Ervaring met Pirelli Scorpion Trail

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Andre Wierenga

Ervaring met Pirelli Scorpion Trail

Bericht door Andre Wierenga »

Heb net nieuwe banden laten monteren monteren op mijn V-Strom 650 K9. Vanwegen goede ervaringen met de Pirelli Scorpion A/T op KTM. Voor de V-Strom krijg je dan de Trail uitvoering minder offroad meer onroad profiel.
De band heeft nogal groffe blokken met brede profielgroeven en die voel je, je rij alswaren van groef op groef.
* bij het weg rijden in rechte lijn voel je een lichte hobbel/slinger en fibreert de ruit en voel je het in het stuur.
* bij het insturen van een bocht voel je het profiel ook maar minder storend als bij wegrijden en lage snelheden.
* op hoge snelheden voel je een soort tegenzin (weerstand) vanuit de voorband alsof de band verkeerdom gemonteerd is (wat niet zo is)
Terug bij de dealer geweest en die heeft de wielen opnieuw gebalceerd en gecontroleerd op hoogteslag en niets kunnen vinden, zij hebben ook proef gereden vonden ook wel wat je het profiel wat voelde maar zijden dat ik nog maar wat extra km moest maken om te kijken of het niet beter wordt. Ondertussen een week veder gereden en het word niet beter. Ik zit voor mijn werk 5 dagen per week op de motor en heb nog nooit zo een slechte ervaring met een band gehad. Zijn er meer V-stromers met ervaring van de Pirelli Scorpion Trail
Ik heb net een mail naar de Pirelli importeur gestuurd en om een oplossing gevraagd.
TenCats

Re: Ervaring met Pirelli Scorpion Trail

Bericht door TenCats »

Is een heel ander verhaal dan de test van de Pirelli Scorpion Trail in Motoplus nr 15/2008. Punten van kritiek waren de rechtuitstabiliteit boven 130 km/h en het feit dat de band onder maximale hellingshoek de hobbels doorgeeft en daardoor op korte ribbels de neiging heeft om wat weg te stappen. De beoordeling per gebruikt motor was overigens duidelijk verschillend.

Hou ons maar op de hoogte, want het principe, voornamelijk onroad en een beetje offroad, spreekt me van deze band wel aan.
Plaats reactie