Wat vinden we van deze Battlewings

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Nu 31000km op de teller. Vorig jaar juni gekocht met 18000km er op. Toen zaten ze er al op. Mijn eerste motor.
Weet niet hoe oud deze zijn. Profiel was voor dacht ik 5 en achter 8. Dat hoor ik de verkoper nog zeggen. Weet ik niet zeker meer.
Achter was altijd aan de zijkant wat meer profiel dan in het midden. Voor is me dat niet opgevallen.

Nu zien ze er zo uit.
Voor: in het midden 2 mm, 2 cm van de buitenrand 3-3,5 mm (gemeten met schuifmaat).
Achter: in het midden 0,8-2 mm, 2 cm van de buitenrand 5-5,5 mm. Die o,8 op de slechtse plek in het midden die ik kon vinden.

Is dit normale slijtage? Veel of weinig? Verkeerd of goed?
Zien ze er normaal uit? Zijn ze te vierkant? Gebruik ik genoeg rubber.
Andere opmerkingen?
Vervangen maar?
Dezelfde weer (501/502)?

Terwijl jullie hier over nadenken ga ik er nog wat rubber vanaf rijden. :-)} :bye:

Voor 1
Afbeelding

Voor 2
Afbeelding

Achter 1
Afbeelding

Achter 2
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Zo, weer terug.
Inmiddels georienteerd.
Ik denk dat voor mij op het lijstje komen, op basis tests en wat ik hier zo gelezen heb:
- Battlewing 501/502
- BT023
- Pilot Road 2
- Pirelli Angel ST
- Dunlop Roadsmart
Nog even de prijskaartjes erbij zoeken.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Fogel »

Netjes gedaan lijkt me.
Goeie kilometerstand voor deze banden als zit je wel al onder de minimale profieldiepte van 1,6 mm. Heb je niet toevallig op een slijtnok gemeten?
Als ze goed bevallen zijn gewoon meer BW's erop zetten! Alhoewel die nieuwe PR3 ook goed moet zijn, (de PR2 wordt lovend over geschreven) en die komt ook in 19"! Ik heb er zelf aan zitten denken.
Enne, of je genoeg rubber gebruikt is heel persoonlijk. De één rijdt sportiever dan de ander. Wil je je achterband tot de randen oprijden moet je hem redelijk plat gooien, en daar moet je van houden.
Succes!
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Framomile »

Hey JW, houd er wel rekening mee dat de (Dunlop)roadsmart niet echt een off-road band is. Heb em zelf ook gehad en qua wegligging en grip was ik er zeer tevreden over maar of-road was het te weinig grip.

Succes, laterrrrrrrr


Franc
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

OK Franc, dan vallen die af.

- Battlewing 501/502
- BT023
- Pilot Road 2
- Pirelli Angel ST

Wat ik zo aan prijzen gezien heb lijken de Battlewings de voordeligste.
EUR 270,- inclusief montage lijkt me een goede prijs.
:-)} :bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Net topic Sjokotoer gelezen.
Diversion over zijn Pilot Roads: geen allroad band.

Bridgestone geeft advies op hun site voor de V-Strom:
- Allroad: Battlewings
- Toer/Sport: BT023 en BT020 voor.

Nu nog wat zoeken over de Pirelli's en over de Battlewing in combinatie met een Trailwing. Lees op het forum dat die combo het ook goed doet.
Ik heb al wat prijsaanvragen uitstaan voor een setje Battlewings. Meteen de haakse ventielen er maar bij denk ik.
:-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door V-TWim »

Waarom geen Anakee's 2?
Only dead fish go with the flow.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Wullebolle »

Je slijtage lijkt me redelijk normaal.
Ikzelf heb met de originele het zowel voor als achter 18.000km volgehouden, voor en achter nog een 1.5 a 1.7 over, en redelijk vierkant.

Slijtage hangt af van je rijstijl, maar ook van de stroefheid van het asfalt. Wie woonwerkt over gladgereden asfalt zal minder snel banden slijten dan zij die veel over vers asfalt met veel scherpe steentjes rijden.

De originele heb ik laten vervangen door Metzeler Tourances (de gewone niet de exp), en die bevallen me na de gewenningsperiode beter dan de trailwings.
Ze sporen net iets beter ... en de remgrip is veel beter. toch beter dan met de versleten trailwings.

