winterbanden Heidenau

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

winterbanden Heidenau

Bericht door Soesko »

Ik las laatst ergens op het net dat de Duitse firma Heidenau tegenwoordig ook winterbanden fabriceert voor de V-strom (K60 snowtex M&S). Ik denk er nu aan om een voorband van dit type te monteren of wellicht een set (setprijs 251 euro). Heeft er iemand toevallig ervaring met deze band?
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

nog niet.

Ik heb een setje K66 M&S voor mijn Suzuki GS500 besteld. Aangezien dit mijn wintermotor is leek me dat wel slim om daar ook maar echte winterbanden onder te zetten. Ze zijn besteld, alleen nog niet binnen. dus nog geen ervaring mee. in de Pro-motor stond een uitgebreide test met 2 trans-alps. De K60 deed het toen heel erg goed in de kou en sneeuw.

let wel even op dat je bij het bestellen aangeeft dat je echt de winter versie wil. Heidenau heeft 2 versies van elk model band en het enigste verschil is de M&S silica aanduiding voor de winterband.

Als je ze wilt hebben voor de winter zou ik ze maar snel bestellen. De gewone versies waren wel op voorraad bij de importeur, maar de M&S moest voor mij besteld worden. Levering in 2 weken.

groeten
Erik
SWR

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door SWR »

Soesko schreef:Ik las laatst ergens op het net dat de Duitse firma Heidenau tegenwoordig ook winterbanden fabriceert voor de V-strom (K60 snowtex M&S). Ik denk er nu aan om een voorband van dit type te monteren of wellicht een set (setprijs 251 euro). Heeft er iemand toevallig ervaring met deze band?
zeker weten alleen voor?
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Soesko »

Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad slimmer om beide wielen te doen, maar ik twijfel nog een beetje. Ik vind het het belangrijkst dat de voorkant voldoende grip heeft. De achterkant kan wat dat betreft een beetje meer hebben.
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Kwakkel-BE »

Erik Hofstee schreef:nog niet.

in de Pro-motor stond een uitgebreide test met 2 trans-alps. De K60 deed het toen heel erg goed in de kou en sneeuw.
Welke promotor? Een nieuwe? Of een oude? (In dat laatste geval: zou je het artikel an even kunnen inscannen oid?)
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Kwakkel-BE schreef:
Erik Hofstee schreef:nog niet.

in de Pro-motor stond een uitgebreide test met 2 trans-alps. De K60 deed het toen heel erg goed in de kou en sneeuw.
Welke promotor? Een nieuwe? Of een oude? (In dat laatste geval: zou je het artikel an even kunnen inscannen oid?)

een oudere, dan moet ik echt even gaan zoeken in de berg pro-motoren die ik heb. Alleen kan ik niet scannen hier. Maar op de site van pro-motor kun je toch ook veel artikelen bekijken?
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

gevonden!!

pro-motor nr.01 febr-maart van 2007.

zoals eerder gezegd heb ik niet de mogelijkheid om te scannen.

wat wil je weten?

groeten
Erik

ps. stuur een pb of een mailtje. ik zit niet meer zo vaak op het v-strom forum.
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Kwakkel-BE »

Wou het artikel gewoon even lezen, aangezien ik winterbandjes overweeg :)
Vind t helaas niet op de site :(

Toch bedankt! :)
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Kwakkel-BE »

Heb zonet een setje besteld om te plaatsen tijdens t volgend onderhoud: 266 bij mijn dealer, plaatsing inclusief :)
Dgr

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Dgr »

De K60 M+S neem ik aan? Ben benieuwd naar je bevindingen!
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Kwakkel-BE »

Ik ga er wel van uit ja: er is (blijkbaar) maar 1 band die op de V-Strom past :)
Maar ik hou je op de hoogte :) Minstens met een fotootje. Voel namelijk waarschijnlijk geen verschil. Wilt niet zeggen dat er geen verschil zal zijn, maar ik ben een nogal gevoelloos persoon :P
Dgr

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Dgr »

Foto'tje zou ook erg leuk zijn ja!
Heb er tot op heden nog geen fatsoenlijke foto's van gezien :)

Zal inderdaad niet meevallen om 't effect te bepalen... Als ik een nieuwe band plaats van hetzelfde merk en type voelt ie al heel anders aan, laat staan als je een overstap maakt naar een ander merk band.
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Kwakkel-BE schreef:Wou het artikel gewoon even lezen, aangezien ik winterbandjes overweeg :)
Vind t helaas niet op de site :(

Toch bedankt! :)
bedacht me net dat ik met de camera er natuurlijk ook een "scan" van kan maken.

via de e-mail zijn er 3 foto's naar je onderweg. kun je alsnog lezen dat je een goede keuze gemaakt hebt.

ik hoop dat mijn K66's voor mijn kleine pekelfiets er ook zijn volgende week

veel plezier met jou K60's

groeten
Erik
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Soesko »

Op de website van de fabrikant staan foto's. Zie: www.reifenwerk-heidenau.de en kijk dan onder winterreifen zweirad.
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Kwakkel-BE »

Dat wel, maar gemonteerd zegt toch altijd nog net iets meer vind ik persoonlijk :)
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Kwakkel-BE schreef:Dat wel, maar gemonteerd zegt toch altijd nog net iets meer vind ik persoonlijk :)
check dan even het ADV forum.

http://www.advrider.com/forums/showthre ... t=heidenau

groeten
Erik
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Ik rijd nu een paar dagen rond op mijn heidenau K66's onder de Suzuki GS500.
En ik moet zeggen dat ze het heel erg goed doen op een koud wegdek, lekker veel grip en ook in de regen.

dit had ik veeeeeel eerder moeten doen!

groeten
Erik
Dgr

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Dgr »

Erik Hofstee schreef:
Kwakkel-BE schreef:Dat wel, maar gemonteerd zegt toch altijd nog net iets meer vind ik persoonlijk :)
check dan even het ADV forum.
http://www.advrider.com/forums/showthre ... t=heidenau
groeten
Erik
Zijn er geen uiterlijke verschillen tussen de twee versies?
Erik Hofstee schreef:Ik rijd nu een paar dagen rond op mijn heidenau K66's onder de Suzuki GS500.
En ik moet zeggen dat ze het heel erg goed doen op een koud wegdek, lekker veel grip en ook in de regen.

dit had ik veeeeeel eerder moeten doen!

groeten
Erik
Klinkt overtuigend :D Maar zo'n K66 heeft ook echt lamellen toch? Zoals bij auto-winterbanden.
Remko

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Remko »

edit=dubbele posting
Laatst gewijzigd door Gast op za 05-12-2009, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Dgr schreef:
Erik Hofstee schreef:
Kwakkel-BE schreef:Dat wel, maar gemonteerd zegt toch altijd nog net iets meer vind ik persoonlijk :)
check dan even het ADV forum.
http://www.advrider.com/forums/showthre ... t=heidenau
groeten
Erik
Zijn er geen uiterlijke verschillen tussen de twee versies?

Erik Hofstee schreef:Ik rijd nu een paar dagen rond op mijn heidenau K66's onder de Suzuki GS500.
En ik moet zeggen dat ze het heel erg goed doen op een koud wegdek, lekker veel grip en ook in de regen.

dit had ik veeeeeel eerder moeten doen!

groeten
Erik
Klinkt overtuigend :D Maar zo'n K66 heeft ook echt lamellen toch? Zoals bij auto-winterbanden.
Voor zover ik weet zit er tussen de 2 versies van de K60 geen verschil in uiterlijk, alleen de rubbersamenstelling. Dus met meer silica voor de winterversie (Mud and Snow). Op de site van heidenau zie je geen verschil, maar ik heb de K60 nog nooit zelf in mijn handen gehad. Dus ik kan het mis hebben.


Ja de K66 heeft op iedere "nop" nog extra ribbeltjes en één diepere snee in sommige noppen, je zou die laatste kunnen vergelijken met een lamel in een autoband.

Ik heb altijd de winters door gereden. Eerst met mijn goede motorfietsen. Tot vorig jaar, toen heb ik een goedkope motor erbij gekocht en die in de tectiel gezet en die voor de winters gebruikt. Dit jaar voor het eerst winterbanden gekocht, en het geeft zoveel meer vertrouwen tijdens het rijden, dat ik het stom vind dat ik al die jaren met de zomerbanden in de winter heb gereden. Ik merkte het de laaste weken al dat de battlewings onder mijn v-strom al vaag begonnen aan te voelen in de bochten. Het "zomerrubber" is gewoon te hard om met kou nog goed grip te geven. IMHO

groeten
Erik
Remko

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Remko »

Dgr schreef: Klinkt overtuigend :D Maar zo'n K66 heeft ook echt lamellen toch? Zoals bij auto-winterbanden.
Een motorband met lamellen????

Lijkt me erg vervelend rijden!

8)


http://img100.imageshack.us/img100/2425/dsc01511at3.jpg
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Remko schreef:
Dgr schreef: Klinkt overtuigend :D Maar zo'n K66 heeft ook echt lamellen toch? Zoals bij auto-winterbanden.
Een motorband met lamellen????

Lijkt me erg vervelend rijden!

8)


http://img100.imageshack.us/img100/2425/dsc01511at3.jpg

nee joh, rijdt hartstikke fijn!
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Hier nog de foto's van het artikel van de winterbandentest.
groeten
Erik
Dgr

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Dgr »

Remko schreef:
Dgr schreef: Klinkt overtuigend :D Maar zo'n K66 heeft ook echt lamellen toch? Zoals bij auto-winterbanden.
Een motorband met lamellen????
Lijkt me erg vervelend rijden!
Ik had 't over de K66's die Erik op z'n GS500 gebruikt;
Afbeelding


Erik, heel erg bedankt voor 't artikel! Ik moet zeggen dat 't nu echt enorm kriebelt om zo'n set K60's M+S te proberen :)
Heeft iemand nog een voordelig adresje? O:-)
Hier zijn ze volgens mij vrij scherp geprijsd, alleen niet op voorraad;
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... 0_m+s.html
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Dgr schreef:
Remko schreef:
Dgr schreef: Klinkt overtuigend :D Maar zo'n K66 heeft ook echt lamellen toch? Zoals bij auto-winterbanden.
Een motorband met lamellen????
Lijkt me erg vervelend rijden!
Ik had 't over de K66's die Erik op z'n GS500 gebruikt;
Afbeelding


Erik, heel erg bedankt voor 't artikel! Ik moet zeggen dat 't nu echt enorm kriebelt om zo'n set K60's M+S te proberen :)
Heeft iemand nog een voordelig adresje? O:-)
Hier zijn ze volgens mij vrij scherp geprijsd, alleen niet op voorraad;
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... 0_m+s.html
Die foto van de K66......nou die van mij zien er heel anders uit. Het zal wel een ouder type zijn op die foto.
kijk maar eens op de site van Heidenau.
Of moet ik nu in de regen fototjes gaan schieten...nee toch?

groeten
Erik
Dgr

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Dgr »

Lijken ze hier op?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Aad900 »

Erik Hofstee schreef: Die foto van de K66......nou die van mij zien er heel anders uit. Het zal wel een ouder type zijn op die foto.
kijk maar eens op de site van Heidenau.
Of moet ik nu in de regen fototjes gaan schieten...nee toch?

groeten
Erik

Het is nu droog Erik :o)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Frank »

Aad900 schreef:Het is nu droog Erik :o)
Haha, klopt, maar nu zal het wel weer te donker zijn....

Afbeelding
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Aad900 »

Frank schreef:
Aad900 schreef:Het is nu droog Erik :o)
Haha, klopt, maar nu zal het wel weer te donker zijn....

