Kortste afstand ooit

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Kortste afstand ooit

Bericht door Fogel »

Ik heb vorige week een nieuwe Battlewing laten monteren, Ik heb de band opgeruwd en vandaag keek ik na mijn ritje de band nog even na. Wat denk je? een dikke vette schroef erin!!!
Grrrrr! er staat nog geen 250 kilometer op! Net de schaamranden eraf gereden.... nouja zeg? Hij is echt naar de klote want de schroef zit er diep in en tussen de profieldelen (of hoe heet dat?)

Wat is de kortste afstand die jullie ooit afgelegd hebben met een band? Wellicht zijn er leden die nog eerder een nieuwe band konden laten monteren.

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Graafie68

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Graafie68 »

Als hij tussen de profiel blokken zit die schroef, dan laat je er toch een parapluutje in lijmen bij de bandenboer.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 297
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Xavier »

Zou ik ook niet moeilijk over doen, lekker laten plakken en weer lekker :-)}
GSA1200
Ed Jonkmans

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Ed Jonkmans »

Natuurlijk helemaal niet leuk, maar een parapluutje erin en je kan weer veilig de weg op!
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Fogel »

Hee manne,

Ik hoor jullie allemaal over plakken en pluutjes. Dat dacht ik ook, maar ik lees ook heel veel verhalen dat mensen het risico niet nemen. Het zal ook wel meevallen maar ik krijg toch de kriebels van die verhalen.
Iemand die het tegendeel kan bewijzen?

reeds bedankt!
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 297
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Xavier »

Ik heb 2 keer een achterband laten plakken. 1 keer een combinatie van paraplu en een soort van grote fietsbandenplakker er overheen en 1 keer alleen de grote plakker. 1 keer na 750 km en 1 keer na 1500, dus je bent recordhouder!!! Nooit problemen gehad en compleet opgereden, bij het eraf halen van de banden de plakkers gecontroleerd en....nog muurvast. Wat wil je ook, het vulcaniseert. Ik heb ook eerst alle verhalen gelezen en werd wat huiverig, 1e band ook wat onzeker gevoel de eerste kilometers, maar het kan m.i. echt geen kwaad. Ik kan me iets voorstellen bij zeer zware belasting (circuit, heet, veel remmen, veel bochten) maar dan nog: vast is vast. En klapbanden waarover je ook wel eens leest...... niemand heeft die verhalen ooit bevestigd. Maar ja, jij moet ermee rijden, als jij geen fijn gevoel erbij hebt moet je het denk ik niet doen. Mijn overweging was de logica en het feit dat ik geen suikeroom/erfenis/prijs in het vooruitzicht had.....
GSA1200
Graafie68

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Graafie68 »

Hoe vaak lees je dat iemand een klapband heeft gehad ?
Hoe vaak is dat dat door een bandreparatie veroorzaakt ?
Sla daar de diverse zoek funtie's is op na.

Als de koord lagen kapot zijn, dan is het een ander verhaal.
Ga gewoon naar een goede banden "boer" en laat hun de band beoordelen.

Vind je het zelf eng en wil je het niet, ja dan is het aan jou de keus.
Graafie68

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Graafie68 »

:schater: :schater: geloof dat de regio maassluis/vlaardingen het eens is met elkaar :o)
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door John007 »

Ik zelf zou naar een goed bandenbedrijf gaan en als hij gerepareerd kan worden dan gaat de voorkeur uit om de band van binnen met een grote plakker te plakken en het gat moet wel opgevuld worden anders kan er rommel inkomen.
Alleen een prop erin is voor een motor een noodoplossing en daar moet je dus niet veel gekke dingen mee gaan doen.

Succes.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Fogel »

Hee manne,

Dankjulliewel voor de reacties. Er zijn dus zat jongens die ze laten repareren. Ik ben bang dat ik repareren niet aandurf. :oops: Bij mij zit het dan niet lekker tussen de oren.
Ik ga er maar weer een nieuw bandje opgooien. Slik...

Trouwens, op motor-forum.nl stelde iemand voor om een hele dikke magneet onder zijn blok te hangen! hahaha!