Anyway
De gekende merken hebben allemaal goede banden. Het verschil zit hem in de details. Het ene merk is wat beter qua slijtage, de andere qua grip, en nog een doet het beter in koude omstandigheden ... wat de banden betreft, laat ik me eerder leiden door wat mijn dealer in huis heeft en niet door prijsverschillen van een paar €. Voor dagdagelijks gebruik zijn ze allemaal goed genoeg. Ga je racen, spelen, zand&slijkvreten, dan is het een ander paar mouwen.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door V-Stoom »

De BT023 komt medio augustus ook voor het voorwiel beschikbaar. Dan kan er voor en achter dus dezelfde op. Ik houd persoonlijk niet van verschillende banden voor en achter.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Hunter6 »

Fogel schreef:Netjes gedaan lijkt me.
Goeie kilometerstand voor deze banden als zit je wel al onder de minimale profieldiepte van 1,6 mm.
Voor motoren geldt een minimale profieldiepte van 1.0 mm. :wink:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Hunter6 »

@ RedStrom, ik heb je een mailtje gestuurd met een Allroad bandentest :wink:
Leville

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Leville »

Hunter6 schreef:
Fogel schreef:Netjes gedaan lijkt me.
Goeie kilometerstand voor deze banden als zit je wel al onder de minimale profieldiepte van 1,6 mm.
Voor motoren geldt een minimale profieldiepte van 1.0 mm. :wink:
Als je in België komt, moet je snel 0.6mm bijplakken.
Diversion

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Diversion »

Iemand riep mijn naam :D

Jan Willem,
Ik adviseer je om voor een koopbeslissing rationeel naar je kilometers te kijken. Als je de meeste km's gewoon op de weg rijdt, ben je over het algemeen beter uit met een straatband dan met een allroad band. Sommige allroad banden presteren een klein stukje beter op onverharde wegen, maar de meesten presteren een stuk slechter op de straat dan echte straatbanden. Het blijven compromisbanden. In het diepe, mulle zand van afgelopen zondag zijn allroadbanden wel in het voordeel, maar hoe vaak komt zoiets voor?

Voor mij persoonlijk geldt dat ongeveer 70% van mijn km's woon-werk over de snelweg is. Ik rijd alleen op forumritjes offroad. Vandaar dat ik ga voor de beste straatbanden die er zijn: Michelin Pilotroads. Deze kosten echter de hoofdprijs: 275 euro voor een PR3 (1 achterband). :evil: Gelukkig krijg ik 25% korting, maar toch...

Iemand die veel minder over de snelweg maar vooral voor fun rijdt (hoe duurzaam is dat trouwens?) zal een heel andere afweging maken. Als je echt vaker door het soort terrein van de warme Sjokotoer wilt rijden, kun je ook voor de oplossing van Fastloe gaan. Neem een aparte set noppenbanden voor dit werk. Er zijn meerdere forumleden die deze banden hebben aangeschaft als winterbanden, maar daar waren ze geloof ik niet heel geschikt voor...
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Fogel »

Diversion schreef: Vandaar dat ik ga voor de beste straatbanden die er zijn: Michelin Pilotroads. Deze kosten echter de hoofdprijs: 275 euro voor een PR3 (1 achterband). :evil: Gelukkig krijg ik 25% korting, maar toch...
Zo, da´s duur! had niet verwacht dat ze zo duur waren. En het rijdt super hoop ik? Zou je niet eens verder zoeken naar lagere prijzen? o duur heb ik ze nog nooit gezien! Ik vloek al als ik zie dat ik bij Motoport te veel betaal voor een BW502. (168 euro en bij de goedkope jongens 130 oid.) Maarja, ik heb geen kennis om zelf de wielen eruit te halen en terug te plaatsen. Gaat binnenkort wel veranderen trouwens. De volgende bandenwissel ga ik het zelf doen. :-)

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Diversion

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Diversion »

Volgens mij is de PR3 zo'n beetje de duurste band die je voor je Strom kunt kopen. Er is een apart draadje over, daar worden dezelfde prijzen genoemd. Bij internetbandenboeren of in Luxemburg zullen ze vast goedkoper zijn, maar ik heb geen zin om met losse banden te gaan zeulen.

Ik heb nog geen idee hoe de PR3 rijdt, want hij is nog in de bestelling. Kennelijk is er levertijd (ondanks de prijs toch veel vraag?). Gerrit (zie andere draadje) is er zeer tevreden over.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Hunter6 »

Leville schreef:
Hunter6 schreef:
Fogel schreef:Netjes gedaan lijkt me.
Goeie kilometerstand voor deze banden als zit je wel al onder de minimale profieldiepte van 1,6 mm.
Voor motoren geldt een minimale profieldiepte van 1.0 mm. :wink:
Als je in België komt, moet je snel 0.6mm bijplakken.
Niet met een nederlands kenteken. In Nederland is de profieldiepte een voertuigeis.
Een voertuig wat in het land van herkomst aan de eisen voldoet, mag in een ander land niet beboet worden omdat daar andere eisen gelden.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Dank voor de tips allemaal.
Hunter6 (Martin) bedankt voor de email en de tip voor de Conti Trail Attack. Die komt overal als topband naar voren
V-Twim: Anakee's 2 heb ik vooral loftuigingen over gevonden bij nat weer. Is Michelin goed in lijkt het. Ook met de Pilot Road's.
Ik zag op MF dat je ook te spreken was over de Conti's.

Diversion (Ronald): helemaal gelijk. Waar en hoe gebruik je ze?

Ik rij voor de fun. Geen woon/werk. Meeste secundair. Als het regent en ik 'moet' rijden (je rijdt en het gaat regen, of je hebt een forum tochtje) dan rij ik.
Als het regent en ik 'moet' niet, dan wil ik wel eens overslaan.
Off road komt voor. Niet alleen maar off road opzoeken, maar meer zoals zondag bij de Sjokotoer, of the BBQ toer of de WCR.
Het komt op je route, en je rijdt gewoon door. Omdraaien is geen optie.
Ik wil dan wel gewoon kunnen rijden zonder te denken dat mijn banden eigenlijk niet geschikt zijn. Valt dan de PR2 af?
Hij is niet in de stallling geweest. Geen ijs of sneeuw op de weg. Dan rij ik ook door.
In de nabije toekomst hoop ik wat meer in de bergen/heuvelen te komen.
Verder wil ik graag dat ze lang meegaan.

De Conti TA wordt door Motofreaks getest in 2008 (of 9) onder een DL650. Helemaal lyrisch de beste man, tot hij op rul zand komt (weet je nog wel zondag :) ).
Dat gaat, maat een all road band is geen cross of enduro band.
Ik vond het zondag met mijn bovengenoemde BW's best spannend, maar het ging wel. Lag meer aan mijn gebrek aan techniek/ervaring.
Tot nu toe bevallen de BW's wel. Wel af en toe in bochten idee van wat gebeurt er, wat gaat ie doen.

Soort band is niet overal gelijk. Bij Pneus online is de BW 501 een trial/enduro band en de BW502 een wegband.
Bij Motoplus is de PR1 een all road band (glorieus winnaar) en de PR2 een sport/toer band (ook winnaar naast de Dunlop Roadsmart).

Lijstje nu:
- Conti TA 1 of 2
- BW501/502

Toch all road. Afgaand op testen, andere fora en dit forum, denk ik dat deze 2 passen bij mijn gebruik.
Met dank aan Ronald en Martin :worship: .

Iemand die het anders ziet, die merkt dat ik wat vergeet, of een onverwachte outsider wil tippen?
Ik ga ze bij een dealer laten monteren en dan lekker meekijken. Later als ik groot ben doe ik het misschien zelf.
Kan voor de Friesland rit nog mooi even gedaan worden.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Hunter6 »

Over de levensduur kan ik melden dat mijn TA voorband er nu 17000 km op zit en er nog 2,8 mm profiel over is.
Achterband gaat ongeveer 10000 km mee (tot 1 mm profiel).
Er wordt geen woon/werk verkeer gereden dus de achterband wordt wat zwaarder belast. (rijtempo is sportief)

Qua prijsniveau zitten de TA en de BW ongeveer gelijk, de Bridgestone is ietsie goedkoper.
De TA heeft wel wat meer de neiging om bij de voorband te "cuppen'. Dit kan geen kwaad maar veroorzaakt wel rolgeluid zodra de motor iets gaat hellen.

Ik zou zeggen, als je je goed voelt bij de BW, neem deze dan gewoon weer.
Maar een verkeerde koop kun je niet doen met deze opties :wink:
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door PDvD »

Leer eens rijden! De zijkant van de bandjes heb je ook betaald! ;) Wie rijdt er op deze motor? Je schoonmoeder van 86? ;) Die kilometerstand kan echt niet, bij mij waren de BW's al na 10.000 km tot over de slijtnok versleten. (of is een 650 echt zo saai vergeleken met een 1000... ;))
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Hunter6 »

R you tokking to me? :lol:
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Nee, zal wel voor mij zijn. Het lijkt zo'n aardige jongen die Pim-met-z'n-leren-pak-van-toen-hij-nog-een-Kawa-had :wink:
Geen kwaad woord over m'n schoonmoeder. Die heeft niet gereden, maar als ze dat wel gedaan had, dan had ze die suffe route zondag achterstevoren zittend met 1 oog dicht, en 2 vingers in de neus gereden. :mrgreen:
Zal je nog een sponseren!

Terug naar het topic.

(met wat smileys links en rechts weet je nooit of iemand nou meent wat er staat, of niet) :roll:
Zoals Herman (mijn held) Finkers al zei: humor, da's pas lachen.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Hunter6 »

Kawa rijder! Ja, zeg dat dan eerder. Dat soort kan een serieuze "Pain in the ass" zijn :mrgreen: met name als ze maar niet uit de spiegel willen verdwijnen
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door PDvD »

Beetje tegen geinen kunnen hè ;) Ieder zijn eigen rijstijl, bandjes zien er nog netjes uit en gewoon oprijden tot de slijtnok gelijk is aan de rest van het loopvlak. Of je moet een lange vakantie plannen en weten dat ze het eind niet meer halen. Alleen die zijkant hè... ;) (een strom kun je zoooo ontzettend makkelijk vlak door een bocht heen gooien..)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Pim,

Ik leer graag van ervaren rijders. Zit nog in mijn eerste jaar.
Heupen gebruiken helpt voor een snellere bocht. Tegenleunen ook.
Dat probeer ik zoveel mogelijk.
Wat misschien ook nog scheelt in slijtage is dat ik niet meteen volgas ga als ik wat plat uit een bocht kom.
Een paar keer een slippertje gehad waardoor ik daar wat voorzichtiger mee ben.
Ik wacht een paar tienden tot ik wat rechterop ben en dan gaat gas weer open.

Maar als je nog tips hebt, laat horen. Ik ben al aan het kijken om ergens VRO te doen. Hoor ik goede pers over.

Bandjes: wordt Conti of BW.

En dat van die gein was wel duidelijk hoor :wink:
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Bozobin † »

RedStrom schreef:Lijstje nu:
- Conti TA 1 of 2
- BW501/502

Toch all road. Afgaand op testen, andere fora en dit forum, denk ik dat deze 2 passen bij mijn gebruik.
Met dank aan Ronald en Martin :worship: .

:bye: :-)}
Als je heftig wil gaan en offroad echt mee wil komen, zou je nog naar de TKC 80 kunnen kijken.
Ik heb deze een paar keer op een F 650 gehad en dee gewoon mee met de crossers :-).
Ook op het asfalt doen ze het erg goed, alleen moet je even aan het "pootje over" van de noppen wennen.
Het voelt aan als heftig driften :-).

Helaas heeft ook deze ook alu gietwielen en die blijven helaas niet mooi rond.
Bij de laatste bandenwissel was het achterwiel niet meer uit te balanceren door de deuken.

De V-Strom nodigt wat minder uit voor offroad gebruik, is nog wat zwaarder en heeft meer plastic wat stuk kan.
Maar met de Anakee's ben ik vorig jaar in Alpen nog diverse keren met 2 personen en bagage een klontenweggetje afgestuiterd.
De natte weg eigenschappen vind ik extra belangrijk omdat ze het op droog wegdek allemaal wel goed doen en je in het nat veel eerder voor verrassingen kan komen te staan die je niet wil.

Anakee : Goed in het nat, lange levensduur en op het droog grip tot aan je voetsteunen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Framomile »

Hey JW,

Heb je in je onderzoek ook nog gekeken naar de Dunlop trailmax ?

motorbandenman.com

Ziet er wel goed uit maar kan er op onze site geen bevindingen over ontdekken.Ik houd je topic even in de gaten want misschien moet ik zelf ook weer aan de nieuwe band (spijker in Heiden(au!!!))

Groet Franc
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Fogel »

RedStrom schreef:Pim,

Ik leer graag van ervaren rijders. Zit nog in mijn eerste jaar.
Heupen gebruiken helpt voor een snellere bocht. Tegenleunen ook.
Dat probeer ik zoveel mogelijk.
Wat misschien ook nog scheelt in slijtage is dat ik niet meteen volgas ga als ik wat plat uit een bocht kom.
Een paar keer een slippertje gehad waardoor ik daar wat voorzichtiger mee ben.
Ik wacht een paar tienden tot ik wat rechterop ben en dan gaat gas weer open.

Maar als je nog tips hebt, laat horen. Ik ben al aan het kijken om ergens VRO te doen. Hoor ik goede pers over.

Bandjes: wordt Conti of BW.

En dat van die gein was wel duidelijk hoor :wink:
:bye: :-)}
gratis tips? ik heb veel aan Keith Code's boeken en video's gehad. Ooit op geattendeerd door ervaren motorrijder. Keith Code legt allerlei dingen, volgens mijn dan, goed uit. Ook die "slippertjes" die jij beschrijft.

Er zijn er maar weinig die vol gas geven terwijl ze plat in de bocht liggen. Sterker nog, dit kan je beter niet doen, veel beter is om de motor trekkend te houden en dan, direct na de apex, in een vloeiende beweging steeds meer gas geven. Dus niet in één keer! maar opbouwen. De motor zal zich in de bocht zetten, en door de trekkende motor, zeer stabiel aanvoelen. Als je dit goed timed met de uitgang van de bocht, is het op een Strom (eigenlijk elke motor) heeeeeerlijk sturen en ga je die band vanzelf tot op de rand gebruiken (en hou je allerlei sport en supersport geweld achter je haha!) als je dan ook nog voor de bocht "countersteering" gebruikt, dan wordt het helemaal mooi. Ik heb er erg veel vertrouwen van gekregen, omdat het echt werkt.

Succes!
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

@Fogel.
Dank je voor de tips. Ik zit nu te kijken naar begin van Twist of the Wrist II. Countersteering door een meisje op een fietsje met zijwieltjes :D .
Op youtube ook al heel wat gevonden. Eigenlijk heel simpel. Toch? Goeie tip!

@Franc
De Dunlop ben ik ook niet tegengekomen. En in een test in Motoplus worden ze niet als beste getest. Wel schijnt de voorband dubbel zo lang mee te gaan.

:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Na wat speurwerk de Anakees2 toch maar weer op de shortlist gezet.
Lees met name op het forum goede berichten.
Zaterdag wil ik ze omwisselen. Wat zal het worden: BW, TA (met Z codering), Anakees2?
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Tulipan »

Moeten we nu gaan raden ?
Ik wacht wel tot zaterdag :bye:

( Lees wel vol interesse mee daar ik in augustus nieuwe nodig heb voor mijn met duo Noord Spanje / Portugal trip )
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Hunter6 »

Met de TA kon ik in de alpen de lokale supersport rijders redelijk bijhouden O:-) . De band heeft geen enkele kik gegeven, eigenlijk helemaal niet zolang ik hem al heb.
De Metzeler en Bridgestone wou in het grens gebied van grip (lees: sportief) af en toe een beetje onrustig worden, met de Conti's nog niet één maal meegemaakt.
Ik zeg: Conti Trailattack :wink:
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door PDvD »

Ook nog een tip, ga vooral vaak rijden in de Eifel en of Ardennen... je bent er zo. Je hebtd aar geen drempels en alles is ietsje overzichtelijker en rustiger als in NL. Ga rijden met ervanren rijders die bereid zijn op jouw te wachten, en het algehele rijtempo aan jou aan te passen. Ga hun lijnen rijden en kijk wanneer ze een bocht insturen en let vooral op de positie op de weg voor het sturen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

@Tulipan. Ik begrijp dat je terugkeert naar Tenerife. Maakt dat nog uit voor je bandenkeuze? Rond de Teide is het toch anders dan in een stad.

@Hunter6. Ik ben nog een beetje aan het shoppen. Wie heeft wat op voorraad en kan zaterdag en wat kost het.
Ik neig naar de Conti's, maar lees wat over cupping en trilling na zo'n 6000km door slijtage. Kun je dat beamen/ontkennen?
Ze zijn winnaar in de laatste allroad banden test in Motoplus (wel uit 2008 en onder een 1200GS), en bij Motorfreaks is de DL650 tester ook zeer enthousiast.
De goede ervaring met Anakees2 hier op het forum komen niet overeen met genoemde test. Wel op nat, niet op droog.

@PDvD. Eind mei staan er 3 dagen gepland voor de Eiffel. Zo'n 20 rijders, allemaal verschillende motoren. Voor de meesten niet de eerste keer.
Een 1200GS-er met 40jr ervaring gaat voorop. Dan zal het in ieder geval niet aan mijn banden liggen.

:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Hunter6 »

De voorband gaat na verloop van tijd idd wat cuppen. Dit is geen fout in de band maar ontstaat doordat de band maar naar één richting belast wordt: remmen.
De meeste voorbanden cuppen wel iets, als je sportief rijdt heb je het wat meer, de rustige rijder wat minder. Ook zorgt het ene profiel er wat meer voor dat je het kunt voelen dan een ander profiel. De Conti's kun je wat voelen zodra je de motor een bocht in stuurt.
Zoals gezegd, het kan geen kwaad en duidt niet op een defect. :wink:
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Hunter6 »

Voor wie wat meer wil weten hoe cuppen ontstaat hier een linkje naar een engelstalige site die het redelijk goed uitlegt.
http://w6rec.com/duane/bmw/cupping/index.htm
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Dank je. Is me een stuk duidelijker geworden. Heb het stuk ge-pdf-ed en op mijn pc gezet.
Mijn huidige BW's hebben ook wel onregelmatigheden die misschien ook wel met cupping te maken hebben.
Ik zal de dealer eens vragen mijn banden te 'lezen'.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door PDvD »

RedStrom schreef:
@PDvD. Eind mei staan er 3 dagen gepland voor de Eiffel. Zo'n 20 rijders, allemaal verschillende motoren. Voor de meesten niet de eerste keer.
Een 1200GS-er met 40jr ervaring gaat voorop. Dan zal het in ieder geval niet aan mijn banden liggen.
Goeed bezig! dan heb ik er al een aantal dagtochtjes eiffel /ardennen, een weekendje eifel, en een lang weekend dolomieten opzitten ;)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Dealers hebben geantwoord.
Niemand heeft de Conti's liggen. Weinig vraag en meeste mensen kiezen BW en Anakees is het argument.
Prijzen per set varieren van 270,- tot 290,- inclusief montage.
Scheelt niet veel.
Ik heb gevraagd wat ze zoal op de V-Strom zetten en wat voor reactie ze terugkrijgen.
BW en Anakees dus. Overigens kreeg ik een tip van Niki uit Belgie: neem de H niet de V. Die gaan langer mee.

Ik heb ook gevraag : wat zou jij doen als je mij was. Ze zijn allebei goed. BW zou iets langer meegaan, Anakees beter in d eregen en rijden wat sneller, in de zin van vallen meer in de bocht.
Maar net als je denkt dat je alles gehad hebt zegt er een: ik zou de Dunlop Trailmax TR91 er op doen. Supergrip en handelbaarheid. Paar manden op de markt. Levensduur niet bekend, maar niet slechter dan de andere 2 verwachtte hij.

VRAAG: WIE KENT DE TR91 EN HEEFT ER ERVARING MEE?
Prijs is nagenoeg gelijk.
Ik heb een afspraak gemaakt voor morgenvroeg.
Ik neig naar Anakees. Op een paar Amerikaanse fora i men zeer enthousiast over de band. En het is wat anders.
Maar de Dunlop is misschien ook wel wat.
De TR91 zou de opvolger zijn van de 607.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Berterna

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Berterna »

ik heb op 4 maart een bericht geplaatst over de banden van dunlop trailmax tr91 scroll maar eens bij de pagina banden en lees bij trailmax tr91.ben afgelopen weekeind in treis karden geweest 10 km boven cochem. hebben vrijdag tm maandag mooie routes gereden in totaal hebben we 1300 km gereden , heb de band mooi kunnen uitproberen, en ik moet zeggen dat ze mij prima bevallen.de band reageert niet op die witte strepen op het wegdek,ook niet bij regen,want dat hebben we zondagmiddag behoorlijk veel gehad. :cry: ik moet zeggen dat mijn zelfvertrouwen in de regen steeds groter werd. :D totaal geen problemen in de bochten en had veel grip met het wegdek.ook bij droog weer waren er geen problemen,motor rijdt perfect.wat de levensduur van de band is kan niets over zeggen,daar heb ik ze te kort voor.maar een monteur bij ten kate vertelde bij dat het een prima band is.en omdat ik ook op internet positieve berichten had gelezen,en gehoord van anderen motorrijders,durfde ik het wel aan met deze band,en ik moet zeggen ik heb er geen spijt van.dus redstrom dit is dus mijn verhaal over de trailmax tr91.

