Battlewing 502

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Joan

Battlewing 502

Bericht door Joan »

Vandaag een nieuwe achterband (BW502) laten monteren.
Een tip voor iedereen denk ik , informeer altijd eerst bij J&F banden (rooyakkerstraat in Eindhoven). :idea:
Service super , uitleg gehad over de juiste spanning van de ketting, alles opnieuw gevet en goedkoper kan volgens mij haast niet (met montage).
Ik heb de V uitvoering op mijn DL1000 gepakt , die was 138 euro . Als het wiel nog gedemonteerd moet worden komt er 10 euro bij. De H uitvoering is overigens 132 euro. Klaar terwijl je wacht met een bakkie koffie erbij.
DIT IS ECHT EEN SUPER ZAAK!!!!!!!!!!! :D
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Battlewing 502

Bericht door Sanscorp »

Goed om te horen dat je niet overal wordt gena*id.

Maar ikzelf verwijder het achterwiel, laat de nieuwe band eromheen leggen en monteer de boel weer netjes.
als je consequent en netjes werkt dan is er niets aan het handje!

In totaal ben ik 1 uur kwijt, dat is dan voor:
- Demonteren wiel
- Wegbrengen achterwiel en band laten vervangen.
- Monteren wiel en spannen ketting.

Totaalkosten: 10 euro voor verwisselen band (Excl. nieuwe band zelf)
Niet iedereen heeft het even breedt :)
Ed Jonkmans

Re: Battlewing 502

Bericht door Ed Jonkmans »

En als je het wiel er zelf uithaalt, dan kan je in een keer de binnenkant van de achterbrug, en die andere plekjes waar je anders niet of nauwelijks bij kan tijdens het poetsen, ook netjes een beurt geven. Je kan tevens de rollagers nog eens wat vet bijgeven ( bij mij zat er laatst zelfs wat water bij de rollagers, ik had de motor wel pas gewassen en zuiver gespoten met de slang).
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Battlewing 502

Bericht door Sanscorp »

**OFFTOPIC**
Dacht dat alle niet beantwoorde berichten redelijk recent waren maar zie nu dat er wel eens een schoonmaakploeg doorheen mag :)
onbeantwoorde berichten uit 2004?

**ONTOPIC**
Haal mijn motor sowieso vaak gedeeltelijk uit elkaar om eens grondig te poetsen.
Doe ik vooral in de zomer, 's winters spuit ik een dikke laag vaseline op alles.
Plaats reactie