Pagina 5 van 6

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: vr 16-08-2013, 22:56
door Spurm
Gve in Beltrum kan nog aan a2 komen, dus zodra deze a3 op zijn ga ik weer terug naar de 2! Dat vind 'ik' een hele fijne band :)

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 17-08-2013, 08:22
door Ebrostrom
De vorige keer heb ik verkeerd gekeken. De dagteller telt maar tot 10K. Ik zit inmiddels op n ruime 16.000km en nog steeds een heerlijke band. Na de off road ook steeds schuiner op de weg en zelfs krrrrsssttt (dat ik dat ooit zou durven, nu wil je verder :-) )


Tapatalk via mijn  iPhone

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 17-08-2013, 09:04
door Frimeur
@ Leville, nee standaard niet maar voor de geplande route in Noorwegen wilde ik meer allroad banden. Een groot verschil in rijgedrag zit ook in het feit dat standaard bias banden gemonteerd worden en geen radial. Dus verschil verwachte ik wel. Echter dat 100km/h de max zou worden voor de vakantie had ik niet verwacht. Gelukkig mag je maar 80 max in Noorwegen.
Volgens filmpjes op YouTube (oude dunlop promo) is gewicht en gewichtverdeling inderdaad van grote invloed op weaving. 10 kg. verschil in berijdergewicht kan al een wereld van verschil maken. Misschien de tanktas nog wat zwaarder maken, ik ga opzoek naar een grotere!

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 17-08-2013, 11:07
door Ebrostrom
Bijrijder of tanktas.........grapje. ;-)


Tapatalk via mijn  iPhone

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 17-08-2013, 15:16
door Leville
Frimeur schreef:Volgens filmpjes op YouTube (oude dunlop promo) is gewicht en gewichtverdeling inderdaad van grote invloed op weaving. 10 kg. verschil in berijdergewicht kan al een wereld van verschil maken.
Klopt, alleen al mijn handen op het stuur leggen, deed de vibraties stoppen. Net als (zonder handen) mijn bovenlichaam wat naar voor buigen.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: vr 06-09-2013, 22:31
door V2fun
Voor de 12 daagse vakantie Oostenrijk en Italie nieuwe set TR91 erop laten zetten.
Heb ook in de regen gereden en bevalt de band heel goed op droog en nat wegdek :duim:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 07-09-2013, 16:06
door Ebrostrom
Heel erg tevreden met de band. Veel vertrouwen ook op nat wegdek. Vanwege trillingen in t stuur t voorwiel eens goed gecheckt: na 17000 loopvlakken/blokken van verschillende hoogte (=cuppen) en minder goede staat, nog wel aardig profiel. Op advies van garage nog even doorrijden en binnen 3000 vervangen samen met achter (daar profiel nog erg goed). Garage vermoedt dat t een spanningsprobleem is (te zacht). Hij zet voor op 2,5 en achter 2,8. Bij t plaatsen in Barneveld destijds werd 2,3 om 2,7 geadviseerd. Dat heb ik altijd netjes gedaan. Mss toch iets te slap. Maar 17000 (and counting) gehaald is toch ook nog wel netjes. T slechte vd band komt denk ik door al die wegwerkzaamheden. Ik zou de band zo weer nemen, zonder twijfel, maar mss volgende keer metzeler eens proberen.


Tapatalk via mijn  iPhone

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 07-09-2013, 22:27
door RedStrom
Ebrostrom schreef:... Garage vermoedt dat t een spanningsprobleem is (te zacht). Hij zet voor op 2,5 en achter 2,8. Bij t plaatsen in Barneveld destijds werd 2,3 om 2,7 geadviseerd. ...
Ik heb hetzelfde bij 14500 km en altijd 2,5 bar voor gehad.
Het ligt aan de band (o.a. profiel). Mijn dealer heeft het regelmatig gezien bij de TR91.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: zo 20-10-2013, 23:30
door Peterzeeland
Sinds paar dagen ook de TR91 erop zitten, achter.

Wat een verschil ! vandaag lekker gereden en tot diep in de bocht vol vertrouwen.
Plakstrepen bestaan (voorlopig) niet meer, zijwind ook niet.
Ook op nat wegdek erg veel rust.

