Continental Road Attack 2

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Continental Road Attack 2

Bericht door Joskestiller »

Mijn Continental Trial Attacks staan bijna zonder profiel en zijn dus dringend aan vervanging toe.
Zonet een prijs doorgekregen voor een set Road Attack 2, namelijk € 259,00 volledig geplaatst op de Strom.

De Trial Attacks zijn me goed bevallen. Grip tot op de rand. Wel een beetje schudden aan het stuur rond 60km/u tijdens het uitbollen maar het stoort me niet genoeg om Continental af te zweren.
Vermits mijn DL1000 nooit het asfalt verlaat opteer ik meer de Road Attack 2 dan de Trial Attacks.

Wie heeft de Road Attack 2 op zijn DL liggen en wenst zijn bevindingen te delen, alsook de kostprijs.
Honi soit qui mal y pense!!
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Continental Road Attack 2

Bericht door PvdBogaard »

ik heb ze er (nog) niet onder liggen, maar voor een prijs http://www.banden-pneus-online.nl/motor ... ADATTACK,2
zomaar een linkie die ik met Google tegenkwam.

Ik kan met mijn huidige Dunlops nog een aantal duizenden kilometers. In juni ga ik voor een lange rit, dus dan heb ik nieuwe sloffen voor ik wegga. Hoop dat ik tegen die tijd jouw ervaring gehoord hebt over deze Conti's.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Continental Road Attack 2

Bericht door Silverstorm »

Joske,ben je al eens prijs gaan vragen bij banden ronnie in ham?
Je vind ze nergens goedkoper dan daar volgens mij.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Continental Road Attack 2

Bericht door Hunter6 »

De prijs die Joske opgevraagd heeft is absoluut niet te duur! De prijs is incl montage op de motor. :wink:
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Continental Road Attack 2

Bericht door Joskestiller »

Silverstorm schreef:Joske,ben je al eens prijs gaan vragen bij banden ronnie in ham?
Je vind ze nergens goedkoper dan daar volgens mij.
De prijs die ik opgeef komt van bij Ronnie! :roll:
Ik weet dat hij normaal scherpe prijzen maakt maar wou toch even horen welke bedragen er ongeveer gegeven worden om deze Conti Road Attack2 te laten plaatsen. M.a.w. ik wou even nagaan of zijn prijzen nog steeds zo goed zijn! :wink:

@ PvdBogaard. Ik beloof je mijn bevindingen over de band hier neer te schrijven nadat ik ze uitvoerig heb kunnen proberen. Moest ik het toch vergeten stuur je me maar een PB'tje!
Honi soit qui mal y pense!!
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Continental Road Attack 2

Bericht door Silverstorm »

In Hechtel zit ook nog ene die goed zit met zijn prijzen,vraag daar eens prijs dan heb je een vergelijking.
banden Vyncke
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Continental Road Attack 2

Bericht door Joskestiller »

Door dringende werkzaamheden heb ik nog niet veel km's kunnen maken met het nieuwe rubber maar toch wil ik al even tegemoetkomen aan de vraag van PvdBogaard.
Bij de montage viel me alvast op dat de achterband een stuk ronder was dan de Trial Attacks.

2 weekends geleden tijdens een voormiddag een ritje van 100km gemaakt maar het was erg koud en de banden waren nog niet ingereden.
Afgelopen zondag dan een cursus bochtentechniek gaan volgen en dus een hele dag op de Strom gezeten. Voor de middag technische oefeningen op gesloten circuit en tijdens het steeds sneller rijden in rondjes viel me op hoe goed de band aan de grond kleeft. De ondergrond was bezaaid met kleine steentjes, vuil en zelfs stukjes glas van een autoruit maar toch durfde ik de moto mooi op zijn kant houden en zonder enige angst sneller en sneller gaan.
Tijdens het veelvuldig haarspelbochten nemen in de namiddag werd mijn eerste indruk nog eens bevestigd: het insturen gaat haarfijn, de moto volgt (ook op hoge snelheid) perfect de gekozen lijn en de banden geven zeer veel vertrouwen.
Na de lange rit moest ik vaststellen dat de band inderdaad ronder is dan de Trial Attacks want, ondanks de zeer scherpe hellingshoeken die ik gereden had, zat er nog ongeveer 6mm schaamrand op de band. De voorband had ik al iets verder gekregen. Dat belooft nog voor de volgende ritjes. :roll:

Ervaring op nat wegdek heb ik nog niet maar in droge omstandigheden kan ik deze band alvast aanraden aan mensen die een sportievere band willen en oud genoeg zijn om geen behoefte meer te hebben om in de zandbak te gaan spelen.
Groeten,
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Leville

Re: Continental Road Attack 2

Bericht door Leville »

Deze gaat als die Battle Wings versleten zijn ook gewoon (terug) voor Road Attack 2's.
FastLoe

Re: Continental Road Attack 2

Bericht door FastLoe »

Joskestiller schreef:Ervaring op nat wegdek heb ik nog niet maar in droge omstandigheden kan ik deze band alvast aanraden aan mensen die een sportievere band willen en oud genoeg zijn om geen behoefte meer te hebben om in de zandbak te gaan spelen.
Oeps, da's voor mij dus nog maar een paar jaartjes wachten
Mieps

Re: Continental Road Attack 2

Bericht door Mieps »

Manlief heeft me gek gemaakt en dus krijg ik morgen nieuwe RA's...
Ben erg benieuwd, laat na de vakantie wel weten hoe het ging/gaat... :bye:
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Continental Road Attack 2

Bericht door Joskestiller »

Ondertussen liggen de Road Attacks al een tijdje op mijne strom.
Vorige maand 4 dagen in de Vogezen gezeten en de banden zijn ondertussen al meer versleten dan nieuw te noemen. Bijna helft van de tijd in de regen gereden en ik kan de RA 2 ook aanbevelen op nat wegdek. Buiten een schuivertje op een geverfde strook in Duitsland op de weg terug naar huis hebben de banden me nooit in de steek gelaten. Op het mooie asfalt in Frankrijk gingen de stepjes regelmatig aan de grond.
Over de levensduur van de band durf ik me nog niet uitspreken maar zoals die kleeft op een droog wegdek verwacht ik een snelle slijtage.
Honi soit qui mal y pense!!
Plaats reactie