combinatie TrailWing voor BT023 achter?
combinatie TrailWing voor BT023 achter?
Collega's,
Mijn voorband is nog de originele Trail Wing met +- 9000km, maar ik zit in de achterste band met een scheurtje van 1.5 à 2 cm, gefixt met wiek en het houd, maar wil liever niet ineens ergens ten velde met platte band staan, dus toch maar vervangen.
Nu kom ik niet (veel) off the road, dus dacht ik achter een BT023, maar weet niet of dit wel wijs is Trail Wing vooraan BT023 achter.
Wat denken jullie? Is dit gevaarlijk? een slecht idee?...
Alvast bedankt,
Nicolas
Mijn voorband is nog de originele Trail Wing met +- 9000km, maar ik zit in de achterste band met een scheurtje van 1.5 à 2 cm, gefixt met wiek en het houd, maar wil liever niet ineens ergens ten velde met platte band staan, dus toch maar vervangen.
Nu kom ik niet (veel) off the road, dus dacht ik achter een BT023, maar weet niet of dit wel wijs is Trail Wing vooraan BT023 achter.
Wat denken jullie? Is dit gevaarlijk? een slecht idee?...
Alvast bedankt,
Nicolas
- Fogel
- DL650 berijder
- Berichten: 324
- Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
- Mijn motor is een: Suzuki GSR600A
Re: combinatie TrailWing voor BT023 achter?
Ik weet niet of het een goed idee is om banden met een verschillende karakteristiek te monteren. Een all-road band voor en sporttoer achter. Ze hebben een verschillend karakter, in grip, performantie, comfort, etc. Beste zou je ze allebei vervangen door sporttoerbanden indien je toch voor sporttoerbanden gaat. Je hebt v-strom rijders die voor een Michelin pilot road en achter een PR2 hebben. Maar dat zijn allebei pure wegbanden. Tegenwoordig is er de PR3 die ook in "onze" 19" maat verkrijgbaar zou komen.
Succes!
Fogel
Succes!
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Re: combinatie TrailWing voor BT023 achter?
Mijn stelling?
Voor en achter altijd dezelfde band. Als bij mij de achterband is versleten en ik kies voor een ander type band, dan vervang ik beide. Op het forum is hier al eerder over gediscuseerd. Even zoeken.
Overigens komt de BT023 voor de V zowel voor als achter beschikbaar medio augustus (zeer betrouwbare bron).
Groet, Allard.
Voor en achter altijd dezelfde band. Als bij mij de achterband is versleten en ik kies voor een ander type band, dan vervang ik beide. Op het forum is hier al eerder over gediscuseerd. Even zoeken.
Overigens komt de BT023 voor de V zowel voor als achter beschikbaar medio augustus (zeer betrouwbare bron).
Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Re: combinatie TrailWing voor BT023 achter?
Ik volg de mening van Fogel. Heb ondertussen al een paar keer een verschillende voor- en achterband gehad en nog nooit een probleem mee ondervonden.
Wel steeds combinatie van All road banden. Combinatie was dan Tourance Exp vooraan en BW achteraan, nu weer trouwens, Tourance stond erop als ik hem kocht en ben daar niet echt tevreden over. Met een road en all road zou ik ook afraden omwille van de verschillende eigenschappen.
Wel steeds combinatie van All road banden. Combinatie was dan Tourance Exp vooraan en BW achteraan, nu weer trouwens, Tourance stond erop als ik hem kocht en ben daar niet echt tevreden over. Met een road en all road zou ik ook afraden omwille van de verschillende eigenschappen.
Re: combinatie TrailWing voor BT023 achter?
Twee verschillende typen banden voor en achter kan wel maar, dan een sport/tour band voor en een all road band achter of een all road band voor en een Enduro band achter.
Je moet altijd proberen met je voorband meer grip te krijgen dan achter.
Als je achter meer grip hebt, krijg een een zwaar onderstuurde motorfiets. Dat betekend dat je door de extra grip achter, je voorkant zo over het punt heen duwt waar er nog grip was.
Het beste is natuurlijk twee bandjes die voor elkaar ontwikkeld zijn. Al kan het natuurlijk altijd zo zijn dat een bepaald merk band een type uitbrengt waar bij het gebruikte profiel aan de achterkant wel werkt, doordat de band breder en vlakker is maar , dat dit zelfde profiel, aan de voorkant slechter werkt (of andersom)
Eigenlijk zou je dan voor en achter een ander profiel moeten hebben, helaas, niemand koopt dat soort banden natuurlijk daarom leveren de meeste fabrikanten voor alle maten, voor een bepaald type, de banden steeds met hetzelfde profiel.
Je moet altijd proberen met je voorband meer grip te krijgen dan achter.
Als je achter meer grip hebt, krijg een een zwaar onderstuurde motorfiets. Dat betekend dat je door de extra grip achter, je voorkant zo over het punt heen duwt waar er nog grip was.
Het beste is natuurlijk twee bandjes die voor elkaar ontwikkeld zijn. Al kan het natuurlijk altijd zo zijn dat een bepaald merk band een type uitbrengt waar bij het gebruikte profiel aan de achterkant wel werkt, doordat de band breder en vlakker is maar , dat dit zelfde profiel, aan de voorkant slechter werkt (of andersom)
Eigenlijk zou je dan voor en achter een ander profiel moeten hebben, helaas, niemand koopt dat soort banden natuurlijk daarom leveren de meeste fabrikanten voor alle maten, voor een bepaald type, de banden steeds met hetzelfde profiel.