De originele BT TrailWings.

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Ruke

De originele BT TrailWings.

Bericht door Ruke »

Het merendeel van de forumleden hebben zo te lezen niet zo een goede ervaringen met de originele rubbers.
Ik heb ondertussen bijna 21000km met deze rubbers gereden. De achterste, moet ik eerlijk toegeven hadden eigenlijk al moeten vervangen worden en de voorste zouden nog een 2000km kunnen meegaan.
Ze zijn dus dus volgens mijn bescheiden mening erg slijtvast alhoewel ik er toch geen slakkegangetje op nahou. Mijn achterste banden hebben hun volledige maagdelijkheid verloren hetgeen van de voorste niet kan gezegd worden, maar dat zal wel normaal zijn denk ik.
Meestal vertoef ik in de Eifel, de Ardennen, Burg Reuland en de streek van de Moezel zoals bijvoorbeeld Piessport.
Nog nooit hebben mijn banden me in de steek gelaten of laten schrikken. Ik zet er liefst iets meer druk op dan wordt voorgeschreven.
Ik hoor hier dikwijls dat andere banden de 10000km niet halen. Ik ben ook wel geneigd om eens een andere band te proberen, maar als ik dan rekening hou met de slijtvastheid, dan hou ik me liever bij mijn TW's. Met onze DL 650 kunnen we toch moeilijk racers genoemd worden, alhoewel men ons in bochtige omstandigheden moeilijk of bijna niet kan afschudden.
Misschien zullen bvb de Conti's beter "plakken", maar ik zeg u dat elke band die goed is opgewarmd, dus zelfs de zogenoemde "plastiekerige" TW's, aan onze touring vereisten ruimschoots zouden moeten voldoen.
Heeft iemand onder jullie met de TrailAttacks van Continental al zoveel km kunnen rijden als ik?
E-strommer

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door E-strommer »

Nou met 14.500 km ongeveer ben ik onderweg met de originele BT maar geen idee hoe lang ik er nog mee door kan rijden mijn voorband slijt in ieder geval ook minder snel.

Elwin :-)}
Erik Hofstee

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Erik Hofstee »

Ik heb maar heel eventjes gereden met de conti trail attacs onder mijn dl650A. De voorkant werd erg wiebelig met name tijdens het remmen. ook als ik het stuur losliet ging hij meteen met het stuur slaan.
om uit te sluiten dat het exemplarisch zou zijn, heeft mijn dealer en een nieuwe set op gedaan, maar dat gaf hetzelfde resultaat.

toen maar terug gegaan naar de battle wings van bridgestone.

maar met de anakee van michellin en ook de pilot road goede ervaringen en die gaan ook best lang mee. Achterband zeker meer dan 10.000km.

:bye:
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Kwakkel-BE »

Heb ongeveer 18d km gedaan met de originele bandjes.
Nu, met het wisselen van de winterbanden, maar gelijk nieuwe BW laten leggen. Kon nog wel een 2d km af zei de dealer, maar ik had geen zin om over 2d km opnieuw binnen te gaan =)
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Soesko »

Ik lees bovenstaande met enige verbazing. Ik heb er met de originele Trailwings nu bijna 7000 kilometer opzitten en de voorband is een heel eind op. Nu slijt ik mijn voorbanden doorgaans net zo snel als de achterbanden (komt door mijn manier van remmen), maar ik was toch wel wat onaangenaam verrast door deze vlotte slijtage. Ik probeer het nog even te rekken om dan de BT023 eens te proberen.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Wullebolle »

Ik rij ook nog met de originele TW, al 10.000km
Maandelijks statistiekje van de profiel diepte laat uitschijnen dat de voorste EN achterste ongeveer tegelijk aan vervanging zullen toe zijn(gemikt op V:1.7mm, A:2mm) op ~17.000km. En dat terwijl ik toch ook redelijk snedig rij, maar nauwelijks echt offroad.
Geen klachten over gripgebrek, of slecht aanvoelen. Enkel in de natte winterkou wat opletten, maar dat moet je dan sowiso al vanwege de winteromstandigheden.
Spooky Action At A Distance !
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door PvdBogaard »

de orginele werden vervangen rond de 12000 km. En dat was toen broodnodig aan de achterkant.
Heb er toen Conti's op laten zetten. De 27000 komt heel dicht in de buurt, en het profiel in het midden van de achterband is weg. Voorband voldoet nog net.
Binnenkort dus ander rubber. Dit keer de Dunlops eens proberen. Conti's "plakten" goed etc. Maar bij 140+ kwam er een instabiliet in het rijgedrag. Bij 180+ werd het zo doodeng dat ik snelheid verminderde.
Anderen rapporteerden ietwat gelijke indrukken in deze.
SWR

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door SWR »

de originele trailwings plakken goed genoeg om de feetpegs op de grond te krijgen.
Wils

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Wils »

Ik vind de originele trialwings ook helemaal geen slechte band... :D
Gaan lekker lang mee, plakken goed,en met regen geven ze een veilig gevoel.... jammer dat ze niet meer los te koop zijn.... :roll:
Jokapo

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Jokapo »

ze rijden in principe best goed. merk alleen door het afslijten dat de achterkant bij richels of hobbeltjes nog wel eens wil "bokken " weet ff geen andere benaming. Maar dat geeft me toch een iets minder prettig gevoel. Zit nu bijna op de 18.000 ermee en profiel is op zich nog goed genoeg.
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Redhead »

Jokapo, maak eens een duidelijke foto van die band, ben erg benieuwd. :o

gr. Martin
MacB

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door MacB »

Op mijn dl 1000 vond ik het een kloteband. 13dkm is ook het langste dat ik met een band heb kunnen doen, alle types.
Ik vind de BW's de beste banden die ik op de Strom gehad heb, op alle vlakken ok.
Nu zit er door een vergissing van de dealer ( ik was :x :evil: ) Metzeler Tourance EXP op, en deze valt mee op gewone weg, enkel op de snelweg vind ik het niet ok, stabiliteit laat dan wat te wensen over bij + 130km vind ik.
Jokapo

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Jokapo »

White-Rhino Redhead schreef:Jokapo, maak eens een duidelijke foto van die band, ben erg benieuwd. :o

gr. Martin
zal ze na mijn slapie vannacht eens maken en hier plaatsen
Jokapo

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Jokapo »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Redhead »

Goeie foto's en een band waar gerust mee kan worden gereden. :D

Verbazend na 18.000Km dat er nog zoveel profiel op is en ook de band nog een redelijke ronding heeft zo te zien.

Met welke bandenspanning wordt er normaal gereden? En alleen of met duo?

Bedankt, Martin
Jokapo

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Jokapo »

voor 2,5 en echter 2,8 a 2,9 hang er altijd net tussen voor als er in eens iemand achter op moet.

over het algemeen word er alleen mee gereden dat blijft toch het lekkerste.
7Fingers

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door 7Fingers »

Ziet er goed uit en leuk om te zien dat je linker bochten lekkerder lopen dan je rechter :mrgreen:
Vandaag heb ik mijn band op een stukje verloren staal kapot gereden wat een instabiel gevoel als je achterkant inneens weg is.

Wilde dit weekend met de bike naar de TT maar zie geen mogelijkheid de band nog voor het weekend te laten repareren ;-(

Ships,

7
Laatst gewijzigd door Gast op vr 25-06-2010, 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Redhead »

Linker bochten zijn langer :mrgreen:
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door PDvD »

Bij gaat het precies andersom. rechts 0.5 mm over, links 2 mm. Maar das op een Battlewing.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
PeterV

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door PeterV »

Na 20dkm beide Trailwings laten vervangen door de BW501/BW502. Banden waren zo vierkant als wat. Verschil van dag en nacht. Echt gevoel dat ik op een nieuwe motor rij :-)} . Had het veel eerder moeten doen, eigenlijk gelijk bij aanschaf.
Remko

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Remko »

PeterV schreef:Na 20dkm beide Trailwings laten vervangen door de BW501/BW502. Banden waren zo vierkant als wat. Verschil van dag en nacht. Echt gevoel dat ik op een nieuwe motor rij :-)} . Had het veel eerder moeten doen, eigenlijk gelijk bij aanschaf.

Oude banden, 20k, en nieuwe banden vergelijken is onmogelijk.
Nieuwe banden zijn altijd veel beter dan de nieuwe en het gevoel van 20 k geleden kan je niet meer oproepen.

Maar de BW is idd beter dan de TW, daar heb je dan wel weer gelijk in!!!!

8)
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door TT-Strom »

Ik heb eigenlijk precies hetzeflde als Jokapo met de originele Trailwings.
Nu 16000 op de teller en nog steeds veel profiel. Verder goed tevreden over de band.

Twijfel alleen bij nieuwe straks voor de BT of de Anakee's...
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Jokapo

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Jokapo »

zit nu inmiddels op de 22.000 kilometer zal edd weer nieuwe foto's maken ennuhhhh voor wat betreft de bochten heb meer linker bochten als rechter bochten (en zoals gezegd langere bochten). ben me er niet van bewust dat de een beter gaat dan de ander.
Gebruikersavatar
Steenarend
Berichten: 50
Lid geworden op: do 29-09-2005, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 van 2015
Woonplaats: Riel

Re: De originele BT TrailWings.

Bericht door Steenarend »

heb er nu bijna 19000 km op zitten en de achterband is zeker aan vevaning toe zit iets onder de 2 mm.

Had bij mijn vorige v-strom ook de banden vevangen bij ongeveer 19000 km ben toen overgestapt op de Battle wings, lijkt me een goede vervanger voor de trail wings.
Diversion 600 - V-strom 650 k5 - Garmin steetpilot 2610 - V-strom 650 k7 abs nieuw geleverd in maart. 2008 - Garmin Zumo 550 - V-strom 650 A 2012 - Garmin Zumo 660 - V-strom 1000 A 2015 Garmin Zumo 396 LMT-S
Plaats reactie