Banden reparatie!!

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Strommer Cock
DL650 berijder
Berichten: 20
Lid geworden op: ma 30-10-2006, 22:02
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Zoeterwoude

Banden reparatie!!

Bericht door Strommer Cock »

Hallo allemaal,

Op de motorbeurs kwam ik een bandenreparatieset tegen van het merk Slime. (zie onderstaande link) Wie kent iemand of heeft, helaas, zelf ervaring met dit goedje.

http://www.slime.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Groeten Cock :bye: .
Laatst gewijzigd door Stroompje op di 03-03-2009, 15:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Als je je leesbril ff niet kan vinden kan je de lettergrootte aanpassen rechtsboven op de site = ^ A^
Leipo

Re: Banden reparatie!!

Bericht door Leipo »

geeft een rotzooitje in je band + velg dus degene die je band later mag vervangen zal er niet blij mee zijn. Kan wel werken bij niet te grote gaten.

zelf heb ik een setje met de zogenaamde proppen wat ook goed werkt en geen rotzooi achterlaat. zie: http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=2445" onclick="window.open(this.href);return false;
Buzzin

Re: Banden reparatie!!

Bericht door Buzzin »

Ik had voorheen zo'n spuitbus, maar heb toch maar besloten om een proppen/strip setje te kopen.
Het punt is dat de goedjes/proppen toch alleen maar zijn om de dichtstbijzijnde bandenboer op te zoeken op niet al te hoge snelheid.
En als die het dan niet leuk vind om z'n werkplaats daarna schoon te moeten maken betaal je vast iets meer :roll:
Ow...en het hielp niet dat de spuitbus al 4 jaar over datum was toen ik hem kocht (vandaaaaar dat ie zo goedkoop was, 1 euro bij louis)
Leipo

Re: Banden reparatie!!

Bericht door Leipo »

Buzzin schreef: Het punt is dat de goedjes/proppen toch alleen maar zijn om de dichtstbijzijnde bandenboer op te zoeken op niet al te hoge snelheid.
ach dat valt mee hoor: 160km/u (op gps) is prima te doen met een prop in de achterband :P
ik ga echt niet voor elke gaatje in mn band een nieuwe band kopen, vooral niet als het in het zo goed als nieuwe band gebeurd!
gaat al duizenden kilometers goed (wel in het begin even rustig aan).
Buzzin

Re: Banden reparatie!!

Bericht door Buzzin »

Een goed aangelegde prop (een zogenaamd pluutje) is zeker goed genoeg voor normaal rijden, maar die reparatiesetjes zijn niet bedoeld voor permanente reparatie....
Zelf heb ik op m'n Revere 2 banden opgereden waar een pluutje in zat, niets aan de hand, ook niet met het betere gooi en smijtwerk op snelheid :)
Leipo

Re: Banden reparatie!!

Bericht door Leipo »

in mijn reactie had ik het over de strengetjes zoals die in een reparatiesetje zitten
Plaats reactie