Welk Bandje er nu eens onder te leggen

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Jokapo

Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Jokapo »

Er zijn allemaal draadjes hier en eveneens zoveel ervaringen. Ik zit nu op het punt dat ik mijn Trailwings moet gaan vervangen voor wat anders. Offroad zal ik er niet mee rijden dus voornamelijk snelweg en provinciaal. De bandjes zouden best wat kilometers meegaan best prettig toch.

Maar ja Welk bandje nu te nemen das de grote vraag:

De roadsmarts zijn gemengde gevoelens bij volgens Corst banden in Feijnaat a heeft ie er nog gen op een V-Strom gelegd.

De Battlewings zijn ook weer gemengde gevoelens bij onze strommers.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Wie kan mij hier in in adviseren welke band te nemen. Goeie grip bij zowel droog en nat weer zijn daarbij de kernwoorden maar ja ook dat is wat eenieder graag wil.
Fred

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Fred »

Voor mij alleen nog Battlewing van Bridgestone, gaan lekker lang mee (meer profiel dan de anderen) en hebben mij nog niet in de steek gelaten.
MacB

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door MacB »

Volledig mee eens, de beste band die ik heb gehad en ik heb er verschillende geprobeerd, all road en wegbanden.
Voor mij geen enkele die op hetzelfde niveau komt als de bw's. Ook wat grip bij nat/droog en opwarming betreft ( je start, vertrekt en hij is warm :D )
kwam er geen enkele in de buurt.
Remko

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Remko »

Fred schreef:Voor mij alleen nog Battlewing van Bridgestone, gaan lekker lang mee (meer profiel dan de anderen) en hebben mij nog niet in de steek gelaten.
Helemaal mee eens!
Band met ruim voldoende grip onder alle omstandigheden. (ten zij het echt hard vriest natuurlijk....)

8)
de Char

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door de Char »

Ik heb de BW pas kort ( BIJ 18.000 de TW VERVANGEN )

maar tot nu toe bevallen ze prima , geen spijt van en ruim voldoende grip

suc6 met de keuze :?:
Jokapo

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Jokapo »

hoe zit het met de grip bij nat weer bij de BW's?? van de roadsmart is bekend dat deze megagoed zijn
Remko

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Remko »

Jokapo schreef:hoe zit het met de grip bij nat weer bij de BW's?? van de roadsmart is bekend dat deze megagoed zijn
BW's houden zich prima in nattigheid. Ik heb er in ieder geval geen klagen over!

8)
Brambo.650

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Brambo.650 »

Ik heb de Dunlop Roadsmarts er nu zo'n 4500 km opliggen en ze bevallen me erg goed. Geen momenten van gripverlies en veel beter dan de originele Trailwings. Over levensduur kan ik nu nog niet veel zeggen, maar ik heb bij de keuze vooral gekeken naar mijn gebruiksdoel. Ik rijd puur onroad, dus een band met allroad mogelijkheden is voor mij niet nodig. Dan kies ik liever voor een pure band, die ontwikkeld is voor dit doel.
Dgr

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Dgr »

Ach waar hebben we 't helemaal over... als een bepaalde fabrikant nog echt slechte banden zou produceren vandaag de dag, dan gaat zo'n verhaal binnen een week de hele wereld over en koopt niemand die banden meer. :)

En op de grip en levensduur van een band heb je naar mijn idee ook zelf nog een behoorlijke invloed... iedereen rijdt tenslotte anders. :-)}

Zelf zie ik het liefst een allroad profieltje onder een DL overigens. Ik heb nog niet zo gek veel banden versleten op deze motor, maar zowel de Scorpion Sync als de Scorpion Trail doen 't prima.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door PDvD »

BW's doen het goed hoor in het nat en gaan op een DL 1000 zo ongeveer 9500 km mee. Normale levensduur dus. tsja en als je iets te hard terugschakeld gooit een strom zijn kont nog wel eens om, maar dat gebeurt denk wel met ieder soort rubber.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Framomile »

Heb zelf roadsmart van dunlop en deze bevallen uitstekend. Bekend is dat ze erg snel gaan slijten maar ik heb ze nog niet zo lang dus spreek niet uit ervaring. Mijn vorige originele Bridgestone's gingen 18000km mee en waren ook zeer goed bij nat weer. Vind de bochten wel wat lekkerder gaan met de dunlop's maar zal bij de volgende toch weer voor de bridgestone kiezen.

Heb trouwens zelf nu Heidenau's voor de wintermaanden besteld.

Succes met je keuze !!

Franc
Jokapo

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Jokapo »

de een vind de dunlop snel slijten, maar er zijn ook rijders die tussen de 20 en 30 k met die bandjes wegrijden.

wat zijn de km standen wanneer de BW bij onze rijders vervangen worden??
Fred

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Fred »

Jokapo schreef:de een vind de dunlop snel slijten, maar er zijn ook rijders die tussen de 20 en 30 k met die bandjes wegrijden.

wat zijn de km standen wanneer de BW bij onze rijders vervangen worden??
Dit is natuurlijk heel afhankelijk van rijstijl en daarvoor zou men testen moeten doen. Op forumwijze kan men niet vergelijken. Persoonlijk doe ik er een 11000 km mee en dat is duidelijk meer dan met al de vorige banden die ik ooit heb versleten op welke motorfietsen dan ook.
MacB

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door MacB »

Dit is natuurlijk heel afhankelijk van rijstijl[/quote]

Volledig mee eens, langer dan +/- 13000 km heeft geen enkele band het bij mij uitgehouden en dat was de BW
Als ik hoor dat iemand 30000km met een band doet dan heb ik steeds zoiets van hoe kan die rechtop blijven, dan moet je volgens mij trager/rustiger optrekken en remmen dan met de fiets of zie ik dat verkeerd?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door PDvD »

Zoals ik al meldde 9500 met mijn BW's. Voorband was nog maar voor 2/3 op, maar heb er liever steeds een hele neiuwe set onde rliggen. Zal misschien nog voor 2 of 3 tientjes aan rubber geweest zijn wat er op te verslijten zat, en om daarom nou weer naar luxemburg te rijden voor 1 nieuw bandje.... das de moeite niet.
BW's bevallen overigens super! En tsja... een 1000 cc Vtwin laat de bandjes bij een ietwat vlugge rijstijl gewoonw at harder slijten.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ik heb er de orginele banden nog onder liggen en heb er nu 24.000km mee gereden. Ik ben toch echt niet een rustige rijder. In Duitsland met het Internationale V-Strom treffen ging het 3 dagen erg hard kan ik je vertellen. Met de stepjes regelmatig aan de grond. (vraag maar aan Readhead). De banden zijn nu bijna aan vervanging toe.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Wullebolle »

Levensduur van een band hangt naast de rubbersamenstelling en rijstijl ook af van de asfaltsoort..
Wie dagdagelijks op een gladgereden snelweg woonwerkt gaat misschien 30k halen met een set banden.
Wie met dezelfde set wat gaat spelen in de bergen op wegen met heel veel grip vanwege de scherpe steentjes in de asfalt gaat met diezelfde set mischien maar 10k halen.
Mijn originele hebben er nu 15000, en met 2.3 vooraan en 2.5mm achteraan hebbek nog tot 18000, en dan moeten er verse op.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
V-TWim
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 13-06-2008, 20:28
Mijn motor is een: '05 V-Strom Touring en '99 SV 650 S, double fun :)

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door V-TWim »

Ik heb er Conti Trail-attacks onder zitten. Qua grip prima, zeker bij droog weer. En qua slijtage heb ik nog nooit een band gehad die zo lang mee ging.
Only dead fish go with the flow.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 297
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Xavier »

met de genoemde conti's geen vervelende trilling in het stuur? Dat was voor mij een reden om ze er weer af te halen, werd er gek van. Verder was ik qua grip erg tevreden over deze band, nat en droog, over de slijtage kan ik niets zeggen (hebben er slechts 1000 km onder gezeten). Nu de Anakee er onder liggen, die lijkt achter zo'n 15000 mee te gaan, denk dat ik met de voorband 2 achterbandjes haal......
GSA1200
MacB

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door MacB »

Iemand al ervaring met de nieuwe DunlopTrailmax tr 91? Kwam erg goed uit de test en dan vooral met de onroad capaciteiten.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Fogel »

Jokapo schreef:
De Battlewings zijn ook weer gemengde gevoelens bij onze strommers.
Ik heb ze er nu voor de tweede keer om laten leggen en ik zeg: "Topband, die Battle Wings!" snel op temperatuur, perfect grip op droog, prima grip op nat. Zelfs in de winter bij een paar graden boven nul. Prettiger dan de orginele Trail Wings. Dit alles met de volgende bandenspanning: 2,5 voor 2,8 - 2,9 achter.

Succes met je keuze!

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Jokapo

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Jokapo »

het is toch een roadsmart geworden. dit omdat ik gewoon meer snelweg rijdt dan ooit offroad zal gaan.

voor €304 zijn ze eromheen gelegd samen met haakse ventielen.

dit bij motorstore barendrecht
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door RvGS »

DEZE :twisted: :!:
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

Wat zijn het dan :?: :arrow: verse setje van continental; TKC's :!: :!: Waarom :?: :arrow: tripje Pyrineeën off-road O:-) .

