Effe twee nieuwe rubbers erop....

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
FrenkieNL

Effe twee nieuwe rubbers erop....

Bericht door FrenkieNL »

Vanmorgen 'effe' beide wielen eruit gehaald en bij de plaatselijke rubberkoning twee nieuwe Bridgestones op laten zetten. Maar waarom ik dit post; Volgens mij moet je met je on-board gereedschapsetje beide wielen eruit kunnen halen? Toch? Achter was geen probleem, maar voor.... Het 19 mm inwendige zeskant in de vooras, hoe de neuk krijg je die losgedraaid met je gereedschapssetje? Ik heb met wat vindingrijkheid en wat :x lelijke :evil: woorden het losgekregen... dat wel. maarruh...mis ik iets? :oops:
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Effe twee nieuwe rubbers erop....

Bericht door DesertStrom »

Suzuki verkoopt een adapter die in 1 van je meegeleverde ringsleutels past om het voorwiel mee los te draaien. Die wordt dus niet standaard meegeleverd. Bij mij in ieder geval niet.
Ik weet zeker dat ik in het verleden dat ding bij de accesoires heb zien staan op de suzuki website, maar ik kan het nu dus niet meer vinden. :frusty: (Zowel de NL, BE, DE, COM en CO.UK websites net bekeken)
Maar misschien kijk ik maar weer half, ik zie wel meer dingen over het hoofd.
Erik Hofstee

Re: Effe twee nieuwe rubbers erop....

Bericht door Erik Hofstee »

past 1 van die pijpsleutels er niet in?
FrenkieNL

Re: Effe twee nieuwe rubbers erop....

Bericht door FrenkieNL »

nop, net niet... ( ook niet nadat ik de braampjes eraf had gehaald ) :( :(
Fred

Re: Effe twee nieuwe rubbers erop....

Bericht door Fred »

Ik heb indertijd zelf een inmbussleutel gekocht, maatje 2100-19. De prijs valt niet mee hoor en je vindt ze niet in de eerste de beste doe-het -zelver. Je moet al naar een speciaalzaak voor auto werktuiggereedschap.
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Effe twee nieuwe rubbers erop....

Bericht door DesertStrom »

Deze bedoelde ik: artikel nummer 997SO-TOOLR
Ring-sleuteltje er opzetten die standaard is meegeleverd, kost €8,95.
http://194.178.160.219/nimagweb/suzuki/ ... oduct/5325
FrenkieNL

Re: Effe twee nieuwe rubbers erop....

Bericht door FrenkieNL »

Dat ziet er precies zo uit als ik me zelf zou maken. Neemt niet weg, dat ik nog steeds een vraagteken zet bij het standaard onboard setje. Je kunt er dus wel je achterwiel mee losmaken, maar je voorwiel dus niet....... :cry:
Martien_1000
DL1000 berijder
Berichten: 123
Lid geworden op: za 26-04-2008, 21:38
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2 Touring
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Effe twee nieuwe rubbers erop....

Bericht door Martien_1000 »

Ik gebruik gewoon een M12 koppelmoer. Dat is een lange moer, die gebruikt wordt om draadeinden met elkaar te verbinden. Ieder montage- of installatiebedrijf heeft ze. Kost meestal niets of heel weinig.
Plaats reactie