Bandenspanning

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Dennis013

Bandenspanning

Bericht door Dennis013 »

Misschien een domme vraag.

Maar wat is de bandenspanning voor de Bridgestone Battlewing banden.

Ik ga morgen mijn brommer van stal halen want moet vrijdag voor een cursus naar Heerlen en de tijdwinst die het geeft is natuurlijk enorm.
Tampert
DL1000 berijder
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 18-02-2009, 21:06
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000T L8

Re: Bandenspanning

Bericht door Tampert »

Eigenlijk is de banden spanning afhankelijk van het gebruik, road of off-road. Voor Straat heb ik voor 2.5 en achter 2.9, dit vind ik zelf het prettigste rijden.

Gr. Arnout
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Bandenspanning

Bericht door Stroompje »

eeeeeh domme vragen zijn er niet............. misschien wel een domme reaktie..... :arrow: wat staat er in het instr. boekje...?
Sry, ik mag en laat dit allemaal over aan mijn eega :worship:
Het enige wat ik weet van horen zeggen is +/- 2.5 bar....voor wat minder achter wat meer. (ook afhankelijk van evt belading....)
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
TT-Strom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 1247
Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
Woonplaats: Assen

Re: Bandenspanning

Bericht door TT-Strom »

Ik heb zelf altijd 2.5 voor en 2.8 achter.

Heb het ook gevraagd aan de techneut van Suzuki die met de V-Strom Adventure in de Pyreneen meerijd in de bus. HIj vond dat te hoog voor normaal alleen op de motor op een verharde weg. Hij adviseerde dan maximaal 2.2 voor en 2.5 achter.

Volgens mij is het ook een kwestie van uitproberen en voelen wat je zelf het prettigste vind rijden.
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Bandenspanning

Bericht door Hunter6 »

Ook hier 2.5/2.9. Minder druk in de voorband resulteert bij mij in een wringend gevoel in langzame bochten. Het is dan net of het stuur de binnenkant in wil draaien.
Voor off-road gebruik moet je een lagere druk gebruiken. 1.5/1.9 is een aardige begin waarde. Niet vergeten om de banden weer op te pompen zodra je het verharde weer opgaat :wink:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Bandenspanning

Bericht door Redhead »

2.4 en 2.8 ik weet het ik ben een uitzondering :mrgreen:
Renevw

Re: Bandenspanning

Bericht door Renevw »

Ik heb Pilot Road 2 banden.Als ik alleen rij hou ook altijd de 2.5 aan, voor ietsjes minder achter ietsjes meer.
Op vakantie met mijn vriendin en bepakking wat meer dan begin ik bij 2.5 voor en ongeveer 2.8 achter.
Straks tijdens de vakantie ga ik wat meer All/Offroad proberen dan zal ik wel even zien wat fijn is. Dan ook andere banden natuurlijk.

Uiteindelijk is het toch een beetje wat je zelf het beste vind aanvoelen.
Jokapo

Re: Bandenspanning

Bericht door Jokapo »

Renevw schreef:Ik heb Pilot Road 2 banden.Als ik alleen rij hou ook altijd de 2.5 aan, voor ietsjes minder achter ietsjes meer.
Op vakantie met mijn vriendin en bepakking wat meer dan begin ik bij 2.5 voor en ongeveer 2.8 achter.
Straks tijdens de vakantie ga ik wat meer All/Offroad proberen dan zal ik wel even zien wat fijn is. Dan ook andere banden natuurlijk.

Uiteindelijk is het toch een beetje wat je zelf het beste vind aanvoelen.
Welke band heb jij er voor op liggen dan??? De PR2 is er nl niet in die maatvoering :wink:
Renevw

Re: Bandenspanning

Bericht door Renevw »

Jokapo schreef:
Renevw schreef:Ik heb Pilot Road 2 banden.Als ik alleen rij hou ook altijd de 2.5 aan, voor ietsjes minder achter ietsjes meer.
Op vakantie met mijn vriendin en bepakking wat meer dan begin ik bij 2.5 voor en ongeveer 2.8 achter.
Straks tijdens de vakantie ga ik wat meer All/Offroad proberen dan zal ik wel even zien wat fijn is. Dan ook andere banden natuurlijk.

Uiteindelijk is het toch een beetje wat je zelf het beste vind aanvoelen.
Welke band heb jij er voor op liggen dan??? De PR2 is er nl niet in die maatvoering :wink:
Dat is waar! heb voor de PR er onder zitten niet de 2.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Bandenspanning

Bericht door Framomile »

2.4 voor en 2.8 achter. volgens mij heb ik dat uit het instructie-boekje. als ik het zo lees zit je met deze waarde ook redelijk in het gemiddelde.

Succes er mee en de groeten,

Franc
SWR

Re: Bandenspanning

Bericht door SWR »

Voor op de weg gebruik ik 2.5 voor, 2.8 achter.
Motorijder

Re: Bandenspanning

Bericht door Motorijder »

ik heb altijd 2.5 en 2.8 gereden en dat op advies van hyper pro. maar iedere rijder is verschillend en je moet zelf aanvoelen wanneer het te weinig of te veel is. ik voel heel snel wanneer mijn bandenspanning niet meer goed zit. nu heb ik de gewoonte van na twee tankbeurten mijn banden spanning eens te meten en voor het vertrek van een lange rit. warm en koud weer maakt ook een verschil. maar de nieuwe banden worden nu sneller warm waardoor het temperatuur verschil veel minder is.
Speedy

Re: Bandenspanning

Bericht door Speedy »

Plaats reactie