Introductie Bridgestone Battle Wing !

ja, die twee stukjes rubber...
Remakil

Bericht door Remakil »

De dealer verteld waarschijnlijk een lulverhaal... simpelweg omdat hij ook wat wil verdienen aan "goedgelovige" klanten... ;)
Mijn dealer weet ook waar die banden vandaan komen... zelfde spul als hij heeft, toch goedkoper... daarom legt hij die banden om voor 2x de prijs... en bij zijn eigen banden zit het al in de bandenprijs... :)

Ik zeur niet... die vent moet ook leven en zolang hij eerlijke service verleend, is me dat best iets meer waard. Als we allemaal onze zooi uit het buitenland halen, moet hij wel gaan sjoemelen wil hij de zaak draaiende houden... :roll:

Gelukkig is dat laatste nog lang niet het geval... :)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Illegaal imorteren uit Spanje of Portugal kan helemaal niet. Binnen Europa geldt vrij verkeer van goederen. Goederen uit Spanje of Portugal kunnen dus zonder problemen verhandeld worden binnen Europa.
Wat het verhaal van maatvoering en/of namaak betreft: Duitsland heeft een strengere wetgeving, en controle hierop, dan Nederland. Zouden deze banden niet voldoen aan de eisen die eraan gesteld mogen worden, zal de fabrikant (in dit geval Bridgestone) meteen aktie ondernemen.

De bandenprijzen in Duitsland zijn sowieso veel goedkoper dan in Nederland. Niet alleen Bridgestone maar ook Michelin, Metzeler, Dunlop etc worden goedkoper aangeboden.
De Nederlandse verkopers kunnen hier niet aan tippen aangezien hun inkoopbedrag vaak al duurder is dan de verkoop prijs in Duitsland.
Maar zolang we allemaal braaf onze banden te duur blijven kopen, zal de dealer de fabrikant niet dwingen zijn prijzen te verlagen. :cry:
Remakil

Bericht door Remakil »

Sow... ff over de rijeigenschappen van de Battlewing... :)
Ze zijn mij uitstekend bevallen de afgelopen 2000 km... :worship:

Op een droog wegdek voelde ik massa's grip en had ik het idee dat ik lekker kon swingen, de band lijkt ronder dan de Trailwing (hoewel deze bij vervanging vierkanter was dan orgineel geleverd). Ik kon de Strom iig met gemak van links naar rechts gooien, wat de funfactor hoog houdt... :)

Ik ben aardig tekeer gegaan in de bergen tijdens mijn laatste toertocht en dat voelde prettig aan. Ook tijdens een enorme hoosbui voelde de Battlewing achter goed aan, toen de bui voorbij was en ik enkel nog met vochtige, tot licht vochtige wegen te maken had, ben ik vol op het gas gegaan en elke bocht voelde alsof het droog was! Wat een vertrouwen geeft deze band bij een nat wegdek! Aan de andere kant, de Trailwing aan de voorkant heeft me ook niet in de steek gelaten... ;)
Corre

Bericht door Corre »

hallo
wie heeft er al via het net banden besteld en op welke site.
ik heb al eens gedacht via duitsland het is wel veel goedkoper.
een Battlewing in duitsland kost ongeveer 110 eurokes en in belgie moet ik die al snel 160 eurokes betalen.


http://users.skynet.be/vlaanderen/frank/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lapkes

Bericht door Lapkes »

15000 km met Trailwings en der kunnen er nog bij
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

corre schreef:hallo
wie heeft er al via het net banden besteld en op welke site.
ik heb al eens gedacht via duitsland het is wel veel goedkoper.
een Battlewing in duitsland kost ongeveer 110 eurokes en in belgie moet ik die al snel 160 eurokes betalen.


http://users.skynet.be/vlaanderen/frank/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Voorbeeldje:

Bridgestone BT 020 F 110/80 ZR19 TL 59W = EUR 93,97
Bridgestone BT 020 RU (NT) 150/70 ZR17 TL 69W = EUR 131,31

http://www.MotorBandenMarkt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

genoemde prijzen zijn incl. verzendkosten.

Bijna alle banden zijn hier te vinden.

