Problemen met Trail Attack voorbij?

ja, die twee stukjes rubber...
Leville

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door Leville » wo 21 sep 2011, 22:41

Hunter6 schreef:De DL is een dijk van een motor, maar de stabiliteit is bij gebruik van koffers echt niet goed.
...als je heel hard wilt gaan.

Gebruikersavatar
Eric66
DL650 berijder
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Locatie: Westland

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door Eric66 » vr 14 okt 2011, 20:02

Gisterenavond was er toch best wat wind.
Ik ben een zadel op wezen halen in België en gewoon 140 gereden met een zadel vastgesjord aan een topkoffer.
Ik ben niet ervaringsdeskundig maar heb mij toch geen moment wiebelig of onzeker gevoeld.
V-Strom, The great compromiser !!

OllieX
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 24 sep 2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Locatie: Oegstgeest

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door OllieX » za 15 okt 2011, 14:46

eric66 schreef:Gisterenavond was er toch best wat wind.
Ik ben een zadel op wezen halen in België en gewoon 140 gereden met een zadel vastgesjord aan een topkoffer.
Ik ben niet ervaringsdeskundig maar heb mij toch geen moment wiebelig of onzeker gevoeld.
Wat voor banden heb je?
Nog speciale veren of zo? Forkbrace?
En..ben je zelf zwaar of licht?

Nieuwsgierig nietwaar?

Gebruikersavatar
Leocreusen
DL1000 berijder
Berichten: 12
Lid geworden op: di 10 jun 2014, 20:53
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 (2002) / Yamaha Diversion 900s
Locatie: Cuijk (NB)

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door Leocreusen » za 05 jul 2014, 23:49

Heb net ene DL 1000 aangeschaft met 9000KM op de klok van 2002. er zitten nog de standaard banden onder af fabriek.
Heb nieuwe continetal trail attack besteld omdat de banden mij te oud lijken om nog veilig mee te rijden. Als ik heel goed kijk zie ik tussen de noppen kleine scheurtjes en een klapband wil ik eigenlijk niet riskeren.
Dan heeft de achterband een behoorlijk plat gedeelte, na wat proefritten heb ik aan de zijkant rubber gebruikt wat bij de vorige eigenaar nog maagdelijk was gebleven, vierkante band dus. Alhoewel nog niet versleten toch maar nieuwe tral attacks besteld, heb verschillende profielen bekeken en testen en natuurlijk prijzen doorgenomen. De trail attack lijkt best veel op een wegband en ik schat hem 85% weg en 15 % trail in, veel rubber oppervlak met weinig noppen en behoorlijk rond. Dat is voor mij o.k omdat ik toch hoofdzakelijk op de weg rijdt.
Een Metzeler toerance vind ik wel stoerder uitzien eerlijk gezegd maar verwacht van de trail attack betere weg eigenschappen, en natuurlijk de prijs 179 euro voor een set banden is niet duur (moeten ze wel nog erop) ,viel me op dat de voorband de extra Z aanduiding heeft en is zeker een modificatie naar aanleiding van problemen die ik o.a op het forum lees (slingeren stuur) ben beniewd hoe hij gaat sturen want de Vstrom kan behoorlijk plat heb ik al gemerkt. :-)}

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door PDvD » zo 06 jul 2014, 11:09

Heel hard moet je niet gaan met koffers nee (staat ook in de papieren die er bij zitten). Een topkoffer is sowieso een NO GO bij mij. Dat ding vangt wind en benadeeld de wegligging enorm! Heeftd us nisk met een DL te maken. Zijkoffers gaan goed tot bepaalde snelheden. Ooit 1 x bergafwaarts op de duitse autobahn 235 geklokt met traxx koffers... levensgevaarlijk. Mijn stuur begon te klapperen en mijn achterwiel dweilde (naar wat ik hoorde steeds halve meter heen en weer. Gelukkig is dit goed afgelopen door de motor rustig af te remmen maar dit had anders af kunnen lopen.
Een motor is ontworpen met een bepaalde stroomlijn. Die is bij een strom al niet optimaal. Hang je er dan ook nog een berg windvangers aan dan is dit gewoon nadelig.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7765
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door Eikie » zo 06 jul 2014, 11:19

Gaat toch over banden hier ?
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Mathijsvm
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 20:25
Mijn motor is een: suzuki gsx600f '92/zzr600d '92/ suzuki dl650 k7 vstrom
Locatie: Beuningen (gld)

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door Mathijsvm » zo 06 jul 2014, 11:53

Ik zie het ver-band ook niet echt.
Waar één wil is, is de democratie weg. Hatsjikedee.

Gr Mathijs

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door PDvD » zo 06 jul 2014, 12:17

daar is het zondag voor ;)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Mathijsvm
Berichten: 263
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 20:25
Mijn motor is een: suzuki gsx600f '92/zzr600d '92/ suzuki dl650 k7 vstrom
Locatie: Beuningen (gld)

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door Mathijsvm » zo 06 jul 2014, 13:05

Haha :duim:
Waar één wil is, is de democratie weg. Hatsjikedee.

Gr Mathijs

OllieX
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 24 sep 2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Locatie: Oegstgeest

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door OllieX » vr 11 jul 2014, 12:38

Die Z is inderdaad een upgrade nav de eerder genoemde problemen met de Trail Attacks. Ik rij er mee, en de banden zijn prima.

Plaats reactie