Dunlop Trailmax TR91

ja, die twee stukjes rubber...
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Peterzeeland » zo 27 nov 2011, 11:13

Bozobin schreef:En als ik het zo bekijk is er nog een behoorlijk stukje profiel nooit gebruikt. In de bochten heeft dat bandje het nooit echt druk gehad.
Gaan we zo beginnen ..... :lol: :lol: :lol:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2933
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Bozobin » zo 27 nov 2011, 11:16

Peterzeeland schreef:
Bozobin schreef:En als ik het zo bekijk is er nog een behoorlijk stukje profiel nooit gebruikt. In de bochten heeft dat bandje het nooit echt druk gehad.
Gaan we zo beginnen ..... :lol: :lol: :lol:
Nee hoor, doe ik al jaren. Feitelijke constatering :-).
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2756
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » zo 27 nov 2011, 12:54

Dat laatste centimetertje is uitwijkmogelijkheid, maar nog nooit nodig gehad :D
Met volle bepakking heb ik toch regelmatig de bok en zelfs carterbescherming aan de grond ( scherp bochie )
Kom nu ook al met de punten van de schoen op de grond, da's genoeg :-)}
Dan trek ik de voet wel in, maar de oeps is er geweest O:-)
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 693
Lid geworden op: di 09 sep 2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Locatie: België - Hasselt

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Joskestiller » zo 27 nov 2011, 19:25

Tulipan schreef:Dat laatste centimetertje is uitwijkmogelijkheid, maar nog nooit nodig gehad :D
Met volle bepakking heb ik toch regelmatig de bok en zelfs carterbescherming aan de grond ( scherp bochie )
Kom nu ook al met de punten van de schoen op de grond, da's genoeg :-)}
Dan trek ik de voet wel in, maar de oeps is er geweest O:-)
Ik probeer me je zithouding even voor ogen te halen. Met je voeten aan de grond en dan nog zo'n schaamrand op de band. Ik raak ook af en toe (eerder zelden) met de steuntjes de grond maar mijn voet heeft nog nooit de grond geraakt tijdens het rijden.
Bij elke cursus motorbeheersing wordt de nadruk gelegd op de houding van de voeten. Steeds met de bal van je voet op het stepjes. Zeker niet met de hiel en je voet naar beneden laten slepen want vroeg op laat raak je met je voet een bult waardoor je voet onder je stepje inslaat, met alle gevolgen van dien!
Honi soit qui mal y pense!!

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2756
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » zo 27 nov 2011, 21:22

Nuuuuhhhh,

Gewoon het voetje onder de schakelpookie.
En dan raakt de buitenkant van de laars weleens de grond.
En inderdaad door het vele schakelen blijft het voetje te vaak daar en niet " de bal van de voet "

Maar moet dat dan....steppies aan de grond, ben je dan stoerder of zo ???
Ik vind het heerlijk om zonder te leunen of te verzitten een bocht in te duiken.
En als er dan nog een centimeter overblijft op de band... so what.
Ik heb in mijn leven zo vaak de grenzen opgezocht dat je na verloop van tijd dat wel gezien hebt :bye:

Toen ik nog een Audi had is ie ook maar 1 x op z'n top geweest, leuk dat die het kan, maar daar haal ik
mijn bevrediging niet uit O:-)

Maar goed; zelfs met mijn ( belabberde ) rijstijl geeft de band voldoende vertrouwen :D
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2933
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Bozobin » ma 28 nov 2011, 11:11

Tulipan schreef:Maar moet dat dan....steppies aan de grond, ben je dan stoerder of zo ???
Ik vind het heerlijk om zonder te leunen of te verzitten een bocht in te duiken.
En als er dan nog een centimeter overblijft op de band... so what.
Okee, vergissing mijnerzijds, ik had echt het idee dat je bij iedere normale band gewoon het hele profiel kon gebruiken.
:worship:
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2756
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » ma 28 nov 2011, 12:20

