Dunlop Trailmax TR91

ja, die twee stukjes rubber...
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 2357
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Locatie: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Spurm » vr 16 aug 2013, 22:56

Gve in Beltrum kan nog aan a2 komen, dus zodra deze a3 op zijn ga ik weer terug naar de 2! Dat vind 'ik' een hele fijne band :)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » za 17 aug 2013, 08:22

De vorige keer heb ik verkeerd gekeken. De dagteller telt maar tot 10K. Ik zit inmiddels op n ruime 16.000km en nog steeds een heerlijke band. Na de off road ook steeds schuiner op de weg en zelfs krrrrsssttt (dat ik dat ooit zou durven, nu wil je verder :-) )


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Frimeur
Berichten: 129
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 22:24
Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
Locatie: Limburg

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Frimeur » za 17 aug 2013, 09:04

@ Leville, nee standaard niet maar voor de geplande route in Noorwegen wilde ik meer allroad banden. Een groot verschil in rijgedrag zit ook in het feit dat standaard bias banden gemonteerd worden en geen radial. Dus verschil verwachte ik wel. Echter dat 100km/h de max zou worden voor de vakantie had ik niet verwacht. Gelukkig mag je maar 80 max in Noorwegen.
Volgens filmpjes op YouTube (oude dunlop promo) is gewicht en gewichtverdeling inderdaad van grote invloed op weaving. 10 kg. verschil in berijdergewicht kan al een wereld van verschil maken. Misschien de tanktas nog wat zwaarder maken, ik ga opzoek naar een grotere!

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » za 17 aug 2013, 11:07

Bijrijder of tanktas.........grapje. ;-)


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » za 17 aug 2013, 15:16

Frimeur schreef:Volgens filmpjes op YouTube (oude dunlop promo) is gewicht en gewichtverdeling inderdaad van grote invloed op weaving. 10 kg. verschil in berijdergewicht kan al een wereld van verschil maken.
Klopt, alleen al mijn handen op het stuur leggen, deed de vibraties stoppen. Net als (zonder handen) mijn bovenlichaam wat naar voor buigen.

V2fun
Berichten: 199
Lid geworden op: zo 19 feb 2006, 12:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Locatie: woerden

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door V2fun » vr 06 sep 2013, 22:31

Voor de 12 daagse vakantie Oostenrijk en Italie nieuwe set TR91 erop laten zetten.
Heb ook in de regen gereden en bevalt de band heel goed op droog en nat wegdek :duim:

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » za 07 sep 2013, 16:06

Heel erg tevreden met de band. Veel vertrouwen ook op nat wegdek. Vanwege trillingen in t stuur t voorwiel eens goed gecheckt: na 17000 loopvlakken/blokken van verschillende hoogte (=cuppen) en minder goede staat, nog wel aardig profiel. Op advies van garage nog even doorrijden en binnen 3000 vervangen samen met achter (daar profiel nog erg goed). Garage vermoedt dat t een spanningsprobleem is (te zacht). Hij zet voor op 2,5 en achter 2,8. Bij t plaatsen in Barneveld destijds werd 2,3 om 2,7 geadviseerd. Dat heb ik altijd netjes gedaan. Mss toch iets te slap. Maar 17000 (and counting) gehaald is toch ook nog wel netjes. T slechte vd band komt denk ik door al die wegwerkzaamheden. Ik zou de band zo weer nemen, zonder twijfel, maar mss volgende keer metzeler eens proberen.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4637
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door RedStrom » za 07 sep 2013, 22:27

Ebrostrom schreef:... Garage vermoedt dat t een spanningsprobleem is (te zacht). Hij zet voor op 2,5 en achter 2,8. Bij t plaatsen in Barneveld destijds werd 2,3 om 2,7 geadviseerd. ...
Ik heb hetzelfde bij 14500 km en altijd 2,5 bar voor gehad.
Het ligt aan de band (o.a. profiel). Mijn dealer heeft het regelmatig gezien bij de TR91.
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Peterzeeland » zo 20 okt 2013, 23:30

Sinds paar dagen ook de TR91 erop zitten, achter.

Wat een verschil ! vandaag lekker gereden en tot diep in de bocht vol vertrouwen.
Plakstrepen bestaan (voorlopig) niet meer, zijwind ook niet.
Ook op nat wegdek erg veel rust.

