Nieuwe banden?

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Calliope

Nieuwe banden?

Bericht door Calliope »

De eerste 1000 km met m'n nieuwe V-Strom (650) zitten er bijna op. Ik vind het allemaal fantastisch en ben nog steeds erg blij met deze motor, alleen.. ligt het aan mij of heb ik geen optimale grip met m'n standaard banden (Trailwings)?

Ik ben een onervaren rijder, maar ik kan met niet herinneren zo'n 'onveilig' gevoel te hebben gehad op m'n lesmotor. Of nouja.. onveilig is het niet, maar optimaal is het zeker ook niet, en ik rij nog wel het meest met mooi weer.

Is't de moeite om er andere banden om te doen? Battle wings? Pilot Roads, misschien? Ik zit te twijfelen tussen de huidige banden afrijden (ik ben per slot ook nog niet helemaal gewend aan de motor etc.) en andere banden proberen. Ik zou wel willen dat ik een middagje vanalles uit kon proberen, maarja. Zo werkt dat helaas niet. Graag julie ervaringen. Bij voorbaat dank!
Remko

Bericht door Remko »

De trailwing is geen slechte band, maar er zijn wel betere....



Ik heb de trailwings er nog onder zitten en als ze af zijn komt er een Bridgstone 501/502 onder.


Overigens kun je met de zoek functie al heel veel vinden over de banden onder de diverse DL's....



Maar ja, als iedereen alleen de zoekfunctie zou gebruiken, dan werd dit een nog tammer forum!!!!








:D :D :D :D :D :D :D
Pink

Bericht door Pink »

Wat vind je "onveilig"
Het wennen aan deze motor? Stuurgedrag? Grip? Eigen onervarenheid?
Calliope

Bericht door Calliope »

Ja, ik heb gekeken en gelezen in een aantal eerdere topics. Maar ik dacht: ik zal er weer eens een andere draai aan geven :P

@ Pink: ik heb het idee dat de grip niet optimaal is, alsmede het stuurgedrag in de bochten. Mijn vraag is: is dat inbeelding? Of kan dat echt?
Pink

Bericht door Pink »

Calliope schreef:Ja, ik heb gekeken en gelezen in een aantal eerdere topics. Maar ik dacht: ik zal er weer eens een andere draai aan geven :P

@ Pink: ik heb het idee dat de grip niet optimaal is, alsmede het stuurgedrag in de bochten. Mijn vraag is: is dat inbeelding? Of kan dat echt?
Ja, dan kan dus echt. Heb ik ook gehad. Ik vond het stuurgedrag met bagage niet optimaal. Beetje wiebelig zeg maar. Na nieuwe voorvorkveren was dat over.
Maar ik zou niet te snel iets gaan veranderen. Eerst wennen en vergeet niet dat de v-strom erg makkelijk stuurt. Staat je vering wel goed afgesteld? Beetje experimenteren, vooral met je achtervering.
En als je twijfelt laat dan iemand anders eens testen.
Er zijn wel betere banden maar die verschillen zijn niet dermate groot dat je dat direct zal merken aan je stuurgedrag.
Calliope

Bericht door Calliope »

Wiebelig, ja. Zweverig of zoekerig heb ik het ook wel genoemd in een andere thread hier op dit forum, namelijk een thread over vering.

Soms is m'n voorwiel ook erg windgevoelig. Ik schrok me de eerste keer een hoedje en ik begin er aan te wennen, maar het was een vreemde ervaring. Zoals gezegd moet m'n motor toch voor die 1000 km-beurt en zal ik vragen of ze m'n vering anders af kunnen stellen. Dat is inderdaad wel gemakkelijker dan meteen de banden vervangen.

Bedankt voor de reacties in elk geval.
Suuz

Bericht door Suuz »

Calliope wellicht kun je eens op de DL van een ander rijden om te voelen of andere banden het verschil maken? Moet je natuurlijk wel weten dat de overige instellingen gelijk zijn. Als de mijne ingereden is mag je hem van mij proberen.

En banden kunnen wel degelijk een groot verschil in rijgedrag maken. Om mijn vorige Dl lagen Trailwings. Toen ik de achterband in de vakantie lek reed, heb ik de kans gegrepen en er andere banden onder gedaan. Dat waren toen wegbanden, omdat die het snelst geleverd konden worden. Dat maakte voor mij een wereld van verschil.
Plaats reactie