Shimmy bij Conti TrailAttack?

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Pierpower
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 24-10-2007, 20:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door Pierpower »

Hallo,

Op de duitse Vstrom site lees ik zeer veel verhalen over trilling in het stuur bij de Conti TA.
Zijn er bij jullie mensen die dit op de DL650 ook ervaren? Het schijnt motorfietsafhankelijk te zijn. Op de BMW's komt dit namelijk niet voor.

Bedankt!

Pier
DL650A-SE
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door PvdBogaard »

Heb op mijn Dl1000 ook Conti's. Boven de 140 wordt het vreemd. Tijdje terug in Dland gezeten Daar op de Garmin tegen de 180 aan (ca 200 op teller) en dat was heel even. Crisis schrok me rot. In no time kwam er een trilling in de motor die heel snel in kracht toenam.


Bij lage (en mijn normale) snelheden helemaal geen probleem. Die 140 - 160 is niet leuk, maar hanteerbaar. Daarboven, nou bij de volgende banden :-)

Verder is de grip prima van die Conti;s
Erik Hofstee

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door Erik Hofstee »

ik heb laatst ook een setje onder mijn dl650 gehad.

Ik had juist op lagere snelheden problemen en niet bij hogere. (tot 140 gereden)
bij lagere snelheden (tussen 50 en 80) ging mijn voorband zwabberen van links naar rechts, als ik mijn stuur losliet ging hij meteen met het stuur slaan. en met remmen voelde je ook de voorkant zwabberen. Met 1 hand aan het stuur rijden ging eigenlijk ook niet meer.

bij mijn dealer de voorband verwisseld voor een nieuwe....deze deed precies hetzelfde!!

Dus de hele set maar weer omgeruild voor een setje Battlewings....en alles is weer rustig

groeten
Erik
Motorijder

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door Motorijder »

lees mijn verhaal over zweverig gevoel. al mijn problemen zijn nu opgelost dankzij hyper pro en de juiste afstelling. ik rij al een tijdje met battelwings! voor ik het vergeet bij hyperpro hebben ze vooraan 2.5 en 2.9 achteraan gestoken in mijn battelwings. je hoort me niet zeggen dat de DL nu rijd als een racer maar hij rijd verdomd toch goed. en gisteren voor het eerst na de aanpassinsgen een ritje met mijn vrouw achterop gemaakt en dit zonder problemen.
Xavier
DL650 berijder
Berichten: 298
Lid geworden op: di 28-08-2007, 00:16
Mijn motor is een: BMW R1200 GSA LC

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door Xavier »

zeer herkenbaar en vreselijk vervelend wanneer je de banden, zoals ik, in Duitsland hebt besteld. Ze nemen ze namelijk niet terug, want er is op gereden! Maar ook ik ondervond het probleem van slingeren tussen de 50 en 80 km/u, div. zaken nagekeken en lagers vervangen maar het hielp niets, dus moest wel in de band zitten. Het schijnt echter per fiets te verschillen. Dus voor de liefhebber: ik heb nog een vrijwel nieuw setje liggen, heb er uiteindelijk Anakees onder laten zetten. Overigens, ondanks de vele vermeldingen op verscheidene forums zegt Continental Nederland van niets te weten.
GSA1200
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door PvdBogaard »

mijn ervaring zijn ook na het plaatsen van Hyperpro rondom aanwezig. Bandenspanning houd ik op 2.5 voor en achter.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door V-Stoom »

Yep, heb dezelfde ervaring. Nam daar absoluut geen genoegen mee. Na eerst een nieuw balhoofd lager te hebben laten monteren (motor begon te wiebelen en balhoofd vertoonde inderdaat slijtage) was de trilling niet weg. Bleek dus een fout in de band te zitten en de motorzaak heeft een nieuwe gemonteerd. Probleem is nu opgelost. Wel mede dank zij ook de vasthoudendheid van de motorzaak. Probleem was toen (vorig jaar) "(uiteraard :?: )niet bekend"

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Stromtrooper

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door Stromtrooper »

Conclusie!!?? geen Conti's dus! (of??)
Pierpower
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 24-10-2007, 20:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door Pierpower »

Voor mij denk ik niet.

Overweeg de Tourance EXP of de Pirelli Scorpion Sync.

Eerst volgende maand de Dolomiti in...


