Eerste rij impressie heidenau K60 winterbanden(met foto)

ja, die twee stukjes rubber...
FastLoe
Berichten: 1406
Lid geworden op: za 14 sep 2013, 17:00
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Eerste rij impressie heidenau K60 winterbanden(met foto)

Bericht door FastLoe » wo 20 apr 2011, 21:56

Is onzin, de wrijving tussen een gewone band en een binnenband en een tubelessband en een binnenband is veel groter.
Een gewone band zit namelijk minder "klemvast" op de velg en verschuift eerder.
Dan nog is de wrijving te verwaarlozen.
Zet maar eens een streepje op je buitenband en de velg en kijk dan maar eens hoeveel deze ten opzichte van elkaar verschoven zijn in een jaar tijd

Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1042
Lid geworden op: do 25 aug 2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS | Actual een FGSA
Locatie: N51 56.455 E6 04.925

Re: Eerste rij impressie heidenau K60 winterbanden(met foto)

Bericht door RvGS » vr 22 apr 2011, 00:09

Ander voorbeeld; TKC's 80 van Continental worden ook voor verschillende velgen ("open" en "dichte") gebruikt, met en zonder binnenband.
De aanduiding TT (Tube Type) en TL (Tube Less) staat vermeld op de rand van de band de TKC 80 band zelf . . . kijk maar op hun site.
Groet, Robert | Der rote Fuerstuhl |

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1382
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Eerste rij impressie heidenau K60 winterbanden(met foto)

Bericht door Framomile » vr 22 apr 2011, 21:59

BlackstromNL <--> RvGS schreef:Ander voorbeeld; TKC's 80 van Continental worden ook voor verschillende velgen ("open" en "dichte") gebruikt, met en zonder binnenband.
De aanduiding TT (Tube Type) en TL (Tube Less) staat vermeld op de rand van de band de TKC 80 band zelf . . . kijk maar op hun site.

Hey Robert,

Bedoel je als aanvulling op de Annakees en de Dunlop's?

Speek je uit eigen ervaring?

Gr Franc

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2933
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Eerste rij impressie heidenau K60 winterbanden(met foto)

Bericht door Bozobin » za 23 apr 2011, 11:42

FastLoe schreef:Ik heb mijn balhoofdlagers laten vervangen, weekje of drie geleden dus dat is het beslist niet.
Die valkuil ben ik ook ooit es ingetrapt.

Misschien toch nog maar es effe checken op speling en afstelling ?
Mijn vroegere GSX was daar ook extreem gevoelig voor.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

FastLoe
Berichten: 1406
Lid geworden op: za 14 sep 2013, 17:00
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Eerste rij impressie heidenau K60 winterbanden(met foto)

Bericht door FastLoe » zo 24 apr 2011, 14:41

Bij mij waren de lagers goed aan gort. Met de brommer op de middenbok en het voorwiel eruit en dan voorzichtig het stuur draaien.
Zat een heel erg zwaar kloink punt in.

Eigenlijk met de GSX nooit last van gehad

FastLoe
Berichten: 1406
Lid geworden op: za 14 sep 2013, 17:00
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000

Re: Eerste rij impressie heidenau K60 winterbanden(met foto)

Bericht door FastLoe » ma 25 apr 2011, 12:28

4500 Km met Heidenau's

Tot nu toe valt op dat de middelste noppen op de achter band, snel slijten. Zal ongetwijveld minder worden als het middelste stuk rubber, wat de noppen verbindt, ook mee gaat doen met rijden.
Denk dat de band dan ook weer wat minder 4kant zal worden.
De grip achter is fantastisch, zowel on als off road. Te danken aan het zachte rubber en de band warmt goed op. Op het heenritje naar Simmerwille onderweg de bandentemperatuur gemeten. Die van een collega strom rijder (DL650 met all road bandjes) waren na 150 Km voor en achter allebei 31°C. Mijn Heidenau voor ook 31°C, achter was de band 43°C.
Hoewel mijn DL1000 zwaarder is, zwaarder beladen was en wat meer vermogen heeft zijn de nopjes natuurlijk de grootste bron van het opwarmen, of eigenlijk, minder afkoelen. Vandaar mischien de goeie grip op het asfalt, zacht rubber en een relatief hoge temperatuur.

De voorband is waardeloos, tenminste, op asfalt gaat het nog net maar in het zand is het een complete ramp. Blubber kan de band aardig aan maar presteert daar ook maar lichtjes beter dan een all road bandje. Weet nog niet wat de band doet in van die plakklei. All road bandjes lopen daar snel dicht, ik verwacht dat deze band wat meer open blijf maar, ik moet nog zien of dat de aanschaf van deze band rechtvaardigt.

Door de grotere buitenmaat van de achterband, stuurt de Strom op lagere snelheden (tot een kilometertje of 100) duidelijk strakker. Boven deze snelheid gaat de achterband op de nopjes naar buiten rollen. De instabiliteit die bij hogere snelheden optreed was onderweg naar Simmerwille, door de extra bagage en de achtervering op de "zachtste" stand, een stuk minder. Waarschijnlijk doorda de Strom door het extra gewicht achter meer door de vering zakt en de balhoofdhoek voor weer wat groter is. Met bagage en 150 in het uur bleef het ding redelijk rechtuit gaan.

Plaats reactie