lekke velg

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Leostolk

lekke velg

Bericht door Leostolk »

iemand al eens mee gemaakt dat de velg van het voorwiel lekt ?
het is een heel klein gaatje (gietgalletje)
en hoe dit te repareren? mvg leo
Diversion

Re: lekke velg

Bericht door Diversion »

Ik heb dat wel eens bij een autoband gedaan: gewoon aan de binnenkant van de velg een flinke klodder tweecompontenlijm gesmeerd (wel eerst goed ontvetten). Het heeft 3 jaar gefunctioneerd totdat ik de auto weer van de hand deed.

Als je het lastig vindt om bij de binnenkant van de velg te komen, kun je het waarschijnlijk ook gewoon aan de buitenkant proberen. Omdat de tweecomponentenlijm transparant is, zie je het nauwelijks. De druk van 2,5 bar moet de lijm gemakkelijk kunnen weerstaan. Wel eerst even de druk van de band halen en de lijm goed laten uitharden (is bij de huidige temperaturen overigens wel een probleem).
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: lekke velg

Bericht door Redhead »

Geen garantie meer?
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: lekke velg

Bericht door Soesko »

Ik was laatste in een motorzaak en daar stond een GSXR met hetzelfde probleem, maar dan bij het carter. Dat is toen gerepareerd met speciaal aluminium reparatie middel. Volgens mij is dat een soort vloei- of kneedbaar aluminium dat vervolgens uithardt. Misschien kan dat ook voor een velg gebruikt worden. Soms worden er op Markplaats velgen aangeboden tegen een schappelijke prijs. Wellicht is dat de meest veilige oplossing.
Plaats reactie