Dunlop Trailmax TR91

ja, die twee stukjes rubber...
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1883
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » zo 03 aug 2014, 22:26

Cplegt schreef:@ PDvD, mijn tr91 achterband zat met ongeveer 5000 vakantie kilometers met bepakking op het canvas.
Daarnaast wel een enorme plakband maar door de extreme slijtage ben ik er niet meer voor gegaan.
Zo veel zal ik dit jaar niet meer rijden denk ik... ben te veel verwend al... van de winter denk TKC's er weer onder :)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6512
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Sparkle Black Peter » ma 04 aug 2014, 00:24

Er is een nieuwe TKC. De TKC 70. Speciaal voor adventure motoren.
Afbeelding
Over profiel gesproken :D
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1883
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » ma 04 aug 2014, 09:54

STOER!!! Dat gaat 'm worden!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7921
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Eikie » ma 04 aug 2014, 20:02

Nog even geduld !! Pas in oktober op de markt
http://www.cambriantyres.co.uk/meet-the ... l-tkc-70/#
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 418
Lid geworden op: zo 30 mar 2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Spip70 » wo 17 sep 2014, 18:36

Een dag voor mijn vakantie op de 650 achter een TR91 laten leggen. De Anakee 2 die eronder lag kon misschien nog 2000 km mee maar met een vakantie die ong. 3000 km rijden inhield volgeladen leek mij dat geen goed idee (zijn trouwens uiteindelijk 3500 km geworden :) ).
Volgens mijn dealer was de TR91 de meest verkochte band in Parijs omdat het als ' straat' band op dit moment een van de beste is in de regen.

En ik moet zeggen, het is mij prima bevallen, ook in de regen. Geen enkele misstap (en ik heb hem niet gespaard). Of ik ook voor de TR91 ga op de 1000 weet ik nog niet, heb ik nog even tijd om erover na te denken.

Kleine anekdote over bandenspanning, na 2 weken stilstand nam ik de 1000 mee en binnen 10 m wist ik dat de banden te lage spanning hadden. Hij lag niet strak op de weg (rechtuit). Meten gaf 2.3 voor en 2.5 achter, zit nu op 2.6 voor en 2.9 achter en dat merk je zeker.

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"

Gebruikersavatar
Marvinjsn
DL650 berijder
Berichten: 158
Lid geworden op: do 15 dec 2011, 15:16
Mijn motor is een: Suzuki DL650 V-Strom 2011
Locatie: Barendrecht

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Marvinjsn » wo 17 sep 2014, 20:05

Ik heb ze er pas geleden ook weer onder laten leggen, TR91, heerlijke band. Wel spanning op peil houden ja, ik heb 2.5 voor en 2.8 achter.
DL650 V-Strom 2011: DL1000 zadel/Vario touring scherm/Madstad/Handkappen/GIVI E460/Puig hugger/Tankpad/12V plug/Migsel/Middenbok/Radiator+oil cooler guard/Oxford Touring handvatverwarming/Forkbrace

OllieX
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 24 sep 2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Locatie: Oegstgeest

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door OllieX » wo 01 okt 2014, 12:39

Ik heb ze er een paar weken geleden ook om laten leggen. Prima banden, voelt (en is waarschijnlijk ook zo) alsof je bakken grip hebt. Sturen fijn. Lijken iets zoekeriger bij lage snelheden vergeleken met de TA's. Verder lijken de TR's wat meer comfort te bieden (maar mijn vorige TA's hadden niet zoveel rubber meer en de TR's bovendien meer zacht rubber). In de regen voelt het ook vertrouwd. Ik had wel goede hoop dat mijn Vstrom ook wat meer rechtuitstabiliteit op de snelweg zou hebben vergeleken met de TA's maar dat is geen verschil met daarvoor. Om dat te verbeteren had ik misschien beter de Metzelers kunnen nemen . Mijn fiets blijft wat windgevoelig , beweegt dan nogal vind ik. Overigens rijdt ik wel met topkoffer.
Maar verder positief over de TR91 bandjes tot zo ver.

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » wo 01 okt 2014, 18:23

Hahaha. Idd n prima band die TR91. Zorg wel dat je de spanning goed houdt (2,5-2,8). Bij mij waren de 'happen' (cupping) uit de voorband rond 16-17K. Achterband kon nog even.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » do 16 okt 2014, 21:07

Tulipan schreef:He Jan Willem,

Ik heb ze er vanmiddag onder laten leggen.
De pin door het voorwiel moest wat geschuurd worden, zat geen vet op en was dus wat gaan roesten.
Achterwiel zat zo vast dat er een hamer aan te pas moest komen.