Ben supertevreden!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » ma 21 okt 2013, 10:00

TR91 is naar mijn gevoel erg gevoelig voor lage bandendruk. Voel je ook meteen in het sturen. Dat gezegd zijnde: met de juiste bandendruk, rijd ik er met veel plezier en vertrouwen mee.

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Peterzeeland » ma 21 okt 2013, 10:54

rijd nu met 2,7 achter.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » ma 21 okt 2013, 15:17

Let vooral op druk voorband!!! Bij monteren kreeg ik 2,3/2,7 te horen. De voorband was uiteindelijk gecupped (happen uit in t loopvlak = trillend stuur) en ik hield altijd netjes 2,3 aan). Ik ben niet de enige met die ervaring. Na 18.000 km heb ik ze maar vervangen door MTN (zie ander topic). Mijn huidige garage adviseert 2,5/2,8.

Desalniettemin vond ik de TR91 een fantastische band. Heerlijk om mee te rijden.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » ma 21 okt 2013, 16:36

Yup, hier hetzelfde advies ( De Molen Geffen, toenertijd ); 2.5 voor / 2.8 achter.
Achter had tot 18.000 meegekunt, maar vervangen met 17.000.
Voor zit er nog op met 2.0 mm profiel.
Geen cuppen of andere rare slijtpatronen.
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 1237
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Locatie: Friesland

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door John007 » ma 21 okt 2013, 22:50

Ebrostrom schreef:Let vooral op druk voorband!!! Bij monteren kreeg ik 2,3/2,7 te horen.
Ik ben even benieuwd hoe jullie de spanning meten.
1- met koude banden, of onderweg bij een pomp?
2- wat voor meter, analoog of digitaal?
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4637
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door RedStrom » ma 21 okt 2013, 22:58

Met koude banden naar de eerste de beste pomp rijden.
Tegenwoordig met een digitaal metertje van Louis. Geeft hetzelfde aan (geijkt) en scheelt een ritje.
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8084
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Iron Horse » ma 21 okt 2013, 22:59

Beste manier om te vergelijken is koud meten (en nameten) met een digitale meter. Die laatste koop je voor rond de 10 euro en is het meest nauwkeurig, de analoge versie is altijd een beetje een gok.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 1237
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Locatie: Friesland

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door John007 » ma 21 okt 2013, 23:05

Iron Horse schreef:Beste manier om te vergelijken is koud meten en (nameten) met een digitale meter.
Dat ben ik met je eens, ik weet dat er nogal een verschil is tussen een analoge en digitale meter.
Ik ben gewoon benieuwd hoe een ieder het doet omdat ik in het verleden op mijn oude motor met te zachte banden heb gereden omdat de meter niet deugde.
Ja en daar kom je dan later (te laat) achter :o)
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » ma 21 okt 2013, 23:34

Koude banden in de garage voordat ik ga rijden met een digitale bandenspanningsmeter van continental. Ik meet m 2-3 keer achter elkaar.

2 jaar geleden gekocht bij Jos Smit: http://www.jossmit.nl/contents/nl/p1738 ... ental.html

Tapatalk via mijn  iPhone
Laatst gewijzigd door Daring Red Frank op di 22 okt 2013, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast, zet externe URL's aub tussen de [url]_link_[/url] code
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6519
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Sparkle Black Peter » wo 23 okt 2013, 00:48

Mijn TR91 zijn na ruim 20.000km bijna versleten. Komen geen andere meer op, dat is voor de nieuwe eigenaar. Op mijn nieuwe komen weer TR91. Heerlijke band.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1382
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Framomile » do 24 okt 2013, 20:32

Wil me hier toch even in mengen, alleen al omdat ik weer lekker eigenwijs ben :mrgreen: .

ik rijd al een tijdje vanaf 2008 precies het zelfde rijgedrag met de laatste jaren ook nog eens de zelfde band (de tr91).

In den beginne was ik braaf om de zoveel tijd aan het meten met mijn nieuw aangeschafte digi metertje en zag nauwelijks verschil in waarden. Lui als ik ben, begon ik tegen de band aan te schoppen voor ik er op ging rijden om te voelen of deze niet lek was.
Geloof het of niet maar dat is nu de enige meting die ik nog verricht, schopje tegen band, hard genoeg?, rijden maar.

Geloof niet meer zo in dat geneuzel met 10des achter de komma.

Bij mij werkt het tot nu toe prima de laatste jaren.

Nog een digi metertje over voor weinig :o)

Hartelijke groet maar weer heren,

Franc

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » do 24 okt 2013, 20:39

Haha Franc, even een pb'tje naar JW over spanning en je wordt op de hoogte gebracht van zijn ervaring........