Wel zelf een adresje vinden voor montage

gr.
Richard
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Bericht door Stroom2 »

Bridgestone BW 501 (voorband) voor de V-strom 1000
105 euro incl. montage........
geen verzendkosten bij mijn dealer besteld en gemonteerd.
Groeten Barry/Stroom2.
Jeff

Bericht door Jeff »

Ik heb een tijdje terug ook de BW 501 en 502 laten monteren,
de kosten ja waar hebben we het over ?? :?
Mij kosten het met verwijderingskosten, demonteren, uitbalanceren en monteren, zegge en schrijve € 230,- (dus voor en achter)
Dus kosten !! als je motor rijd dan weet je dat het geld kost, hoe beter en nieuwer hoe meer het kost, dus een paar euro's meer of minder komt niet zo spits. Een paar tanken bezine, zijn ook niet voor niets.
Maar daar gaat het niet om, wel mijn ervaring met die nieuwe banden.
Laat ik even voorop stellen ik rij pas een paar jaar motor (ben 59 jaar) dus ben niet zo'n wilde bras als mening jeugdige motordriver.
Oké, bij de orginele banden was ik toch wel enigsinds op mijn hoede daar ik het rubber van die banden wel heel erg hard vond.
Wat ook tot uiting kwam op natte weggedeeltes, ik heb een paar keer mijn hart in de helm voelen kloppen (dit dus van schrik)
Met de nieuwe banden heb ik dit helemaal niet en mag zeggen dat ik de banden al rondom gebruikt heb, eerlijk gezegd heb ik veel meer lef gekregen en durf nu bochten te nemen met hoge snelheid.
Begin zelfs (moet gaan beheersen) een beetje overmoedig te worden.
Met andere woorden deze banden geven een geweldig vertrouwen,
hoe lang ze meegaan ivm het diepe profiel, geen enkel idee.
De motor is ook op de rechte stukken veel stabieler dan voorheen.
Ben zeer te vreden over deze aankoop. :P
Fred

Bericht door Fred »

Ben net terug met mijn velgen van de bandenboer:
Twee nieuwe Bridgestone BW 502 voor 221 euro, alles inbegrepen.
Voorband 97 euro en vanachter 124 eurokes.
Als ze nu nog zo baanvast zijn als ze eruit zien heb ik er vertrouwen in.
De trailwing durfde vanachter nogal eens uitbreken, ik hoop op beterschap.
snarf

Bericht door snarf »

Interessante band de Battlewing dus :) Nou moet ik eerlijk zeggen dat de Trailwing me niet tegenvalt. Nu is het de F variant met silica in het rubber en ik heb deze week bijna alleen maar nat gereden en afgelopen maandag in hoosbuien. Geen krimp hebben de banden gegeven, zelfs niet op wegdekreparaties en wegmarkering. Uiteraard heb ik nog wel redelijk rustig gereden, niet alleen vanwege het inrijden, maar ook om de motor beter te leren kennen.
Fred

Bericht door Fred »

fred schreef:Ben net terug met mijn velgen van de bandenboer:
Twee nieuwe Bridgestone BW 502 voor 221 euro, alles inbegrepen.
Voorband 97 euro en vanachter 124 eurokes.
Als ze nu nog zo baanvast zijn als ze eruit zien heb ik er vertrouwen in.
De trailwing durfde vanachter nogal eens uitbreken, ik hoop op beterschap.
Mijn brommerke stuurt nu vooraan veel lichter als met de TW's, zal ik nog aan moeten wennen. De achterband geeft me dadelijk al veel vertrouwen.
Bij het terug monteren van het achterwiel wel opgemerkt dat er een beetje speling zit op het tandwiel, de lager is dus na 12000 km een beetje uitgesleten, das snel...nog nooit voorgehad met vorige motoren.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Lees dit maar eens:
http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=1422" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

effe een kleine bijdrage;
vorige week battlewings erop. trailwings eraf.
hmmm :D :D :D een nieuwe motor dus.
gerustgesteld ga ik nog wat platter, ga brutaler op het gas. waar is de grens ........

durf nu zelfs met 60 km/u mijn handen los te laten van stuur om kleding in orde te maken...... zonder wobbles ..... mwahhhhhh. toch wel dat geld waard.

BIG SMILE! :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
ABo
DL650 berijder
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 13-03-2005, 21:12
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 04
Woonplaats: Poortugaal

Bericht door ABo »

Ook met de trailwings liet ik mijn stuur wel eens los.... :wink:
Volg mij niet, ik rijd ook verloren
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

peterzeeland schreef:vorige week battlewings erop. trailwings eraf.
....... :? ik had eerst de trailwings eraf gehaald en dan pas de battlewings erop :wink:
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

peterzeeland schreef: durf nu zelfs met 60 km/u mijn handen los te laten van stuur om kleding in orde te maken...... zonder wobbles ..... mwahhhhhh. toch wel dat geld waard.

BIG SMILE! :D

Vorige week ook een BattleWing gemonteerd (achter).
Vanmiddag eens uitgeprobeerd en zelfs met 140 kun je je handen van het stuur halen hoor :D
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Strommax

Bericht door Strommax »

Aan 140 hou ik mijn stuur liever vast :twisted: :wink:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

140 is toch maar 125 in het echt, daarom rij ik altijd 140-150 op de teller.

maar ik ben dus wel eens serieus geschrokken van het wobbelen bij 50-60 km/u met losse handen, dat moet gewoon kunnen op de motor (vind ik).
en met 140 met een hand moet ook kunnen, hoe moet je anders nog zwaaien???

en idd, Dos Nijntjes, ik dacht al, wat heb ik veel rubber aan de straat, maar wel veel grip hoor!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Steenarend
Berichten: 50
Lid geworden op: do 29-09-2005, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 van 2015
Woonplaats: Riel

Bericht door Steenarend »

Jeff schreef:Ik heb een tijdje terug ook de BW 501 en 502 laten monteren,
de kosten ja waar hebben we het over ?? :?
Mij kosten het met verwijderingskosten, demonteren, uitbalanceren en monteren, zegge en schrijve € 230,- (dus voor en achter)
Dus kosten !! als je motor rijd dan weet je dat het geld kost, hoe beter en nieuwer hoe meer het kost, dus een paar euro's meer of minder komt niet zo spits. Een paar tanken bezine, zijn ook niet voor niets.
Maar daar gaat het niet om, wel mijn ervaring met die nieuwe banden.
Laat ik even voorop stellen ik rij pas een paar jaar motor (ben 59 jaar) dus ben niet zo'n wilde bras als mening jeugdige motordriver.
Oké, bij de orginele banden was ik toch wel enigsinds op mijn hoede daar ik het rubber van die banden wel heel erg hard vond.
Wat ook tot uiting kwam op natte weggedeeltes, ik heb een paar keer mijn hart in de helm voelen kloppen (dit dus van schrik)
Met de nieuwe banden heb ik dit helemaal niet en mag zeggen dat ik de banden al rondom gebruikt heb, eerlijk gezegd heb ik veel meer lef gekregen en durf nu bochten te nemen met hoge snelheid.
Begin zelfs (moet gaan beheersen) een beetje overmoedig te worden.
Met andere woorden deze banden geven een geweldig vertrouwen,
hoe lang ze meegaan ivm het diepe profiel, geen enkel idee.
De motor is ook op de rechte stukken veel stabieler dan voorheen.
Ben zeer te vreden over deze aankoop. :P
Hallo Jeff mag ik dat adres van je, kom bij J&F in Eindhoven het goedkoopste uit hier in de buurt 263 euro kan wel een stukie rijden voor 23 euro goedkoper.
Diversion 600 - V-strom 650 k5 - Garmin steetpilot 2610 - V-strom 650 k7 abs nieuw geleverd in maart. 2008 - Garmin Zumo 550 - V-strom 650 A 2012 - Garmin Zumo 660 - V-strom 1000 A 2015 Garmin Zumo 396 LMT-S
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik ga ze hier bestellen. Goedkoper kon ik ze niet vinden. Wellicht was deze site al genoemd, maar ik denk toch even melden. Volgens mijn dealer kost het ongeveer 30 euro om ze erop te zetten tijdens een beurt.

http://www.motorbandenmarkt.nl/start.html

Selekteer type motor en je krijgt alle banden te zien die van toepassing zijn. Voorband Bridgestone BW kost 90,30 en achter BW 119,80 incl btw en verzendkosten. Iemand al ervaring met deze site?
MacB

Bericht door MacB »

Na TW en BT020 is de BW de beste die ik al op mijn Strommeke heb gehad. Mijn ervaring is wel dat je ze niet harder moet zetten dan 2,5 bar anders heeft hij de neiging om te schuiven in stevige bochtjes :wink:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

