Dunlop Trailmax TR91

ja, die twee stukjes rubber...
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4261
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » di 06 nov 2012, 16:41

Ik zou dan juist een reactie verwachten in de trend van: :worship: :worship: O:-)
Maar nee, ik rij maandag (04.45u) heen en donderdag (18.30u) terug. Mijn werkgever (defensie) heeft kamers op locatie.
Das wel handig want de woonwerkvergoeding is echt om te janken.......

Vooruitzicht op n nieuwe, mmmmm. Dan ook maar gelijk de 1000, dus maar even wachten...

Hoeveel mm weet ik niet. Dat moet ik even bekijken, maar op het oog is het nog veel meer dan 2 mm.
De monteur zei van een afstand gelijk al dat de banden nog dik in orde zijn, dus zal wel goed zitten want 2 mm (ondiep) profiel zie je wel van een afstand.

De originele heb ik bij 16.000-17.000 preventief laten vervangen vanwege het beginnen van de herfst, vierkante banden, en ondieper wordend profiel. Ik zou in de zomer periode nog lekker hebben doorgereden dus 20+ had ik wel gehaald denk ik. Voor mij volgende keer toch ook weer TR 91. Alhoewel ik de anakee uit het andere topic ook wel eens wil uitproberen. Maar ja als je iets goeds hebt gevonden wat bevalt waarom dan nog wisselen?
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 711
Lid geworden op: do 04 aug 2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Locatie: Kamerik (buiten)

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Sjakie » ma 10 dec 2012, 10:14

Vandaag al glibberend en glijdend :( (voor het gevoel dan) op mijn werk aangekomen. Achterband heeft ergens een spijker opgepakt en daar kunnen ze niet tegen. Bandjes ( de door Suzuki geleverde) zitten er ruim 13.000 km onder en konden nog wel even mee volgens de dealer, 3 weken geleden tijdens de beurt.
Straks even het bandje oppompen bij de fietsenstalling en kijken hoelang het duurt voor hij weer leeg is. Dan beslissen of ik er mee naar huis rijd (22 km) of dat ik de Strom op laat halen door de dealer of een bergingsbedrijf, Je bent tenslotte niet voor niets lid van de KNMV O:-)
Vandaag is de dealer dicht dus morgenochtend maar even bellen en vragen of ze de dunlop's op voorraad hebben en anders laten bestellen.

Na alle verhalen op dit forum lijkt mij dit de beste keuse :duim: , zeker ook omdat ik de winter door blijf rijden, zolang er geen ijs op de weg ligt.
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2756
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » ma 10 dec 2012, 12:14

Zolang er sneeuw ligt ram je er gewoon meer spijkers in, rijdt prima op sneeuw en daarna pas nieuwe :duim:
Een plug gaat het trouwens niet redden ??
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Sjakie
DL650 berijder
Berichten: 711
Lid geworden op: do 04 aug 2011, 10:10
Mijn motor is een: Vstrom 650 XTA 2017 Zwart
Locatie: Kamerik (buiten)

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Sjakie » di 11 dec 2012, 07:40

Die anderhalve vlok die de afgelopen dagen is gevallen is allang weer gesmolten al dan niet geholpen door een grote hoeveelheid zout die over de weg gestrooid is dus het rijden op spijkers was niet echt een oplossing. :P

Gistermiddag rond half 2 was er een mannetje van het bergingsbedrijf en die heeft er een plug ingedaan :duim: . Dat mocht eigenlijk niet volgens hem maar ik vertelde hem dat dit op mijn eigen risico was en dat ik er allleen maar mee naar huis en naar de dealer zou gaan.Een noodoplossing dus.
Toen ik om ff over 3 naar huis ging was de band toch weer leeg. :cry: Het mannetje en ik hadden niets meer horen lekken na het plaatse van de plug dus ik dacht dat het probleem wel opgelost zou zijn maar helaas :( Rustig aan naar een tankstation gereden en daar de band weer gevuld met verse lucht en onderweg op de snelweg nogmaals bijgevuld. Bij thuiskomst was de druk er alweer een groot gedeelte van af :schater: . Dus of de plug zat toch niet goed of het gat was te groot of er zitten nog meer gaatjes in???? hoe dan ook, straks bel ik naar de dealer om de banden te laten vervangen want met de trein zoals vandaag is het toch ook niet helemaal :P
Het leven bestaat uit keuzes maken, Vstrom rijden is er daar 1 van.