Greets
DL650A-SE
MT motorfan

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door MT motorfan »

Ik heb nu zo´n 4000 km op TA gereden met mijn DL650.
Tot aan hoge snelheden geen enkel probleem maar bij gas loslaten en afzakkend tussen circa de 80 tot 60 km, ongeacht welke versnellingen, komt er een fikse trilling in het voorwiel. Met beide handen aan het stuur is er niets aan de hand maar met een hand rijden is het al merkbaar.
Jammer voor zo´n overigens verder goede band. Mijn volgende banden worden Bridgestone´s BW.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door Peterzeeland »

op de 1000 zowel bw als ta gehad.
geen gekke problemen gehad, al vond ik de ta minder spoorzeker als de bwing. echter wel weer gemakkelijker de bocht in te leggen. Tja, het is het een of het ander kennelijk. misschien door de vorm van de band. wat ronder ofzo?

bij de trailattack (made in oostblok) had ik flinke slappers als ik zonder handen motor liet uitrollen, van 80 naar 60 kwam dat opeens voor.
ook al omdat die dingen geen grip hebben bij4000 km nieuwe bwings opgezet, wat was dat al een verbetering :D :D :D

de ta vind ik echter een fijnere stuurband, heb er dus spijt van dat ik (achter) nu weer een bwing heb genomen.
maar ja, ik verkoop hem toch......
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door V-Stoom »

MT motorfan schreef:Tot aan hoge snelheden geen enkel probleem maar bij gas loslaten en afzakkend tussen circa de 80 tot 60 km, ongeacht welke versnellingen, komt er een fikse trilling in het voorwiel. Met beide handen aan het stuur is er niets aan de hand maar met een hand rijden is het al merkbaar.
Dit ka dus inderfdaat duiden op versleten balhoofdlagers. Vaak openbaart zich dat op het moment dta er nieuwe banden worden gemonteed. Susuki heeft, waarscheinlijk uit kostenoverweging, gekozen voor de montage van kogellagers. Deze hebben over het algemeen een kortere levenduur en kunnen beschadigen als de voorvork één of meerdere fikse klappen te verwerken krijgt.Het is dan ook verstandig naaldlagers als vervanging te monteren. Op http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=1669" onclick="window.open(this.href);return false; is er ook het nodige over geschreven.
Stromtrooper schreef:Conclusie!!?? geen Conti's dus! (of??)
Mwaaa, 't is wel een erg goede band, komt goed uit tests en voldoet mij verder erg goed. If ik deze band weer zou monteren? Op dit moment wel. Maar laat je niet afschepen is mijn devies. Een band die trilt? Dat kan echt niet.
niets is te gek, behalve op je bek.
Stromtrooper

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door Stromtrooper »

Bij mijn vorige motor had ik het zelfde probleem een bridgestone band.
Oorzaak is dat het op een bepaald slijtings niveau komt...(maar nog niet versleten was).
Band wordt blijkbaar te vlak ofzo... zelfde nieuwe band en weg probleem.. maar goed eerst ff oude oprijden en gewoon handjes aan het stuur laten!

Handig is het niet... als je ff je rugzak goed wil doen!
RoPiVu

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door RoPiVu »

MT motorfan schreef:Ik heb nu zo´n 4000 km op TA gereden met mijn DL650.
Tot aan hoge snelheden geen enkel probleem maar bij gas loslaten en afzakkend tussen circa de 80 tot 60 km, ongeacht welke versnellingen, komt er een fikse trilling in het voorwiel. Met beide handen aan het stuur is er niets aan de hand maar met een hand rijden is het al merkbaar.
Jammer voor zo´n overigens verder goede band. Mijn volgende banden worden Bridgestone´s BW.
Ik heb precies dezelfde problemen. Ik dacht even laten balanceren, maar dat is blijkbaar niet de oplossing.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door Peterzeeland »

MT motorfan schreef: Jammer voor zo´n overigens verder goede band. Mijn volgende banden worden Bridgestone´s BW.
oink :shock:
wat zul je de BW's dan goed gaan vinden!!! veel plezier ! en die TA's meteen bij het huisvuil !
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
ZilverStrom

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door ZilverStrom »

Happy me.

Ik zat eraan te denken om over een paar maanden nieuwe banden te nemen.
Ik dacht aan de Conti , Bridgestone of Michelins.
Nou de Conti aan mijn KONTIE dus.

Alleen nu moet ik nog kiezen of de Bridgestone of de Michelin.

OEPS welke word het.
Iemand iets vervelends te vertellen over die twee?
Motorijder

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door Motorijder »

ZilverStrom schreef:Happy me.

Ik zat eraan te denken om over een paar maanden nieuwe banden te nemen.
Ik dacht aan de Conti , Bridgestone of Michelins.
Nou de Conti aan mijn KONTIE dus.

Alleen nu moet ik nog kiezen of de Bridgestone of de Michelin.