Afbeelding
Ach, een ingebouwde flitser doet wonderen O:-)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Dgr schreef:Lijken ze hier op?
Afbeelding
JA :!: :bye:
Dgr

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Dgr »

Gisteren de Nederlandse importeur (Hocoparts) gemaild over een setje M+S K60's voor de DL...
Hier het antwoord :|

Bedankt voor uw intresse in Heidenau winterbanden.
Helaas zijn op dit moment geen M+S banden leverbaar in onderstaande maten.

I.v.m. vertragingen in het productieproces zijn op dit moment deze M+S Banden niet voorradig en kunnen ze vanuit Heidenau geen definitieve leverdata afgeven.

Men hoopt zo spoedig mogelijk weer aan de vraag te kunnen voldoen, maar gaan er vanuit dat er niet eerder dan in de loop van volgend jaar weer geleverd gaat worden.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Kwakkel-BE »

De K60 M+S kostte mij 266 euro (voor + achterband, plaatsing incluis).
Heb m nog niet grondig bekeken (te donker als ik vertrek/aankom), maar denk niet dat er lamellen zijn. Wel een vreselijk breed en diep profiel, en ongetwijfeld (hopelijk :P) ook de juiste samenstelling van het 'rubber' :)

Zelf merk ik volgende zaken op (inbeelding of niet, ik voel het toch zo aan):
1) ik zit precies nog iets hoger dan vroeger. Is de band misschien een beetje hoger dan de standaardbanden? Heb het niet gemeten.
2) bij het rijden over natte wegen: meer grip (vooral echt voelbaar bij het rijden over witte lijnen zoals pijlen e.d.)
3) bij het remmen: tussen bepaalde snelheden het gevoeld dat de band plakt aan het wegdek
4) bij het rijden aan lage snelheid een gevoel van lichte instabiliteit
5) bij het vertragen en terugschakelen (in bochten en op rechte stukken) ook een licht schommelend gevoel

Fotootjes volgen nog zodra het droog en licht is als ik er eens aan denk :mrgreen:
Dgr

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Dgr »

Bedankt voor je review!
Hoop ze volgend jaar zelf te kunnen testen :)

Wil nog wel graag een foto'tje zien als je een keer zin, tijd, en voldoende licht hebt :wink:
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Vannochtend met mijn GS500E en zijn Heidenau K66's M&S door de sneeuw gereden. Dat ging geweldig!
Ik heb gewoon "normaal" kunnen rijden. Alleen in de scherpe bochten rustig aan gedaan. Op de snelweg heb ik bijna iedereen ingehaald, de meeste auto's bleven achter elkaar aan sukkelen met 90km/u. Ik kon gemakkelijk 120 km/u rijden.
geen moment het gevoel gehad dat ik grip verloor. Doordat de sneeuw vers was en nog niet aangedrukt kon ik makkelijk door rijden. :-)}
Kiekejan

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Kiekejan »

Kijk daar gebeuren nu de ongelukken van, natuurlijk geven winterbanden veel meer grip maar dat betekend niet dat je dan maar onbeperkt het gas kan openen.
Deze banden geven zeker meer veiligheid maar denk dat het verstandig is met het verkeer mee te rijden.

Vanmorgen op de A15 thv Rotterdam had je plakkaten hard gereden sneeuw moet er niet aan denken om dan vol in de ankers te moeten en zeker niet op twee wielen.
Wil niet aangeven dat je onverantwoord heb gereden maar juist de meeste ongevallen gebeuren door te hoog snelheids verschil in druk verkeer.

O:-)
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Kiekejan schreef:Kijk daar gebeuren nu de ongelukken van, natuurlijk geven winterbanden veel meer grip maar dat betekend niet dat je dan maar onbeperkt het gas kan openen.
Deze banden geven zeker meer veiligheid maar denk dat het verstandig is met het verkeer mee te rijden.

Vanmorgen op de A15 thv Rotterdam had je plakkaten hard gereden sneeuw moet er niet aan denken om dan vol in de ankers te moeten en zeker niet op twee wielen.
Wil niet aangeven dat je onverantwoord heb gereden maar juist de meeste ongevallen gebeuren door te hoog snelheids verschil in druk verkeer.

O:-)
Druk verkeer, om 05:00uur??
Iedereen bleef in een rijtje rijden....achter een vrachtwagen....mens in blik is zo snel bang voor een beetje "weer". Dat kon je wel zien aan de files vanmorgen toen iedereen ineens de weg op moest. Dat is net zo als het een beetje gaat regenen. En dat volk zit dan in een auto.....bang voor regen.....in nederland notabene.

Waar ongelukken van komen is dat men op de weg elkaar simpelweg het licht in de ogen niet gunt.

uh nee, onverantwoord zeker niet, ik rijdt al jaren door in de winter. En tot nu toe altijd op zomerbanden, dat was vaak wel wat eng. Ik voel aardig goed hoe ver ik kan gaan, en ik kon nog veel verder gaan naar mijn idee. De sneeuw was vers en nog niet aangereden. Dat scheelt echt een hoop als je de eerste bent die erover heen gaat, en ik heb alleen door de sneeuw op de snelweg gereden om in te halen. En ik ben onderhand wel aardig wat gewend kwa sneeuw..
In de stad wel lekker door de verse sneeuw gereden, dat krijg je als je eerder de weg op gaat dan de strooiwagens.

En onbeperkt gas geven.....op een GS500E zeker, dat ding is niet vooruit te fikken :lol:

De bochten heb ik wel rustig gedaan, maar hoefde niet eens een voetje aan de grond te doen. Ik snap het ook niet goed, maar het is net of de sneeuw er niet was....ik had gewoon grip.

maar je hebt wel gelijk het is altijd oppassen met sneeuw, en vooral met andere wegmisbruikers.
Dgr

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Dgr »

Erik Hofstee schreef:Vannochtend met mijn GS500E en zijn Heidenau K66's M&S door de sneeuw gereden. Dat ging geweldig!
Ik heb gewoon "normaal" kunnen rijden. Alleen in de scherpe bochten rustig aan gedaan. Op de snelweg heb ik bijna iedereen ingehaald, de meeste auto's bleven achter elkaar aan sukkelen met 90km/u. Ik kon gemakkelijk 120 km/u rijden.
geen moment het gevoel gehad dat ik grip verloor. Doordat de sneeuw vers was en nog niet aangedrukt kon ik makkelijk door rijden. :-)}
Respect hoor :worship:
Denk dat 't veel scheelde dat alles nog vers was. Sneeuw zelf is niet gevaarlijk... 't wordt pas lastig wanneer 't in ijs verandert :wink:
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Dgr schreef:
Erik Hofstee schreef:Vannochtend met mijn GS500E en zijn Heidenau K66's M&S door de sneeuw gereden. Dat ging geweldig!
Ik heb gewoon "normaal" kunnen rijden. Alleen in de scherpe bochten rustig aan gedaan. Op de snelweg heb ik bijna iedereen ingehaald, de meeste auto's bleven achter elkaar aan sukkelen met 90km/u. Ik kon gemakkelijk 120 km/u rijden.
geen moment het gevoel gehad dat ik grip verloor. Doordat de sneeuw vers was en nog niet aangedrukt kon ik makkelijk door rijden. :-)}
Respect hoor :worship:
Denk dat 't veel scheelde dat alles nog vers was. Sneeuw zelf is niet gevaarlijk... 't wordt pas lastig wanneer 't in ijs verandert :wink:
Dat klopt, vanmorgen heeeel erg vroeg, was het in de stad zelf een stuk gladder. Al de sneeuw is aangereden tot 1 harde laag. Hier in de binnenstad strooien ze niet, ze vinden dat denk ik wel mooi staan....... :roll:
maar ook hier ben/was ik weer verbaasd over de grip die ik toch nog had, vorig jaar moest ik ben een constant slippend achterwiel mijn straat uit rijden als er zoveel aangedrukte sneeuw lag. Nu kon ik normaal vooruit komen, wel voor de zekerheid de voeten op de grond. Ben geen moment weg gegleden over de besneeuwde klinkerweg.
De rest van de wegen waren goed begaanbaar.
Vanmorgen waren er ook 2 mensen op de fiets net buiten de stad, die een staande ovatie gaven. Kan niet missen dat die ook motor rijden, in de zomer dan he. Vond het wel grappig, geen tijd om bij stil te staan, want ik moest naar mijn werk.

