Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Jokapo

Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Jokapo »

Nu zit ik een beetje zo om mij heen te kijken naar wat de banden voor een Vstrom zo een beetje doen en krijg toch een beetje de voorkeur voor de michelin pilot road 2 of de conti trail attack. Nu hoor ik alleen bij mijn dealer dat hij bij de PR alleen maar aan de achterband kan komen zou het dan verder nog uitmaken als ik zelf met een set banden aankom zetten? De Trail Attacks hoor ik ook goede berichten over (mensen die de stepjes eraf weten te rijden :P ) net zoals de PR goede grip alleen iets minder de PR bij nat weer "schijnt".

Zijn er ook mensen die goede ervaringen hebben met de PR2 op de V-Strom want dat schijnt ook nog wel eens uit te maken dat een bepaalde band niet op een bepaald type motor past maw rijdt voor geen meter. Het gaat me hier puur om rij kwaliteit en niet om het esthetische.

Andere meningen zijn uiteraard ook welkom maar sta dus in twijfel ga ik voor de PR2 of de Trail Attacks
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door RvGS »

Ik gebruik vanaf kmstand 10305 Pilot road voor en achter, vervolgens bij kmstand 19840 is er achter een nieuwe Pilot road 2 gemonteerd.
Nu bij kmstand 35019 heb ik de Bridgestone BT501 voor en de BT502 achter laten monteren. EN ze bevallen goed, heb er nu ondertussen 3000km meegereden.

Lees het forum nog maar eens goed door, het schijnt dat de Trail Attacks best goed zijn maar nadat er een km of 6000 mee gereden is de slijtage meer toeneemt dan bij de Pilot Road en dus het rijgedrag weer negatief beinvloed.

Ik had zelf de Trail Attacks ook overwogen maar de PR en BT zijn wat duurzamer, kwestie van wat je te besteden hebt en of het je niet uitmaakt dat je redelijk snel weer nieuw rubber moet/mag laten monteren :wink: De Pilot Roads bevielen mijn goed, ik wilde echter een iets mee allroad band aangezien ik wat vaker een zandpad e.d. rij, en dan merk je wel het verschil tussen de 'echte' weg banden en de 'allroads' . Voor echt offroadwerk moet je voor de TKC80 gaan!

Zoveel mensen zoveel wensen :-)}
Groet, Robert |
Jokapo

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Jokapo »

ik wil inderdaad ook een band die een flink aantal kilometers aankan en ik ben niet het persoon wat zo nodig het zandpad op moet zoeken.

Vraag me alleen af wat ik er voor op zou moeten gooien omdat er geen PR2 in die maat is. En PR2 is qua grip op nat wegdek gewoon erg goed en das weer goed voor mijn spanning met het rijden met nat weer.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door RvGS »

Jokapo schreef: . . . Vraag me alleen af wat ik er voor op zou moeten gooien omdat er geen PR2 in die maat is . . .
De standaard PR aan de voorkant gaat goed in combinatie met PR2 achter, is mijn ervaring :wink:
Groet, Robert |
Jokapo

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Jokapo »

past een 120 ook op de voor velg??

Zou dit het rijgedrag positief of negatief beïnvloeden?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft.
Jokapo

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Jokapo »

het probleem is opgelost heb bij bandendepot.be de correcte maatvoering voor de v-strom gevonden
Harrynac

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Harrynac »

Jokapo schreef:het probleem is opgelost heb bij bandendepot.be de correcte maatvoering voor de v-strom gevonden

Dus?
Jokapo

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Jokapo »

daar kan je de michelin PR2CT wel in de 110/80 uitvoering verkrijgen althans volgens hun site

heb die belg toch maar eens een mailtje gestuurd of dat het inderdaad klopt die maatvoering zekerheid voor alles.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door V-Stoom »

Jokapo schreef:daar kan je de michelin PR2CT wel in de 110/80 uitvoering verkrijgen althans volgens hun site

heb die belg toch maar eens een mailtje gestuurd of dat het inderdaad klopt die maatvoering zekerheid voor alles.
EN?