berterna :bye:
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Over Trailmax TR91 niet veel gevonden. Dunlop staat niet bekend om lang meegaan geloof ik. Te onbekend om te proberen.
De BW's kende ik al. Overigens geen slecht woord over deze band.
De Conti las ik toch wel heel veel iets over wobbling en trillen en lag ook niet op voorraad bij 4 dealers in de buurt.
De dealers hadden ook geen Anakee2 H liggen wel de V.
BW's gaan lang mee, Anakees ook en die zijn beter in de regen.
Met de BW's wel eens een slippende achterband gehad bij snel optrekken of remmen in de regen.
Dus het zijn de Anakees 2 geworden. Haakse alu ventielen er bij, 1/2 ltr olie ook maar meteen (in het carter :wink: ).
Afbeelding
Uploaded with ImageShack.us

De eerste 150km zit er op.
Dat gele is zand. En rul zand is nog steeds niet iets om lekker te doen. Veel te weinig noppen.
Het gaat wel beter als met de BW's, maar die hadden niet veel profiel meer.
Vooral gas geven als het wat zoekerig wordt. Dat helpt ook. Niet het gas dichtdraaien.

Maar verder kan ik nog niks raars of negatiefs vinden. Stuurt beter, heel stabiel in korte en lange doordraaiers.
Wat voor mij bekende bochten gedaan. Toch met meer vertrouwen (en dus hogere snelheid). Heel stabiel.
Een paar rotondes gedaan. Echt helemaal rond. Niet meteen voluit, maar toch prima. Vertrouwen.
Ook klinkerwegen zijn in 1 keer een stuk comfortabeler. Dat was met de BW's nooit lekker.
Bocht in, omgooien, allemaal verrassend lichtvoetig. Even wennen, maar heel prettig. Je gaat het gewoon opzoeken.
Tegensturen (zoals in video Keith Code) gaat heel makkelijk. Beetje druk op het stuur, en om is ze.

Ik heb even een momentje gehad met wat zand in de bocht. Maar voordat ik een adrenalinestoot kreeg hadden de Anakees het al opgelost.
Wat ook beter ging is rijden op een wisselende ondergrond. Naast secundaire wegen heb je wel eens van die blokjes.
Met de BW's merkte je meteen instabiliteit. Met de Anakees maakt het niet veel uit. Ook niet in een bocht. Ze houden koers.
Ook op onverhard gaat het prima. Bewust opgezocht. Zo lang het geen rul zand is, gaat het prima. Steentjes, takjes, grint: alsof ze er niet zijn.
Nu al met hogere snelheid gereden op die wegen. Kreeg er echt lol in.
Hoe het gaat als het nat is weet ik niet, maar ik denk prima. Dat hebben anderen al ervaren en is ook zo getest.

Ik heb hierboven al 'gecompenseerd' voor het feit dat de BW's op waren en de Anakees nieuw.
Niet voor dat ik nu anders rij dan 6 maanden geleden toen de BW's nog veel profiel hadden.
Ik weet de levensduur nog niet, maar vooralsnog ben ik wel blij met m'n Anakees.
Vertrouwd en lekker. Stabiel en prettig licht de bocht in en omgooien. Ze passen wel bij mij.
Na de Frieslandrit weet ik meer. Zal in een Anakee topic dan wel wat ervaringen plaatsen.
http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=720
Hier staan ook nog reacties: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=4&t=6736.

Bedankt voor alle tips en adviezen.
Ik weet zeker dat als ik 1 van de andere banden gekozen had, ik ook wel positief zou zijn.
Er staan geen slechte banden op het lijstje. Maar het heeft ook met persoonlijke voorkeur te maken.
En je weet het pas als je er op gereden hebt. Ik kan nu de BW's en de Anakees vergelijken.
En vanwege de handling en stabiliteit in bochten met name (het vertrouwen), staan de Anakees een paar puntje voor.
Volgende keer gooi ik misschien weer wat anders op. Toch wel benieuwd naar de TR91's.
Ooit wordt ook ik een ervaren motorrijder :mrgreen:
:-)} :bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Fogel »

@Redstrom,

Bedankt voor de review! Ook de volgende keer maar een paar Michelins eronder. Als ik lees dat die het op klinkerwegen het beter doen dan ben ik toch echt benieuwd geworden!
Insturen gaat altijd beter op een nieuwe band dan op een oude (vierkant gereden) maar dat wist je zelf ook al.

Veel stuurplezier!