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door RedStrom » za 02 mar 2013, 20:38

De verkopert van Motoport Hengelo raadde me aan nieuwe banden te kopen toen hij een inruilprijs (*) voor mijn Strom moest maken.
Ik dacht ja, ja, zal wel.
Thuis gemeten.
Achter 2,3-2,5 mm in het midden.
Voor 4,0 mm.
Net 10000 km me gereden. De vorige banden deden het dubbele. Anakees 2 waren dat.
Mijn volgende worden geen TR91's.
Ze hebben het verder goed gedaan. Droog, nat, onroad, offroad. Maar niet beter dan Anakees 2.
De volgende worden misschien meer straatgerichte banden. Of Anakees 3 misschien.

Verbruik ligt wat hoger, banden slijten sneller. Rijstijl? 8)

(*) Nee, er is niks gekocht. Er stond een 2011 DL650 (nieuw model met 10k). Ik wilde wel eens weten wat daar bij moest. Vandaar.
eerst rijden, dan oordelen

Fastboy
DL650 berijder
Berichten: 215
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Fastboy » zo 03 mar 2013, 09:49

Viel het tegen?

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Piet Zahut » zo 03 mar 2013, 09:58

Ik heb nog een setje dunlops liggen voor weinagh..... Hebben iets van 6000 km ervaring. Liefhebbers?
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door RedStrom » zo 03 mar 2013, 20:47

Fastboy schreef:Viel het tegen?
11k met een band is voor mij weinig. Ik ben meer gewend. Dus dat valt tegen.
Maar als je de inruilprijs bedoeld. Ja die viel ook tegen :cry: . Maar ik heb (nog) niet onderhandeld.

Piet: hoeveel profiel?
eerst rijden, dan oordelen

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Piet Zahut » ma 04 mar 2013, 19:57

Ik meet het profiel morgen ff op....,.
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » do 07 mar 2013, 10:51

6K zijn ze bijna op dus... zeker op een 1000. Bij 8 zat ik op de slijtnok en bij 9500 geen profiel meer in het midden. Desalniettemin super bandjes die ik zeker weer ga nemen voor komende zomer.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5266
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Daring Red Frank » do 07 mar 2013, 12:47

+1 (Qua rijgedrag zijn dit zijn gewoon de beste banden) ;)
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Herovina
DL1000 berijder
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 jul 2011, 23:44
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Ravenstein

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Herovina » do 07 mar 2013, 19:59

+ nog 1

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1975
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Cplegt » do 07 mar 2013, 20:19

Hier nog plus.
De achterband ging alleen maar 6500km mee. Op tot op het canvas. Waren wel vakantie kilometers met volle bepakking. De voorband is nog steeds aan het rollen. Die staat nu op 11000 km en kan nog ff mee. Ben nog aan het twijvelen om hem er weer op te leggen vanwege de levensduur. Wel erg veel grip en gaat lekker de bocht in..
Gr. Chiel

Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 1019
Lid geworden op: za 10 jan 2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Locatie: Houthalen

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Silverstorm » do 07 mar 2013, 21:00

Ik heb ze al 13000 km op liggen ondertussen en kunnen nog wel eventjes mee.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3919
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Aad900 » do 07 mar 2013, 22:37

Ik heb ze er nu ruim 11.000km onder, maar nu komen de slijtnokjes in zicht :P Ik ben er zeer tevreden over wat grip betreft :worship:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
Piet Zahut
KLV1000 berijder
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 nov 2010, 15:17
Mijn motor is een: Kawazuki KLV-Strom 1000
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Piet Zahut » di 12 mar 2013, 16:38

RedStrom schreef:
Fastboy schreef:Viel het tegen?
11k met een band is voor mij weinig. Ik ben meer gewend. Dus dat valt tegen.
Maar als je de inruilprijs bedoeld. Ja die viel ook tegen :cry: . Maar ik heb (nog) niet onderhandeld.