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Jokapo

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Jokapo »

*&^%@#&^%!&^@% die voorband is er gewoon niet in 19" te verkrijgen maar als alternatief geven ze de dunloap roadsmart op
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door V-Stoom »

jammer, ik hoopte even dat je het ei gevonden had maar helaas.

succes.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Jokapo

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Jokapo »

dat hoopte ik ook.

Is er iemand toevallig bekend met dunlop roadsmart
HD bye-bye

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door HD bye-bye »

ik heb hier een thuiskomertje van, ben er erg over tevreden. :schater: :schater: :schater:
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4215
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Frank »

HD bye-bye schreef:ik heb hier een thuiskomertje van, ben er erg over tevreden. :schater: :schater: :schater:
Ben benieuwd hoe je dat thuiskomertje dan meeneemt op de motor... :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
HD bye-bye

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door HD bye-bye »

zit gewoon op mijn top koffer net als bij een jeep of aanhanger :schater: :schater: :schater:
Jokapo

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Jokapo »

*ZUCHT* :roll:

:wink:
Diversion

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Diversion »

Ha Jokapo,
Ik rijdt al sinds de aanschaf van mijn brommer met PR voor en PR2 achter, nu ruim 15.000 km. Ik ben op zich erg tevreden over de combi, maar ik rijdt eigenlijk alleen maar op de weg. PR1 voor en PR2 achter is voor een V-Strom een redelijk gebruikelijke combi, heb ik begrepen.

Mijn V-strom had bij aanschaf bijna 8.000 op de teller, dus ik schat dat de Michelins nu een kleine 20.000 km meegaan. Vorige week de brommer voor een onderhoudsbeurt weggebracht. Commentaar van de dealer was dat er op beide banden nog ruim profiel aanwezig is, maar dat de achterband wat vierkant begint te worden. De Pilot roads gaan dus behoorlijk lang mee.

Ik zit met dezelfde afweging als jij, van de Trail attack had ik in Motoplus goede verhalen gelezen (testwinnaar). Zaterdag hoorde ik echter in het geheime genootschap (ik kan je helaas niet vertellen waar, je moet je gewoon opgeven voor de Veluwetocht) dat met name de voorband trillingen in het stuur kan geven. Xavier had zijn Trail attacks er na een paar honderd km weer afgehaald. Hij heeft dus nog een vrijwel nieuw setje voor je liggen als je voor Trailattacks gaat kiezen, misschien heeft hij een leuk prijsje voor je.
Omdat het er bij mij eigenlijk niet van komt om ook offroad te rijden, verwacht ik dat ik in de winter weer voor PR2 op de achterband ga.
HD bye-bye

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door HD bye-bye »

ik lees net over trillingen in het stuur via je band ik heb er ook last van zo veel dat mijn arm en hand gewoon gevoelloos worden rechts dus ben ook al aan het zoeken en lees links en rechts veel verschilende verhalen ben er nog niet over uit :roll: :roll: :roll:
Jokapo

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Jokapo »

ga liever voor een tourband dan een allroad band ben dr ook nog niet helemaal uit wat mijn volgende setje gaat worden.

misschien dat ik toch is de pr voor doe en pr2 achter
FrenkieNL

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door FrenkieNL »

Mijn GF heeft een paar nieuwe sloffen nodig onder haar Fazer. Het oog was gevallen op een set Michelen Pilot Road 2, voor en achter. Heeft ze eerst de dichtsbijzijnde motorzaak bij haar huis gebeld of ze die konden leveren. Dat was geen probleem. Ok, en de kosten ? Uhh das dan 165,- voor en 225,- achter, incl BTW en opzetten.


...


uhh..

HOEVEEL ????

390 euro totaal !

We hebben ze nu maar besteld bij http://www.motorbandenmarkt.nl. Ze worden hier bij mij nu thuis bezorgd voor 254,-. Kost dan nog wel 30 euro om ze erom te laten leggen, ( en ik moet de wielen effe los halen ofc )... maar toch....

Scheelt wel erg veel he ?
Diversion

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Diversion »

Heb nu definitief gekozen voor opnieuw een Michelin Pilot Road 2 als opvolger van mijn huidige PR 2. Hoewel het een echte wegband is, heb ik afgelopen zondag aan het Oostvoornse Meer gemerkt dat de band offroad niet onderdoet voor de allroad banden van mijn medetochtgenoten aan de West Coast. Wanneer je echt off road wilt rijden, moet je waarschijnlijk heel andere banden monteren dan allroad banden. Volgens mij is het meer een marketingkreet dan een technische term.
Ik ben tot nu toe erg tevreden over de PR2: ruim 18.000 km ermee gereden (en hij zat er al op toen ik de fiets kocht). Er zit nog zat profiel onder, maar de band is vierkant geworden, ik rijd mijn meeste km's helaas over de A27 :cry:
Ben wel 10-15 minuten eerder thuis :D
Bij Arie Molenaar in IJsselstein kost een PR2 de hele winter 187 euri inclusief BTW en montage. Ik ga dus niet lopen tobben met losse banden etc. maar ga het gewoon daar laten doen.
Jokapo

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Jokapo »

Diversion schreef:Heb nu definitief gekozen voor opnieuw een Michelin Pilot Road 2 als opvolger van mijn huidige PR 2. Hoewel het een echte wegband is, heb ik afgelopen zondag aan het Oostvoornse Meer gemerkt dat de band offroad niet onderdoet voor de allroad banden van mijn medetochtgenoten aan de West Coast. Wanneer je echt off road wilt rijden, moet je waarschijnlijk heel andere banden monteren dan allroad banden. Volgens mij is het meer een marketingkreet dan een technische term.
Ik ben tot nu toe erg tevreden over de PR2: ruim 18.000 km ermee gereden (en hij zat er al op toen ik de fiets kocht). Er zit nog zat profiel onder, maar de band is vierkant geworden, ik rijd mijn meeste km's helaas over de A27 :cry:
Ben wel 10-15 minuten eerder thuis :D
Bij Arie Molenaar in IJsselstein kost een PR2 de hele winter 187 euri inclusief BTW en montage. Ik ga dus niet lopen tobben met losse banden etc. maar ga het gewoon daar laten doen.
wat heb je er voor om laten leggen dan de PR2 is er volgens mij namelijk nog niet in 19"
Diversion

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Diversion »

Jokapo schreef: wat heb je er voor om laten leggen dan de PR2 is er volgens mij namelijk nog niet in 19"
Klopt! Ik snap ook niet hoe dat komt, want de PR2 is er al ruim 2 jaar. Ik heb niet veel verstand van allerlei bandenmaten, maar waarschijnlijk is de PR2 voor een andere fiets met een andere bandenmatencombinatie ontworpen.
Ik heb een "gewone" PR als voorband, dit schijnt de gebruikelijke combi te zijn en ik ben er ook heel tevreden over. Mijn voorband heeft nog ruim voldoende profiel en is bovendien nog helemaal rond, dus die ga ik nog niet vervangen.

Je moet je bij je keuze niet laten leiden door eventuele "allroad" eigenschappen die andere merken meer zouden hebben dan de PR2. Dat stelt namelijk helemaal nix voor en is imho marketinggeklets. Het "ruigere" profiel dat b.v. Anakee's hebben, geven in terrein echt niet dat beetje extra grip dat je denkt nodig te hebben. Als je echt offroad wilt rijden, presteren BW's, TW's, TA's, Anakee's nix beter dan PR2 en heb je gewoon heel andere banden nodig, b.v. Metzeler Karoo. Daar zul je in dit forum weinig info over aantreffen, omdat deze banden op de weg weer wat minder presteren (en waarschijnlijk snel slijten).
Jokapo

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Jokapo »

daarom ga ik ook als de bandjes versleten zijn voor de roadsmarts off-road ga ik toch niet
Calliope

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Calliope »

Tot mijn verrassing bleek bij de beurt van de motor dat de voorband af was. Nouja, af... ze raadden in elk geval niet aan er een winter mee door te rijden en ik wil in de winter nu juist wel rijden, dus heb ik een nieuwe voorband besteld.

Ik wilde steeds al overstappen op Pilot Road (2), maar omdat nou zonder noodzaak te doen, dat werd me veel te duur. Nu heb ik voor Pilot Road en achter nog de Strom-standaardband (ik vergeet steeds hoe die dingen heten).

Ik heb het gevoel dat de Strom nog wendbaarder is geworden. Het rijdt in elk geval beslist niet vervelend met twee veschillende banden. Wat mij betreft eigenlijk alleen maar beter :mrgreen: Ik heb er een goed, vertrouwd gevoel bij.
Dgr

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Dgr »

Calliope schreef:Tot mijn verrassing bleek bij de beurt van de motor dat de voorband af was. Nouja, af... ze raadden in elk geval niet aan er een winter mee door te rijden en ik wil in de winter nu juist wel rijden, dus heb ik een nieuwe voorband besteld.

Ik wilde steeds al overstappen op Pilot Road (2), maar omdat nou zonder noodzaak te doen, dat werd me veel te duur. Nu heb ik voor Pilot Road en achter nog de Strom-standaardband (ik vergeet steeds hoe die dingen heten).

Ik heb het gevoel dat de Strom nog wendbaarder is geworden. Het rijdt in elk geval beslist niet vervelend met twee veschillende banden. Wat mij betreft eigenlijk alleen maar beter :mrgreen: Ik heb er een goed, vertrouwd gevoel bij.
Heb je de achterband al een keer laten vervangen door een andere Trailwing, of is je voorband sneller versleten dan je achterband? :o
Calliope

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Calliope »

Dgr schreef:
Calliope schreef:Tot mijn verrassing bleek bij de beurt van de motor dat de voorband af was. Nouja, af... ze raadden in elk geval niet aan er een winter mee door te rijden en ik wil in de winter nu juist wel rijden, dus heb ik een nieuwe voorband besteld.

Ik wilde steeds al overstappen op Pilot Road (2), maar omdat nou zonder noodzaak te doen, dat werd me veel te duur. Nu heb ik voor Pilot Road en achter nog de Strom-standaardband (ik vergeet steeds hoe die dingen heten).

Ik heb het gevoel dat de Strom nog wendbaarder is geworden. Het rijdt in elk geval beslist niet vervelend met twee veschillende banden. Wat mij betreft eigenlijk alleen maar beter :mrgreen: Ik heb er een goed, vertrouwd gevoel bij.
Heb je de achterband al een keer laten vervangen door een andere Trailwing, of is je voorband sneller versleten dan je achterband? :o
De voorband is sneller versleten. Het is voor het eerst dat er een nieuwe band op is gekomen.

PS: oja. Trailwing.
Dgr

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Dgr »

Dat is wel opmerkelijk... voorbanden gaan in de regel 2x zo lang mee als achterbanden.
Denk dat er nog een wereld voor je open gaat als je die achterste TW vervangt door een echte band :lol: , die is inmiddels ook al behoorlijk oud en vierkant lijkt me...

Ik heb 't zelf tot 12.000km volgehouden. Zat net als jij te wachten op een rationele reden om de banden te vervangen. Maar er zat toen nog zoveel profiel op dat ik dacht "die verslijt ik de komende 2 jaar nog niet :| "
Heb mezelf toen maar getrakteerd op een setje nieuwe Pirelli's en tot op heden geen dag spijt van gehad...
Meer vertrouwen in m'n band is voor mij meer plezier in het rijden :-)}
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Hunter6 »

Ahum, eeuhh, voorband eerder versleten dan de achterband???
Op het stuur zitten twee handvaten, eentje links en eentje rechts. De rechtse kun je verdraaien, werkt dat nog wel goed???
Calliope

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Calliope »

Hunter6 schreef:Ahum, eeuhh, voorband eerder versleten dan de achterband???
Op het stuur zitten twee handvaten, eentje links en eentje rechts. De rechtse kun je verdraaien, werkt dat nog wel goed???
Luister, ik weet wel waar je op doelt en misschien heb ik toch een beetje een excuus aangegrepen om op een andere band over te gaan. Maar zelf zit ik daar helemaal niet mee. Verder heb je niet goed gelezen: de band was niet versleten, maar: niet geschikt om een winter mee door te rijden. Daar zit nog wel een verschil in. En ik ben er keurig over gebeld door de monteur. Het vervangen was mijn eigen keus.

