veel beter stuurgedrag van de motor.
V2-Rider

Bericht door V2-Rider »

Yeps de spanning is idd redelijk laag.

Normaal bol ik vooraan op mijn andere motoren met een min van 2,3 en max 2,5 bar.

Hier heb ik gewoon de waarden genomen die achteraan op de kettingbeschermer staan. Zijnde 2,2 voor en 2,5 achter.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi V2 Rider,

ja ik herken het gevoel......het is als of je op 'eilandjes' rijdt ....en dat zijn het dan ook op je voorband!!
Een nieuwe geeft weer rust in je stuur en je bandenspanning verhogen zal het effekt alleen maar verergeren denk ik........
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Scottie

Bericht door Scottie »

prof schreef:Ik herken dit niet. Wel valt mij op dat de spanning vrij laag staat. Rij nu met 2.7 achter en 2.5 voor. Even wennen maar geeft een veel beter stuurgedrag van de motor.
Over het algemeen geeft een hogere bandenspanning wel minder grip.
Stuurt inderdaad lichter
V2-Rider

Bericht door V2-Rider »

Stroompje schreef:Hi V2 Rider,

ja ik herken het gevoel......het is als of je op 'eilandjes' rijdt ....en dat zijn het dan ook op je voorband!!
Een nieuwe geeft weer rust in je stuur en je bandenspanning verhogen zal het effekt alleen maar verergeren denk ik........
Ok ik ben dus niet alleen! Ik vreesde er al een beetje voor. Ik ga mij voor de 10 000 km een nieuw setje leggen! Maar het zullen niet de trailwings zijn, maar een setje BT020! Die hebben volgens mij meer grip en betere stuureigenschappen.

Van de Trailwing ben ik zeer tevreden ma ze zijn nie te vergelijken met Banden alla Dunlop D208 Pirelli Diablo enzovoort op mijn sportfietsje. Daar moet je al heel gek mee gaan doen eer ze het gevoel van onveiligheid geven. Wat ik meermaals al voorgehad heb met de Trailwing :twisted:

Greetz V2
xlrider

Bericht door xlrider »

Waar ga je die halen ?
Weet je al een prijs ?
V2-Rider schreef:
Stroompje schreef:Hi V2 Rider,

ja ik herken het gevoel......het is als of je op 'eilandjes' rijdt ....en dat zijn het dan ook op je voorband!!
Een nieuwe geeft weer rust in je stuur en je bandenspanning verhogen zal het effekt alleen maar verergeren denk ik........
Ok ik ben dus niet alleen! Ik vreesde er al een beetje voor. Ik ga mij voor de 10 000 km een nieuw setje leggen! Maar het zullen niet de trailwings zijn, maar een setje BT020! Die hebben volgens mij meer grip en betere stuureigenschappen.

Van de Trailwing ben ik zeer tevreden ma ze zijn nie te vergelijken met Banden alla Dunlop D208 Pirelli Diablo enzovoort op mijn sportfietsje. Daar moet je al heel gek mee gaan doen eer ze het gevoel van onveiligheid geven. Wat ik meermaals al voorgehad heb met de Trailwing :twisted:

Greetz V2
swintie

Bericht door swintie »

Een vraagje..
Is het niet mogelijk om middels de voorveerspanning aan te passen dat er een beter contact ontstaat met het wegdek?
PS ik heb nu al 16000 Km met de eerste voorband en nog altijd meer dan voldoende groef.
V2-Rider

Bericht door V2-Rider »

swintie schreef:Een vraagje..
Is het niet mogelijk om middels de voorveerspanning aan te passen dat er een beter contact ontstaat met het wegdek?
PS ik heb nu al 16000 Km met de eerste voorband en nog altijd meer dan voldoende groef.
Ja dat is perfect te regelen! Maar om de juiste instelling te vinden is het wel effe zoeken! En je kan veel misdoen als je begint te veranderen van veerinstelling.
Dus als je iets verandert schrijf je best op hoeveel draaikes je gedaan hebt aan iets :wink:

Greetz V2
V2-Rider

Bericht door V2-Rider »

xlrider schreef:Waar ga je die halen ?
Weet je al een prijs ?
V2-Rider schreef:
Stroompje schreef:Hi V2 Rider,

ja ik herken het gevoel......het is als of je op 'eilandjes' rijdt ....en dat zijn het dan ook op je voorband!!
Een nieuwe geeft weer rust in je stuur en je bandenspanning verhogen zal het effekt alleen maar verergeren denk ik........
Ok ik ben dus niet alleen! Ik vreesde er al een beetje voor. Ik ga mij voor de 10 000 km een nieuw setje leggen! Maar het zullen niet de trailwings zijn, maar een setje BT020! Die hebben volgens mij meer grip en betere stuureigenschappen.

Van de Trailwing ben ik zeer tevreden ma ze zijn nie te vergelijken met Banden alla Dunlop D208 Pirelli Diablo enzovoort op mijn sportfietsje. Daar moet je al heel gek mee gaan doen eer ze het gevoel van onveiligheid geven. Wat ik meermaals al voorgehad heb met de Trailwing :twisted:

Greetz V2
Ik moet nog eens prijs gaan vragen overal... Maar ik denk dat het rogiers of didier wordt. Ik denk dat je ze wel kent hé Xl :wink: (btw hoe ist met je gps?)
xlrider

Bericht door xlrider »

Uiteindelijk om budgetaire redenen de GPS niet gekocht. :?

Wat betreft de banden, volgende prijs krijg ik ben ASE in Oordegem
voorband 139 €
achterband 155 €
incl. btw ( op faktuur )
incl. plaatsing en uitbalanceren
incl. cola-ke of pintje tijdens het wachten
V2-Rider schreef:
xlrider schreef:Waar ga je die halen ?
Weet je al een prijs ?
V2-Rider schreef:
Stroompje schreef:Hi V2 Rider,

ja ik herken het gevoel......het is als of je op 'eilandjes' rijdt ....en dat zijn het dan ook op je voorband!!
Een nieuwe geeft weer rust in je stuur en je bandenspanning verhogen zal het effekt alleen maar verergeren denk ik........
Ok ik ben dus niet alleen! Ik vreesde er al een beetje voor. Ik ga mij voor de 10 000 km een nieuw setje leggen! Maar het zullen niet de trailwings zijn, maar een setje BT020! Die hebben volgens mij meer grip en betere stuureigenschappen.

Van de Trailwing ben ik zeer tevreden ma ze zijn nie te vergelijken met Banden alla Dunlop D208 Pirelli Diablo enzovoort op mijn sportfietsje. Daar moet je al heel gek mee gaan doen eer ze het gevoel van onveiligheid geven. Wat ik meermaals al voorgehad heb met de Trailwing :twisted:

Greetz V2
Ik moet nog eens prijs gaan vragen overal... Maar ik denk dat het rogiers of didier wordt. Ik denk dat je ze wel kent hé Xl :wink: (btw hoe ist met je gps?)
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

ik herken de trillingen

Bericht door Gerrit »

Ik herken de trillingen waarover jij roept. Het begon hinderlijk te worden na 20.000 kilometer met de voorband.

Ik heb vorige week een setje BT020's laten monteren bij Jos Smit in Haarlem (meteen race-ventielen gekocht zodat ik bij de benzinepomp ook lucht kan tanken). Na 50.000 op de TW was dat toch wel wennen. Maar.......ik moet zeggen subliem 8)

In de bochten veel betere grip. Ook bij nat weer een veel beter contact met de weg. Nu maar hopen dat de politie niet gaat flitsen in bochten :wink:

Groets,

Gerrit
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

als je de banden op de voorgeschreven bandenspanning die suzuki voorschrijft zit je volgens bridgestone veel te laag. ik had ook eerst de spanning aangehouden die op de kettingbeschermer zit. maar toen sleten de noppen naast de middelste op de voorband harder dan die in het midden. en dat terwijl ik heel erg veel snelweg rijd. heb die man van bridgestone op de motorbeurs er naar laten kijken. en hij zei dat het kwam door te lage bandenspanning.

op advies van bridgstone staan mijn trailwings nu op: voor 2,5 bar en achter 2.9 bar. ook meteen maar een digitale spanningsmeter erbij gekocht, want die dingen bij de benzinepomp wijken zomaar 0,3 bar af. en altijd met koude banden meten, en anders er 0,3 bar extra bij doen bij warme banden was het advies van die man.
Plaats reactie