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Hunter6 »

Anakee's schijnen wel errug lang mee te gaan. Misschien dat ik de volgende keer de Michelin maar weer eens probeer.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Verwacht van die klinkers geen wonderen. Ik vond dat altijd vervelend rijden en ik merk nu verschil met de Anakees.
Het lijkt comfortabeler. Bandenspanning etc is allemaal gelijk.
Gisteravond er nog 100km bij gedaan.
De stabiliteit in bochten, beetje bijsturen, ook als je beetje bijremt, het gaat allemaal wat makkelijker. Minder werken, meer vertrouwen.
En remmen op zich gaat erg goed. De BW's hadden ook in het begin wel eens een slippertje. Gisteren vol in de ankers gegaan en strak stilstaan.
Lengte remweg kan ik niks over zeggen.

Overigens zonder ruitje gereden. Dat is ook wel lekker, Mooi recht op zitten en ik zit net in de vrije luchtstroom. Zoef, zoef!
En nu: allemaal naar buiten. Wat een weertje. :-)} :-)} :-)} :-)} :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Vandaag nog zo'n 400km er bij. Dijk Deventer-Kampen. Wat een genot. Niet alleen door de bandjes hoor, maar iedere bocht geprobeerd weer iets harder te gaan. Ik blijf blij.

Op de heenweg open dag bij Motoport Zelhem bezocht. O.a stunteam Bleunk (of zo). Waren ook in Utrecht. Geweldig.
En gesproken met vertegenwoordiger van Dunlop. Hem verteld dat ik niets kon vinden over de duurzaamheid van de TR91.
En dat ik daardoor de Anakee had gekozen.
Hij vertelde dat de nieuwere compounds van Dunlop beter zijn als de oude en langer meegaan.
De TR91 is beter dan de 607. En hij gaf wat voorbeelden van mensen die dat hadden beaamd. Zou ik ook zeggen.
Maar toevallig of niet, er kwam een man aan die beweerde al 12000km gereden te hebben op de TR91 en de band was nog niet op.
En een rijschoolhouder vertelde dat hij zweerde bij de band. Ging lang mee en bijzonder veel grip, ook als het regent.

Voor wie nog een band zoekt, dan zou ik zeker de TR91 meenemen. De bandenman van Motoport reed zelf de TR91 en roemde de grip op Francorchamp.
Die TR91 staat in ieder geval op het lijstje voor d evolgende banden. Er is overigens al een topic over de TR91. Daar verder zou ik zeggen.
:bye: :-)}
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Hunter6 »

Iemand die net zelf een band gekozen heeft, en daar vol lof over schrijft, en vervolgens iemand anders een andere band adviseert komt niet erg geloofwaardig over :wink:
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Er staat 'meenemen', niet 'nemen'.
In overweging nemen, op de short list zetten.
Het zijn allemaal goeie banden. Pas als je er zelf mee gereden hebt weet je of ie bij jou past.
Maar dat had je al begrepen. :wink:
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Hunter6 »

Ach soo, :lol:

Slechte banden worden niet meer gemaakt, Daarbij verschilt de banden druk nogal waarmee een band het beste aanvoelt. De Bridgestone Trailwing, Battlewing en de Metzeler Tourance Exp deden het bij mij het beste bij een druk van 2,5 bar (voorband)
Nu heb ik de Conti Trailattack en deze band voelde niet goed bij 2,5 bar. Druk verlaagd naar 2,3 bar en het overtreft de vorige banden nu ruim.

Af en toe moet je een beetje experimenteren om de juiste set-up te vinden. :wink:
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door RedStrom »

Klopt helemaal. Ik was wat lui met controle en reed 0,2 onder wat ik normaal had (2,4/2,7).
Pompte ze op en alles ging weer wat soepeler. Zal ook met de status van de je banden te maken hebben. Profiel.
Nu heb ik 2,5/2,8 en gezien de ervaring tot nu toe laat ik dat mooi zo.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Hunter6 »

Ik ken ze die met een voorband spanning van 1,3 bar de Alpen in gaan. Vervolgens rijden ze daar 4 dagen door het paradijs voor motorrijders met geknepen billen om er later op de terugreis achter te komen dat hun bandenspanning te laag is :frusty:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Wat vinden we van deze Battlewings

Bericht door Peterzeeland »

Hunter6 schreef:Ik ken ze die met een voorband spanning van 1,3 bar de Alpen in gaan. Vervolgens rijden ze daar 4 dagen door het paradijs voor motorrijders met geknepen billen om er later op de terugreis achter te komen dat hun bandenspanning te laag is :frusty:

hihi :lol:

ook ooit met 1.3 voor (na de winter!) de eerste bocht doorgegleden..... . als je dat niet merkt, neem dan een bromscooter
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie