Introductie Bridgestone Battle Wing !

ja, die twee stukjes rubber...
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door PDvD »

Morgen naar de Ardennen toe om mijn Strommetje daar eens op het asfalt te zetten... Schijnt te gaan regenen dit weekend dus ben benioeuwd hoe de BW het in de regen doet.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
TooTall

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door TooTall »

Net 2 gloednieuwe BW's laten steken voor 245€. Ik had vooraan nog de originele TW en achteraan reeds een BW. Bij het wegrijden voelde ik al onmiddellijk dat hij héél vlotjes stuurt nu :D Happy!
Chucky

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Chucky »

Afgelopen zaterdag de bandjes laten vervangen na 21967 km op de originele banden te hebben gereden.
Bij 2 Motoport vestigingen een prijsopgave gedaan voor de BW501 en BW502.
Wat een verschil € 331,00 incl. :shock: in de Drentse vestiging en € 240 incl. bij de Oost Groningse Express vestiging :worship:
V-strom Jacky

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door V-strom Jacky »

Hallo V-strom vrienden,

gisterenmorgen wou ik even de Motor wegbrengen voor het plaatsen van VentureShield. (bijna ontzichtbare lakbescherming)

Ik haal hem van de middenbok en voel dat hij meer dan normaal naar beneden gaat. Wat zie ik : de achterband leeg :shock:

Even op de bok terug en kijken een stuk ijzer in de achterband , km stand 3359 , niet meer te repareren :cry:

Nieuwe band zoeken , na enig speurwerk , waaruit bleek dat de gemonteerde Trailwing , niet meer te leveren is , vervangen door de Battlewing 502.

Wiel demonteren en achter in het koekblik en naar Oisterwijk Firma Ligt, keurig netjes geholpen en voor een goede prijs € 113,- , en met een ietwat beter humeur weer naar huis. :D

hopen dat deze band het langer uithoud, over veranderede rijeigenschappen weet ik nog niets, ik moet dit weekend veel werken.

Als ik wat meer kilometers heb gemaakt zal ik het posten,

een prettig weekend en doe vooral voorzichtig !!!!!!

gr V-strom Jacky :-)}
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5040
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Sparkle Black Peter »

V-strom jacky schreef:Hallo V-strom vrienden,

gisterenmorgen wou ik even de Motor wegbrengen voor het plaatsen van VentureShield. (bijna ontzichtbare lakbescherming)

Ik haal hem van de middenbok en voel dat hij meer dan normaal naar beneden gaat. Wat zie ik : de achterband leeg :shock:

Even op de bok terug en kijken een stuk ijzer in de achterband , km stand 3359 , niet meer te repareren :cry:

Nieuwe band zoeken , na enig speurwerk , waaruit bleek dat de gemonteerde Trailwing , niet meer te leveren is , vervangen door de Battlewing 502.

Wiel demonteren en achter in het koekblik en naar Oisterwijk Firma Ligt, keurig netjes geholpen en voor een goede prijs € 113,- , en met een ietwat beter humeur weer naar huis. :D

hopen dat deze band het langer uithoud, over veranderede rijeigenschappen weet ik nog niets, ik moet dit weekend veel werken.

Als ik wat meer kilometers heb gemaakt zal ik het posten,

een prettig weekend en doe vooral voorzichtig !!!!!!

gr V-strom Jacky :-)}
Dan had je wel op de koffie mogen komen Jack. Is bij mij om de 'hoek' :D Ik moet ook werken, zielig zijn wij hé.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door TT-Strom »

Ligt banden is een goede toko!
Toen ik nog in Oisterwijk werkte, had ik daar altijd mijn winter- en zomerbanden vandaan.

Top bedrijf! echte oude service nog..:-)
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
V-strom Jacky

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door V-strom Jacky »

Hallo,

vandaag op pad geweest, rondje Campina :D , band even goed aan de tand gevoeld , ligt als een blok :-)}

groetjes en nog veel rijplezier voor diegene die morgen op pad gaan .

groeten Jack :bye:
Spijker

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Spijker »

Na 16.000 km voor en achter nog 3 mm profiel.
Wordt achter wel een beetje "vierkant". :-)} 8)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door PDvD »

Fijne bandjes hoor, maar snap niet hoe jullie ze zo lang heel houden. Na net 8.000 ermee gereden te hebben zitten ze zowel voor als achter op de slijtnok! Bandenspanning was altijd goed en heb er ook geen burnouts mee gedaan.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Graafie68

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Graafie68 »

weet niet waar jij veel rijdt, maar in de ardenne en eifel e.d gebieden daar is het asfalt wat "scherper" vanwege de grip die je daar broodnodig heb en vanwege bij winterse omstandigheden.
dus als je daar veel rijd, dan zullen ze ook sneller slijten.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door PDvD »

Net terug van 2 weken Drome, Vercors, Provence, Franse Alpen en Ardeche. Daar gaat alles wel wats neller ja... maar zo snel...
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Steenarend
Berichten: 50
Lid geworden op: do 29-09-2005, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 van 2015
Woonplaats: Riel

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Steenarend »

Vandaag twee nieuwe banden laten leggen BW 501 en BW 502 bij Ligt banden in Oisterwijk voor 284 euro all in.

Had er op het forum over gelezen en inderdaad een goede service en de goedkoopste in de omgeving van Tilburg naar mijn mening.

De Trail Wings hebben er bij mij 19000 km op gezeten, nog net niet aan de slijtnok achter, we zullen zien hoe lang deze het volhouden.
Diversion 600 - V-strom 650 k5 - Garmin steetpilot 2610 - V-strom 650 k7 abs nieuw geleverd in maart. 2008 - Garmin Zumo 550 - V-strom 650 A 2012 - Garmin Zumo 660 - V-strom 1000 A 2015 Garmin Zumo 396 LMT-S
Remko

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Remko »

Steenarend schreef:Vandaag twee nieuwe banden laten leggen BW 501 en BW 502 bij Ligt banden in Oisterwijk voor 284 euro all in.
Zelfde banden, iets voordeliger..
245 euro in Alkmaar bij Stanley.
Wel losse velgen aangeleverd overigens.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door John007 »

Remko schreef:
Steenarend schreef:Vandaag twee nieuwe banden laten leggen BW 501 en BW 502 bij Ligt banden in Oisterwijk voor 284 euro all in.
Zelfde banden, iets voordeliger..
245 euro in Alkmaar bij Stanley.
Wel losse velgen aangeleverd overigens.
Ik zag nog ergens een V strommmetje staan zonder velgen, past er mooi bij!!! :lol:
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Steenarend
Berichten: 50
Lid geworden op: do 29-09-2005, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 van 2015
Woonplaats: Riel

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Steenarend »

Remko schreef:
Steenarend schreef:Vandaag twee nieuwe banden laten leggen BW 501 en BW 502 bij Ligt banden in Oisterwijk voor 284 euro all in.
Zelfde banden, iets voordeliger..
245 euro in Alkmaar bij Stanley.
Wel losse velgen aangeleverd overigens.
Op losse velg was het 254 euro geweest, het is overigens niet de versie met de HR aanduiding ( tot 210 km max.) maar met de VR aanduiding ( tot 240 km max. ) en die is ook iets duurder en bedoeld voor de 1000 cc neem ik aan, de HR versie had hij niet voorradig en de VR zal iets stabieler zijn vanwege de topsnelheid van de band.
Diversion 600 - V-strom 650 k5 - Garmin steetpilot 2610 - V-strom 650 k7 abs nieuw geleverd in maart. 2008 - Garmin Zumo 550 - V-strom 650 A 2012 - Garmin Zumo 660 - V-strom 1000 A 2015 Garmin Zumo 396 LMT-S
FastLoe

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door FastLoe »

Nee een VR is per definitie niet stabieler dan een HR.
Het verschil zit em in het vulcaniseren. Bij een VR flappert bij 230 het profiel niet van de band, da's al

Een 1000 heeft per definite geen hogere top dan een 650, met heuvel af, wind in de rug en kroeg in zicht wil een 650 best boven de 200, een 1000, in ieder geval de mijne en ik heb het uitgeprobeerd, welliswaar zonder kroeg, maar toch, gaat gewoon (electronisch) van het gas af bij 205 (op mijn teller)

Dus onder ideale omstandigheden, word ik dus zoek gereden door zo'n 650, let wel onder ideale omstandigheden.

En die zijn er gelukkig niet zo veel :twisted:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Wullebolle »

FastLoe schreef:Nee een VR is per definitie niet stabieler dan een HR.
Het verschil zit em in het vulcaniseren. Bij een VR flappert bij 230 het profiel niet van de band, da's al
... een 1000, in ieder geval de mijne en ik heb het uitgeprobeerd, welliswaar zonder kroeg, maar toch, gaat gewoon (electronisch) van het gas af bij 205 (op mijn teller)
...
Jamaar, das omdat de 5e en 6e vitesse begrensd zijn op 7000rpm. Precies omdat het frame van de VStrom geen veilige hogere snelheid aankan volgens ZuSuki.
Haal daar de begrenzer uit, en je 1000 zou de 230 wel halen.
btw, 7000rpm in 6e is 200 reeele km/u, en 9500rpm in 4e is ook 200 echte km/u. (9500 in 6e zou 270 zijn, maar daar eeft ie nie genoeg pk voor)
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door PDvD »

Ik zou het er niet eens mee durven rijden. Afeglopen weekend tellertje opd e 210 gehad maar volgens GPS "slechts" 187 echte km's per uur. Omdat het donker was (midden in de nacht) en toch best druk enmijn banden aan het eind van hun leven zijn heb ik niet gekker gedaan dan dit.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
de Char

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door de Char »

Nieuwe bandjes na precies 1 jaar en 18.000 km :)

Afgelopen zaterdag mijn stroompje ook maar laten voorzien van nieuw rubber
Heb gekozen voor de Battlewings 501/502 na diverse berichten op dit forum

Fiets weggebracht bij mijn eigen dealer Motostore Barendrecht en klaar terwijl u wacht voor 261 euries

Rijdt weer heerlijk , ben benieuwd hoelang deze er op kunnen blijven ..

Nu weer lekker km vreten 8)

de Char :-)}
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door PDvD »

Morgen voor een nieuw setje battlewings naar Luxemburg. Kost daar 230 euro incl opleggen. Tsja het verschil ben ik aan benzine kwijt, maar of het nou vervelend is om in Luxemburg, ardennen en de eifel mijn nieuwe bandjes in te rijden....
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
de Char

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door de Char »

PDvD schreef:Morgen voor een nieuw setje battlewings naar Luxemburg. Kost daar 230 euro incl opleggen. Tsja het verschil ben ik aan benzine kwijt, maar of het nou vervelend is om in Luxemburg, ardennen en de eifel mijn nieuwe bandjes in te rijden....
Hmmm kan slechter , ik heb de 1e paar km maar effe heen en weer naar de maasvlakte gereden
heen over de snelweg en terug lekker binnendoor .

Volop Randstad en toch heerlijke polderweggetjes. maar het haalt het natuurlijk niet bij een rondje
Ardennen en Luxemburg :o)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door PDvD »

En ze liggen er onder hoor en het stuurt weer heerlijk :) 230 euro en geen cent meer.
De eerste 500 kilometer vandaag zijn er weer mee voltrokken.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie