Problemen met Trail Attack voorbij?

ja, die twee stukjes rubber...
Leville

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door Leville »

Hunter6 schreef:De DL is een dijk van een motor, maar de stabiliteit is bij gebruik van koffers echt niet goed.
...als je heel hard wilt gaan.
Gebruikersavatar
Eric66
EX- V-Strom berijder
Berichten: 188
Lid geworden op: vr 13-05-2011, 08:58
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Westland

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door Eric66 »

Gisterenavond was er toch best wat wind.
Ik ben een zadel op wezen halen in België en gewoon 140 gereden met een zadel vastgesjord aan een topkoffer.
Ik ben niet ervaringsdeskundig maar heb mij toch geen moment wiebelig of onzeker gevoeld.
V-Strom, The great compromiser !!
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door OllieX »

eric66 schreef:Gisterenavond was er toch best wat wind.
Ik ben een zadel op wezen halen in België en gewoon 140 gereden met een zadel vastgesjord aan een topkoffer.
Ik ben niet ervaringsdeskundig maar heb mij toch geen moment wiebelig of onzeker gevoeld.
Wat voor banden heb je?
Nog speciale veren of zo? Forkbrace?
En..ben je zelf zwaar of licht?

Nieuwsgierig nietwaar?
Leocreusen

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door Leocreusen »

Heb net ene DL 1000 aangeschaft met 9000KM op de klok van 2002. er zitten nog de standaard banden onder af fabriek.
Heb nieuwe continetal trail attack besteld omdat de banden mij te oud lijken om nog veilig mee te rijden. Als ik heel goed kijk zie ik tussen de noppen kleine scheurtjes en een klapband wil ik eigenlijk niet riskeren.
Dan heeft de achterband een behoorlijk plat gedeelte, na wat proefritten heb ik aan de zijkant rubber gebruikt wat bij de vorige eigenaar nog maagdelijk was gebleven, vierkante band dus. Alhoewel nog niet versleten toch maar nieuwe tral attacks besteld, heb verschillende profielen bekeken en testen en natuurlijk prijzen doorgenomen. De trail attack lijkt best veel op een wegband en ik schat hem 85% weg en 15 % trail in, veel rubber oppervlak met weinig noppen en behoorlijk rond. Dat is voor mij o.k omdat ik toch hoofdzakelijk op de weg rijdt.
Een Metzeler toerance vind ik wel stoerder uitzien eerlijk gezegd maar verwacht van de trail attack betere weg eigenschappen, en natuurlijk de prijs 179 euro voor een set banden is niet duur (moeten ze wel nog erop) ,viel me op dat de voorband de extra Z aanduiding heeft en is zeker een modificatie naar aanleiding van problemen die ik o.a op het forum lees (slingeren stuur) ben beniewd hoe hij gaat sturen want de Vstrom kan behoorlijk plat heb ik al gemerkt. :-)}
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door PDvD »

Heel hard moet je niet gaan met koffers nee (staat ook in de papieren die er bij zitten). Een topkoffer is sowieso een NO GO bij mij. Dat ding vangt wind en benadeeld de wegligging enorm! Heeftd us nisk met een DL te maken. Zijkoffers gaan goed tot bepaalde snelheden. Ooit 1 x bergafwaarts op de duitse autobahn 235 geklokt met traxx koffers... levensgevaarlijk. Mijn stuur begon te klapperen en mijn achterwiel dweilde (naar wat ik hoorde steeds halve meter heen en weer. Gelukkig is dit goed afgelopen door de motor rustig af te remmen maar dit had anders af kunnen lopen.
Een motor is ontworpen met een bepaalde stroomlijn. Die is bij een strom al niet optimaal. Hang je er dan ook nog een berg windvangers aan dan is dit gewoon nadelig.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7810
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door Eikie »

Gaat toch over banden hier ?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Mathijsvm

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door Mathijsvm »

Ik zie het ver-band ook niet echt.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door PDvD »

daar is het zondag voor ;)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Mathijsvm

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door Mathijsvm »

Haha :duim:
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Problemen met Trail Attack voorbij?

Bericht door OllieX »

Die Z is inderdaad een upgrade nav de eerder genoemde problemen met de Trail Attacks. Ik rij er mee, en de banden zijn prima.
Plaats reactie