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4637
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door RedStrom » za 26 okt 2013, 20:38

Franc, hierbij wat Ebro bedoelt.
Ik dacht ook altijd dat het wel meeviel. Een schopje en een knijpje en gaan.
Totdat ik na 6 maanden eens ging meten. 1.6 en 2.1 waar 2.5 en 2.8 normaal zijn. Hij reed niet echt minder, maar na het oppompen wel beter. Gaat geleidelijk, je merkt het niet.
Vandaag met de 10,- bandenspanningsmeter 2.2 en 2.6. Dus toch maar weer een beetje erbij. Net als nieuw rijdt ie dan!

Die spanning schrijven ze niet voor niks voor. Het varieert toch wel afhankelijk van band, gebruik, weer, etc.
It is up to you. Meten is weten.
:bye:
eerst rijden, dan oordelen

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » za 26 okt 2013, 20:49

En die goedkope manometers van bij bouwsmit (of wat hebben jullie qua keten) durven dus verschrikkelijk afwijken. Uiteindelijk maar iest degelijks gekocht voor op de compressor. Al ga ik meestal naar het tankstation... euh... de benzinepomp.

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5315
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Daring Red Frank » za 26 okt 2013, 20:53

Hihi.. dat doen wij Ollanders niet meer, want bij het tankstation moet je nu 50 cent betalen om 2 banden op te pompen... :mrgreen:
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7928
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Eikie » za 26 okt 2013, 20:55

Ook bij de tankstations is de apparatuur niet altijd juist.
Bij onze BP scheelt het 0.3 bar ! Da's best veel en je moet er ook nog eens €0.50 ingooien voor een beetje lucht.

Hier thuis een ouderwetse fietspomp, nippeltje op het ventiel draaien en een aparte manometer. Werkt prima !
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » za 26 okt 2013, 22:47

Ik pak ook vaak even de (nieuwerwetse) fietspomp (icm digitale meter). Werkt prima. Sinds kort hier de BP ook overgeschakeld op betaald luchtvullen. Mij zien ze niet meer.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - DL650 berijder
Berichten: 8084
Lid geworden op: vr 27 aug 2004, 13:08
Mijn motor is een: Mash Five Hundred 2016
Locatie: Gendringen (Achterhoek)

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Iron Horse » zo 27 okt 2013, 23:38

Ik begrijp het ook niet dat benzinestations tegenwoordig massaal overschakelen op betaalde bandenoppomp"service". Weinig service meer te noemen, straks moet je nog 50 cent betalen om een beetje water te krijgen en een vegertje om je ruiten schoon te maken. Dat is toch iets dat bij je overheadkosten hoort, daar ga je toch niks voor rekenen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:

Quoten/citeren, antwoorden of reactie plaatsen? Kijk hier eens voor tips.
Vaak is het pimpen van je motor spullen kopen die je niet nodig hebt met geld dat je niet hebt om mensen te imponeren die je niet kent..... ;-)

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » ma 28 okt 2013, 08:28

Geld halen waar mogelijk? En/of vandalismekosten doorrekenen?

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » ma 28 okt 2013, 12:41

Toen de klant is veranderd in consument, daar is een denkfout begaan.
Een klant moet je winnen en vasthouden.
Een consument trek je zo snel mogelijk leeg ( en niet alleen met een beetje lucht )

Ben blij dat hier het parkeren ( grotendeels ), lucht en WC`s nog gratis zijn
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5315
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Daring Red Frank » ma 28 okt 2013, 12:47

Precies.. wc's op tankstations moet je ook steeds vaker betalen, dus zie je dat mensen (ook dames) aan het einde van de parkeerplaats in de bosjes gaan. Zelfs voor de grote boodschap. Moet je voor de lol eens kijken wat daar aan wcpapier en poep ligt in de bosjes. Te smerig voor woorden....



Maar we dwalen af geloof ik... ik vind de Dunlop TR91 nog steeds de allerbeste band voor de V-Strom! ;)
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Peterzeeland » ma 28 okt 2013, 14:04

Nu een paar keer gereden met mijn nieuwe TR91 achterband, in combinatie met de Roadsmart 2 aan de voorkant.

Het valt me op dat hij niet zo gemakkelijk op zijn platst te leggen is t.o.v. mijn Roadsmart achterband.
Net alsof je hem er overheen moet duwen.