Groeten,
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Dyrck »

Die verhalen over ongelukken komen voort uit de koker van bandenboeren.
Technisch is het geen enkel probleem om door te rijden met een parapluutje aan de binnenkant van de band. Ook als er een koordlaag beschadigd is, maakt dat voor onze VStrom niets uit.
Ik heb zelf met een FJ1200 met 130 Pk probleemloos een band met parapluutje er in opgereden nadat er na 500 km. een schroef in kwam (maar dat was in de tijd dat banden gewoon geplakt werden en de klant nog voor de portemonee van de dealer kwam).
Dat bandenboeren ze niet willen repareren, komt omdat ze aan een nieuwe band meer verdienen. Ze schermen dan met voorwaarden over aansprakelijkheid en zo, maar in wezen gaat het alleen maar om geld.
Laat je niet bang maken met verhalen over klapbanden en probeer een zaak te vinden die een parapluutje zet.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Ridge

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Ridge »

Als je een nieuwe laat monteren mag je de oude wel naar mij opsturen. Krijg je er nog wat voor ipv dat je er verwijderingsbijdrage voor moet betalen.

Pm me dan maar
Freeryders

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Freeryders »

Ik rij nu alweer 13000 km met een parapluutje in mijn achterband. Ik had na 1000 km ook een roestig spijkertje te pakken. De meneer van de ANWB zij dat hij moest zeggen dat ik gelijk naar de dealer moest rijden voor een nieuwe band. Onofficieel zij hij tegen mij dat hij zelf ook een motormuis was en dat hij zelf geen problemen heeft gehad met het doorrijden met gerepareerde banden.

In het begin heb ik goed op de bandenspanning gelet maar nu een jaar later kan ik zeggen dat het geen enkel probleem is.


Gr.
Danny
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Soesko »

Voor mij zou het een verschil zijn of de voor of achterband lek is. De voorband zou ik vervangen, de achterband laten repareren.
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Jomme Dox »

Fogel schreef:Hee manne,

Ik hoor jullie allemaal over plakken en pluutjes. Dat dacht ik ook, maar ik lees ook heel veel verhalen dat mensen het risico niet nemen. Het zal ook wel meevallen maar ik krijg toch de kriebels van die verhalen.
Iemand die het tegendeel kan bewijzen?

reeds bedankt!
Fogel

Yep. Ikke. Een paar jaar geleden een lekke band gehad. Parapluutje erin door de wegenwacht, en plechtig beloven ,niet boven de 90km/uur te rijden, en dadelijk de band te laten vervangen. Niks vervangen. Gewoon de band opgereden. Niks meer mee voorgehad. Nog 10.000 km lang.

Twee jaar geleden, juist voor ik naar Ierland vertrok, zelfde liedje. Niks vervangen, maar in Ierland wel terug lek gereden, onherstelbaar deze keer.

Als een parapluutje niet zou helpen, dan waren ze al lang verboden geweest. Het is gewoon een kwestie van commerce : men verkoopt liever een nieuwe band, dan hem te repareren, onder het mom van niet veilig zijn... dikke zever natuurlijk.....
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Wullebolle »

Tis kwestie van verantwoordelijkheid.
Stel je voor dat meneer anwb zou hebben gezegd "niets aan de hand, knal er maar op los" en je krijgt een klapband ...

Een paraplu in een vstrom band kan absoluut geen kwaad. Maar iedereen beseft wel dat de stevigheid van de band kan gewijzigd zijn, en niemand gaat zen hand in het vuur steken om dat te garanderen en er verantwoordelijk voor te zijn.

Dus wordt er gezegd: voorzichtig, niet te snel en vervangen.
Niet omdat de bandenboeren extra omzet zouden draaien, daarvoor zijn er gewoonweg niet genoeg lekke banden.
Wel omdat niemand de verantwoordelijkheid, laat staan aansprakelijkheid wil dragen voor het geval dat het wel es fout zou kunnen gaan.
De kans op fout gaan is uitermate klein, maar de implicaties ervan dermate groot, dat het credo van bandenboeren anwb'rs enz .. is: "vervangen".

Ergo: steek een paraplu, en gewoon dagdagelijks oprijden, zonder het noodlot zwijn- aca Rossi-gewijs te tarten.

Ps:
ik had ooit een nageltje in men diversion band. Toen ik het eruit peuterde, zei de band "psssjt".
Kopje van nageltje geknepen, superlijm aan nageltje gesmeerd en nageltje weer in band geduwd.
Band heeft nog vele duizenden kilometer zen werk gedaan zonder drukverlies.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door John007 »

Freeryders schreef:Ik rij nu alweer 13000 km met een parapluutje in mijn achterband.
Gr.
Danny
Hoe lang rij jij met een achterband??
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Fogel »

Forumleden,

Interessante verhalen. Ik heb er een nieuwe omliggen, de oude heb ik mee naar huis genomen. Ik ga nog eens nadenken wat ik er mee ga doen. Als ik jullie verhalen zo lees dan is de kans groot dat ik hem toch laat repareren. Jullie hebben me met zijn allen gerust gesteld. Ik ben idd geen Rossi en belast de banden nooit zo zwaar. Alhoewel? de schaamranden zijn er weer af... haha!

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Fogel »

Wullebolle schreef:
Ps:
ik had ooit een nageltje in men diversion band. Toen ik het eruit peuterde, zei de band "psssjt".
Kopje van nageltje geknepen, superlijm aan nageltje gesmeerd en nageltje weer in band geduwd.
Band heeft nog vele duizenden kilometer zen werk gedaan zonder drukverlies.
Haha! zo kan het ook!
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Fogel »

Soesko schreef:Voor mij zou het een verschil zijn of de voor of achterband lek is. De voorband zou ik vervangen, de achterband laten repareren.
Ik denk dat je een puntje hebt
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Fogel »

Allemaal bedankt voor jullie leuke en goede reacties!

Groeten,
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Bozobin † »

Fogel schreef:Forumleden,

Interessante verhalen. Ik heb er een nieuwe omliggen, de oude heb ik mee naar huis genomen. Ik ga nog eens nadenken wat ik er mee ga doen. Als ik jullie verhalen zo lees dan is de kans groot dat ik hem toch laat repareren. Jullie hebben me met zijn allen gerust gesteld. Ik ben idd geen Rossi en belast de banden nooit zo zwaar. Alhoewel? de schaamranden zijn er weer af... haha!

Fogel
Kun je ook zelf doen.

Gaatje opzoeken, binnenzijde flink opruwen met schuurpapier oid, even opletten dat je de ribels goed wegschuurt.
Samsom setje kopen met van die grote plakkers en gewoon zo'n dikke plakker aan de binnenzijde op het gaatje.

Fluitje van een paar centen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Graafie68

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Graafie68 »

Wat heb je uiteindelijk beslist ?
Reparatie of nieuwe band ?
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Fogel »

Ik heb er een nieuwe band op laten zetten. De lekke heb ik mee naar huis genomen. Moet ik nog even over nadenken wat ik ermee ga doen.

Maar was is er nu weer gebeurd? Ik heb echt idioot veel pech....
Vandaag een Honda Dylan 150 erbij gekocht voor in de stad etc. Vandaag eerste dag gereden. Rijd ik vanavond weg bij een maat.... Je gelooft het niet. Ik zelf eerst ook niet. Maar het is toch waar.

...lekke band....

ja echt!

Nu zit er een steen in. Eens kijken of we het kunnen repareren met een plug en dan wederom naar de dealer.

Groeten,
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Wullebolle »

Fogel gaat zo langzamerhand zijn nick moeten wijzigen in pechFogel ... :o)
Spooky Action At A Distance !
Graafie68

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Graafie68 »

Jij gaat vast met kerst een kaartje krijgen van de bandenboer. :P
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Fogel »

Wullebolle schreef:Fogel gaat zo langzamerhand zijn nick moeten wijzigen in pechFogel ... :o)
Potverdorie nog waar ook! ....... :-)
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Kortste afstand ooit

Bericht door Fogel »

Graafie68 schreef:Jij gaat vast met kerst een kaartje krijgen van de bandenboer. :P
Dat geloof ik ook, al ga ik nu eerst even een zeer dikke vette korting bedingen...
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Plaats reactie