Ik zou nu ook niet voor mijn lol gaan rijden, maar ik moet toch ook naar mijn werk toe. Een auto is geen optie, kost me teveel parkeergeld hier in de stad, als ik al een plekje krijg. En ik heb ook alléén maar een A rijbewijs... :-)}
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Erik Hofstee schreef:
Dgr schreef:
Remko schreef:
Dgr schreef: Klinkt overtuigend :D Maar zo'n K66 heeft ook echt lamellen toch? Zoals bij auto-winterbanden.
Een motorband met lamellen????
Lijkt me erg vervelend rijden!
Ik had 't over de K66's die Erik op z'n GS500 gebruikt;
Afbeelding


Erik, heel erg bedankt voor 't artikel! Ik moet zeggen dat 't nu echt enorm kriebelt om zo'n set K60's M+S te proberen :)
Heeft iemand nog een voordelig adresje? O:-)
Hier zijn ze volgens mij vrij scherp geprijsd, alleen niet op voorraad;
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen ... 0_m+s.html
Die foto van de K66......nou die van mij zien er heel anders uit. Het zal wel een ouder type zijn op die foto.
kijk maar eens op de site van Heidenau.
Of moet ik nu in de regen fototjes gaan schieten...nee toch?

groeten
Erik
Ik zat net weer even op de site van Heidenau.
Die foto, dat zijn de K66's voor scooters!

groetzels
Erik
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5027
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Sparkle Black Peter »

Als je binnen 1 dag nog Heidenau op je Strom wilt, zie;
http://motoren.marktplaats.nl/onderdele ... nset.html?
Beter dan 3 maanden wachten, toch :|
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
E-strommer

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door E-strommer »

Mooie link. Maar ik kan het niet checken zonder bevoegdheid :idea:

Elwin
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

E-strommer schreef:
Mooie link. Maar ik kan het niet checken zonder bevoegdheid :idea:

Elwin
elwin,

de motorfreaks site doet dat wel vaker. links in het beeld staan ook de onderwerpen. die kun je aanklikken en.....die van de winterbanden staat er ook gewoon tussen

suc6
:bye:
E-strommer

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door E-strommer »

Erik Hofstee schreef:de motorfreaks site doet dat wel vaker. links in het beeld staan ook de onderwerpen. die kun je aanklikken en.....die van de winterbanden staat er ook gewoon tussen
:worship: Bedankt ik heb hem gevonden.

Elwin :-)}
Erik Hofstee

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Erik Hofstee »

Rhino VStrom schreef:Als je binnen 1 dag nog Heidenau op je Strom wilt, zie;
http://motoren.marktplaats.nl/onderdele ... nset.html?
Beter dan 3 maanden wachten, toch :|
Is dat wel de winterbanden versie van de K60?
Jokapo

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door Jokapo »

volgens mij wel de M&S versie alleen nog niet in onze maten nog een winterke wachten :P
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: winterbanden Heidenau

Bericht door RvGS »

Erik Hofstee schreef:Hier nog de foto's van het artikel van de winterbandentest.
Voor de "doorrijders" . . . een leuke toevoeging in het advies voor de vrouwen en mannen in het Topic :arrow: . . . Wie rijd er nog door??? Advies

Na aanleiding van deze langdurende winter heeft promotor deze test nogmaals online gezet . . . :arrow: Klik
Voor wie interesse heeft, je kunt deze nu downloaden, misschien leuk om in de zomer nog een na te lezen :mrgreen:




@Frank, misschien handig voor in het Archief.db O:-)
Groet, Robert |
Plaats reactie