Ben supertevreden!

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 21-10-2013, 10:00
door Leville
TR91 is naar mijn gevoel erg gevoelig voor lage bandendruk. Voel je ook meteen in het sturen. Dat gezegd zijnde: met de juiste bandendruk, rijd ik er met veel plezier en vertrouwen mee.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 21-10-2013, 10:54
door Peterzeeland
rijd nu met 2,7 achter.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 21-10-2013, 15:17
door Ebrostrom
Let vooral op druk voorband!!! Bij monteren kreeg ik 2,3/2,7 te horen. De voorband was uiteindelijk gecupped (happen uit in t loopvlak = trillend stuur) en ik hield altijd netjes 2,3 aan). Ik ben niet de enige met die ervaring. Na 18.000 km heb ik ze maar vervangen door MTN (zie ander topic). Mijn huidige garage adviseert 2,5/2,8.

Desalniettemin vond ik de TR91 een fantastische band. Heerlijk om mee te rijden.


Tapatalk via mijn  iPhone

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 21-10-2013, 16:36
door Tulipan
Yup, hier hetzelfde advies ( De Molen Geffen, toenertijd ); 2.5 voor / 2.8 achter.
Achter had tot 18.000 meegekunt, maar vervangen met 17.000.
Voor zit er nog op met 2.0 mm profiel.
Geen cuppen of andere rare slijtpatronen.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 21-10-2013, 22:50
door John007
Ebrostrom schreef:Let vooral op druk voorband!!! Bij monteren kreeg ik 2,3/2,7 te horen.
Ik ben even benieuwd hoe jullie de spanning meten.
1- met koude banden, of onderweg bij een pomp?
2- wat voor meter, analoog of digitaal?

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 21-10-2013, 22:58
door RedStrom
Met koude banden naar de eerste de beste pomp rijden.
Tegenwoordig met een digitaal metertje van Louis. Geeft hetzelfde aan (geijkt) en scheelt een ritje.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 21-10-2013, 22:59
door Iron Horse
Beste manier om te vergelijken is koud meten (en nameten) met een digitale meter. Die laatste koop je voor rond de 10 euro en is het meest nauwkeurig, de analoge versie is altijd een beetje een gok.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 21-10-2013, 23:05
door John007
Iron Horse schreef:Beste manier om te vergelijken is koud meten en (nameten) met een digitale meter.
Dat ben ik met je eens, ik weet dat er nogal een verschil is tussen een analoge en digitale meter.
Ik ben gewoon benieuwd hoe een ieder het doet omdat ik in het verleden op mijn oude motor met te zachte banden heb gereden omdat de meter niet deugde.
Ja en daar kom je dan later (te laat) achter :o)

Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 21-10-2013, 23:34
door Ebrostrom
Koude banden in de garage voordat ik ga rijden met een digitale bandenspanningsmeter van continental. Ik meet m 2-3 keer achter elkaar.

2 jaar geleden gekocht bij Jos Smit: http://www.jossmit.nl/contents/nl/p1738 ... ental.html

Tapatalk via mijn  iPhone

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: wo 23-10-2013, 00:48
door Sparkle Black Peter
Mijn TR91 zijn na ruim 20.000km bijna versleten. Komen geen andere meer op, dat is voor de nieuwe eigenaar. Op mijn nieuwe komen weer TR91. Heerlijke band.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: do 24-10-2013, 20:32
door Framomile
Wil me hier toch even in mengen, alleen al omdat ik weer lekker eigenwijs ben :mrgreen: .

ik rijd al een tijdje vanaf 2008 precies het zelfde rijgedrag met de laatste jaren ook nog eens de zelfde band (de tr91).

In den beginne was ik braaf om de zoveel tijd aan het meten met mijn nieuw aangeschafte digi metertje en zag nauwelijks verschil in waarden. Lui als ik ben, begon ik tegen de band aan te schoppen voor ik er op ging rijden om te voelen of deze niet lek was.
Geloof het of niet maar dat is nu de enige meting die ik nog verricht, schopje tegen band, hard genoeg?, rijden maar.