En verder lijkt het me uiterst nutteloos om hier in discussie te gaan over het feit of mijn band al dan niet had moeten worden vervangen. Ik kan hem jullie per slot niet eens meer laten zien, dus alles wat je er hier over kunt zeggen, zijn puur gissingen.

Wil je het over het rijgedrag van de banden gaan hebben, prima. Dan kom ik weer reageren als ik iets zinnigs te melden heb.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Joskestiller »

Ik vind het niet zo abnormaal dat een voorband sneller versleten is dan een achterband.

Op mijn bandit is dit ook eens gebeurd en nu lijkt het me weer te 'overkomen' met de Conti's op mijn V-strom. Het gaat dan vooral om slijtage aan de zijkant van de voorband, net naast het middenste loopvlak.
Mijn bandenboer vindt het ook niet ongewoon en volgens hem heeft het te maken met de rijstijl.... extra druk op de stuurhelften zetten tijdens het insturen van een bocht dwingen de voorband in een grotere hellinghoek. En autosnelweg mijd ik als de pest.
De stuurhelften dienen namelijk niet alleen om vast te houden en aan de rechtse kant mee te draaien....

Als mijn monteur mij tijdens een onderhoudsbeurt belt om te vertellen dat er iets aan vervanging toe is geloof ik hem blindelings :!:
Honi soit qui mal y pense!!
Calliope

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Calliope »

Joskestiller schreef: En autosnelweg mijd ik als de pest.

(...)

Als mijn monteur mij tijdens een onderhoudsbeurt belt om te vertellen dat er iets aan vervanging toe is geloof ik hem blindelings :!:
Mijn Strom heeft nog nooit een autosnelweg gezien.

En ik moest van mijn echtgenoot de monteur blindelings vertrouwen :D Manlief is zelf technicus. Van hem moeten onze voertuigen technisch altijd in tiptop conditie zijn. En ik luister natuurlijk altijd naar hem O:-)
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Michelin Pilot Road 2 of toch de Trail Attack

Bericht door Hunter6 »

Calliope schreef:Luister, ik weet wel waar je op doelt en misschien heb ik toch een beetje een excuus aangegrepen om op een andere band over te gaan. Maar zelf zit ik daar helemaal niet mee. Verder heb je niet goed gelezen: de band was niet versleten, maar: niet geschikt om een winter mee door te rijden. Daar zit nog wel een verschil in. En ik ben er keurig over gebeld door de monteur. Het vervangen was mijn eigen keus.

En verder lijkt het me uiterst nutteloos om hier in discussie te gaan over het feit of mijn band al dan niet had moeten worden vervangen. Ik kan hem jullie per slot niet eens meer laten zien, dus alles wat je er hier over kunt zeggen, zijn puur gissingen.

Wil je het over het rijgedrag van de banden gaan hebben, prima. Dan kom ik weer reageren als ik iets zinnigs te melden heb.
Hoho, rustig maar, ik zit je maar een beetje te stangen hoor :lol:
Er is er maar één die bepaald of, en waarom, een band vervangen gaat worden en dan ben je idd zelf. En als je je band misschien iets te vroeg laat vervangen zal dat zeker geen nadeel zijn (behalve de kilometerprijs dan).
Het zal je in ieder geval niet gebeuren dat je met samengeknepen billen terug komt vanuit de Eiffel terwijl het canvas al zichtbaar is. :oops: :oops: :oops:
Plaats reactie