Vanaf morgen kan ik wat strakker gaan sturen, dan laat ik wat meer weten over het rijgedrag.
En dit weekend zijn we in de Ardennen, zondagavond weet ik veel meer :-)}

289,00 compleet met uit / inbouwen,20 euro tankbon, 30 euro uit / inbouwen
Morgen komt er na 22.000 km een nieuwe TR91 voorband op ( de achterband is vorig jaar vervangen )
Ik werd helemaal vrolijk toen ik de prijs hoorde: 110 euro en daar zitten geen verdere kosten bij :worship:

Wilde zelf de bougies vervangen, maar die heb ik ook maar daargelaten, dat geklungel met de voorste
bougie ga ik niet aan voor deze werplaatsprijzen. :D
Ook maar meteen de originele dogbones eronder als ie toch bezig is, zie morgen wel de rekening
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4632
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door RedStrom » do 16 okt 2014, 21:15

Ik word gequote vanuit de oudheid geloof ik. Ben inmiddels 4 banden verder. In Sesamstraattaal: 2 andere voorbanden en achterbanden.
22000 km met een TR91 is wel heel veel. De rechter is voor het gasgeven Tulp.
Maar ik geef toe dat het Tenerifse of Tenerifiaanse asfalt/vulkaanresidu er wel erg mooi bijligt. Heerlijk om te rijden :duim:
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » do 16 okt 2014, 21:21

De band is ook opmerkelijk rond afgesleten, linkerrkant ietsje meer.
Ik, ( of het eiland ) zal wel een voorkeur voor linkerbochten hebben.

O, en de quote was eigenlijk voor de prijs, had verder alles weg kunnen halen
( maar da`s meer werk :D )
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

OllieX
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 24 sep 2010, 11:21
Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
Locatie: Oegstgeest

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door OllieX » vr 27 feb 2015, 13:48

Ik was gisteren op de Motorbeurs en daar zag ik op de Dunlopstand de opvolger van de TR91, de Trail Smart. Het is een primeur. Zit er hetzelfde uit, dus even een praatje met de mensen van Dunlop gemaakt. Deze band zou alle (uiteraard) goede eigenschappen hebben van de TR91, met een fractie (nog) meer grip op droog en nat. Waarschijnlijk zou niemand dat geeneens merken zo dachten ze. Belangrijkste punt: hij zou wat langer mee moeten gaan. Op mijn vraag hoeveel langer? was het antwoord: Bij benadering ongeveer 15%. De ontwikkeling en verbetering van de banden moest ik zien als een evolutie, dus zo'n 50% langer is niet reëel nog.

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4632
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door RedStrom » zo 15 mar 2015, 14:17

Opvolger is er: Trailsmart.
http://www.motorfreaks.nl/testen/2015/i ... smart.html
Deze moet wat langer meegaan.
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » zo 15 mar 2015, 14:34

Met nog wat aanvullende informatie:
http://www.motorfreaks.nl/testen/2015/i ... nture.html
Ook de ervaring van enkele onder ons met de TR91, namelijk het cuppen, wordt besproken en moet zijn opgelost met de redesign en andere materialen.

Edit:
:oops: :oops: goed lezen en verder kijken dan je neus lang is, Erik (zelfde artikel, alleen andere pagina :wink: ) :oops: :oops:
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Piet Zahut » ma 16 mar 2015, 13:24

Ik ben ermee op pad geweest maar ik moet zeggen dat ze net zo aanvoelen als de TR91. Als Dunlop waar maakt wat zij zeggen dan zijn alle minpunten (slijtage en cuppen) een stuk beter geworden.

http://testmotor.nl/2015/test-dunlop-tr ... -motorband
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6512
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Sparkle Black Peter » di 17 mar 2015, 02:52

Al enig idee wanneer je de TKC-70 gaat testen Marco?? Volgens de eerste berichten schijnt deze erg hard te slijten.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 310
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Piet Zahut » di 17 mar 2015, 21:26

TKC70 testen? Uhmmm.... Niet......... Helaas ben ik de enige binnen de redactie met een allroad en de TKC70 staat voor komend jaar niet op het programma. Ik ben nog bezig met een langeduurtest van de pilot road 4 trail en die krengen willen maar niet op..... Ik ben erg benieuwd naar de A40 van Bridgestone en wil deze dit jaar ook nog onder de motor hebben dus moet de TKC70 helaas door een ander getest worden. Ik vrees alleen dat er maar weinig sites/bladen zijn die daar tijd in willen steken met een langeduurtest. Niet omdat het een slechte band zou zijn, integendeel, maar omdat het aantal lezers voor dit soort banden erg beperkt is dan zijn dit soort banden niet echt interessant om te publiceren voor de doorsnee nieuwssites/bladen.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op di 17 mar 2015, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6512
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Sparkle Black Peter » wo 18 mar 2015, 02:05

Omdat de All-road motorenverkoop sterk stijgt, zou je denken dat er meer interesse in zo'n band zou zijn, maar dat valt dan weer tegen. 8)
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7921
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Eikie » wo 18 mar 2015, 07:42

Allroads nog geen 25% van de totale verkoop. Toermotoren trekken nog steeds de meeste aandacht. Maar zou de TKC70 nu niet geschikt zijn voor deze doelgroep ?

http://www.nieuwsmotor.nl/motorbranche/ ... en-in-2014

Oeps, back on topic. Het gaat hier over de TR91 O:-)
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » wo 18 mar 2015, 19:01

Als de staatsuitgaven net zo zakken als hier in Spanje, is er minder geld voor wegenonderhoud.
Dan wordt het van gatindeweg naar gatindeweg rijden, net zaoals hier sommige doorgaande wegen. :shock:
Dan wil je vanzelf een groter voorwiel, en dus een allroud :mrgreen:
Die 25% gaat omhoog wat ik je brom, en komt de Trailmax vanzelf meer onder de aandacht :D
( Even een zwengel om weer terug on topic te komen O:-) )
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Plaats reactie