Dunlop Trailmax TR91

ja, die twee stukjes rubber...
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » zo 20 mei 2012, 22:23

Even bij stilstaan Aad........16000 km met een L2.....Nu Al ?? :worship: :-)} :-)}
4000 km in 2.5 week !! :worship:
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... 97#p105997
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » zo 20 mei 2012, 22:54

Aad heeft een benzinekwekerij. Was jij ook beter mee begonnen... :wink:

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » zo 20 mei 2012, 23:04

En ik een geldboom in de achtertuin :schater: :schater:
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 4016
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Aad900 » zo 20 mei 2012, 23:31

Ik heb aandelen bij Shell :o) Afbeelding Maar wel vrije tijd genoeg :schater:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 4016
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Aad900 » zo 20 mei 2012, 23:34

Tulipan schreef:Even bij stilstaan Aad........16000 km met een L2.....Nu Al ?? :worship: :-)} :-)}
4000 km in 2.5 week !! :worship:
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... 97#p105997
Ja, en dat allemaal binnen NL, hoewel er zitten ca 5 km België bij, tijdens een rit in Zuid-Limburg, bij het 3-landenpunt :P
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » ma 21 mei 2012, 00:34

:shock: :shock: :shock: Wauw :shock: :shock:
Hmmm Belgie ( tanken ) 3 landenpunt ( tanken ) .....
Belastingvluchteling :D tanken over de grens voor een gunstiger gunstiger belastingklimaat :bye: :bye:
Ik zat inderdaad al stiekum de benzinerekening op te maken :schater:

Nu ie goed ingereden is kunnen er de juiste klevertjes onder :-)}
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 4016
Lid geworden op: ma 14 feb 2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Locatie: Rotterdam

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Aad900 » ma 21 mei 2012, 00:41

Tulipan schreef::shock: :shock: :shock: Wauw :shock: :shock:
Hmmm Belgie ( tanken ) 3 landenpunt ( tanken ) .....
Belastingvluchteling :D tanken over de grens voor een gunstiger gunstiger belastingklimaat :bye: :bye:
Ik zat inderdaad al stiekum de benzinerekening op te maken :schater:

Nu ie goed ingereden is kunnen er de juiste klevertjes onder :-)}
:schater: belastingvluchteling, ik hoop dat de fiscus niet meeleest :schater:

Ik ben echt heel benieuwd naar die bandjes, maar als ik 'jullie' goed begrijp dan kan dat niet fout :o)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer met remlicht, handkappen, Xenon, 12 v contact, OSCO, GIVI valbeugels, MRA smoke varioruit, handvatverwarming, middenbok, enduro voetsteunen, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TTR 5

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart

Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 2259
Lid geworden op: za 02 mei 2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Locatie: Belgische kust

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Wullebolle » ma 21 mei 2012, 07:11

Tulipan schreef:
Hmmm Belgie ( tanken ) ...
Toch 1.57 vorige week, als je de juiste pomp weet te vinden O:-)
Spooky Action At A Distance !

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » ma 21 mei 2012, 07:41

Hier ook n een tevreden gebruiken. Je gaat er idd geen spijt van krijgen.
Ik heb wel t idee dat ze sneller slijten dan de originelen.

Die heb ik er na 16000 maar vanaf gegooid. Konden volgens dealer nog wel stuk langer door maar ik had geen zin richting herfst/winter met minder profiel te gaan rijden en nog een keer naar de dealer te gaan. Daarnaast werden ze goed vierkant (ik rij zeker 90-95% snelweg dus lange stukken rechtdoor). De TR's beginnen nu ook al een vlakje te krijgen.

Rijden en genieten.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » ma 21 mei 2012, 12:09

Leville schreef:Die Duitse test gaf aan dat Trailmax'en het goed doen bij nat weer. Volgens mij hebben die Duitsers gelijk. Vandaag 210 km gereden in hevige regen, slagregen, wolkbreuken, gietende regen en al wat er tussen zit. Voeg daarbij hevig onweer en druk, onoplettend vakantieverkeer en je hebt een ideale regentest bij normale temperatuur...
Om helemaal correct te zijn: de test was gedurende 265 km en duurde 5 uur.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » ma 21 mei 2012, 16:43

Even een langverwachte tussenstand:

Km 12.000 km zitten ze eronder
Voor: midden 2 mm zijkant 3 mm
Achter: midden 3 mm zijkant 5 mm

Slijten wat plat af door veel snelweg ( zo´n 80 % )

Die gaan toch de 16.000 km halen en dan rij ik zeker niet rustig :-)}

In het midden is na 2000 km 1 mm verdwenen voor en achter
http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... jes#p98043
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1984
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Cplegt » do 14 jun 2012, 00:10

Vandaag de achterband vervangen door een TR91.
Eerste indruk, goed. De band gaat heerlijk de bocht in, voor mijn gevoel lichter als een Battlewing.
Wel wordt de band minder snel warm als de oude band, t zal elkaar echter niet veel ontlopen.

Nu nog even wachten totdat ik de band echt eens kan onderwerpen aan een paar lekere bochtjes..

Heb met de oude Battlewing 12160 km gereden, en de band was op, er zat geen profiel meer in het midden.
Ben benieuwd naar de gebruiksduur van deze band, en ga het jullie vertellen rond eind juli ..
Gr. Chiel

Gebruikersavatar
de Char
DL650 berijder
Berichten: 202
Lid geworden op: za 29 aug 2009, 19:49
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2
Locatie: Rhoon

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door de Char » za 07 jul 2012, 18:48

Afgelopen week ook nieuw rubber onder de L2 laten zetten

de originele waren bijna op en redelijk vierkant , 13100 km mee gereden
en tuurlijk de 1e indruk van nieuwe banden is eigenlijk altijd prima maar echt testen komt
nog wel binnenkort.
Ik had de originele bridgestone banden er eigenlijk direct bij aankoop al af moeten laten halen
heb er niet lekker mee gereden en was toe aan wat nieuws...ben heel benieuwd naar deze!
Een ritje op de strom...die SMILE.....onbetaalbaar !!

Greettzz
de Char

DL650A L2 Zwart ,TomTom,Handkappen,Middenbok,Tankpad,Carterbescherming,Bi-Xenon,Rimstriping,Aluminium Kettingbeschermer,Mra smoked vario screen, handvatverwarming, rest ??

Fastboy
DL650 berijder
Berichten: 215
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Fastboy » di 10 jul 2012, 19:08

Cplegt schreef:Vandaag de achterband vervangen door een TR91.
Eerste indruk, goed. De band gaat heerlijk de bocht in, voor mijn gevoel lichter als een Battlewing.
Wel wordt de band minder snel warm als de oude band, t zal elkaar echter niet veel ontlopen.

Nu nog even wachten totdat ik de band echt eens kan onderwerpen aan een paar lekere bochtjes..

Heb met de oude Battlewing 12160 km gereden, en de band was op, er zat geen profiel meer in het midden.
Ben benieuwd naar de gebruiksduur van deze band, en ga het jullie vertellen rond eind juli ..

mmm ik heb juist aan de randen geen profiel meer....

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1883
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » ma 23 jul 2012, 11:16

25 dagen geleden vertrok ik op vakantie (en kwam gister pas terug, ja reisverslag volgt...) met een hagelnieuwe set Anakee 2's er onder. Echter op dag 2 stond ik in de Ardennen al met een spijker in mijn nog geen 500 km oude achterband. Een prop kan, maar in mijn ogen en ook volgens de producent van die dingen is dit slechts een noodreparatie.
Band er onderuit dus en bij de lokale bandenboer een nieuw achterbandje er op gelegd en dit werd de enige aanwezige allroadband die er was, de TR91.

Het ding ligt er nu na 25 dagen zo'n 6600 km onder en doet het goed in combi met de anakee 2 voorband. Echter de langere levensduur die bij iedere nieuwe band als verkoopargument gebruikt wordt mogen ze bij Dunlop in hun reet steken. Na 6600 km is de band voor zeker 75% op! De 10K gaat deze dus zeker niet halen terwijl de Battlewings en Anakee 2's dat altijd wel gehaald hebben.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » ma 23 jul 2012, 13:11

Echter de langere levensduur die bij iedere nieuwe band als verkoopargument gebruikt wordt mogen ze bij Dunlop in hun reet steken

???????????????

Juist de zachtere compount zou betere grip, ook in regen, maar minder lange levensduur geven.
Lees dit topic na, weet dus niet waar je dat verkooppraatje hebt gehoord...die Belgische bandenboer misschien ??
Laatst gewijzigd door Tulipan op ma 23 jul 2012, 13:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Leville

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Leville » ma 23 jul 2012, 13:26

Met een 1000, belading en mogelijk ook wat off-road zal die band zo al stevig benut zijn.

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1883
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » ma 23 jul 2012, 14:55

Ach wat is stevig... maar dacht ik ergens in een test gelezen te hebben. Ach boeiend was blij dat er een passende band op voorraad was.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 573
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Heerenveen

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door V-Stoom » za 11 aug 2012, 22:53

Ik heb ze er nu ook onder zitten. Nog even voorzichtig doen de eerste KM's. Ik ga volgende week vrijdag met een stel maten richting Sauerland dus ik ben benieuwd. Ik heb er ook een met nieuwe ketting met 14 tands voor op laten zetten. Ik hou jullie op de hoogte.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1984
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Cplegt » ma 13 aug 2012, 21:31

Ik ben vandaag tot de conclussie gekomen dat mijn achterband op is, na ongeveer 6700km. Dit waren wel allemaal vakantiekilometers met volle bepakking. De laatste 1300km naar zuidfrankrijk alleen maar autobaan en redelijk doorrijden. Had toch verwacht dat de band langer mee zou gaan. Daargelaten het de fijnste achterband is die ik tot nu toe heb gehad. Nu maar in zuidfrankrijk opzoek naar een ander bandje ..
Gr. Chiel

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » di 14 aug 2012, 00:31

Zeker met veel snelweg en veel bagage zou ik de bandenspanning achter zeker wat hoger zetten.
Geeft minder slijtage, band wordt minder heet alhoewel jij een 1000 hebt en dus wat paardjes meer 8) .
Ik had met ruim 6500 km vakantiekilometers en 1/4 snelweg ong. nog steeds 5 mm profiel...voor 2.7 achter 3.0 bar
was wel duo, dan hang je wat minder aan het gas O:-)
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Ma Bella
DL650 berijder
Berichten: 639
Lid geworden op: za 26 mar 2011, 21:50
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ma Bella » di 14 aug 2012, 08:53

Cplegt schreef:Vandaag de achterband vervangen door een TR91.
Eerste indruk, goed. De band gaat heerlijk de bocht in, voor mijn gevoel lichter als een Battlewing.
Wel wordt de band minder snel warm als de oude band, t zal elkaar echter niet veel ontlopen.

Nu nog even wachten totdat ik de band echt eens kan onderwerpen aan een paar lekere bochtjes..

Heb met de oude Battlewing 12160 km gereden, en de band was op, er zat geen profiel meer in het midden.
Ben benieuwd naar de gebruiksduur van deze band, en ga het jullie vertellen rond eind juli ..
Dan heeft ie het toch langer volgehouden dan eind juli :duim: maar 6700 km is wel heel weinig zeg... :shock:
On a bike no one ever asks are we there yet...

