Pirelli Scorpion Sync

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Dgr

Pirelli Scorpion Sync

Bericht door Dgr »

Afbeelding Afbeelding

Toevallig iemand die deze banden onder z'n DL heeft liggen?
Ze zitten fabrieksaf oa. op de 950/990 KTM Supermotards en ik lees er goede recensies over! Vind 't profiel ook erg geslaagd voor een allroad :)

Linkje naar de Pirelli Site
Dgr

Re: Pirelli Scorpion Sync

Bericht door Dgr »

Goed, eerste review dan maar, aangezien ik er nu zelf een weekje op rij :)

Had inmiddels 12000km op de originele Trailwings staan, en zo te zien zouden ze het nog wel vol blijven houden tot de 24000km...
Ik had geen zin om zo lang op die bikkelharde banden te blijven rijden. Bij droog weer heb ik ze nooit echt overtuigend gevonden qua bochtenwerk, en in de regen heeft de voorband zelfs al een keer z'n eigen route gekozen :?

Bij dit negatieve commentaar op de TW's moet ik misschien wel vermelden dat m'n vorige fiets op Michelin Pilot Powers stond, welke geweldig waren. Wie als nieuwe rijder zonder referentiemateriaal op een Vstrom stapt vind het waarschijnlijk niet erg om op de Trailwings te rijden.

Maar om terug te komen op de Scorpion Sync's... Heb voor deze banden gekozen vanwege de beloofde capaciteiten op straat. Offroad kom ik vrijwel nooit, dus ik was graag bereid iets in te leveren op dat gebied.
Mooie bijkomstigheid is dat het profiel er nog redelijk "allroad-achtig" uit ziet door de grove blokken. (tis iets persoonlijks, maar een allroad met een sportband eronder vind ik altijd een beetje afbreuk doen aan het totaalplaatje)

De eerste rit voorzichtig het conserveerlaagje eraf gereden. Na een tijdje steeds iets verder gaan in de bochten. Op een gegeven moment realiseer ik me dat ik al schuiner door de bochten ga dan met de TW's!
Kom ik thuis... zie ik dat er nog 1,5cm ongebruikt profiel aan elke kant zit! Dat belooft wat :mrgreen:
Het profiel lijkt verder door te lopen dan bij de TW, waardoor grotere hellingshoeken mogelijk zijn.

Inmiddels een weekje verder en de "schaamranden" zijn al gehalveerd. Nog geen enkel moment gehad waarop de band aangaf er geen zin meer in te hebben. Over het gedrag in de regen en over de levensduur kan ik nog niks zeggen, maar zoek je een fijne straatband, dan kan ik 'm aanraden :worship:
Blueberry

Re: Pirelli Scorpion Sync

Bericht door Blueberry »

ziet er goed uit, hou ons op de hoogte, bijvoorbeeld wat ze kosten.
Remko

Re: Pirelli Scorpion Sync

Bericht door Remko »

Dgr schreef: Mooie bijkomstigheid is dat het profiel er nog redelijk "allroad-achtig" uit ziet door de grove blokken. (tis iets persoonlijks, maar een allroad met een sportband eronder vind ik altijd een beetje afbreuk doen aan het totaalplaatje)

En daar ben ik het nu eens vrij behoorlijk mee eens!!


Daarom liggen er bij mij de BW 501 en 502 onder!
Dgr schreef: Inmiddels een weekje verder en de "schaamranden" zijn al gehalveerd.
Waarom noem je de stukjes niet gebruikt rubber eigenlijk een schaamrand?

Maagdelijke sliders om een 6 jaar oude race combi schaamblokken noemen begrijp ik nog.
Hoe gaan de lange slijtnokken, onder de stepjes dan heten? Watten stokjes??

8)
Dgr

Re: Pirelli Scorpion Sync

Bericht door Dgr »

Goed om te horen dat ik niet de enige ben, mbt. het uiterlijk van banden onder een allroad.

En schaamranden, tja... Ik zie 't ook als een soort van lef-indicator... komt nog wel eens voor dat ik een dikke supersport zie staan, met aan beide zijden van de band nog zo'n 2cm maagdelijk profiel :roll: ...Dan kan je net zo goed met een Harley gaan posen :lol:

Blueberry, ik heb ze gekocht bij http://www.motorbandenmarkt.nl/. Scherpe prijzen incl. verzendkosten, en vlotte bezorging!
TenCats

Re: Pirelli Scorpion Sync

Bericht door TenCats »

@Dgr,
Ik zou graag eens eens update horen over deze banden.
Hoe zijn ze bijvoorbeeld in de regen, de slijtvastheid, stabiliteit etc, etc. We zijn tenslotte alweer een halfjaar verder.

Bij voorbaat dank....

Erik
Dgr

Re: Pirelli Scorpion Sync

Bericht door Dgr »

Ben er nog steeds heel tevreden mee.
Heb er 8000 km op zitten, waarvan ongeveer 75% woon-werk ritten. Door al die snelwegkilometers is het midden van de band een klein beetje afgevlakt, maar het valt me eerlijk gezegd nog mee.
Op internet las ik van een aantal gebruikers dat de band nog geen 10dkm mee zou gaan, maar zoals het er nu naar uit ziet verwacht ik zonder problemen de 15dkm te halen.

Een band beoordelen op z'n kwaliteit in de regen vind ik moeilijk, aangezien m'n rijstijl dan ook veel rustiger is. Hij heeft me nog nooit verrast in ieder geval. De stabiliteit heb ik niks op aan te merken, geen gekke trillingen enzo. Heb alle vertrouwen in de band

Bij gebrek aan een betere foto zullen jullie het even met deze moeten doen... Toevallig vanmiddag geschoten, dus de foto is in ieder geval recent... je ziet de pekel nog zitten :|
Afbeelding
TenCats

Re: Pirelli Scorpion Sync

Bericht door TenCats »

Dank je, ik ga deze ook in overweging nemen als volgend setje. Ik rij nu al 9000 km. rond met de Anakee's van Michelin en daar heb ik in het begin nogal aan moeten wennen. Merkwaardig stuurgedrag bij lagere snelheden maar dat valt me nu al niet meer op. Ben nog niet helemaal vertrouwd met het rijden in de regen, m'n schuiver met de vorige V-strom heb ik blijkbaar nog niet helemaal verwerkt, want ik mis nog steeds wat feedback.

Cheers,

Erik
M.A.D

Re: Pirelli Scorpion Sync

Bericht door M.A.D »

Slimme zijstandaard , heb ik nog nooit gezien met dat extra grote plaatje.
Heb wel eens iets gelezen over een plaatje met een touwtje , maar dit lijkt me 1000 keer beter .
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Pirelli Scorpion Sync

Bericht door RvGS »

Ajb, Marco . . . :arrow: klik op het plaatje voor de website . . .

Afbeelding

Bij touratech voor €20,-, als je handig bent maak je het zelf :P
Bevestigingshandleiding
Groet, Robert |
Plaats reactie