OEPS welke word het.
Iemand iets vervelends te vertellen over die twee?
ik moest vroeger niks hebben van bridgestone en reed steeds met michelin pilot
maar nu ik met battelwings rij wil ik geen ander. wel spijtig dat ik de halve Cm van de zijkant niet weg krijg. maar de band houd echt goed in de bochten en er in of uitgaan gaat zonder moeite. wel heb ik gemerkt dat de banden spanning heel belangrijk is want als er wat minder inzet dan voel je het al. ik rij met 2.5 en 2.9 (volgens de leverancier zou dat achteraan 2.8 moeten zijn). nog een nadeel (als je dat zo kan noemen) het profiel is zo diep dat je niet merkt dat je band is versleten maar als je net als ik veel snelweg rijd dan komt de band vlak te staan en rijd die niet meer echt stabiel.
MT motorfan

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door MT motorfan »

V-Stoom schreef:
MT motorfan schreef:Tot aan hoge snelheden geen enkel probleem maar bij gas loslaten en afzakkend tussen circa de 80 tot 60 km, ongeacht welke versnellingen, komt er een fikse trilling in het voorwiel. Met beide handen aan het stuur is er niets aan de hand maar met een hand rijden is het al merkbaar.
Dit kan dus inderdaad duiden op versleten balhoofdlagers. Vaak openbaart zich dat op het moment dat er nieuwe banden worden gemonteed. Suzuki heeft, waarscheinlijk uit kostenoverweging, gekozen voor de montage van kogellagers. Deze hebben over het algemeen een kortere levenduur en kunnen beschadigen als de voorvork één of meerdere fikse klappen te verwerken krijgt. Het is dan ook verstandig naaldlagers als vervanging te monteren. Op http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=1669" onclick="window.open(this.href);return false; is er ook het nodige over geschreven.

Het betreft hier een nieuwe motor waaronder ik direct TA had laten monteren. Versleten lagers is dus hier geen sprake van.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door V-Stoom »

Nee, dat lijkt mij ook niet logisch. :lol:

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
MT motorfan

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door MT motorfan »

Omdat de trillingen in mijn stuur, bij snelheden van 60 tot circa 70 km per uur, steeds sterker werden heb ik de voorvork veerspanning op de stugste stand gezet. Hierdoor zijn de trillingen wel duidelijk verminderd maar nog niet geheel verdwenen. Daarom heb ik nu dus maar besloten om voor een Battlewing te proberen. De TA achterband voldoet wel prima, uitstekende grip, en is na 8000 km bij lange na nog niet versleten. Binnenkort dus op mijn 650 voor een BW en achter een TA.
Voor de geinterresseerde zal ik binnenkort mijn ervaring over deze combinatie melden.
MacB

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door MacB »

[quote="Motorijder"][quote="ZilverStrom"]Happy me.

wel spijtig dat ik de halve Cm van de zijkant niet weg krijg. quote]

Dit heeft weinig met de band te maken denk ik :wink:
Heb al met vanalles gereden en moet zeggen de BW's zijn voor mij de beste banden voor de Strom. :wink:
MT motorfan

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door MT motorfan »

Vanavond, op de afsluitdijk rijdend in het donker met een gangetje van zo´n 150 km, dacht ik ´die zijwind wordt nu wel heel erg heftig´, want ik zwabberde van rechts naar links.
Ik kom hem nog net stil zetten.
Lekke achterband. :(
Dat worden nu dus 2 nieuwe BW.
TA´s hou ik even voor gezien.
MT motorfan

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door MT motorfan »

Voor en achter nieuwe BW gemonteerd. De shimmy die ik met de TA´s had is helemaal verdwenen :D
De motor voelt stabiel en na 80km het linkerstepje al ´n paar keer aan de grond gereden. Dus de grip is zeker niet veel minder dan met de Conti´s.
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door V-Stoom »

Ver$%^d dat het niet waar is, na 6000km neem ik opeens een trilling waar rond de 70 km/u. Nu kan dit ook duiden op een versleten balhoofdlager maar ook die is 6000 km geleden vervangen (door een kegellager). Dus dat het daar aan ligt sluit ik uit. Ook op hoge snelheid merk ik dat de motor instabieler begint te worden. Toen de band er net omlag was dit zeker niet het geval. Is het nu de band of is het iets anders? Ik hoor om mij heen wel meer negatieve reacties over het huwelijk tussen de V-Strom en de Contie TA. Dit houdt niet in dat de band slecht is maar dat de combinatie niet ideaal is.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
bibo

Re: Shimmy bij Conti TrailAttack?

Bericht door bibo »

Pier zo goede avond ik heb zelf tijdelijk de banden er onder gehad op mijn prive dl 650 '08 abs
maar ik vind ze niet vertrouwd de banden en over die trillingen hebben ze helemaal gelijk ik rij op mijn werk best veel met dl 650 bijna elke dag en anderen waardoor ik met verschillende banden in aan merking kom en mijn voor kur gaat uit naar metslers tournce zeer vertrouwende band gr kevin
Plaats reactie