Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

ja, die twee stukjes rubber...
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door V-Stoom »

Citaat uit de site van MotoPlus

"De Dunlop Sportmax Roadsmart is nu ook in de maten 110/80R19 en 150/70R17 verkrijgbaar voor allroad-motoren. Deze zelfde Roadsmart won in MotoPlus nummer 14 nog de test van vijf sportieve toerbanden. Met de nieuwe maten kunnen ook all-road-rijders die voornamelijk op het asfalt rijden deze band gaan gebruiken."

Zodat iedereen het weet :wink: .

Zodra iemand hiermee ervaring heeft willen we dit natuurlijk weten :D of :cry: .

Groet, Allard
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Hessie »

Ik ben van plan deze te gaan kopen, schijnen op nat wegdek goed uit de tests te komen!!
Als ik ze heb laat ik weten hoe het rijdt.
Lijkt mij dat het zowiezo beter rijdt dan de originele banden, die vooral voor altijd een beetje zoekende zijn , zeker bij lage snelheden.....

:bye:
Hester
doei
Nero

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Nero »

Zal effe moeten wachten, heb m'n Battlewings nog niet versleten die al een enorme verbetering zijn met de Trialwings. Die Trialwing (OEM) had niet zo'n beste voorband alhoewel speciaal voor Strommeke ontwikked. Leuk nieuws, zo is er eingenlijk wat meer keuze. Hier een revieuw :
http://www.motorcycle.com/products/dunl ... 75375.html
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Dunlop road smart

Bericht door Hessie »

Iemand al ervaring met de dunlop road smart inmiddels??
Mijn wederhelft heeft ze nu op z'n bmw r1200rt zitten en is er helemaal lyrisch over.

Maar ja, is natuurlijk niet hetzelfde als onder de V strom dus vandaar mijn vraag!

Groetjes Hester
doei
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Dunlop road smart

Bericht door Stroompje »

Hoi Hester,
ff je vraag weggezet........over de Dunlop is al eerder een vraag gesteld in het Michelin Pilot road/Trail atack topic : http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=4655" onclick="window.open(this.href);return false; :arrow: echter zonder reactie :!:

Nu misschien wel.............. :idea:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dunlop road smart

Bericht door V-Stoom »

zie ook:

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=4721" onclick="window.open(this.href);return false;

Op welke gaan we nu door met het plaatsen van reacties? Meerdere nieuwe topics over hetzelfde topic lijkt mij niet slim. Of is dit weer een andere band?

Groet, Allard.

Mod edit: Je hebt gelijk Allard.....thx,
nu weer 1 topic :!:
Laatst gewijzigd door Stroompje op di 22-09-2009, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foutje bedankt!
niets is te gek, behalve op je bek.
Jokapo

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Jokapo »

Hessie schreef:Ik ben van plan deze te gaan kopen, schijnen op nat wegdek goed uit de tests te komen!!
Als ik ze heb laat ik weten hoe het rijdt.
Lijkt mij dat het zowiezo beter rijdt dan de originele banden, die vooral voor altijd een beetje zoekende zijn , zeker bij lage snelheden.....

:bye:
Hester
Ik wacht met smart op je recensie O:-)
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Hessie »

@jokapo!

Ja ik ook, hihi. :D
Heb ze nog steeds niet gekocht, maar volgens "betrouwbare bronnen" heeft ie een erg goede grip en stuurt het nog lekkerder. Maar ja, dat is een ervaring van een bmw rijder en wil dus niet zeggen dat het op onze vstrom ook zo is!

Als jij ze nou eerst koopt............. :schater:

Grt Hester
doei
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door V-Stoom »

Mod edit: Je hebt gelijk Allard.....thx,
nu weer 1 topic
Thank's

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Jokapo

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Jokapo »

heb is rond geneusd en voor een 290 kan je een set kopen erom gelegd en wel.
Banjer87

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Banjer87 »

Nou hier zijn de eerste ervaringen.

Ik heb vorige week een setje Roadsmarts laten omleggen. Hiervoor had ik de Trailwings van Bridgestone.
De laatste tijd begon ik een beetje te glijden op die Trailwings en bij regen vond ik ze zeker niet optimaal.

Inmiddels heb ik zo ongeveer alle verschillende motoren gereden van race tot ultra toer en daarmee met best wel wat verschillende banden gereden.

Nu dan een DL1000 K3 met bouwjaar 2004. De roadsmarts bevallen tot op vandaag prima.
Ik heb ze in Almere bij 2Tires laten omleggen, dit terwijl ik eigenlijk voor Michelin wilde gaan. Alleen de nieuwe PilotRoad2 zijn er niet in de maat voor op de voorband. Menno van 2Tires heeft mij afgeraden met twee verschillende compounds te rijden dus de combi PR (1) voor en de PR2 achter.

Uiteindelijk heb ik zijn filmpje op de site bekeken en daar ligt toch echt veel water, hij rijdt op dat circuit met de Roadsmarts. Ik wilde een echte weg band met een goede grip. Volgens Menno zoeken de Roadsmarts bij het insturen de binnenzijde van de bocht op. Daar waar de Michelins een veel neutralere lijn volgen.

Inmiddels heb ik er 500 km op zitten en moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben. Ze sturen iets zwaar maar hebben een heerlijke grip op het asfalt, zowel bij droog als nat wegdek. Ik krijg er enorm veel vertrouwen van.
Later meer... of zijn er soms nu al vragen....
Jokapo

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Jokapo »

Banjer87 schreef:Nou hier zijn de eerste ervaringen.

Ik heb vorige week een setje Roadsmarts laten omleggen. Hiervoor had ik de Trailwings van Bridgestone.
De laatste tijd begon ik een beetje te glijden op die Trailwings en bij regen vond ik ze zeker niet optimaal.

Inmiddels heb ik zo ongeveer alle verschillende motoren gereden van race tot ultra toer en daarmee met best wel wat verschillende banden gereden.

Nu dan een DL1000 K3 met bouwjaar 2004. De roadsmarts bevallen tot op vandaag prima.
Ik heb ze in Almere bij 2Tires laten omleggen, dit terwijl ik eigenlijk voor Michelin wilde gaan. Alleen de nieuwe PilotRoad2 zijn er niet in de maat voor op de voorband. Menno van 2Tires heeft mij afgeraden met twee verschillende compounds te rijden dus de combi PR (1) voor en de PR2 achter.

Uiteindelijk heb ik zijn filmpje op de site bekeken en daar ligt toch echt veel water, hij rijdt op dat circuit met de Roadsmarts. Ik wilde een echte weg band met een goede grip. Volgens Menno zoeken de Roadsmarts bij het insturen de binnenzijde van de bocht op. Daar waar de Michelins een veel neutralere lijn volgen.

Inmiddels heb ik er 500 km op zitten en moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben. Ze sturen iets zwaar maar hebben een heerlijke grip op het asfalt, zowel bij droog als nat wegdek. Ik krijg er enorm veel vertrouwen van.
Later meer... of zijn er soms nu al vragen....
Wat was de prijs van de bandjes inc montage??
Banjer87

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Banjer87 »

In totaal was ik incl. haakse ventielen 364 euro kwijt.
En ja ik weet het dat is duurder dan via internet bestellen en dan bij een andere bandenboer om laten leggen.
Echter nu kon ik met de motor direct naar hem toe rijden en werd meteen geholpen, koffie, en een half uurtje later weer buiten met nieuw rubber.

Gewoon een super service en dat vind ik ook wat waard.
Jokapo

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Jokapo »

Die haakse ventieltjes komen er bij zekers ook op kan het verloopje door naar mn pa die hem kwijt is :mrgreen:

En hoezo duur? ja het kan goedkoper maar als je erop kan wachten heeft toch ook wel zo zijn voordelen. Ikzelf zal ook niet zomaar banden via i-net gaan bestellen want dan kan ik alsnog 15 a 25 euro de band erbij gaan tellen om ze erom te laten leggen.
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Hessie »

Jippie!!! :worship:

Eindelijk iemand die ze heeft en ook positief is over deze banden!

En laat Almere nou ook nog eens lekker dicht bij huis zijn. :D

Groetjes :bye:
Hester
doei
Wimmus

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Wimmus »

Heb net een setje Roadsmarts besteld, duurt een week of 2 en dan kan ik ze er onder laten zetten. 110/80R19 voor en 150/70R17 achter.
Setje kost me 270,- plus 55,- voor de montage op de motor incl. balanceren en nieuwe ventielen (NH-Motoronderdelen in Assendelft).
Wordt ook wel tijd, want m'n Anakee's hebben bijna geen profiel meer in het midden en achter is hij al zo vierkant dat ik hem bijna niet eens meer op de jiffy hoef te zetten bij het parkeren :schater:
Bergdus

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Bergdus »

Sinds gisteren roadsmart onder de black rhino, voelt eigenlijk gelijk vertrouwd aan. tot nu met de trailwings gereden, waarbij ik eigenlijk vooral bij nat weer , constant zat te wachten wanneer ze zouden gaan glijden, is overigens nooit gebeurd, maar nooit tot het randje durven gaan.de laatste tijd in bochten begonnen ze ook te "stempelen" in bochten en last van trillend stuur bij rijden met losse handen ( na 15000 km). de roadsmarts geven veel grip, laten zich makkelijk in bochten leggen, en voelen comfortabeler aan op wat slechter wegdek. het stuur trilt niet meer en blijft keurig in het spoor. kortom ik ben tevreden en de roadsmart geeft al heel snel vertrouwen. aanrader!

groet

Ron
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door V-Stoom »

Kijk, dit zijn zeer waardevolle reacties. Daar hebben we wat aan. Bedankt.
Ik heb nu Conti's TA en ben er niet ontevreden over maar of ik dit nu de ideale band vind voor een DL 650? Ik ben hoe dan ook in de markt voor een wegband. Ik kom eigenlijk nooit op onverhard.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Wimmus

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Wimmus »

Vandaag m'n eerste 150KM op de nieuwe Roadsmarts gereden en ben zeer tevreden. Nou ben je dat natuurlijk al snel als je vanaf een paar vierkant gereden Anakee's komt, dus een eerlijke vergelijking is het natuurlijk niet. Toch merk ik al meteen dat de Roadsmarts verbazend licht sturen. De motor valt als het ware vanzelf de bocht in en is ook in de bocht nog goed te corrigeren. Na de eerste 100KM ging ik wat steviger de bochten in en ik merk dat de enige beperkende factor hierin ikzelf ben, omdat ik met de Anakee's niet zo heel veel vertrouwen in de bochten had (zeker niet op nat asfalt). Ik moet zeggen dat het vertrouwen met deze Roadsmarts snel groeit, omdat je het rubber als het ware voelt plakken. Ben benieuwd naar de week die komen gaat, want daarin is behoorlijk wat regen voorspeld en de belangrijkste factor waarom ik voor de Roadsmart be gegaan is de grip op nat wegdek. Ik zal aan het einde van de week nog even mijn ervaringen onder regenachtige omstandigheden delen.
Ter afsluiting nog een paar plaatjes, want het oog wil ook wat.
DSCF0594.JPG
DSCF0593.JPG
DSCF0589.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Margon »

Exit trail wings. :lol:
Wat een minder fijne band was dat. :evil: (dit is netjes uit gedrukt)
Vandaag ook gekozen voor een complete set weg banden.
De dunlop roads smart zitten er nu onder.
Eerst maar eens rustig de eerste 100km rijden en dan verder oordelen. :-)}

Wordt vervolgt
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door V-Stoom »

Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de vervolgervaringen.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Margon »

Vervolg
Ook tijdens het inrijden merkte ik dat ik met glad weg dek al wat meer grip had dan met de trailwing.
Ben er zeer tevreden over.De grip is zeker met glad weg dek een flikke vooruitgang.
Over de slijtvastheid kan ik nog geen conclusie trekken.
Ik was rond de 300 euro kwijt aan het setje.Kreeg dan ook wel een beetje korting via klanten kaart.
Dit was all in , incl afvoeren monteren koffie balanceren en monteren van af de motor.
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Jokapo

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Jokapo »

Margon schreef:Vervolg
Ook tijdens het inrijden merkte ik dat ik met glad weg dek al wat meer grip had dan met de trailwing.
Ben er zeer tevreden over.De grip is zeker met glad weg dek een flikke vooruitgang.
Over de slijtvastheid kan ik nog geen conclusie trekken.
Ik was rond de 300 euro kwijt aan het setje.Kreeg dan ook wel een beetje korting via klanten kaart.
Dit was all in , incl afvoeren monteren koffie balanceren en monteren van af de motor.
waar heb je dit laten doen??
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Margon »

In barendrecht , bij motorstorebarendrecht.
Ze hadden ze toen ik kwam op voorraad.1 uutje werk max
Of dat een beetje dicht bij zevenbergen is weet ik niet. :wink:
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Jokapo

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Jokapo »

moet dagelijks richting rotjeknor dus kom er langs
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Fogel »

Hoi Wimmus,

Hoe doen ze het in de regen? Ik ben me namelijk ook aan het oriënteren, ga vrijwel nooit (was het IJsseltreffen stukje off-road? :D ) off-road en zoek dus een sportieve toerband.

Reeds bedankt voor je antwoord!

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door V-Stoom »

Heb op de Noordelijkemotorbeurs ook een paar zeer positieve verhalen gehoord over deze band. Het schijnt dus best een aanrader te zijn. Zijn er ook al negatieve ervaringen (eventueel via,via) bekend?

Groed, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door V-Stoom »

En, zijn er nog nieuwe ervaringen?

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Wimmus

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Wimmus »

V-Stoom schreef:En, zijn er nog nieuwe ervaringen?

Groet, Allard.
Hoi Allard,

Ik rij er inmiddels ruim 5 maanden op rond en ben tot nu toe zeer tevreden over deze banden (afgezien van een schuivertje in de sneeuw dan :oops: ).
Het vertrouwen groeit ook gestaag, mede door het stabiele karakter van de band onder flinke hellingshoeken. Het is me al een paar maal gebeurd dat ik op het klaverblad mijn laars aan de grond rij als ik van de snelweg af kom.
Ook met regen houden ze goed grip en geven ze voldoende vertrouwen.

Wat mij betreft mag je er zaterdag in Burgum best ff een rondje op rijden :-)} , kun je ze zelf oordelen.

Groet,
Wim.
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Hessie »

Hoi allemaal!

Ik heb ze er ook onder sinds vorige week en er ging een nieuwe v-strom wereld voor me open!
Hij reed al lekker maar dit is echt super! :D
Wat een verschil, geen gehobbel en gewiebel meer aan de voorkant wat mij veel meer vertrouwen en rust geeft!
En bochten gaan veel lekkerder, je voelt hem op het wegdek plakken!!

Ben er echt superblij mee :D :D

Groetjes,
Hester :bye: :bye:
doei
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Redhead »

en de slijtvastheid?
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Hessie »

White-Rhino Redhead schreef:en de slijtvastheid?
Hoi White Rhino,

Ze gaan minder lang mee dan de originele band, misschien is dat voor sommige mensen een hele belangrijke factor.
Mijn motor staat nu op 12.000 km en de originele banden waren nog niet echt op.

Mij interesseert het persoonlijk eigenlijk helemaal niets!! Als ie maar lekker rijdt! :)

Grt Hester :bye:
doei
Jokapo

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Jokapo »

en is natuurlijk ook altijd afhankelijk van hoe je rijsteil is. OP MF zijn er mensen die er tussen de 20 en 30 mee weg gereden hebben
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door V-Stoom »

Hallo Hester.
Hessie schreef:Ik heb ze er ook onder sinds vorige week en er ging een nieuwe v-strom wereld voor me open!
Hij reed al lekker maar dit is echt super!
Wat een verschil, geen gehobbel en gewiebel meer aan de voorkant wat mij veel meer vertrouwen en rust geeft!
En bochten gaan veel lekkerder, je voelt hem op het wegdek plakken!!
Wat had je er eerst onder dan?

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Brambo.650

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Brambo.650 »

Als het bij 12.000 km nog steeds de originele banden zijn, wat ze zegt, dan waren het waarschijnlijk de Bridgestone Trailwings.

Ik zit met hetzelfde. Mijn motor heeft ongeveer 12k km gereden en de achterband is over een paar 1000 km aan zijn einde. De voorband is nog niet op, maar ga binnenkort wel Dunlops bestellen. Ik vertrouw mijn achterband niet meer, na mijn schuiver. Dan maar 200 euro er tegenaan en vóór en achter een nieuwe band.

Ik ga ze denk ik bij www.rodamoto.es bestelen. Daar kost een voorband € 73 en een achterband € 98,50 (let erop dat je de snelheidsklasse V hebt, deze zijn speciaal voor de zware reisenduro's). Er komen wel € 25 verzendkosten bij een bestelling tot en met 5 banden. In mijn geval bestel ik gewoon met een paar maten een paar banden en kunnen we de verzendkosten delen. Vanaf 6 banden en meer betaal je geen verzendkosten meer.
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Redhead »

Bij de molen in Reek Schaijk kosten ze opgelegd (losse wielen) 230€ samen.

Interessant lijkt dat het prijsverschil zo laag is.

Er moet natuurlijk wel heen worden gereden, maar dat kan leuk zijn toch?

gr. Martin
Brambo.650

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Brambo.650 »

Ik heb een adresje via het MF. Hij heeft een vaste prijs per wiel bij losse aanlevering (€ 16,-). Indien ik met mijn motor en banden aankom, dus bij hem uitbouwen, zou het gewoon tegen werkplaatstarief (€ 30) gaan. Hij schatte, dat als ik meehielp, we in een uur toch wel een en ander klaar zouden hebben. Dat scheelt niet overdreven veel, maar Reek is bij mij ook al gauw 75 km enkel. En dat ritje is dan met de auto, want los aangeleverd. Vrienden van mij hebben wel goede ervaringen met bestellen in Spanje, dus ik wil dat wel eens riskeren.

@ Martin, begrijp ik dat jij deze banden er dan ook op hebt liggen? Of is dat gewoon algemene kennis van je?
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Redhead »

Algemene kennis, ervaring met deze bandenhandel en met Koos van Elk in Arnhem.
De wielen kun je er ter plaatse zelf afhalen en monteren onder deskundige leiding desgewenst.
Laten doen kost meen ik 10€ per wiel.

Ik twijfel tussen Bridgestone 502 en de Dunlop Roadsmart als ik ga wisselen.


gr. Martin
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Margon »

Na 6 maande sturen wil ik niets anders.
Een klein nadeel, door dat ze zo goed plakken, komen de stepjes en neuzen nog al eens aan de grond.
Het stuur vertrouwen word steeds beter.
Ga kijken of de maten ook op mijn vrouw der transalp passen.
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door PvdBogaard »

goed teken. Heb een mailtje bij de "Belgen van Peter" neergelegd om te checken of het prijsje nog klopt. nog geen reaktie.
Die inkoopaktie in Spanje zou ook interessant kunnen zijn, als we dat MF bandenplaats adres van Brambo kunnen krijgen ...
Gebruikersavatar
Hessie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 915
Lid geworden op: do 25-12-2008, 20:22
Mijn motor is een: BMW F900 XR
Woonplaats: Huizen

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Hessie »

V-Stoom schreef:Hallo Hester.
Hessie schreef:Ik heb ze er ook onder sinds vorige week en er ging een nieuwe v-strom wereld voor me open!
Hij reed al lekker maar dit is echt super!
Wat een verschil, geen gehobbel en gewiebel meer aan de voorkant wat mij veel meer vertrouwen en rust geeft!
En bochten gaan veel lekkerder, je voelt hem op het wegdek plakken!!
Wat had je er eerst onder dan?

Groet, Allard.
Inderdaad de bridgestone trailwing.......
Maar zeker geen spijt van de nieuwe aankoop!!!
Gewoon doen!
Grt,
Hester :bye:
doei
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door PvdBogaard »

Heb ze er vrijdag ook onder gezet. Zowel het rijden van de Veluwe rit, als de toer van zaterdag gingen prima. Einde van de zaterdag rit was de gladheid er wel af. De dijken gingen verrukkelijk. Lijkt inderdaad een prima bandje.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door V-Stoom »

Ik kan niet wachte tot ik die Conti Trail-Ataks heb opgereden. Band wordt voor steeds instabieler en begint in de bochten een steeds onzekerder gevoel te geven. Alle andere zaken aangaande het rijwielgedeelte zijn uitgesloten dus het ligt echt aan de band. Jammer.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Graafie68

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Graafie68 »

ff op de eerste plaats, ik heb geen geld boompje in de tuin ( heb helemaal geen tuin )
maar waarom rij eerst dit setje op ??? als je er weinig vertrouwen en plezier mee heb.
dat rijd toch helemaal naatje als je steeds aan het vetrouwen in je banden moet denken.
als je iets probeerd en dat voldoet niet in wat je wil, nou dan gaat er toch echt ander onder.

als iets niet lekker is laat je het toch ook staan en neem je wat anders.
maar das mijn mening, het genot van strommetje rijden mag niet bedorven worden. O:-) O:-) O:-)
Brambo.650

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Brambo.650 »

Deze banden liggen er nu vanaf vrijdag voor Pinksteren vóór en achter onder en heb er nu dik 1000 km mee in de rondte gereden. Ze bevallen mij erg goed. Geven veel vertrouwen, veel meer dan mijn (redelijk vierkante) TW's. Heb ze nog niet in noemenswaardig natte omstandigheden meegemaakt, maar op droog zijn ze erg goed. Ik zie uit naar de zomervakantie in de Dolomieten.

Ik heb ze in Spanje besteld bij http://www.rodamoto.es. Ik kon met een paar maten een zending bundelen (6 banden) en dus geen verzendkosten van 25 euro. De banden kosten mij samen 177 euro geloof ik, dus dat valt reuze mee (zie dat ze nu weer iets duurder zijn). Daarna nog 40 euro voor monteren incl (de-)montage van de wielen uit de motor en afvoeren oude banden.
Jokapo

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Jokapo »

motostorebarendrecht heft ze in aanbieding voor 249
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Redhead »

Uiteindelijk zijn er bij mij Metzeler Tourance EXPm omgelegd. 240euro zelf wielen verwijderen. Erg vieze handen (kleren) doe ik niet meer zelf. :mrgreen: )

gr. Martin
Brambo.650

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Brambo.650 »

Ik ben nu ongeveer 11 maanden verder en de teller staat nu voorbij de 24k km. Vandaag naar garage gebracht voor grote beurt en meteen geconstateerd dat de achterband zijn beste tijd voort wel gehad heeft. Slijtnokken liggen eigenlijk vlak aan het loopvlak, dus dat is door het toch regelmatige snelweggebruik een relatief vroegtijdig einde van een fijne band. Nu weer op zoek naar een nieuwe, hoewel de Dunlop me erg goed bevallen is. Slijtage is denk ik zo'n 11k km's, dus niet echt heel slecht, maar het is dan ook een goed plakkende band die veel vertrouwen geeft.

Wat is jullie ervaring nu we een jaar verder zijn?
Brambo.650

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Brambo.650 »

Vandaag is er een nieuwe Roadsmart achterband op gegaan. De vorige heeft het bij mij kleine 13000 uitgehouden. Loopvlak in het midden was op, zijkanten nog ruim voldoende, daarom ook vierkant geworden. Ik kan er weer lekker tegenaan.
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: Dunlop Sportmax Roadsmart nu ook in 110/80R19 e

Bericht door Margon »

Zit nu op 9000km en slijtage iets over de helft..ben een rustige rijder.
Nog steeds tevreden over de band.
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Plaats reactie