SCHRIK van bandentest

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

SCHRIK van bandentest

Bericht door Framomile »

Ter info.

Na het lezen van de bandentest in de Motoplus nr:12 was ik toch wel enigzins geschrokken van de uitkomst. Heb na de vele positieve reakties namelijk net een kleine 2 weken terug een roadsmart van Dunlop als achterband aangeschaft.

Deze band komt er in de eertse instantie nog wel redelijk tot goed uit maar verliest na (al) 4500 km al behoorlijk wat rubber en daardoor ook zijn positieve rijeigenschappen. Uit dit artikel haal ik verder ook niet echt dat het gaat om kleine nuance verschillen dus ik werd wat ongerust.

Vandaag even gebeld met Motoplus zelf en gevraagd om tekst en uitleg. Zeer :!: vriendelijk te woord gestaan en ook eigenlijk wel gerustgesteld voor wat betreft mijn bandkeuze. De beste man vertelde dat het toch echt om kleine verschillen gaat en dat alle banden tegenwoordig een behoorlijk hoog kwaliteitsniveau hebben, ik hoef dus niet bang te zijn dat ik nal 4500km de eerste de beste bocht uitvlieg :lol: .

Ben helaas niet in staat om het artikel te scannen maar het eindoordel is als volgt:

Gedeelde eerste plaats voor: Michelin Pilot road 2 (bij nat wegdek de beste) en Pirelli Angel st
3e Bridgestone BT023
4e Continental Road Attack 2
5e Dunlop Roadsmart :cry:
6e Metzeler Roadtec 26 interact
7e Avon Storm 2 Ultra

Aanbeveling is wel om het hele artikel door te lezen.

Groet en doe er je voordeel mee,

Franc

Mijn eigen eindconclusie; 2 weken te vroeg een nieuwe band gekocht :bye:
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: SCHRIK van bandentest

Bericht door PvdBogaard »

heb nu ook sinds kort zowel voor als achter die Dunlops erop. Natweer ervarig is nog nihil. Maar ze geven een goed vertrouwen. Hoe het op de lange duur zal uitwerken? Ik kom er vanzelf achter.
De Conti's deden het goed, bijna 15K gedraaid voordat het achter te glad werd. Alleen die trilling bij 130+ was apart.
Tot nog toe met de Dunlops nog maar 1 schrikeffect gehad: plat door de bocht over een stuk gepatched asfalt (zo'n zwart langerekt stuk) gaf een zeer merkbare verplaatsing in zijwaartse richting. Nooit als zodanig ervaren met de Conti.

Vanavond richting Duitsland, 4 dagen rijden in Belgie, Luxemburg, Moezel en Eifelland. Twijfel geen moment dat het rubber me in de steek zal laten :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: SCHRIK van bandentest

Bericht door PDvD »

Niet echt de types banden die ik onder mijn Strom wil hebben. Ik ga toch (na nu erg goede ervaring) bij volgende set weer voor de BattleWing of iets soortgelijks.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: SCHRIK van bandentest

Bericht door PvdBogaard »

plan je veel offroad stukken in je routes? Dan zijn de Conti en Dunlop idd minder geschikt. Voor het echte wegwerk (asfalt, beton, maar zeker ook klinkers) zijn ze veeeeeel beter dan de orginele banden die ik er ooit op had zitten.
Maar ik heb inmiddels begrepen dat er meer soorten zijn waar dat over beweerd kan worden :lol:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: SCHRIK van bandentest

Bericht door RvGS »

Framomile schreef:Ter info.

Na het lezen van de bandentest in de Motoplus nr:12 was ik toch wel enigzins geschrokken van de uitkomst. Heb na de vele positieve reakties namelijk net een kleine 2 weken terug een roadsmart van Dunlop als achterband aangeschaft.
Zeg Franc,
via de zoek opdracht "dunlop Roadsmart" krijg je 46 resultaten, vanaf aug 2009 wordt er hier in dit geweldige forum al over gepost en nu schrik jij van het artikel in de laatste motorplus ... tss tss tss, geen zorgen, er staan goede recensies in deze thread, en dat zijn berichten van echte (lees onafhankelijke) gebruikers. :-)}

Enuh al die motorbladen zijn niet helemaal onafhankelijk :frusty: , anders krijgen zij ook niets meer om te testen van de fabrikanten, maar dat is niets nieuws.... toch :mrgreen: .