Nee hoor kerel, gewoon rijden zoals het aanvoelt doe ik ook.
Dan weet je zeker dat je je eigen grenzen niet overschrijdt :-)}

En dat profiel zit er inderdaad om te gebruiken, maar niet ten koste van alles O:-)
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
MacB
EX- V-Strom berijder
Berichten: 776
Lid geworden op: wo 01 sep 2004, 20:45
Mijn motor is een: Ex-DL 1000 nu Super Tenere
Locatie: Belgie

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door MacB » ma 28 nov 2011, 14:12

Misschien heb ik het gemist maar heeft er al iemand zo'n setje versleten en indien ja, na hoeveel kilometer?

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2756
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » ma 28 nov 2011, 16:19

Rustig, rustig we zijn bezig :-)}

10.000 km and counting O:-)
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » ma 28 nov 2011, 18:11

Redelijk ruwe asfalt zeker, in Tenerife?

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4260
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » ma 28 nov 2011, 22:38

Leville schreef:Redelijk ruwe asfalt zeker, in Tenerife?
Daar hoef je dus ook niet voor naar Tenerife. Vanuit utrecht naar Arnhem ligt de A12 op een groot aantal plekken helemaal open (opgeruwd voor een nieuwe toplaag).
Man, wat rijdt dat klote. Zelfs op de TR91.

Daar schrok ik toch wel van. Het rijdt zeker niet fijn. De motor probeert steeds zijn weg te vinden (wat dus niet lukt met al de lengte, dwars en diagonaal krassen).
Denk ook niet dat t bevordelijk is voor de banden. Benieuwd wanneer t klaar is (bedekt met nieuwe laag) zodat t met de levensduur van de band ook goed komt (en t risico op een glijer kleiner is.....).
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
MacB
EX- V-Strom berijder
Berichten: 776
Lid geworden op: wo 01 sep 2004, 20:45
Mijn motor is een: Ex-DL 1000 nu Super Tenere
Locatie: Belgie

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door MacB » za 07 apr 2012, 19:52

Duurt te lang voordat jullie er 1 verslijten en heb hem zelf laten steken :schater:
Morgen wordt hij ineens uitvoerig getest in Luxemburg, een kleine 600km, ben eens benieuwd ;)

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5266
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Daring Red Frank » za 07 apr 2012, 21:59

Laat even weten hoe het gegaan is met de banden.

Ik heb ze inmiddels ook ongeveer 1000km en ben heel positief.. :D
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
MacB
EX- V-Strom berijder
Berichten: 776
Lid geworden op: wo 01 sep 2004, 20:45
Mijn motor is een: Ex-DL 1000 nu Super Tenere
Locatie: Belgie

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door MacB » ma 09 apr 2012, 20:44

Ik was dus een erg tevreden BW gebruiker en moet zeggen dat de eerste indruk die de Dunlop nalaat erg goed is.
S'morgens als we vertrokken in Bastogne sneeuwde het dus gisteren, gelukkig niet lang :) want bij 0.5 graden en sneeuw moet ik geen tekening maken peins ik.
Heb de Dunlop op geen enkel foutje kunnen betrappen en was een vlotte rit. 1 bepaald stukkie ging het er weer erg sportief aan toe en deze band geeft dus een enorm vertrouwen en dacht dat het niet kon, maar ging weer net ietsje beter dan de BW. Hoop nu alleen dat hij toch een aanvaardbaar aantal km meegaat, want je voelt dat deze band zachter is en hij kleeft aan de weg. Dus voorlopig na 585km niets dan lof.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2756
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » ma 09 apr 2012, 23:37

Grappig dat iedereen het over " kleven / gummy " heeft, maar da's wel de beste omschrijving.
Bozobin schreef:
Tulipan schreef:Maar moet dat dan....steppies aan de grond, ben je dan stoerder of zo ???
Ik vind het heerlijk om zonder te leunen of te verzitten een bocht in te duiken.
En als er dan nog een centimeter overblijft op de band... so what.
Okee, vergissing mijnerzijds, ik had echt het idee dat je bij iedere normale band gewoon het hele profiel kon gebruiken.
:worship:
He Bozobin, even terugkomend op dat laatste centimetertje van de band....
Ik ben eens wat op de voetzetting gaan letten en kijken of het platter kon :-)}
Dat gaat me links nooit lukken, daar schuurt de zijstandaard verbreding over de grond.
ook niet met veer op stand 5 en solo :oops: Maar ik wil m' n plaatje niet missen.

Zoekt iemand nog een extra laatste centimeter links, ik heb nog wat over, en ga ik nooit gebruiken :D
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2933
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Bozobin » di 10 apr 2012, 08:58

Dat is nou precies de reden dat ik dat soort dingen en ook een middenbok er niet op wil hebben. Het zijn vaste punten die je achterband van het asfalt kunnen tillen en dat wil je niet meemaken, juist niet op dat moment.

Ik rijd er ook niet speciaal op om altijd alles aan de grond te rijden, maar ik vind het wel erg prettig om uit ervaring te weten dat ik nog steeds over heb zolang er niks aan de grond loopt.
Voetstepjes kunnen schrapen EN inklappen en zullen dus nooit je achterband van de grond tillen.

Waarom dit alles ? Hoeveel zijn er niet die de bocht uitvliegen omdat ze niet platter durven en het idee hebben dat dit ook niet kan ?
Het is heel erg prettig om te WETEN dat je bijna altijd een stukje door kunt drukken om die bocht net WEL te halen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Gebruikersavatar
Herovina
DL1000 berijder
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 23:44
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Ravenstein

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Herovina » za 21 apr 2012, 14:10

Ze liggen eronder.

Plakken goed in de bocht en hoge snelheid rechtuit ook stabiel
Superbandje..., maar daar is al genoeg over gezegd

Gebruikersavatar
MacB
EX- V-Strom berijder
Berichten: 776
Lid geworden op: wo 01 sep 2004, 20:45
Mijn motor is een: Ex-DL 1000 nu Super Tenere
Locatie: Belgie

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door MacB » ma 30 apr 2012, 10:57

Ik merkte gisteren bij thuiskomst dat de Luxemburgse en Ardeense bochtjes stevig aan de Dunlop hebben geknabbeld in de bochten.
Heb ze nu na 1300 km op nog geen enkel foutje kunnen betrappen nat zowel als droog, enkel nog wat schrik voor de levensduur ;)

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Herovina
DL1000 berijder
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 23:44
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Ravenstein

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Herovina » ma 30 apr 2012, 13:54

Inderdaad.....
Ik ben ook benieuwd naar de levensduur.

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5266
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Daring Red Frank » ma 30 apr 2012, 14:27

Ik ook.. heb ze nu 2500 km.. nog geen sporen van slijtage.. :)
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2933
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Bozobin » ma 30 apr 2012, 18:03

Dr zitten nog van die nieuw pieletjes aan !
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5266
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Daring Red Frank » ma 30 apr 2012, 19:32

Heb je goed gezien... :D
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2933
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Bozobin » ma 30 apr 2012, 20:50

Die motten dr af hoor !!!
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Peterzeeland » ma 30 apr 2012, 20:52

Kan niet wachten tot mijn trailattacks op zijn.

vandaag kwam ik erachter dat het ergens geregend had, omdat ik over een teerlijntje reed in een bocht... :evil:
stapje opzij...

Naja, denk overigens dat je van geen enkele band dan nog wonderen mag verwachten.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5266
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Daring Red Frank » ma 30 apr 2012, 20:53

Bozobin schreef:Die motten dr af hoor !!!
Gaat ook wel gebeuren.. wees maar niet bang.. :P
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Robert_vd_B
EX- V-Strom berijder
Berichten: 179
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 10:15
Mijn motor is een: Triumph Tiger 800 ABS (2012)
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Robert_vd_B » ma 07 mei 2012, 11:48

Bozobin schreef:Hoeveel zijn er niet die de bocht uitvliegen omdat ze niet platter durven en het idee hebben dat dit ook niet kan ?
Het is heel erg prettig om te WETEN dat je bijna altijd een stukje door kunt drukken om die bocht net WEL te halen.
Gewoon iets rustiger de bocht ingaan lijkt mij een veel betere (en ook veiliger) optie.
Triumph Tiger 800 ABS (2012) Phantom Black - v/h Suzuki DL650A Touring K7

Robert_vd_B
EX- V-Strom berijder
Berichten: 179
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 10:15
Mijn motor is een: Triumph Tiger 800 ABS (2012)
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Robert_vd_B » ma 07 mei 2012, 11:52

Peterzeeland schreef:Kan niet wachten tot mijn trailattacks op zijn.

vandaag kwam ik erachter dat het ergens geregend had, omdat ik over een teerlijntje reed in een bocht... :evil:
stapje opzij...

Naja, denk overigens dat je van geen enkele band dan nog wonderen mag verwachten.
Same here... Helaas slijten die dingen nogal traag heb ik gemerkt...
Triumph Tiger 800 ABS (2012) Phantom Black - v/h Suzuki DL650A Touring K7

Gebruikersavatar
Bozobin
DL650 berijder
Berichten: 2933
Lid geworden op: do 27 jan 2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Bozobin » ma 07 mei 2012, 15:17

Robert_vd_B schreef:
Bozobin schreef:Hoeveel zijn er niet die de bocht uitvliegen omdat ze niet platter durven en het idee hebben dat dit ook niet kan ?
Het is heel erg prettig om te WETEN dat je bijna altijd een stukje door kunt drukken om die bocht net WEL te halen.
Gewoon iets rustiger de bocht ingaan lijkt mij een veel betere (en ook veiliger) optie.
Jij bent zeker nog nooit een goed knijpende bocht tegengekomen ?
Nog nooit een oeps gehad van een bocht die toch wat scherper blijkt dan jij dacht ?
Nog nooit een andere weggebruiker tegengekomen die in een bocht iets anders doet dan jij verwacht ?

Het gaat mij juist om het vergroten van de veiligheid door kennis en ervaring en die ook weten te gebruiken op het moment dat het nodig is.

En dat zul je toch echt moeten oefenen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3

Gebruikersavatar
MacB
EX- V-Strom berijder
Berichten: 776
Lid geworden op: wo 01 sep 2004, 20:45
Mijn motor is een: Ex-DL 1000 nu Super Tenere
Locatie: Belgie

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door MacB » ma 07 mei 2012, 15:42

Volledig eens met Bozobin.
Bocht wat verkeerd ingeschat, paniek in het kopje, de remmen in en de bocht uit, (see it and also done that :? ), terwijl je eigenlijk op het moment van het schokje in het kopje gewoon wat dieper moet duwen en dan merkt dat het eigenlijk een "makkie" was en wordt ook steeds makkelijker :)

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4260
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » ma 07 mei 2012, 23:51

Bozobin schreef:
Robert_vd_B schreef:
Bozobin schreef:Hoeveel zijn er niet die de bocht uitvliegen omdat ze niet platter durven en het idee hebben dat dit ook niet kan ?
Het is heel erg prettig om te WETEN dat je bijna altijd een stukje door kunt drukken om die bocht net WEL te halen.
Gewoon iets rustiger de bocht ingaan lijkt mij een veel betere (en ook veiliger) optie.
Jij bent zeker nog nooit een goed knijpende bocht tegengekomen ?
Nog nooit een oeps gehad van een bocht die toch wat scherper blijkt dan jij dacht ?
Nog nooit een andere weggebruiker tegengekomen die in een bocht iets anders doet dan jij verwacht ?

Het gaat mij juist om het vergroten van de veiligheid door kennis en ervaring en die ook weten te gebruiken op het moment dat het nodig is.

