Echte allroad banden

ja, die twee stukjes rubber...
Nikidc

Echte allroad banden

Bericht door Nikidc »

Wie heeft er ervaring met rijden op onverhard met zijn dl650. Heb een 2007 met BW's en heb net een vakantie achter de rug van zo'n 10000km's. Met de 2000km die ik deze week heb gedaan zijn ze klaar voor vervanging. Heb veel onverhard gereden in zuiderse landen, dus geen modder. Dit ging perfect zolang het niet te steil geen (geen tractie) en de stenen niet groter werden als een tennisbal. Ligt voor een groot deel natuurlijk aan de vering die niet echt op ruig onverhard kan afgesteld worden. Na een 3000km onverhard aandeel kan ik zeggen dat de bw's dit redelijk goed verdragen al moet je niet met enduro snelheid door bochten gaan.

Daarom zou ik even willen vragen of er nog dl rijders zijn met echte ervaring op onverhard en welke banden zij gebruiken, ben geen fan van tkc (heb hem al onder andere moto gehad) dus zoek alternatief: heidenau k60 profiel. Ik weet uit ervaring dat dit soort banden meer als voldoen op elkeondergrond, heb trip van 15000km gedaan met mefo explorers op xt660 en was perfect. Natuurlijk is er een groot verschil tussen xt en dl. Daarom, welk bandje voor een groot aandeel asfalt, we wonen nu eenmaal in asfalt coutry en een redelijk aandeel onverhard (veldwegen, rotspassages, ...). Als iemand me kan zeggen hoelang hij doet op een k60 helpt me dat ook al goed vooruit.
Heb een sportieve rijstijl en durf ver boven het legale te gaan ook op onverhard (+120 op zand en gravel, 150/160 asfalt), voetsteuntjes komen geregeld in aanraking met asfalt dus banden moeten ook stabiel zijn in bochten.

Ter info mijn BW's: 12000km ongeveer 1mm rest op de beste plaatsen in het midden en 3/4 op uiterste buitenkanten. Loopvlak is vrij vlak geworden en in de bochten durven ze een knikje nu geven. Lopen wel nog perfect bij nat weer ondanks het lage restprofiel, 150 in zware onweersbuien no problemo en een vlotten rijstijl in echte zware regenval op alpen wegen is geen probleem. Lijkt me wel een goede band maar 98/2 weg/onverhard. Elke band is trouwens goed om over grind en goede pistes te stuiven.
Plaats reactie