Ohja, aan 't artikel wordt gewerkt . . je weet wel :wink:
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: SCHRIK van bandentest

Bericht door V-Stoom »

Beste Franc,

Ik zal proberen je gerust te stellen. Het zit nl zo. De banden zijn getest op een heel ander type motor dan onze V-Strom in een heel andere maat. Alleen deze twee factoren maken nl al een wereld van verschil. Het is zeer denkbaar en zelfs zeer waarscheinlijk dat de uitkomst van de test er anders uit zal komen te zien als de banden getest waren op bijv.een V-Strom en zelfs dan kan het nog verschil maken of het een DL 1000 is of een DL650. Zo'n test is een leuke indicatie en zal hooguit het kaf van het koren scheiden maar maak je geen zorgen je hebt hier echt wel een koren te pakken. Eerder is de Dunlop ook getest onder andere omstandigheden en toen kwam hij als winnaar uit de test in het zelfde blad.
De beste manier om bevestiging te krijgen voor je juiste bandenkeus is jouw ervaringen te vergelijken met die van anderen. Ik spreek echt uit ervaring. Ik heb zelf op basis van de uitkomst van een test Conti Trail-atack's laten monteren en die vind ik in de praktijk wat tegen vallen (ik zeg niet dat het een slechte band is overigens).
Overigens is het ook nog eens zo dat een aantal geteste banden niet of slechts deels te krijgen zijn voor een V-Strom.

Maak je dus niet te veel zorgen....

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Dgr

Re: SCHRIK van bandentest

Bericht door Dgr »

Ik ben wel heel benieuwd naar ervaringen met die nieuwe Road Attack 2! En dan bij voorkeur een test in onze maat.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: SCHRIK van bandentest

Bericht door Framomile »

Dank allen voor de geruststellende woorden, fijne medestromers en BMW F800 rijder
Wat ik wel nog even kwijt wil is dat de band niet direct als slecht wordt weggezet maar meer het lange duur verhaal valt tegen, hij slijt gewoon snel.
Sterker nog in de eerste testen met redelijk verse band komt hij als 2 na beste bij nat en droog wegdek geloof ik. Dit sluit dus aan bij alle positieve (onafhankelijke) reakties op dit forum. Ik heb nog weinig reakties van mensen die er al wat langer mee rijden gelezen.

Nou ja, ik zal zelf wel wat posten na een km of 6000 en dan spreek ik echt uit eigen ervaring en hopelijk valt het dan inderdaad allemaal wel mee. Heb met mijn originele BT toch zo'n 18000 km gereden dusssss.

De Dunlop bevalt tot nu toe trouwens uitstekend :!:

Groet allen,

Franc


@ Robert, ik zie er naar uit
McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

Re: SCHRIK van bandentest

Bericht door McEagle »

Dgr schreef:Ik ben wel heel benieuwd naar ervaringen met die nieuwe Road Attack 2! En dan bij voorkeur een test in onze maat.
en anders ik wel. :idea: ik wil geheel onafhankelijk wel een set testen en er over schrijven :idea: Continental ...... WELKOM!

:schater:
ik ben overigens best tevreden over de Contitrail Attacks op een, niet echt storende, vreemde trilling bij een bepaalde snelheid na
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
Jokapo

Re: SCHRIK van bandentest

Bericht door Jokapo »

hoeveel km hebben onze stromrijders met de roadsmarts al gereden trouwens. Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Mijn trailwings zitten er nu bijna 22.000 onder en rijden nog steeds erg lekker
Dgr

Re: SCHRIK van bandentest

Bericht door Dgr »

Framomile schreef: Nou ja, ik zal zelf wel wat posten na een km of 6000 en dan spreek ik echt uit eigen ervaring en hopelijk valt het dan inderdaad allemaal wel mee. Heb met mijn originele BT toch zo'n 18000 km gereden dusssss.
Zal allemaal wel meevallen hoor, op een DL650! M'n Scorpion Sync's zouden volgens sommige bronnen ook maar 6-8dkm mee gaan, maar inmiddels staat er 12dkm op en ik verwacht ze met gemak nog 4dkm te rijden zonder dat de TWI's in het zicht komen te liggen. :-)}
Plaats reactie