En dat zul je toch echt moeten oefenen.
Hoop t nooit tegen te hoeven komen en hanteer daarom in NLD toch altijd eerst 1 keer de bocht rustig doorrijden. Daarna weet je hoe hij loopt en kan het wat harder. Vandaag voor het eerst die vervelende bocht A20-A13 genomen. Erg scherp voor snelweg bocht en dan ook nog met knik erin.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2756
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » di 08 mei 2012, 00:02

Gaat een beetje lastig worden niet :D
Hoe doe je dat op onbekende wegen ??

Deze route doe ik met mijn ogen dicht, maar ik vraag me af hoe en wanneer jij dan boven zou komen ,
want er zitten een paar instinkers ( begin en eerste helft deel 3, om niet te vervelen )tussen
waar je dat extra rubber wel eens nodig kunt hebben :-)}


Klik hier om dit filmpje op YouTube te kijken


klik verder voor deel 2 en 3 ( de mooiste)
Laatst gewijzigd door Tulipan op di 08 mei 2012, 01:53, 3 keer totaal gewijzigd.
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3917
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Aad900 » di 08 mei 2012, 00:25

Op YouTube Full Screen van je filmpje zitten genieten Edy :worship:

Maar aan je spiegels te zien wel wat gedateerd O:-)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8056
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Iron Horse » di 08 mei 2012, 00:33

19 mei 2011 of daar ergens in de buurt, zie link info Youtube.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3917
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Aad900 » di 08 mei 2012, 00:37

Weet ik Rob. Maar hij heeft intussen nieuwe spiegels ..... :P
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2756
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » di 08 mei 2012, 01:07

Ben ik niet, ik zat toen in delage landen O:-)
Hij heeft de echte basisuitvoering zonder opsmuk, zo gek als ik het gemaakt heb is geen enkele hier :schater:

Aad, heb deel 2 en 3 nu ook weer even afgekeken, en deel 3 blijft mooi, even naar 2200 mtr voor
een koppie leut. Volgende week weer om foto´s te maken van de Tajinaste die in bloei staat daarboven.

En hier een video van wat Bozobin bedoelt, in de eerste twee minuten 2 x over de middenstreep :oops:
Wel een heeeeerlijke knalweg ( bergop dan :D ) Let even op het onderschrift op youtube...65jr :bye:


Klik hier om dit filmpje op YouTube te kijken
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door RedStrom » di 08 mei 2012, 19:18

Back on topic.

Iemand al enig idee over de levensduur van de TR91?
In km's.

Ik ben aan een nieuwe achterband toe.
Mijn huidige Anakee2 voldoen zeer goed en ook zeer lang, maar een mens wil wel eens wat anders proberen.
Maar niet als ze het niet lang volhouden. Stop het geld liever in de tank.
De vorige waren Battlewings. Maar de Anakees bevallen beter. De berichten over de TR91's zijn goed.
Ze kosten bij Motoport nagenoeg hetzelfde.

Iemand km's?
:bye:
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » di 08 mei 2012, 21:15

en hoe doen ze het in het onverharde in vergelijking met de annakee 2?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Peterzeeland » di 08 mei 2012, 23:21

Lijkt me duidelijk dat Anakees het beter doen op onverhard....? Zou me anders echt verbazen
Die Jan die wordt vast achtervolgd door een jonkie :mrgreen:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Robert_vd_B
EX- V-Strom berijder
Berichten: 179
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 10:15
Mijn motor is een: Triumph Tiger 800 ABS (2012)
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Robert_vd_B » wo 09 mei 2012, 16:48

Ebrostrom schreef:
Bozobin schreef:
Robert_vd_B schreef:
Bozobin schreef:Hoeveel zijn er niet die de bocht uitvliegen omdat ze niet platter durven en het idee hebben dat dit ook niet kan ?
Het is heel erg prettig om te WETEN dat je bijna altijd een stukje door kunt drukken om die bocht net WEL te halen.
Gewoon iets rustiger de bocht ingaan lijkt mij een veel betere (en ook veiliger) optie.
Jij bent zeker nog nooit een goed knijpende bocht tegengekomen ?
Nog nooit een oeps gehad van een bocht die toch wat scherper blijkt dan jij dacht ?
Nog nooit een andere weggebruiker tegengekomen die in een bocht iets anders doet dan jij verwacht ?

Het gaat mij juist om het vergroten van de veiligheid door kennis en ervaring en die ook weten te gebruiken op het moment dat het nodig is.

En dat zul je toch echt moeten oefenen.
Hoop t nooit tegen te hoeven komen en hanteer daarom in NLD toch altijd eerst 1 keer de bocht rustig doorrijden. Daarna weet je hoe hij loopt en kan het wat harder. Vandaag voor het eerst die vervelende bocht A20-A13 genomen. Erg scherp voor snelweg bocht en dan ook nog met knik erin.
Roerend mee eens.
Triumph Tiger 800 ABS (2012) Phantom Black - v/h Suzuki DL650A Touring K7

Robert_vd_B
EX- V-Strom berijder
Berichten: 179
Lid geworden op: do 08 jan 2009, 10:15
Mijn motor is een: Triumph Tiger 800 ABS (2012)
Locatie: Hilversumse Meent

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Robert_vd_B » wo 09 mei 2012, 16:51

Bozobin schreef:
Robert_vd_B schreef:
Bozobin schreef:Hoeveel zijn er niet die de bocht uitvliegen omdat ze niet platter durven en het idee hebben dat dit ook niet kan ?
Het is heel erg prettig om te WETEN dat je bijna altijd een stukje door kunt drukken om die bocht net WEL te halen.
Gewoon iets rustiger de bocht ingaan lijkt mij een veel betere (en ook veiliger) optie.
Jij bent zeker nog nooit een goed knijpende bocht tegengekomen ?
Nog nooit een oeps gehad van een bocht die toch wat scherper blijkt dan jij dacht ?
Nog nooit een andere weggebruiker tegengekomen die in een bocht iets anders doet dan jij verwacht ?

Het gaat mij juist om het vergroten van de veiligheid door kennis en ervaring en die ook weten te gebruiken op het moment dat het nodig is.

En dat zul je toch echt moeten oefenen.
Ja hoor, regelmatig, maar nog nooit op een dusdanige manier dat het tot schrikreacties heeft geleid. Toch een kwestie van ietsje rustiger de bocht in. Mij instructeur riep altijd al: "Als een ouwe lul de bocht in en als een jonge god er weer uit". Tot op heden heb ik mij daaraan gehouden en het werkt prima.
Triumph Tiger 800 ABS (2012) Phantom Black - v/h Suzuki DL650A Touring K7

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3917
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Aad900 » wo 09 mei 2012, 16:55

Slow in Fast out, is een bekend gezegde in de motorsport. En ook op de weg is het handiger om de bocht, zeker als je hem niet goed kunt doorkijken, wat rustiger in te gaan. Maar iedereen z'n ding, ik doe ook maar wat O:-)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Fastboy
DL650 berijder
Berichten: 215
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Fastboy » di 15 mei 2012, 16:25

Nou even een update uit het mooie Massa Italie en hier helemaal gekomen zonder tolwegen kan ik denk ik met recht zeggen Wat een superbanden ik knal over de berpassen heen als een heet mes in een pakje boter.
Alle elementen onderweg gehad regen natte sneeuw sneeuw en nu zon!
Ja ze slijten wel sneller dan bijvoorbeeld de battelwing maar plakken dan ook echt aan de weg en houden zich goed ondanks de 2 volle zijkoffers plus topkoffer.
Tja rest mij toch nog even te melden dat die v strom 650 toch een geweldige motorfiets is! :-)}
En ook mijn meisje is erg tevreden over haar Versys!