Ook jullie ervaring?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » ma 28 okt 2013, 14:20

Kan niet vergelijken met een Roadsmart. Met een Anakee 3 ging ik wel gemakkelijker platter dan met een TR91. Als het erop aankomt blijft de TR91 voor mij evenwel de meer aangename en vertrouwengevende band.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » ma 28 okt 2013, 20:41

Ook geen vergelijkingsmateriaal, BW en daarna Dunlop Trailmax ( te veel off road hier om een wegband te overwegen ).
Misschien zijn er betere, slijtvaster, mooiere of weet ik wat, maar voor mij het is precies hoe Leville het neerzet:
blijft de TR91 voor mij evenwel de meer aangename en vertrouwengevende band.
En waarom zou je verder zoeken als het Dunlop rubber me nog nooit in de steek heeft gelaten.

Ik zweer dus zeker niet bij Dunlop, maar ik ga nooit meer verder zoeken, 't Is goed zo, deze combinatie :-)}
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 1334
Lid geworden op: za 12 aug 2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Locatie: Vlissingen-ZL

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Peterzeeland » za 02 nov 2013, 18:13

Vandaag voor het laatst op mijn KLV gereden (net verkocht... :( ) en toch even 180 gereden, met topkoffer notabene, en geen enkele onrust in het geheel.
Dankzij (pas net) perfect afgestelde balhoofdlagers en de TR91 nieuwe achterband.
Echt indrukwekkend, zo stabiel is hij nog nooit geweest.
Nieuwe eigenaar heeft een mooie motor gekocht (snik....)
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1382
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Framomile » za 09 nov 2013, 15:20

RedStrom schreef:Franc, hierbij wat Ebro bedoelt.
Ik dacht ook altijd dat het wel meeviel. Een schopje en een knijpje en gaan.
Totdat ik na 6 maanden eens ging meten. 1.6 en 2.1 waar 2.5 en 2.8 normaal zijn. Hij reed niet echt minder, maar na het oppompen wel beter. Gaat geleidelijk, je merkt het niet.
Vandaag met de 10,- bandenspanningsmeter 2.2 en 2.6. Dus toch maar weer een beetje erbij. Net als nieuw rijdt ie dan!

Die spanning schrijven ze niet voor niks voor. Het varieert toch wel afhankelijk van band, gebruik, weer, etc.
It is up to you. Meten is weten.
:bye:
Beetje late reaktie :oops: Maar natuurlijk heb je daar en punt, meten is weten en ze schrijven het idd niet voor niets voor vanuit de fabriek. Wilde alleen een kleine nuance aanbrengen en wat stof doen opwaaien :o) .
In het begin liep ik braaf elke 2 a 3 weken te meten maar er veranderde nooit wat en zo werd dat meten steeds ruimer. Zo af en toe meet ik echt nog wel eens de bandenspanning, moet hij nu maar ff doen want hij begint vreemd gedrag te vertonen(cubbing?). Ben ook al weer bijna aan nieuwe toe.


Mijn voorband heb ik laten vernieuwen na ruim 12000km en achter moest al na 8000km maar dat kwam door een schroef. Sta nu op ruime 21000 en achter kan nog een maandje mee en voor misschien nog 3 maanden.
Achter dus na 13000 en voor na 12000km.

Slijt snel maar ze komen er toch weer op. :duim:

Gr Franc

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » za 09 nov 2013, 15:46

Ach, na 14.000km is "het beste" ook van TrailWings af. Voor zover daar veel "best" aan is. En een setje banden kost minder dan op je smikkel gaan.

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1382
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Framomile » za 09 nov 2013, 15:56

100% mee eens.

Gr F


Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » do 13 mar 2014, 21:58

Te vroeg. Ik heb net pas een aantal 1000 kms op mijn MTN's.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6519
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Sparkle Black Peter » do 13 mar 2014, 23:51

Vandaag onder m'n nieuwe V-Strom 1000 laten leggen. Heb er zeer goede ervaringen mee.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7928
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Eikie » vr 14 mar 2014, 06:27

Dus maw zaterdag :-)}
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Loanster
Berichten: 68
Lid geworden op: ma 23 feb 2009, 20:59
Mijn motor is een: honda crf 1000 dct
Locatie: boelensloane

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Loanster » do 20 mar 2014, 20:48

