dunlop trailmax tr91

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Berterna

dunlop trailmax tr91

Bericht door Berterna »

naar lang zoeken op internet en testen lezen over motorbanden en waar iedereen wel een mening heeft over zijn nieuwe of al gebruikte banden is het best wel moeilijk om nieuwe banden te kopen,ik wilde eerst gaan voor de battlewing 501 en 502. na 3 mailtjes te hebben verstuurd naar 3 motorzaken,kreeg ik van 2 een offerte van 249 euro incl montage en balanceren,en de andere van 340 euro :cry: hallo wat een prijsverschil.toen kreeg ik een tip van mijn overbuurman,ga eens voor de dunlop trailmax tr91,dat schijnt een goede motorband te zijn.heb op internet gezocht en kwam alleen positieve dingen tegen,en is bij meerdere motoren getest (bmw -honda en yamaha).vandaag naar ten kate motoren om ze te laten monteren.ben benieuwt hoe die banden zijn op mijn v-strom.de kosten van monteren en balanceren zijn 249 euro.hier is die actie van dunlop er nog niet vanaf. dus kosten ze eigenlijk maar 199 euro.ik hou jullie op de hoogte van mijn bevindingen over deze band.

ps: dunlop heeft ook nog een actie,als je een set banden koopt voor 15 maart bij een dunlopdealer een SportSmart, Qualifier II , RoadSmart of Trailmax TR 91 krijg je 50 euro terug op je bankrekening. het is maar een tip. :bye:
MacB

Re: dunlop trailmax tr91

Bericht door MacB »

Ben ik echt benieuwd naar, denk dat je de eerste bent want had de vraag naar ervaringen met deze band al eens gesteld in een ander topic, zonder resultaat.
apexapex

Re: dunlop trailmax tr91

Bericht door apexapex »

Dag Strommers,
Zelf heb ik een Honda Transalp XL600V van 1999, met veel bandenervaring.
Qua gewicht / onderstel aardig vergelijkbaar met jullie Stroms.
Vorig jaar heb ik de Dunlop Trailmax TR 91 als set onder mijn Alp laten monteren en rij sindsdien als een hooligan...
De banden geven zowel op droog als vochtig als nat als blankstaand wegdek heel veel vertrouwen, de grens van de banden is met onze machines niet te bereiken qua hellingshoek.
Misschien dat je in het nat met een Strom iets subtieler een hoek uit moet gassen i.v.m. met het ten opzichte van mijn Alp wat hogere koppel / vermogen, maar aangezien ze ook onder BMW's GS'sen gemonteerd worden zal dat wel meevallen.
Over de off-road capaciteiten kan ik kort zijn: alleen hard zand, gravel e.d. is te doen, ander off-roadwerk is met deze 98% weggeoriënteerde banden alleen heel voorzichtig te doen, dus eigenlijk alleen in geval van uiterste nood, net als bij iedere andere wegband.
De compound en karkasopbouw van deze banden kan zich wat mij betreft prima meten met de nieuwe Dunlop Sportmaxen die een maat van mij onder zijn Honda CBR 1000 Hyperpro heeft zitten, qua sturen op Eifel-binnendoortjes hebben we allebei na een dagje raggen een heel brede grijns op onze gezichten.
Grtz, apexapex.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: dunlop trailmax tr91

Bericht door RedStrom »

Welke had je voor de Dunlop?

Ik heb je reactie in mijn topic gezien. En zo komt deze ook meer boven.
Lijkt me niet verkeerd.
:-)} :bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Plaats reactie