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2756
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » di 15 mei 2012, 17:41

Fotootje met volle bepakking ?? O:-)

Maar inderdaad, jij hebt dezelfde ervaring als ik ( en dan hed ik nog m´n schatje achterop )
Bochten, kuilen, bergen, afdalingen, regen, volle bepakking en geen zijstapjes :-)}
Zal vandeweek even het profiel meten ivm slijtage
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door RedStrom » wo 16 mei 2012, 20:30

Huidige banden hebben 2,4 (V) en 1,4 (A) profiel.
Dat zijn Anakees2 en die zitten er 21500 km op. Ze zijn er 9 april 2011 op gekomen ter vervanging van Battlewings.
Bij de 48k beurt half maart had de achterband wellicht al gemoeten, maar nu bij 53k gaat het gebeuren.
21.5k is best veel. En het zal wel weer reacties uitlokken over rijstijl etc. Ik rij als een slak. Daarom ook maar geen foto's. :wink:
Conclusie is gewoon dat de Anakees2 lang meegaan.
Ze bevallen ook erg goed.

Maar om te proberen gaan er vrijdag toch maar TR91's op.
Reacties van iedereen zijn goed, duurzaamheid is niet echt bekend, maar zal wel meevallen.
Wellicht is het wel de laatste set die ik er op doe.
Vrijdag meteen even een T-shirt scoren door een proefritje L2 te doen. Wie weet. :roll:
:bye:

Ik zet dit ook nog even aangepast in het Anakee topic zodat er wat info is over hoe lang ze mee kunnen. Geen dubbele posting dus.
eerst rijden, dan oordelen

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » zo 20 mei 2012, 20:36

Die Duitse test gaf aan dat Trailmax'en het goed doen bij nat weer. Volgens mij hebben die Duitsers gelijk. Vandaag 210 km gereden in hevige regen, slagregen, wolkbreuken, gietende regen en al wat er tussen zit. Voeg daarbij hevig onweer en druk, onoplettend vakantieverkeer en je hebt een ideale regentest bij normale temperatuur. De test vond plaats aan snelheden van 0 tot 100 km/u. Het parcours bestond hoofdzakelijk uit snelweg en verkeerswisselaars. Betonnen snelweg, asvalt snelweg, afgeschraapte snelweg en vooral beschadigde snelweg. Daarnaast was er ook een 20-tal kilometer secundaire weg en kleinere slingerende straten. Riooldeksels waren omni-present. Witte wegmarkeringen en teer ook. En als kers op de taart waren er een paar wegoverstromingen die onverwacht opdoken uit het waas van regen, opspattend water en voorliggers. Niet meer te ontwijken en vol er door aan 40-70 km/u.
Het was ronduit gevaarlijk en de TR91's deden het geweldig. Het is te zeggen, ik kon mijn aandacht volop richten op de wegsituatie en aangepast proberen rijden. Ze hebben een keer kort naar grip gezocht. Dat was op een dikke teerribbel in langsrichting, die betonnen rijvakken scheidde. Het was bovendien nat en ik accelereerde om in te voegen.

Kortom: danku Dunlop!

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3917
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Aad900 » zo 20 mei 2012, 20:40

Na zulke goeie berichten heb ik de TR91 intussen ook besteld. De TW zitten er nu 16.000 km onder en het beste is er wel van af :P
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1381
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Framomile » zo 20 mei 2012, 20:49

Aad900 schreef:Na zulke goeie berichten heb ik de TR91 intussen ook besteld. De TW zitten er nu 16.000 km onder en het beste is er wel van af :P

Je gaat er geen spijt van krijgen!!

Gr Franc

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3917
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Aad900 » zo 20 mei 2012, 20:51

Anders klop ik wel bij je aan Franc O:-)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5266
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Daring Red Frank » zo 20 mei 2012, 22:18

Ik heb ze ook Aad... rijdt perfect! Gisteren even uitgeprobeerd met 120 over de dijkjes langs de Lek, geen centje pijn! :)
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3917
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Aad900 » zo 20 mei 2012, 22:21

Oh dat is een hele geruststelling Frank, want ik rijd daar eigenlijk zo'n beetje elke week, dus daar moeten ze dan wel geschikt voor zijn :P
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Plaats reactie