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1883
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » di 14 aug 2012, 12:02

Ik heb er toch wel 1000 km meer mee gedaan met mijn TR91 achterband... Fijn bandje maar de volgende keer dat ik iets nieuws koop weer gewoon de Anakee 2, maar heb nog een setje BW's liggen dus die moeten eerst op... en van de winter... mwa.... denk toch maar weer eerst aan TKC's daar heb ik dan veel meer lol mee.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1984
Lid geworden op: zo 17 apr 2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Locatie: Enschede

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Cplegt » vr 17 aug 2012, 17:07

@tulipan, de bandenspannig had ik al verhoogd naar 3bar.
Der ligt nu weer een anakee 2 op, tot mn spijt. Kon geen andere krijgen voor morgen ivm feestdagen in frankrijk. Achja ..
Morgen weer op naar huis en dan eens verder kijken.
Gr. Chiel

Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 573
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Heerenveen

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door V-Stoom » vr 24 aug 2012, 00:03

Ik heb er nu 1500 km op zitten in vier dagen (rondje Eiffel + heen en terugtocht). Prima band geeft veel zekerheid in de bocht. Geeft echter wel duidelijk minder feedback dan de Trail Atack en maakt veel meer lawaai (groffer profiel). In de regen heb ik ze niet uit kunnen proberen (38 c :lol: ). Ben verder wel erg tevreden.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » vr 24 aug 2012, 09:18

V-Stoom schreef: Geeft echter wel duidelijk minder feedback dan de Trail Atack en maakt veel meer lawaai (groffer profiel).
Weet je zeker dat je er geen rupsbanden op hebt laten leggen ?? :schater:
Zoniet, dan zou ik wat meer lucht in de banden doen 1 Bar is echt te weinig :D
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 573
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Heerenveen

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door V-Stoom » za 25 aug 2012, 10:42

Mijn vrouw is opgehouden met blazen bij 1 bar. En je denkt toch niet dat ik dat zelf ga doen. Dan maar meer lawaai. Oh shoet, ze kijkt net over mijn schouder mee. Au,au,au niet slaan!!!!!!!! (Ik geloof dat ze het grapje niet leuk vind). Ok, dan blaas je die andere 2 bar er later maar bij. En dan doen we de voorband. OK? Wat zeg je? De motor verkopen???????

Groet, Allard :twisted:
niets is te gek, behalve op je bek.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » za 25 aug 2012, 12:28

Ik zit je een beetje te dollen omdat de beweringen van meer herrie en groffer profiel erg vreemd klinken....
Boven het geluid van de motor en ketting hoor jij rubber banden op het asfalt :shock:
Rol hem eens een berg af met de motor uit, je zult alleen de ketting horen :oops:

Goedemiddag :bye:
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 1237
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Locatie: Friesland

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door John007 » ma 24 sep 2012, 10:48

V-Stoom schreef:Ik heb ze er nu ook onder zitten. Nog even voorzichtig doen de eerste KM's. Ik ga volgende week vrijdag met een stel maten richting Sauerland dus ik ben benieuwd. Ik hou jullie op de hoogte.

Groet, Allard.
Hoi Allard,

Ik krijg ze er deze week ook onder en ben benieuwd hoe ze jou bevallen.

Gr. John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.

Stan
Berichten: 248
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Locatie: Schiedam

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Stan » ma 24 sep 2012, 11:16

Ze zitten er nu een maand op. Ik had 17.000 met de TW´s gedaan.

hmm....die van mij zijn nu 9000 km oud en het einde is echt in zicht, zowel voor als achter. Ben ook niet tevreden over de Trailwings, snap niet dat Suzuki die banden (zijn al een jaar of 10 oud als model) nog steeds gebruikt.
Ik stap voor de verandering een keer over op een gewone wegband, de Pilot Road 3 Trail...ben benieuwd.

groeten,
Stan
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.

Fastboy
DL650 berijder
Berichten: 215
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Fastboy » ma 24 sep 2012, 13:35

Ik stap voor de verandering een keer over op een gewone wegband, de Pilot Road 3 Trail...ben benieuwd.

:Superband maar slijtvastheid valt mij tegen ik denk dat ik de 10.000km niet haal met deze banden

Stan
Berichten: 248
Lid geworden op: di 08 mei 2012, 21:41
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Locatie: Schiedam

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Stan » ma 24 sep 2012, 13:43

ik hecht meer waarde aan grip dan slijtvastheid, zeker nu de temperatuur weer begint te dalen. Ik ga het wel beleven!
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 24 sep 2012, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Honda NX650 Dominator, Honda XRV750 Africa Twin, Honda CBR1000f, Honda XL1000V Varadero '02, Honda VFR800i, Yamaha TDM900, Honda XL1000V Varadero '03, Suzuki DL650 ABS Adventure '10.

Fastboy
DL650 berijder
Berichten: 215
Lid geworden op: za 12 feb 2011, 16:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Fastboy » ma 24 sep 2012, 13:59

Die eigenschappen zijn nog beter dan de TR91 die ik voor de mp3 trail erop had liggen!

Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 1237
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Locatie: Friesland

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door John007 » wo 26 sep 2012, 12:11

Voor de liefhebbers over de geadviseerde bandenspanning op de Dunlop site hierbij de link:

http://www.dunlop.eu/dunlop_nlnl/mc/tyr ... =-1&rim=-1

:bye: :bye: :bye:
Laatst gewijzigd door Daring Red Frank op wo 26 sep 2012, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast, zet externe URL's aub tussen de [url] en [/url] code
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » wo 26 sep 2012, 13:53

Voor het geval de link niet meer werkt in de toekomst, even een copy/page

SUZUKI DL 650 V-STROM (2007)
Voor: 110/80 R 19 59V TL
Achter: 150/70 R 17 69V TL

Bandenspanning voor:2.25 Bar

Bandenspanning achter:2.5 Bar

Bandomschrijving ART. NUMMER
17" 150/70R17 69V TL TRAILMAX TR91 622497
19" 110/80R19 59V TL TRAILMAX TR91 622498
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 1382
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart okt 2014
Locatie: Purmerend

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Framomile » do 27 sep 2012, 00:13

@ John & Eddy, topinfo daar hebben we wat aan!

Gr Franc

Gebruikersavatar
MacB
EX- V-Strom berijder
Berichten: 776
Lid geworden op: wo 01 sep 2004, 20:45
Mijn motor is een: Ex-DL 1000 nu Super Tenere
Locatie: Belgie

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door MacB » do 27 sep 2012, 18:12

Klopt, voor mij meer een richtlijn dan regel.
Ik rijd steeds op 2.6 vooraan en 2.75 achter (op mijn compressormetertje) en dit geeft voor mij de beste resultaten met deze band.
70kg op de motor of 100, zal ook wel een invloed hebben denk ik?
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 27 sep 2012, 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!

Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 1237
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Locatie: Friesland

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door John007 » do 27 sep 2012, 23:31

MacB schreef:Klopt, voor mij meer een richtlijn dan regel.
Ik rijd steeds op 2.6 vooraan en 2.75 achter (op mijn compressormetertje)
Jou bandenspanning lijkt mij wat hoog en ik weet uit ervaring dat bandenspanningmeters zomaar een paar tienden tot bijna een bar kunnen afwijken.
Sinds dien check ik hem altijd met een digitale meter.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.

Gebruikersavatar
MacB
EX- V-Strom berijder
Berichten: 776
Lid geworden op: wo 01 sep 2004, 20:45
Mijn motor is een: Ex-DL 1000 nu Super Tenere
Locatie: Belgie

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door MacB » vr 28 sep 2012, 18:39

MacB schreef: en dit geeft voor mij (!) de beste resultaten (rij eigenschappen) met deze band.