MacB schreef:Na TW en BT020 is de BW de beste die ik al op mijn Strommeke heb gehad. Mijn ervaring is wel dat je ze niet harder moet zetten dan 2,5 bar anders heeft hij de neiging om te schuiven in stevige bochtjes :wink:
U bedoelt voor of achter, of en-en?
als je harder rijdt met 2 man op de snelweg zult u hem toch ook achter wel op een 2.8 oid zetten?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Korsan schreef:Ik ga ze hier bestellen. Goedkoper kon ik ze niet vinden. Wellicht was deze site al genoemd, maar ik denk toch even melden. Volgens mijn dealer kost het ongeveer 30 euro om ze erop te zetten tijdens een beurt.

http://www.motorbandenmarkt.nl/start.html

Selekteer type motor en je krijgt alle banden te zien die van toepassing zijn. Voorband Bridgestone BW kost 90,30 en achter BW 119,80 incl btw en verzendkosten. Iemand al ervaring met deze site?
Heb al tweemaal banden besteld bij deze leverancier.
Tweemaal uitstekend gegaan en geen klachten.
Banden worden binnen 3 dagen geleverd.

Van harte aan te bevelen!! :D
MacB

Bericht door MacB »

Altijd, voor en achter 2.5 :wink:
Remakil

Bericht door Remakil »

MacB schreef:Na TW en BT020 is de BW de beste die ik al op mijn Strommeke heb gehad. Mijn ervaring is wel dat je ze niet harder moet zetten dan 2,5 bar anders heeft hij de neiging om te schuiven in stevige bochtjes :wink:
Mijn ervaring is dat de BW het niet halen bij de nieuwe ContiTrailAttacks... :)
Zoveel meer grip, zoveel meer vertrouwen in de bocht en zo ontzettend koersvast en stabiel... :worship:
MacB

Bericht door MacB »

Remakil schreef:
MacB schreef:Na TW en BT020 is de BW de beste die ik al op mijn Strommeke heb gehad. Mijn ervaring is wel dat je ze niet harder moet zetten dan 2,5 bar anders heeft hij de neiging om te schuiven in stevige bochtjes :wink:
Zoveel meer grip, zoveel meer vertrouwen in de bocht en zo ontzettend koersvast en stabiel... :worship:
Dat zijn de eigenschappen van de BW :D :wink:
Remakil

Bericht door Remakil »

Die heb ik er ook onder gehad, maar de Conti's zijn nog beter... :D
Veel meer grip, lekkerder in de bocht... geloof me... na de Conti's wil je geen BW's meer... ;)
Knut

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Knut »

Op dit moment bijna 26000 km op de orginele TrailWings gereden .
Zijn nou wel echt aan vervanging toe .
Schijnt dat TrailWing uit het programma is gehaald .
Als BattleWing dezelfde prestaties levert , schaf ik toch weer Bridgestone aan .
Gebruikersavatar
Stroom2
EX- V-Strom berijder
Berichten: 124
Lid geworden op: do 28-10-2004, 19:19
Woonplaats: Lunteren

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Stroom2 »

Het zal mogelijk ook nog wel persoonlijk zijn.....Ik heb de TW vervangen door de BW en ze bevallen mij prima. Had de BW al eens eerder onder m'n vorige Strom gehad en ook toen gaf het 'vertrouwen'.....Soms rij ik ook nog wel eens op een Strom "uitgerust" met DE conti's.....fijne band, maar ik wil niet ruilen. Daarmee wil ik niet suggereren dat de conti's minder zouden zijn, maar de BW bevallen uitstekend en mocht ik het meemaken, dan komt er gewoon weer BW onder. Succes met je keuze.
Groeten Barry/Stroom2.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Stroompje »

Stroom2 schreef:....................Soms rij ik ook nog wel eens op een Strom "uitgerust" met DE conti's.....fijne band, maar ik wil niet ruilen..............................

Pfffffff...... :schater: Gelukkig, want dat zijn die onder mijn Stromy :!: :worship:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
TooTall

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door TooTall »

Gisteren na 1700km een lekke achterband (nagel erin) kunnen plakken aan de kant van de weg met mijn setje, en opblazen met mijn on-board compressor. Maar toch, ik heb in totaal nog maar 4700km gereden, en als "nieuwe" motorijder was het vertrouwen toch weg...