Piet: hoeveel profiel?
Voor zit rond de 4 mm en achter net boven de 5 mm......
Werk: Motoren. Hobby: Motorrijden. Overige vrije tijd: Schrijven over motoren, testen van motoren en ongein bedenken omtrent motoren. HELP! IK BEN EEN MOTOROFIEL!!
www.oliepeil.nl
www.nieuwsmotor.nl
www.testmotor.nl

Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 355
Lid geworden op: vr 10 apr 2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Locatie: Uitgeest

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door DesertStrom » zo 14 apr 2013, 18:42

Over de rij-eigenschappen niets dan lof, kan niet beter.
Alleen heb ik na 1 ritje Frankrijk en Spanje (krap 6000 km) achter nog maar 1,5 mm profiel over in het midden. Voor zit er nog 3,5 mm op.
Naar schatting 45% snelweg, 45% secundaire achteraf weggetjes, 10% onverhard.
Wel heeeel veel bochtjes meegepikt.

Iedere ochtend braaf de bandenspanning gecontroleerd (2,5 & 2,9 bar), achter 1 keertje bijgepompt (stond op 2,7), maar het had die nacht gevroren, dus had mischien niet gehoeven.

Misschien geen eerlijk vergelijk, mijn motor is iets zwaarder, maar mijn bepakking is redelijk licht.

Hiervoor 13.000 met de Metzeler Tourance gereden, maar die vond ik niet echt geweldig.
Volgende setje wordt de Conti Trail Attack 2, kijken hoe die het uithouden. De eerste serie deed het i.i.g. goed op mijn vorige brommer.

Gebruikersavatar
RedStrom
DL1000 berijder
Berichten: 4610
Lid geworden op: di 22 jun 2010, 23:19
Mijn motor is een: zwarte L4

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door RedStrom » wo 01 mei 2013, 20:44

Vandaag na 13k de TR91's ingeruild voor Anakees 3.
De voorband was onregelmatig gesleten. Sommige vlakken meer dan andere.
Zou met warmteinbreng in de band te maken hebben en het profiel. Bochten dus.
Gevolg is wel een ongemakkelijke band die wat vreemde reacties in bochten geeft.
Af en toe adrenaline verhogend.

Hoe de Anakees het doen laat ik elders wel weten. Eerste indruk is positief. Kreeg zin om rotondes te gaan rijden.
Zowel links- als rechtsom :wink:
Maar met junior achterop en nieuwe bandjes maar direct naar huis gereden.
eerst rijden, dan oordelen

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » wo 15 mei 2013, 09:30

Misschien heb ik het al gezegd: bij de TR91 lijkt de bandenspanning erg belangrijk. Enkele tienden van een bar te weinig maakt een enorm verschil, in negatieve zin. Met de juiste bandenspanning, presteert de band wat mij betreft uitstekend. Al nodigt hij niet zo uit tot heel grote hellingshoeken zoals de A3.

Gebruikersavatar
MacB
EX- V-Strom berijder
Berichten: 776
Lid geworden op: wo 01 sep 2004, 20:45
Mijn motor is een: Ex-DL 1000 nu Super Tenere
Locatie: Belgie

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door MacB » wo 15 mei 2013, 17:14

Dit toont toch echt weer aan hoe gevoelsmatig en persoonsgebonden de ervaringen met banden zijn.
Voor mij is er tot op heden nog geen betere band geweest voor mijn Strom dan de Trailmax. Voorbije weekend in de Vogezen, in veel bochten met de trappers tegen de grond, geeft geen krimp, geen enkel stapje opzij subliem gewoon, nat en droog. Hij slijt inderdaad ongelijk af, de vlakken op de zijkanten liggen 2mm dieper dan die in het midden maar ik voel daar niets van? Ook achteraan slijt hij vreemd maar maakt niets uit gewoonweg een super band. Ik rij vooraan met net geen 2.7 en achteraan net geen 2.8, op mijn drukmetertje :) Hij slijt misschien wat snel maar dat is deze grip mij echt wel waard!
Reeds getest Metzeler tourance en Tour. EXP, Battllewing (was hiervoor mijn favoriet), Trailwing.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2756
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » wo 15 mei 2013, 19:28

Leville schreef:Al nodigt hij niet zo uit tot heel grote hellingshoeken zoals de A3.
Grotere Helllingshoeken gaan me niet lukken, schuur met TR91 toch over de grond met het stiepje door de verbreder
en laatst ook met de voetsteun aan de andere kant, maar da's niet dagelijks en wat moeilijker :D
Moet binnenkort aan nieuwe banden gaan denken en ondanks de goede commentaren van de Ana3 zullen het weer TR91
gaan worden.Onder het mom van " never change a winning team "
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Friestrom
Berichten: 28
Lid geworden op: do 08 apr 2010, 22:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 matzwart
Locatie: Kollum

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Friestrom » za 22 jun 2013, 22:19

Mijn 650 heeft al 18.000 km plezier van de TR91. Achter is bijna af en wordt zeker vervangen door een TR91. Als bandenspanning heb ik voor 2.25 en achter 2.5. Met duo zet ik m op 2.7. Lager dan de meeste anderen op t forum, maar kijk even op http://www.dunlop.eu/dunlop_nlnl/mc/tyr ... =-1&rim=-1 Groet'n, Wessel

Gebruikersavatar
Margon
Berichten: 795
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Locatie: s`Gravendeel

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Margon » za 22 jun 2013, 23:26

Bij de alp van mijn vrouw waren ze nog niet op maar wel al na een jaar droogte scheuren en zie ze nu na 1,5 jaar en 14k ook te voor schijn komen :?:

Was volgens een garage een dunlop feit te zijn ook bij auto banden .

ga nu twijfelen over de volgende set banden.
:-)}

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » ma 08 jul 2013, 16:29

Okay... dit was de alleslaatste set TR91's die ik heb gehad! 7250 km gereden ermee en in het begin ging het goed en gaven ze geen krimp maar hoe ouder ze werden (ik heb ze toch al wel anderhalve maand onder mijn motor gehad) des te meer begonnen ze te glibberen. De weg hoefde maar een klein beetje oneffen te zijnen ik slingerde alle kanten uit. De bandendruk was goed!
Na 7250 km is de achterband geheel weg! Dit haalde ik zelfs met Pilot Powers op mijn ZZR nog niet om een band zo snel op te rijden.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4261
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » wo 10 jul 2013, 16:03

Zo da's kort. Ik zit nu op 4500 en wil graag nog even wat meer kms pakken.


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2756
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » wo 10 jul 2013, 20:33

Minstens het dubbele, je heb " maar " een 650 ( met bijbehorende PK`s :D )
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4261
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » wo 10 jul 2013, 20:54

Wee (huil huil)


Tapatalk via mijn  iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1975
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Cplegt » wo 10 jul 2013, 21:12

PDvD schreef:Okay... dit was de alleslaatste set TR91's die ik heb gehad! 7250 km gereden ermee en in het begin ging het goed en gaven ze geen krimp maar hoe ouder ze werden (ik heb ze toch al wel anderhalve maand onder mijn motor gehad) des te meer begonnen ze te glibberen. De weg hoefde maar een klein beetje oneffen te zijnen ik slingerde alle kanten uit. De bandendruk was goed!
Na 7250 km is de achterband geheel weg! Dit haalde ik zelfs met Pilot Powers op mijn ZZR nog niet om een band zo snel op te rijden.
Mijn Tr91 achter was met minder dan 6dkm op, het canvas kwam er door, zodat ik gezellig op vakantie opzoek moest naar een nieuwe achterband (en dat is niet leuk in Frankrijk)
Geen last gehad van glibberen of wat dan ook, en hij sleet ook ''mooi'' rond op bij mij.
Hij komt er echter niet meer om bij mij ga toch mogelijk een setje anakee 2 proberen.
Gr. Chiel

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2756
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » wo 10 jul 2013, 21:18

Ebrostrom schreef:Wee (huil huil)
Hoezo; huil, huil. Ik zou geen 1000 wilen, kost me teveel banden :schater:
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » wo 10 jul 2013, 21:26

De Tkc's gaan er dit weekend weer terug onder.... Slijten nog harder maar geven nog meer lol.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6433
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Sparkle Black Peter » do 11 jul 2013, 00:53

En het smoelt ook beter Pim. Lijken de Anakee 3 Wild niets voor je. :?:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » do 11 jul 2013, 09:34

Heee die kende ik nog niet! Gave dingen! weet nu wat ik bestel als mijn TKC's op zijn :)
Die gewone anakee 3 is meer weggeorienteerd en dus niets voor mij... maar deze zijn gaaaaf!!!

Hoe lang is deze al uit en waarom vind ik hier nergens iets over???
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Eikie
DL650 berijder
Berichten: 7765
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 23:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A NB (L2) Wit
Locatie: Oud Beijerland

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Eikie » do 11 jul 2013, 13:04

De Anakee Wild is al een keertje voorbij gekomen. Leville heeft daar ooit iets over gepost.
even "wild" in de zoekfunctie intikken rechts boven !!
Groeten, René

Gray-haired riders don't get that way from pure luck

DL650 Vstrom NB

Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 6433
Lid geworden op: ma 24 jul 2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Locatie: Bij Tilburg

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Sparkle Black Peter » do 11 jul 2013, 21:23

PDvD schreef:Heee die kende ik nog niet! Gave dingen! weet nu wat ik bestel als mijn TKC's op zijn :)
Die gewone anakee 3 is meer weggeorienteerd en dus niets voor mij... maar deze zijn gaaaaf!!!

Hoe lang is deze al uit en waarom vind ik hier nergens iets over???
Deze zijn in 2013 uitgekomen. Is een 50/50 off-on road band. Na de zomer gaan deze ook onder mijn V-Strom. Gaan hopelijk langer mee als de TKC's.

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?

Gebruikersavatar
TS Racing
DL650 berijder
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 14 nov 2012, 22:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A L2 (2012) (Black Rhino)
Locatie: 's-Heerenberg

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door TS Racing » zo 28 jul 2013, 11:39

Dunlop trailmax tr91 weer als fijnste band uit de test van motoplus.

Gebruikersavatar
Rudolf
DL650 berijder
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 10 mar 2013, 11:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 Touring (2013)
Locatie: Nieuwe Pekela

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Rudolf » zo 28 jul 2013, 14:13

Eh, de Metzeler Tourance Next komt als winnaar uit de bus. De Dunlop Trailmax TR91 is welliswaar kooptip voor secundaire wegen op de 2e plaats maar valt in negatieve zin op door forse slijtage....

Gebruikersavatar
Jaringb
DL650 berijder
Berichten: 577
Lid geworden op: wo 04 jan 2012, 19:05
Mijn motor is een: Witte DL 650 A L1 bj 2011
Locatie: marum

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Jaringb » zo 28 jul 2013, 16:41

Metzeler Tourance Next is duits+duits blad de BMW wint ook altijd in de motoplus hmmmmmmmmmm :?: ...............
Ik blijf genieten van ieder ritje.............op mijn witte strom... 8)

Gebruikersavatar
Rudolf
DL650 berijder
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 10 mar 2013, 11:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 Touring (2013)
Locatie: Nieuwe Pekela

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Rudolf » zo 28 jul 2013, 18:17

Klopt maar dat is dan ook de betere motor.... Zo goed dat een ander merk ze bijna zelfs 1 op 1 kopieert.

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5266
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Daring Red Frank » zo 28 jul 2013, 18:26

En welk merk is dat?
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Gebruikersavatar
Rudolf
DL650 berijder
Berichten: 87
Lid geworden op: zo 10 mar 2013, 11:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650 Touring (2013)
Locatie: Nieuwe Pekela

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Rudolf » zo 28 jul 2013, 18:36

Triumph.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2756
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » zo 28 jul 2013, 22:04

Rudolf schreef:Eh, de Metzeler Tourance Next komt als winnaar uit de bus. De Dunlop Trailmax TR91 is welliswaar kooptip voor secundaire wegen op de 2e plaats maar valt in negatieve zin op door forse slijtage....
Dat komt dan mooi uit, rij ongeveer 10% op snelwegen :-)}
En over die forse slijtage: De Dunlops zijn eronder gekomen bij 17.000 km. Afgelopen vrijdag is er een nieuwe TR91 achterband
opgekomen bij 35.000 km. Da`s een levensduur van 18.000 km, 1000 meer dan de originele TW`s :duim:
Er zat bij vervangen minder dan 2 mm op en was wat vlakjes geworden.
De voorkant heeft nog ruim 2 mm, even kijken hoe die in de herfst is, anders vervangen ivm de regen ( zal dus wel ).

Als Metzeler het duidelijk langer gaat volhouden bij medeforummers is het een overweging waard in de toekomst.
Maar ik vind 18.000 al erg netjes en dat dat wat korter is dan andere merken......De TR91 heeft me in al die kilometers
niet 1x in de steek gelaten :worship: .
En dan mag het gegeven vertrouwen ook wel weer wat kosten.
( Iets van kosten / baten afweging.... O:-) )
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 1019
Lid geworden op: za 10 jan 2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Locatie: Houthalen

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Silverstorm » zo 28 jul 2013, 22:16

Ik heb met de achterband 15000 en de voorband 18000 km gereden en dit is voor mij ruimschoots voldoende.Ik doe liever wat minder kilometers met een band die me vertrouwen geeft dan 25000 km met een kloteband.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1381
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Framomile » ma 29 jul 2013, 01:05

PDvD schreef:Okay... dit was de alleslaatste set TR91's die ik heb gehad! 7250 km gereden ermee en in het begin ging het goed en gaven ze geen krimp maar hoe ouder ze werden (ik heb ze toch al wel anderhalve maand onder mijn motor gehad) des te meer begonnen ze te glibberen. De weg hoefde maar een klein beetje oneffen te zijnen ik slingerde alle kanten uit. De bandendruk was goed!
Na 7250 km is de achterband geheel weg! Dit haalde ik zelfs met Pilot Powers op mijn ZZR nog niet om een band zo snel op te rijden.
Toch wel apart zo'n behoorlijk uit de toon vallende ervaring. Ze worden goed getest, bevallen over het algemeen zeer goed en heb ze zelf nu al voor de derde keer naar alle tevredenheid eronder zitten. Ja ze slijten iets sneller maar niet zo snel als bij jouw. Heb echt nog nooit iets onzekers aan deze banden kunnen ontdekken.

Het zal toch niet zo zijn dat jij toevallig net hele slechte banden van de fabriek uit hebt gekregen of is jouw rijgedrag zo anders dan de gemiddelde strommer met TR91's?
Volgens mij had ook Redstrom het over wiebelige ervaring na grote en snelle slijtage van zijn set.