Dus wat de bandenspanning voor jou lijkt, maakt voor mij niet veel uit :wink:

Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 573
Lid geworden op: di 25 jul 2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Locatie: Heerenveen

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door V-Stoom » vr 28 sep 2012, 22:08

Tulipan schreef:Voor het geval de link niet meer werkt in de toekomst, even een copy/page

SUZUKI DL 650 V-STROM (2007)
Voor: 110/80 R 19 59V TL
Achter: 150/70 R 17 69V TL

Bandenspanning voor:2.25 Bar

Bandenspanning achter:2.5 Bar

Bandomschrijving ART. NUMMER
17" 150/70R17 69V TL TRAILMAX TR91 622497
19" 110/80R19 59V TL TRAILMAX TR91 622498
Ha, ha. Interressant. Ik rijd zelf met 2.5 voor en 2.8 achter (geeikt). Dit was de bandenspanning die mij met de Contie's het beste beviel. Maar ik ga het eens uitproberen. Ben benieuwd wat het effect is.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1883
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » zo 30 sep 2012, 22:57

Na afgelopen weekend mijn oude (7500 km had ik er mee gereden) battlewing er weer onder had gegooid kan ik allen maar weer concluderen dat deze dunlop tot nu toe de fijnste is die ik gehad heb. Slijt wel het snelste maar de grip in de bochten is hier echt het beste mee!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 1237
Lid geworden op: wo 30 sep 2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Locatie: Friesland

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door John007 » ma 01 okt 2012, 17:09

PDvD schreef:Na afgelopen weekend mijn oude (7500 km had ik er mee gereden)
Kan ik daaruit concluderen dat jij met de Dunlops slechts 7500 km hebt gereden??
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.

Gebruikersavatar
Marvinjsn
DL650 berijder
Berichten: 158
Lid geworden op: do 15 dec 2011, 15:16
Mijn motor is een: Suzuki DL650 V-Strom 2011
Locatie: Barendrecht

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Marvinjsn » di 09 okt 2012, 13:41

Ik heb er nu sinds vanochtend ook TR91 onderliggen en ondanks dat ik ze nog aan het "los" rijden ben, voel ik al meteen meer stabiliteit in de bochten, zal ook wel komen omdat het nieuwe bandjes zijn, maar voelt toch beter als de Trailwings nieuw erop toen ik hem kocht (heb de Strom nieuw aangeschaft).
De motor wil gewoon op zijn koers blijven als je schuin gaat en met de originele Trailwings moest ik toch wel vaak corrigeren in een (lange) bocht om echt stabiel te blijven, zal eind van de week weer slechter weer worden en dan is kijken wat ze bij nat weer doen, maar heb er nu al vertrouwen in, iets wat ik met Trailwings toch echt beetje kwijt was zeker bij nat weer.

De Trailwings hebben me, met nog genoeg profiel erop zowel voor als achter, de afgelopen tijd al meerdere keren abrupt "wakker gemaakt" door in een rotonde of scherpe bocht even een kleine "zetje" te geven, voelt niet fijn als je net over een rotonde gaat met regen....
DL650 V-Strom 2011: DL1000 zadel/Vario touring scherm/Madstad/Handkappen/GIVI E460/Puig hugger/Tankpad/12V plug/Migsel/Middenbok/Radiator+oil cooler guard/Oxford Touring handvatverwarming/Forkbrace

Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1883
Lid geworden op: wo 25 nov 2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Locatie: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door PDvD » vr 12 okt 2012, 13:31