Deze Anakee's lagen er 10K km op, rest profiel +/- 3 mm;
Afbeelding


Groet, Robert |
Dgr

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Dgr »

Hoe is 't bochtenwerk met de TKC's?
Een beperktere levensduur vind ik absoluut geen punt, maar ik vind 't wel belangrijk dat ie vertrouwen geeft bij wat sportiever bochtenwerk.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door RvGS »

Met droog weer op asfalt tot op het randje, hier heb je tenslotte ook voor betaald :mrgreen:
Bij nat weer moet je het wat rustiger aan doen, maar dat is wist je waarschijnlijk al en is logisch met nobbie tyres.

Levensduur is een beetje afhankelijk, veel asfalt en weinig off-road zal dat toch een 5K km moeten kunnen zijn, maar dat weet/wil ik niet, ben er net zelf lange stukken off-road en dan bedoel ik echt off-road door de Pyrieneeën gekluned, kan je wel vertellen dat ze dat dan geen vier weken zullen volhouden :wink: :arrow: foto1, foto2, foto3
Groet, Robert |
Dgr

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Dgr »

Stoer! Heb je ergens een reisverslag en/of fotoalbum daarvan? Die foto's smaken naar meer :mrgreen:
Tonmjk59

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Tonmjk59 »

Jokapo schreef:het is toch een roadsmart geworden. dit omdat ik gewoon meer snelweg rijdt dan ooit offroad zal gaan.

voor €304 zijn ze eromheen gelegd samen met haakse ventielen.

dit bij motorstore barendrecht
pas op met haakse ventielen die kunnen bij hoge snelheid en middelpunt vliedende kracht uitscheuren met een lege band als minste gevolg.beter is een los haaks ventiel dat je na gebruik eraf haalt. ding kost een paar euro.er staat hierover genoeg ellende op internet
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door RvGS »

Dgr schreef:Stoer! Heb je ergens een reisverslag en/of fotoalbum daarvan? Die foto's smaken naar meer :mrgreen:
Yep, gaat er komen, nog even geduld hé, ben net zaterdag teruggekomen en moet ook nog een beetje werken :evil: , wie dat toch uitgevonden heeft :?: :?:
Groet, Robert |
Ed Jonkmans

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Ed Jonkmans »

@Tonmjk59: je zal toch geen "permanent haaks ventiel" bedoelen denk ik, dat wordt toch geschroefd.
Bij mij is het al de derde motor waar ik ze laat opschroeven bij de eerste bandenwissel. Zeer handig.
En of je er problemen mee krijgt (met permanente haakse ventielen, bedoel ik) durf ik te betwijfelen.
M'n ZZR had bijna 100.000km, de Bandit had er bijna 50.000km en de Strom nu heeft er 20.000km op zitten met haakse ventielen.
Opschroefbare haakse ventielen zijn alleen te gebruiken, denk ik, bij het oppompen van je band.
Grtz
Ed
Kiekejan

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Kiekejan »

Bij mijn (nog) huidige Ducati S4r zit standaard een haaks ventiel en deze heeft gelukkig ook bij zeer hoge snelheden altijd zijn werk goed gedaan. :-)}
SWR

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door SWR »

Ik heb de Avon Distanzia SM er onder liggen.
Heerlijke band, vooral met dit weer.
LYNX

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door LYNX »

ben zeer content van Michelin ANAKEE... en der komen geen andere op :wink:
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Peter650 »

vanmorgen een BW501 (Bridgestone Battle Wing) laten monteren, die zat er onder en was nog zo'n 30 % goed,
toch ivm herfst/winter maar een nieuwe erop. liever iets te vroeg dan iets te laat,


PRIJS ! 25% korting op de band verder de-montage montage, klein materiaal, millieu heffing € 136.91 :!:
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Sparkle Black Peter »

Deze keer zet ik mijn schoenen niet bij de open haard (worden toch altijd meegenomen :evil: ), maar krijgt m'n Strommetje nieuwe schoenen aangemeten. Omdat ik ook in de winter rij, komen er echte winterbanden op. HEIDENAU'S K60 Scout. 25 november krijgt de Strom z'n 24.000 beurt en gelijk z'n nieuwe 'schoenen'. Laat de sneeuw maar komen 8) .
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Wullebolle »

Na 18165km waren de originele trailwings opgebruikt (1.6 mm overschot)
Nu Metzeler Tourances erop. 320€ (+ nog wat erbij voor montage)
Ben benieuwd ....
Spooky Action At A Distance !
OllieX
Berichten: 149
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door OllieX »

Wullebolle schreef:Na 18165km waren de originele trailwings opgebruikt (1.6 mm overschot)
Nu Metzeler Tourances erop. 320€ (+ nog wat erbij voor montage)
Ben benieuwd ....
Heb je de Tourance Exp. of de "oude" erop liggen?
En hoe bevallen ze tot nu toe, de Tourances?
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Wullebolle »

De ouwe Tourances.
Tot nu toe geen klachten.
Ik heb de indruk dat ik de motor iets vlotter durf een straffe bocht induwen, dat er dus meer grip of meer stabiliteit is. Maar dat kan ook liggen aan het feit dat de vorige nogal vierkantig waren. Prestaties bij regen? helaas, theeft nog nie geregend de laatste maanden ... :worship: En offroad ook nog niet gedaan.
Kortom, ja ik ben er tevreden over.
Spooky Action At A Distance !
Spijker

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Spijker »

Tonmjk59 schreef:
Jokapo schreef:het is toch een roadsmart geworden. dit omdat ik gewoon meer snelweg rijdt dan ooit offroad zal gaan.

voor €304 zijn ze eromheen gelegd samen met haakse ventielen.

dit bij motorstore barendrecht
pas op met haakse ventielen die kunnen bij hoge snelheid en middelpunt vliedende kracht uitscheuren met een lege band als minste gevolg.beter is een los haaks ventiel dat je na gebruik eraf haalt. ding kost een paar euro.er staat hierover genoeg ellende op internet
Dit geld alleen voor de ventielen met rubberverbinding.
Gewoon metalen nemen . Is niets mis mee. :-)}
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Supermuis »

Motormuizen,

Als mijn Bridgestone BW-501 nu ook al cupt gaat dit dan weer gebeuren als ik dezelfde band erop gooi :?:
Wat zijn de ervaringen als je met twee verschillende merken gaat rijden?

Ik wil wel wat anders proberen en zoek een echte wegband met een profiel die minder cupt.

Groeten, :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Iron Horse »

Als hij nu cupt doet ie dat straks bij eenzelfde band gegarandeerd ook weer.

Voor en achter anders is dat wel toegestaan? Ik weet wel dat je geen binnenband in een tubeless mag rijden, maar verschillende merken durf ik niet te zeggen en kan me er ook niet zoveel voordeel bij bedenken. Veel heeft te maken met je rijstijl en wegcondities, dus dat geldt voor beide banden hetzelfde, lijkt mij.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Margon »

roadmax nu 18000 km Band geeft veel grip, zoveel dat de slijtage indicatie aan de buitenkant bereikt zijn maar die in het midden nog net niet
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Supermuis »

Ik ga de Conti Road-attack proberen.
€ 145,- gemonteerd, incl. ventiel.

Groeten, :-)}
Flesdop

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Flesdop »

Heb vandaag een setje Anakee2's besteld voor €215,- Volgende week erop laten leggen.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 297
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Xavier »

Ben ook weer voor de Anakee 2 gegaan, voor+achter. Voor had nog kunnen blijven zitten, maar dan mag je over zoveel duizend weer terug. En een vers setje is ook wel een lekker gevoel.

Kreeg nog wel antwoord op m'n vraag aan Michelin, wilde namelijk Pilot Road 3 erop hebben, maar die maat was nog niet leverbaar. Kreeg te horen dat ze door de dealers bestelbaar moeten zijn vanaf augustus (jaartal werd niet vermeld :D ). Had kunnen wachten, maar was het vierkante bandje zat en gezien het prachtige zomerweer is een beetje profiel ook wel prettig. Dus ben benieuwd naar toekomstige ervaringen van de PR3 op een strom....
GSA1200
Gebruikersavatar
Jasperk
DL650 berijder
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 09-07-2010, 11:34
Mijn motor is een: Suzuki DL-650 V-strom Adventure 2009
Woonplaats: Bemmel

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Jasperk »

Heb er net twee nieuwe Metzeler Tourances op laten leggen voor € 399. Had vlakbij huis op terugweg van een nachtdienst beide banden lekgereden op een klein stukje hout met veel nietjes er in :twisted: Geen uitwijkmogelijkheid meer ivm vluchtheuvel en zand :x
't was een grijze DL 650 V-Strom Adventure uit 2009 , nu een zwarteYamaha XT 1200 Super Tenere
Gebruikersavatar
Herovina
DL1000 berijder
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11-07-2011, 23:44
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Ravenstein

Re: Welk Bandje er nu eens onder te leggen

Bericht door Herovina »

MacB schreef:Volledig mee eens, de beste band die ik heb gehad en ik heb er verschillende geprobeerd, all road en wegbanden.
Voor mij geen enkele die op hetzelfde niveau komt als de bw's. Ook wat grip bij nat/droog en opwarming betreft ( je start, vertrekt en hij is warm :D )
kwam er geen enkele in de buurt.
Hier heb ik niets aan toe te voegen
Plaats reactie