Misschien zitten er zo af en toe wel eens kwalitatief mindere sets tussen wat overigens wel een zeer slechte zaak zou zijn.

Ik vroeg het me eigenlijk direct na jouw "post" al af maar nu ik deze testuitkomsten hierboven lees, schiet jouw commentaar mij meteen weer in herinnering.

Met vriendelijke groet,

Franc

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » ma 29 jul 2013, 07:54

Ik denk ook dat de wegen waar ik op heb heb gereden er mee te maken hebben gehad. Voornamelijk Frans en Spaans asfalt en datis ietsje scherper dan het onze waardoor banden een stuk sneller slijten. Daarnaast rijd ik een 1000 en redelijk aan de vlotte kant wat ook niet ten goede komt aan de levensduur.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Frimeur
Berichten: 129
Lid geworden op: di 14 feb 2012, 22:24
Mijn motor is een: DL650A RAL 1015
Locatie: Limburg

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Frimeur » vr 16 aug 2013, 18:23

Voor mij geen TR91 meer. Na slechte ervaring op de Triumph Bonneville. Ook nu op de Wee een zelfde gevoel. Goede grip maar met hogere snelheid 140(gps) en kofferset wederom onstabiel. Zoekend/weaving. Een gevoel dat ik met de originele bandjes niet had. Ik ga me nu laten verassen door de Anakee2. Geen A3's even, als het toch meer straatbanden worden, dan maar de pilot roads. Ps bandenspanning ook op hogere druk gehad dit verminderde het gevoel wel wat.

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » vr 16 aug 2013, 20:53

Zoekend gevoel kan je ook krijgen door slechte afstelling van de vering. Bij een DL-650 rust er zo al wat weinig gewicht op de voorkant. Met belading wordt op snelheid het contactoppervlak wel heel klein.

BTW, worden er TR91's op een Bonneville gemonteerd?

Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 2355
Lid geworden op: do 19 aug 2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Locatie: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Spurm » vr 16 aug 2013, 21:22

Ben net terug uit Oostenrijk, en ik had het gevoel dat de a3 ook aan het "zoeken" waren...
wel met givi monokey zijkoffers, givi topkoffer + bepakking (beetje kleren, paar skischoenen maat 50, en m'n slaapcompressor)
op de autobahn met 140/150 niet echt heel fijn gevoel
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » vr 16 aug 2013, 22:41

Op reis was de A3 bij mij ook aan het zoeken van zodra de snelheid richting 100 ging. Als ik het stuur losliet was het danig aan het trillen. En dat met de vorkpoten 1cm doorgestoken. Heb meteen de preload achteraan verhoogd en de preload van de vork verlaagd. Om de fiets meer op zijn neus te zetten. Beter wat mindere vering dan het voorwiel verliezen in een haarspeld.

Gebruikersavatar
Daring Red Frank
Admin - DL1000 berijder
Admin - DL1000 berijder
Berichten: 5266
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 L8 (Glass Sparkling Black)(201)
Locatie: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Daring Red Frank » vr 16 aug 2013, 22:51

Ik heb er gistermiddag wederom een TR91 op laten zetten en ik heb die problemen niet. Ik rij alleen met een topkoffer en met 200 km/u nog stabiel.

Mijn ervaring is dat voor het allroadsegment de TR91 gewoon de beste band is die er momenteel bestaat.
Groetjes,
Frank
___
Suzuki DL 1000 V-Strom L8 (2017) | Glass Sparkling Black | ER6N spiegels | Givi Airflow | Garmin Zumo 590 | Garmin Virb Elite | Schuberth C3 Pro + SRCS | Bridgestone Battlax A40 |

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » vr 16 aug 2013, 22:54

Bij mij gaan de TR91's er ook terug op. A3's staan te koop.
Tourance Next zou ik ook wel eens willen proberen. Al trekt die qua profiel precies al even hard op een gewone baanband als een A3.

Plaats reactie