John007 schreef:
PDvD schreef:Na afgelopen weekend mijn oude (7500 km had ik er mee gereden)
Kan ik daaruit concluderen dat jij met de Dunlops slechts 7500 km hebt gereden??
Nope, battlewings hadden 7500 km gereden, toen gooide ik ze er onderuit om te vervangen voor anderen omdat ik met een band met 7500 km er op mijn zomervakantie toen niet kon redden. Deze had ik dus nog liggen om op te rijden (is inmiddels zo goed als gebeurt). De TR 91's zijn van zachter rubber dan de BW's en deze achterband was bij mij wel na 8500 helemaal weg! Lees tot heel ver over de slijtnok en in het midden geen profiel meer!
Okay, ze gaan minder lang mee dan andere banden, maar ik zou geen moment twijfelen als ik er weer wat nieuws onder leg! (okay... in de winter TKC's maar das een ander verhaal) Mij is de TR91 heel goed bevallen, erg veel grip ook met flinke bepakking in droog en in de regen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning

Gebruikersavatar
Margon
Berichten: 853
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Locatie: s`Gravendeel

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Margon » za 03 nov 2012, 22:10

Na 14000km zijn ze wel plat gereden.
Vrouwlief op een alp ook na 13000km ook plat gesleten.

Ze hebben mij nog nooit verast met een uitstapje.
Slijtage is wel hoog , maar de grip is wel hoog ook in het nat.
Rij het hele jaar door.
Ga nu weer voor de tr91.
In afwachting van nieuwe michelin anakee 3 die onder de nieuwe gs liggen.
:-)}

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » za 03 nov 2012, 22:42

Bij mij zijn ze met 12000 km ook al lekker plat / vierkant aan t worden viel me vandaag goed op tijdens t wassen.
Grip is idd werkelijk fantastisch. Snelwegbochten gaan steeds harder ( daar moet ik trouwens wel op gaan letten natuurlijk :mrgreen: ).
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Margon
Berichten: 853
Lid geworden op: zo 16 aug 2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Locatie: s`Gravendeel

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Margon » za 03 nov 2012, 23:02

Als de banden nog niet aan de slijtage nokken zijn maar wel plat.
Iemand al eens geprobeerd om ze weer rond te krijgen door extra te laten slijten ?
:-)}

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » za 03 nov 2012, 23:53

Minder snelweg pakken, en meer bochtjes :-)} :bye:
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 4287
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Locatie: Maasbree

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Ebrostrom » di 06 nov 2012, 14:39

:schater: Maar mijn woonwerk van Maasbree (bij Venlo) naar Den Haag duurt al bijna 2 uur met alleen maar snelweg. Binnendoor betekent nog veel vroeger vertrekken. Ik vind 04.45u al erg vroeg en donker. Voor de omgeving hoef ik het dan niet te doen. :roll:

Slijtage nokken zijn dat de kleine sprietjes op de buitenkant van de band of de bruggen in het profiel?

Ook nog even een kleine rectificatie van mijn vorige bericht: net bij de garage geweest voor mijn ketting. De monteur begon zelf over de banden: die waren nog meer dan voldoende / goed en het vierkante viel wel mee. Dus dat is mooi meegenomen voor de komende beurt. De TR's zitten er nu trouwens net iets meer dan 12000 km op (vorige beurt).
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | Zumo 660 & migsel | DTS | Xenon

Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2776
Lid geworden op: wo 18 nov 2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Locatie: Tenerife

Re: Dunlop Trailmax TR91

Bericht door Tulipan » di 06 nov 2012, 15:48

Maasbree naar Den Haag.....en ook weer terug natuurlijk :D
Sjonge da´s bijna 400 km per dag , tweeduizend in de week, bijna negenduizend in de maand

Jaartje rijden en je kunt alweer een nieuwe uitzoeken :schater:

Hoeveel profiel zit er na 12000 km nog op ?
Ik heb ze er nu 14000 km onder en het profiel is voor 2 mm en achter ook 2 mm.
Deed met de originele 18000, dat zal het met deze niet worden, maar een 16000 toch zeker.....
Maar als ze versleten zijn komt er zeker weer trailmax onder, grip en demping :worship:
Hasta luego
Tulipan
Alle toeters en bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "

Plaats reactie