Beslist van toch een andere band op te leggen. Bij Jacqmaer voor 130€ een nagelnieuwe (haha) Bridgestone Battlewing eronder. Hij had aan de telefoon 150 gezegd, maar uiteindelijk was het maar 130. Moto binnendoen, half uurtje wachten, en ik kon er weer tegenaan; héél voorzichtig gedaan met de nieuwe band, maar toch, wat een verschil zeg. Mijn net ingereden Trailwings hebben me nooit zoveel vertrouwen gegeven, erg blij met mijn keuze, en met de service van Jaqcmaer! Mij zien ze daar zeker terug! :bye:
Dgr

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Dgr »

Wat voor compressortje is dat? Lijkt me ook wel prettig om zoiets aan boord te hebben.
Geen geld voor die band overigens!
TooTall

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door TooTall »

Slime compressor. Werkt op een aansluiting van mijn batterij (dezelfde die mijn druppellader gebruikt) Erg handig, hels lawaai!

Beneden Links (Dit is trouwens wat er onder mijn zadel zit)
Afbeelding
M.A.D

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door M.A.D »

? hoe krijg je dat allemaal onder je zadel gepropt ?
of zit je 20 cm hoger .....
TooTall

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door TooTall »

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=4005" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink:
M.A.D

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door M.A.D »

Dat is valsspelen .
Ik heb aan de linkerkant zo een zelfde blinkend herrieding hangen als aan de rechterkant :mrgreen:
TooTall

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door TooTall »

Tsja, verkeerde motor gekozen dan he...

En dan nu...on-topic! :mrgreen:
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door TT-Strom »

Als ik dit topic lees, is de battlewing wel een favoriete band voor onder onze strom's.

Nu was ik afgelopen week bij mijn bandentoko (waar ik ook de winterbanden van de auto heb) en die had 2 uitvoeringen BT staan, de BT020 en de BT502/501. Volgens hun zijn beide geschikt voor de strom.

Aan het profiel te zien zijn dit echter wel degelijk 2 hele verschillende banden. In dit topic lees ik over beide goede dingen.

Welk type is nu aan te bevelen cq. verdient de voorkeur?
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Erik Hofstee

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Erik Hofstee »

kijk voor de lol eens op de site van bridgestone....

er zijn 3 combinaties mogelijk voor in ieder geval de DL650..
bt20 voor en achter, dit zijn pure sport/tour banden.
bt20 voor en bt21 achter, de bt21 is de opvolger van de bt20 maar helaas is er nog geen passende bt21 voorband, vandaar de combo met de bt20 voorband.
en dan het je de Battlewing, eigenlijk ook gewoon een wegband met een wat meer avontuurlijk profiel.....

voor puur op de weg zouden die BT20 en BT21 beter zijn........ikzelf heb de battlewings en die bevallen me gewoon goed.

tis maar net waar je eigen voorkeur ligt.....

succes met kiezen

groeten
Erik
Ed Jonkmans

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Ed Jonkmans »

Haai Tootall
Ik zie dat je een handig compressortje meeneemt onder je zadel.
Lijkt mij zeer handig!!!
Van welk merk is dit en waar heb je het vandaan?
Grtz
Ed
TooTall

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door TooTall »

Is van Slime (die maken ook dat schuim voor in je band te spuiten, dat kleine gaatjes dicht)

Ebay ;) Kost 14.49USD in elke Walmart, op Ebay kan je soms zaakjes doen.
Pink

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Pink »

Knut schreef:Op dit moment bijna 26000 km op de orginele TrailWings gereden .
Zijn nou wel echt aan vervanging toe .
Schijnt dat TrailWing uit het programma is gehaald .
Als BattleWing dezelfde prestaties levert , schaf ik toch weer Bridgestone aan .
Waarschijnlijk heb je inmiddels nieuwe banden maar ik kan je wel gerust stellen denk ik. Gisteren mijn Battlewings voor en achter laten vervangen. Ze hebben het 24000km uitgehouden. Er zat nog wel profiel op en ze konden dus nog wel iets langer mee maar de ronde vorm was er wel een beetje af zeg maar. Vooral bij insturen van korte bochten merkte je dat de motor wat instabiel werd. Met de nieuwe banden lijkt het een nieuwe motor. Wat een verschil.
Motorijder

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Motorijder »

ik rij met battel wings en ik zou geen ander willen en mijn banden koop ik geplaatst voor een zacht prijsje in belgie bij een bandenboer die dat na zijn uren doet. kijk daar maar eens naar de prijzen.

http://www.bandendepot.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Stroompje »

Stroompje schreef:
Stroom2 schreef:....................Soms rij ik ook nog wel eens op een Strom "uitgerust" met DE conti's.....fijne band, maar ik wil niet ruilen..............................

Pfffffff...... :schater: Gelukkig, want dat zijn die onder mijn Stromy :!: :worship:
Tja en nu moet ik bekennen dat ik ben overgelopen....... en nu de BattleWing's onder mijn Stromy heb liggen.
So Far So Good....nog niet met veel nattigheid gereden.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Jokapo

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Jokapo »

Erik Hofstee schreef:kijk voor de lol eens op de site van bridgestone....

er zijn 3 combinaties mogelijk voor in ieder geval de DL650..
bt20 voor en achter, dit zijn pure sport/tour banden.
bt20 voor en bt21 achter, de bt21 is de opvolger van de bt20 maar helaas is er nog geen passende bt21 voorband, vandaar de combo met de bt20 voorband.
en dan het je de Battlewing, eigenlijk ook gewoon een wegband met een wat meer avontuurlijk profiel.....

voor puur op de weg zouden die BT20 en BT21 beter zijn........ikzelf heb de battlewings en die bevallen me gewoon goed.

tis maar net waar je eigen voorkeur ligt.....

succes met kiezen

groeten
Erik
hoe zit t met de grip an battlewings bij nat weer :?: :?:

zijn die net zo goed als zeg en michelin pilot road
Remko

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Remko »

Jokapo schreef: hoe zit t met de grip an battlewings bij nat weer :?: :?:

zijn die net zo goed als zeg en michelin pilot road

Grip bij nat en normale temperatuur is prima!

Ook bij echt koud en droog een prima band.

In sneeuw en ijzel zijn ze echter 3 keer niks!

Maar daar heeft Heidenau nu een mooie set voor. Ook voor de DL tegenwoordig!

8)
Nero

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Nero »

Heb ook Battle Wings.
Betere wegligging en slijt gelijkmatiger af dan de Trail Wing.
Ed Jonkmans

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Ed Jonkmans »

Mijn Battle Wing achteraan doet het ook goed. Hoe de Strom gaat rijden als er vooraan ook een om de velg zit weet ik niet.
Eerst zal de Trial Wing vooraan nog wat moeten slijten. Met de TW achteraan deed ik bijna 9000km, niet slecht vond ik zo.
Het zal nog wel even duren voor er weer wat km's bijkomen. M'n linkerbeen zal nog in het gips zijn tot 15 oktober! Het eerste wat ik
dan ga doen is handvatverwarming plaatsen (van Daytona, Oxford of Saito's: ik weet nog niet wat het gaat worden ), het zal het rijden in de herfst
zeker aangenamer maken.
Grtz
Ed
Nero

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door Nero »

Ed Jonkmans schreef:Het eerste wat ik
dan ga doen is handvatverwarming plaatsen (van Daytona, Oxford of Saito's: ik weet nog niet wat het gaat worden ), het zal het rijden in de herfst
zeker aangenamer maken.
Grtz
Ed
De Oxfords met temperatuurregeling zijn erg goed.
Heb er al een winter mee gereden,... zalig. Op 75% kan je over lang traject de vriesweer aan mits goede handschoenen en windkappen.
TooTall

Re: Introductie Bridgestone Battle Wing !

Bericht door TooTall »

Ffe deze omhoog halen.

Mijn 2 bandjes zijn aan vervanging toe. Heel content van de Battlewing achterop, dus de OEM Trailwing vooraan gaat ook een BW worden.

Prijzen op 20/04/2010 bij Willems Luc in Schakkebroek/Herk-De-Stad (België)

VOOR = BW 501 = 110/80/19 = 95€
ACHTER = BW 502 = 150/70/17 = 130€

Bij het binnenbrengen van de moto = 2 x 10€ kosten erbij, totaal = 245€ geplaatst.

De standaard Trailwing vooraan is met 15500km wel helemaal op nu. De BW achteraan heeft er 14000km opzitten, en zou best nog wel tot aan de 18000km-beurt kunnen. Helaas is hij wel totaal vierkant gereden :? Komt door het heen en terugrijden naar de Alpen op de autostrade denk ik. Ik merkte toen ik thuiskwam dat de band erg warm had, en ook meteen dat hij vierkant was.

Ik kijk er naar uit! :-)}
Plaats reactie