Graag deskundig advies/hulp over bandenmaat.

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Graag deskundig advies/hulp over bandenmaat.

Bericht door Framomile »

Best medestromers,

Heb op dit moment even jullie hulp/advies nodig betreffende de afmeting van onze achterband.
De standaard maat is 150/70/R17.

Nu ben ik met een motorzaak bezig om nieuwe Heidenau's K60 winterbanden te bestellen en had al ondervonden bij diverse motorzaken dat de achterband moeilijk of niet meer te leveren is.
Deze heer kon ze gewoon bestellen dus zo gezegd zo gedaan.

Nu zijn ze binnen en blijkt de achterband 140 breed te zijn ipv 150. Hij vertelde mij dat Heidenau zelf zei dat dit geen probleem was en dus gewoon op onze velgen gemonteerd kan worden.

Ik heb zelf mijn twijfels maar ben niet deskundig genoeg om te weten of dit echt kan.

Stel jullie deskundig advies zeer op prijs, zoals gewoonlijk :D

Alvast dank en groet,

Franc
Dgr

Re: Graag deskundig advies/hulp over bandenmaat.

Bericht door Dgr »

Je zou niet de eerste zijn in ieder geval... op advrider.com rijden er al meerdere rond op 140. (F800GS en DL650)
Ik lees ook regelmatig lovende woorden over een combinatie van de TKC80 vooraan en een K60 achteraan. Schijnbaar komt dat qua levensduur perfect overeen en zijn ze ongeveer tegelijkertijd op.

Zo ziet een 140 eruit op een DL:
Ik vermoed dat ie misschien wat "vlakker" uitvalt qua loopvlak dan een 150, omdat de band voor een iets smallere velg is ontworpen, maar aangezien 't toch vooral een winter/offroad band is, lijkt me dat niet zo'n punt.

Afbeelding
FastLoe

Re: Graag deskundig advies/hulp over bandenmaat.

Bericht door FastLoe »

Ach, voor het slechte weer of slechte ondergrond liever ietsje te smal dan te breed, hoe smaller, hoe meer zijdelingse grip
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Graag deskundig advies/hulp over bandenmaat.

Bericht door Sparkle Black Peter »

HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
sebright

Re: Graag deskundig advies/hulp over bandenmaat.

Bericht door sebright »

Framomile schreef:Best medestromers,

Heb op dit moment even jullie hulp/advies nodig betreffende de afmeting van onze achterband.
De standaard maat is 150/70/R17.

Nu ben ik met een motorzaak bezig om nieuwe Heidenau's K60 winterbanden te bestellen en had al ondervonden bij diverse motorzaken dat de achterband moeilijk of niet meer te leveren is.
Deze heer kon ze gewoon bestellen dus zo gezegd zo gedaan.

Nu zijn ze binnen en blijkt de achterband 140 breed te zijn ipv 150. Hij vertelde mij dat Heidenau zelf zei dat dit geen probleem was en dus gewoon op onze velgen gemonteerd kan worden.

Ik heb zelf mijn twijfels maar ben niet deskundig genoeg om te weten of dit echt kan.

Stel jullie deskundig advies zeer op prijs, zoals gewoonlijk
Beste Framomile
Hoe zijn nu je bevindingen met de K60 M+S 140breed ik wil ze ook gaan monteren tijdens de winter, bij de Bandenman.nl staan de ook 150 breed zal dit dan ook als 140 geleverd worden?

Greetz Sebright
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Graag deskundig advies/hulp over bandenmaat.

Bericht door Framomile »

Hoi Sebright,

Mijn bandjes zitten er nog niet onder. 4 november is de dag dat ze er omgelegd gaan worden. Kan natuurlijk niet direkt vertellen hoe ze dan zijn maar zal mijn bevindingen zeker op het forum plaatsen.

Ben wel nieuwsgierig naar die leverancier met bandenmaat 150, ik zou het voor de zekerheid wel even dubbelchecken want tot nu toe zijn ze niet te leveren.

Tot later,

Franc
sebright

Re: Graag deskundig advies/hulp over bandenmaat.

Bericht door sebright »

Beste Framomile
Zitten de banden er eindelijk omheen? Ik kan niet wachten, je leest toch op buitenlandse forums regelmatig dat ze met de 140 rijden.
Welke uitvoering heb je precies gekocht? De K60 Scout 110/80 B - 19 M/C 54T TL M+S en de 140/80 - 17 M/C 69T TL M+S
Of heb je voor de 100/90 - 19 M/C 57H TL
De laatste in namelijk een echt winterband met Silica toegevoegd.

Ik ben zeer benieuwd

Greetz Sebright
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Graag deskundig advies/hulp over bandenmaat.

Bericht door Framomile »

Hey Sebright,

Heb ze er inderdaad net onder, nog geen 100 km mee gereden. Het zijn de K60 scout's geworden met achter een 140 ipv een 150.

Zal binnenkort even een nieuw topic posten met mijn eerste indruk samen met wat foto's.

Je hoort nog van me :bye: ,

Franc
Plaats reactie