Afgelopen zaterdag een nieuwe tr91 erop laten zetten omdat er een bobbel op de zijkant van de vorige tr91 zat .
Deze band had er maar ongeveer 400km erop gezeten. :evil:
Gelukkig deed de banden boer niet moeilijk en heeft een nieuwe erop gezet en daar heb ik de gladde laag vandaag eraf gereden :-)}
De Friesland route van 2013 gereden,blijft een mooie rit :duim:

Gebruikersavatar
Viki-650A
DL650 berijder
Berichten: 133
Lid geworden op: zo 30 sep 2007, 22:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650A-K7
Locatie: Nijmegen

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Viki-650A » di 27 mei 2014, 21:17

De test van motoplus gaf 2 banden vrijwel zelfde score. Voorband na 15.950 al heel eind op en na 7 jaar ook wat aan het verdrogen en achter lek door spijker. Besloten tot een set DT-TR91 omdat die wel dicht bij huis verkrijgbaar was en ik niet wist hoe snel de lekke achterband zou leeglopen op weg naar de dealer. Viel mee: thuis oppompen en 4 km af kunnen leggen.
Wel € 362,55 armer, maar een hobby moet geld kosten.

Spanningsadvies van de site van Dunlop:
" SUZUKI DL 650 V-STROM (2007)
Voor: 110/80 R 19 59V TL Bandenspanning voor: 2.25 Bar
Achter: 150/70 R 17 69V TL Bandenspanning achter: 2.5 Bar"
Dit zijn dezelfde waarden als Suzuki op de sticker heeft staan voor solo-berijden.
Hiervoor las ik V 2,5 / A 2,8 als advies ... wat is wijsheid voor een berijder van 80 kg?

Ik ben hier wel alert op: heb op de auto braaf de spanning volgens het boekje erin gehouden: jawel na 38 dkm (ipv 54 dkm uit een ANWB-test) in het midden te ver afgesleten (= banden te hard, dus advies niet OK, want tankstation en metertje van ANWB gaven zelfde waarde, altijd bij koude band)

T.o.v. de originele Bridgetone-banden valt me op dat'ie weer soepel laveert. Zal wel komen doordat m.n. achterband wel vlak was geworden in het midden.
motorrijden is buiten spelen voor oudere jongeren
Viki: bijnaam van de DL650A-K7, Rood, Kappa-48l-topcase (met beschermengel), middenbok, valbeugels, H&B-rek/koffers Junior Winter: handkappen + std-scherm + MRA-spoiler. Zomer: geen scherm/kappen

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » di 27 mei 2014, 21:35

Dunlop neemt gewoon de waarden van Suzuki over, en zo hoort het ook.
Concreet is de TR-91 best gevoelig voor lage bandenspanning. Dus best iets meer dan te weinig, zou ik zeggen. (Uiteindelijk reed ik ook 2,4 voor en 2,6 of 2,7 achteraan.)

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » wo 28 mei 2014, 00:02

Goede keuze :duim:

Ik heb ze bij 16-17Kkm eraf gegooid. Voor gecupped (evenals bij JW), achter richting vierkant. Mogelijk te lage spanning (2,3-2,7 op advies de Valkenier).
Huidige garage adviseert 2,5-2,8.

Ze reden wel voortreffelijk. Ik ben trouwens wel iets zwaarder :wink:
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Herovina
DL1000 berijder
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 23:44
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Ravenstein

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Herovina » zo 15 jun 2014, 11:49

Superkeuze

Volgend weekend laat ik bij de Molenbanden door Jos Arts alweer mijn 3e Trailmax-set eronder leggen.
Top-band
voor 2,5
achter 2,8

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1883
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » zo 03 aug 2014, 16:08

Had er voor mijn vakantie weer een setje TR91 onder gelegd... en een nieuw record! 5400 kilometer gereden en ze zitten beiden op de slijtnok! (en nee geen burnouts gemaakt)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5315
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Daring Red Frank » zo 03 aug 2014, 16:14

De levensduur is het enige minpuntje... voor de rest de beste band die er bestaat! ;) Ik wil niks anders meer...
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » zo 03 aug 2014, 19:53

Potverdorie dat is wel heel erg weinig. Bij mij ging t ook wel snel maar niet zo. Gelukkig krijg je er echt wat voor terug.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1984
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Cplegt » zo 03 aug 2014, 20:06

@ PDvD, mijn tr91 achterband zat met ongeveer 5000 vakantie kilometers met bepakking op het canvas.
Daarnaast wel een enorme plakband maar door de extreme slijtage ben ik er niet meer voor gegaan.
Gr. Chiel

Plaats reactie