Geloof niet meer zo in dat geneuzel met 10des achter de komma.

Bij mij werkt het tot nu toe prima de laatste jaren.

Nog een digi metertje over voor weinig :o)

Hartelijke groet maar weer heren,

Franc

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: do 24-10-2013, 20:39
door Ebrostrom
Haha Franc, even een pb'tje naar JW over spanning en je wordt op de hoogte gebracht van zijn ervaring........


Tapatalk via mijn  iPad

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 26-10-2013, 20:38
door RedStrom
Franc, hierbij wat Ebro bedoelt.
Ik dacht ook altijd dat het wel meeviel. Een schopje en een knijpje en gaan.
Totdat ik na 6 maanden eens ging meten. 1.6 en 2.1 waar 2.5 en 2.8 normaal zijn. Hij reed niet echt minder, maar na het oppompen wel beter. Gaat geleidelijk, je merkt het niet.
Vandaag met de 10,- bandenspanningsmeter 2.2 en 2.6. Dus toch maar weer een beetje erbij. Net als nieuw rijdt ie dan!

Die spanning schrijven ze niet voor niks voor. Het varieert toch wel afhankelijk van band, gebruik, weer, etc.
It is up to you. Meten is weten.
:bye:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 26-10-2013, 20:49
door Leville
En die goedkope manometers van bij bouwsmit (of wat hebben jullie qua keten) durven dus verschrikkelijk afwijken. Uiteindelijk maar iest degelijks gekocht voor op de compressor. Al ga ik meestal naar het tankstation... euh... de benzinepomp.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 26-10-2013, 20:53
door Frank
Hihi.. dat doen wij Ollanders niet meer, want bij het tankstation moet je nu 50 cent betalen om 2 banden op te pompen... :mrgreen:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 26-10-2013, 20:55
door Eikie
Ook bij de tankstations is de apparatuur niet altijd juist.
Bij onze BP scheelt het 0.3 bar ! Da's best veel en je moet er ook nog eens €0.50 ingooien voor een beetje lucht.

Hier thuis een ouderwetse fietspomp, nippeltje op het ventiel draaien en een aparte manometer. Werkt prima !

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 26-10-2013, 22:47
door Ebrostrom
Ik pak ook vaak even de (nieuwerwetse) fietspomp (icm digitale meter). Werkt prima. Sinds kort hier de BP ook overgeschakeld op betaald luchtvullen. Mij zien ze niet meer.


Tapatalk via mijn  iPhone

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: zo 27-10-2013, 23:38
door Iron Horse
Ik begrijp het ook niet dat benzinestations tegenwoordig massaal overschakelen op betaalde bandenoppomp"service". Weinig service meer te noemen, straks moet je nog 50 cent betalen om een beetje water te krijgen en een vegertje om je ruiten schoon te maken. Dat is toch iets dat bij je overheadkosten hoort, daar ga je toch niks voor rekenen.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 28-10-2013, 08:28
door Leville
Geld halen waar mogelijk? En/of vandalismekosten doorrekenen?

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 28-10-2013, 12:41
door Tulipan
Toen de klant is veranderd in consument, daar is een denkfout begaan.
Een klant moet je winnen en vasthouden.
Een consument trek je zo snel mogelijk leeg ( en niet alleen met een beetje lucht )

Ben blij dat hier het parkeren ( grotendeels ), lucht en WC`s nog gratis zijn

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 28-10-2013, 12:47
door Frank
Precies.. wc's op tankstations moet je ook steeds vaker betalen, dus zie je dat mensen (ook dames) aan het einde van de parkeerplaats in de bosjes gaan. Zelfs voor de grote boodschap. Moet je voor de lol eens kijken wat daar aan wcpapier en poep ligt in de bosjes. Te smerig voor woorden....



Maar we dwalen af geloof ik... ik vind de Dunlop TR91 nog steeds de allerbeste band voor de V-Strom! ;)

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 28-10-2013, 14:04
door Peterzeeland
Nu een paar keer gereden met mijn nieuwe TR91 achterband, in combinatie met de Roadsmart 2 aan de voorkant.

Het valt me op dat hij niet zo gemakkelijk op zijn platst te leggen is t.o.v. mijn Roadsmart achterband.
Net alsof je hem er overheen moet duwen.

Ook jullie ervaring?

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 28-10-2013, 14:20
door Leville
Kan niet vergelijken met een Roadsmart. Met een Anakee 3 ging ik wel gemakkelijker platter dan met een TR91. Als het erop aankomt blijft de TR91 voor mij evenwel de meer aangename en vertrouwengevende band.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: ma 28-10-2013, 20:41
door Tulipan
Ook geen vergelijkingsmateriaal, BW en daarna Dunlop Trailmax ( te veel off road hier om een wegband te overwegen ).
Misschien zijn er betere, slijtvaster, mooiere of weet ik wat, maar voor mij het is precies hoe Leville het neerzet:
blijft de TR91 voor mij evenwel de meer aangename en vertrouwengevende band.
En waarom zou je verder zoeken als het Dunlop rubber me nog nooit in de steek heeft gelaten.

Ik zweer dus zeker niet bij Dunlop, maar ik ga nooit meer verder zoeken, 't Is goed zo, deze combinatie :-)}

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 02-11-2013, 18:13
door Peterzeeland
Vandaag voor het laatst op mijn KLV gereden (net verkocht... :( ) en toch even 180 gereden, met topkoffer notabene, en geen enkele onrust in het geheel.
Dankzij (pas net) perfect afgestelde balhoofdlagers en de TR91 nieuwe achterband.
Echt indrukwekkend, zo stabiel is hij nog nooit geweest.
Nieuwe eigenaar heeft een mooie motor gekocht (snik....)

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 09-11-2013, 15:20
door Framomile
RedStrom schreef:Franc, hierbij wat Ebro bedoelt.
Ik dacht ook altijd dat het wel meeviel. Een schopje en een knijpje en gaan.
Totdat ik na 6 maanden eens ging meten. 1.6 en 2.1 waar 2.5 en 2.8 normaal zijn. Hij reed niet echt minder, maar na het oppompen wel beter. Gaat geleidelijk, je merkt het niet.
Vandaag met de 10,- bandenspanningsmeter 2.2 en 2.6. Dus toch maar weer een beetje erbij. Net als nieuw rijdt ie dan!

Die spanning schrijven ze niet voor niks voor. Het varieert toch wel afhankelijk van band, gebruik, weer, etc.
It is up to you. Meten is weten.
:bye:
Beetje late reaktie :oops: Maar natuurlijk heb je daar en punt, meten is weten en ze schrijven het idd niet voor niets voor vanuit de fabriek. Wilde alleen een kleine nuance aanbrengen en wat stof doen opwaaien :o) .
In het begin liep ik braaf elke 2 a 3 weken te meten maar er veranderde nooit wat en zo werd dat meten steeds ruimer. Zo af en toe meet ik echt nog wel eens de bandenspanning, moet hij nu maar ff doen want hij begint vreemd gedrag te vertonen(cubbing?). Ben ook al weer bijna aan nieuwe toe.


Mijn voorband heb ik laten vernieuwen na ruim 12000km en achter moest al na 8000km maar dat kwam door een schroef. Sta nu op ruime 21000 en achter kan nog een maandje mee en voor misschien nog 3 maanden.
Achter dus na 13000 en voor na 12000km.

Slijt snel maar ze komen er toch weer op. :duim:

Gr Franc

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 09-11-2013, 15:46
door Leville
Ach, na 14.000km is "het beste" ook van TrailWings af. Voor zover daar veel "best" aan is. En een setje banden kost minder dan op je smikkel gaan.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: za 09-11-2013, 15:56
door Framomile
100% mee eens.

Gr F

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: do 13-03-2014, 20:21
door Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: do 13-03-2014, 21:58
door Ebrostrom
Te vroeg. Ik heb net pas een aantal 1000 kms op mijn MTN's.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: do 13-03-2014, 23:51
door Sparkle Black Peter
Vandaag onder m'n nieuwe V-Strom 1000 laten leggen. Heb er zeer goede ervaringen mee.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: vr 14-03-2014, 06:27
door Eikie
Dus maw zaterdag :-)}

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: do 20-03-2014, 20:48
door Loanster
Afgelopen zaterdag een nieuwe tr91 erop laten zetten omdat er een bobbel op de zijkant van de vorige tr91 zat .
Deze band had er maar ongeveer 400km erop gezeten. :evil:
Gelukkig deed de banden boer niet moeilijk en heeft een nieuwe erop gezet en daar heb ik de gladde laag vandaag eraf gereden :-)}
De Friesland route van 2013 gereden,blijft een mooie rit :duim:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: di 27-05-2014, 21:17
door Viki-650A
De test van motoplus gaf 2 banden vrijwel zelfde score. Voorband na 15.950 al heel eind op en na 7 jaar ook wat aan het verdrogen en achter lek door spijker. Besloten tot een set DT-TR91 omdat die wel dicht bij huis verkrijgbaar was en ik niet wist hoe snel de lekke achterband zou leeglopen op weg naar de dealer. Viel mee: thuis oppompen en 4 km af kunnen leggen.
Wel € 362,55 armer, maar een hobby moet geld kosten.

Spanningsadvies van de site van Dunlop:
" SUZUKI DL 650 V-STROM (2007)
Voor: 110/80 R 19 59V TL Bandenspanning voor: 2.25 Bar
Achter: 150/70 R 17 69V TL Bandenspanning achter: 2.5 Bar"
Dit zijn dezelfde waarden als Suzuki op de sticker heeft staan voor solo-berijden.
Hiervoor las ik V 2,5 / A 2,8 als advies ... wat is wijsheid voor een berijder van 80 kg?

Ik ben hier wel alert op: heb op de auto braaf de spanning volgens het boekje erin gehouden: jawel na 38 dkm (ipv 54 dkm uit een ANWB-test) in het midden te ver afgesleten (= banden te hard, dus advies niet OK, want tankstation en metertje van ANWB gaven zelfde waarde, altijd bij koude band)

T.o.v. de originele Bridgetone-banden valt me op dat'ie weer soepel laveert. Zal wel komen doordat m.n. achterband wel vlak was geworden in het midden.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: di 27-05-2014, 21:35
door Leville
Dunlop neemt gewoon de waarden van Suzuki over, en zo hoort het ook.
Concreet is de TR-91 best gevoelig voor lage bandenspanning. Dus best iets meer dan te weinig, zou ik zeggen. (Uiteindelijk reed ik ook 2,4 voor en 2,6 of 2,7 achteraan.)

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: wo 28-05-2014, 00:02
door Ebrostrom
Goede keuze :duim:

Ik heb ze bij 16-17Kkm eraf gegooid. Voor gecupped (evenals bij JW), achter richting vierkant. Mogelijk te lage spanning (2,3-2,7 op advies de Valkenier).
Huidige garage adviseert 2,5-2,8.

Ze reden wel voortreffelijk. Ik ben trouwens wel iets zwaarder :wink:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: zo 15-06-2014, 11:49
door Herovina
Superkeuze

Volgend weekend laat ik bij de Molenbanden door Jos Arts alweer mijn 3e Trailmax-set eronder leggen.
Top-band
voor 2,5
achter 2,8

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: zo 03-08-2014, 16:08
door PDvD
Had er voor mijn vakantie weer een setje TR91 onder gelegd... en een nieuw record! 5400 kilometer gereden en ze zitten beiden op de slijtnok! (en nee geen burnouts gemaakt)

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: zo 03-08-2014, 16:14
door Frank
De levensduur is het enige minpuntje... voor de rest de beste band die er bestaat! ;) Ik wil niks anders meer...

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: zo 03-08-2014, 19:53
door Ebrostrom
Potverdorie dat is wel heel erg weinig. Bij mij ging t ook wel snel maar niet zo. Gelukkig krijg je er echt wat voor terug.

Re: Dunlop Trailmax TR91

Geplaatst: zo 03-08-2014, 20:06
door Cplegt
@ PDvD, mijn tr91 achterband zat met ongeveer 5000 vakantie kilometers met bepakking op het canvas.
Daarnaast wel een enorme plakband maar door de extreme slijtage ben ik er niet meer voor gegaan.