Anakee of Battle Wing ???
Anakee of Battle Wing ???
Mijn achterslof op de DL1000 is dringend aan vervanging toe.
Momenteel ligt er een Trailwing op ... idem als vooraan btw ....
Ben aan het twijfelen tussen de Michelin Anakee en Bridgestone Battle Wing, met lichte voorkeur voor deze laatste. Wat ik zoek is een goede allround band, niet met ultra veel grip maar wel veilig in alle weertypes en voorspelbaar qua gedrag (heb relatief weinig ervaring op 2 wielen).
Wat is jullie ervaring en welke zouden jullie verkiezen, rekening houdende met bovenstaande bemerkingen
TIA
Momenteel ligt er een Trailwing op ... idem als vooraan btw ....
Ben aan het twijfelen tussen de Michelin Anakee en Bridgestone Battle Wing, met lichte voorkeur voor deze laatste. Wat ik zoek is een goede allround band, niet met ultra veel grip maar wel veilig in alle weertypes en voorspelbaar qua gedrag (heb relatief weinig ervaring op 2 wielen).
Wat is jullie ervaring en welke zouden jullie verkiezen, rekening houdende met bovenstaande bemerkingen
TIA
-
- Berichten: 125
- Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
- Woonplaats: beverwijk (broekpolder)
banden
heb nog niet in de regen gereden. maar tot nu toe bevallen ze goed de bridstones bw501 en de 502. hij stuurt ook een stuk lichter . had ze tijdens de friesland rit er net 150 km onder zitten en ik moet zeggen dat ik er een goed gevoel bij heb ... nee voor mij geen anakee meer gr beverstrom (perry)
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Als je voornamelijk op de weg rijdt, dan zou ik je Conti Trail Attack aanbevelen! In droge en natte omstandigheden een perfecte keuze...
En nee, ik heb er geen aandelen en ook geen binding mee...
Ik heb wel Trailwings, Battlewings en de Conti's onder m'n Strom gehad en weet dus welke het best bevielen...
En nee, ik heb er geen aandelen en ook geen binding mee...
Ik heb wel Trailwings, Battlewings en de Conti's onder m'n Strom gehad en weet dus welke het best bevielen...
Die Conti's zijn (in mijn ogen) echt beter dat de BW's... dat merkte ik nadat de BW's er af waren gegaan en de Conti's er op gingen. Voor de goede orde, de BW's waren niet op of zo (want dan is alles beter), sterker... de BW voorband was zo goed als nieuw!MacB schreef:Ik na trailwing, Metz Tour, BT 020 nu BW en erg tevreden hierover zowel nat als droog. Maar Remakil doet mij twijfelen om toch die conti is te testen, alhoewel ik denk dat het niet veel beter kan dan de BWs
De Conti's gaven meer grip, meer vertrouwen en zijn duidelijk koersvaster dan de BW's...
Maar goed, dat zijn mijn bevindingen... ik zeg er bij dat ik een sportieve rijder ben. Met de BW's reed ik schaamrandloos rond... met de Conti's reed ik de steppen aan de grond. Ik had de vering achter op max. voorspanning staan, ben niet de grootste en zit dus meer voorop. Ben je groter en zwaarder, dan zit je meer naar achter en komen je stepjes dus ook dichter bij de grond... en rij je ze er ook eerder aan...
- V-Stoom
- DL650 berijder
- Berichten: 413
- Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
- Woonplaats: Heerenveen
Tip: wat je ook kiest, voor en achter vervangen door het zelfde merk en (op elkaar afgestemde) type anders krijg je een ongelijke grip en dat kan leiden tot erg vervelende sytuaties. Is overigens een fout die door automobilisten ook met regelmaat gemaakt wordt.
Groet, Allard.
Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
mijn BW voor heeft nog mooi profiel, achter al vierkant. maar idd toch maar voor en achter vervangen door conti trail attack. nog geen 200 euro totaal incl verzenden via motorbandenmarkt.nl. kost iets van 60 euro voor montage bij dealer, al met al goedkoper dan wat zij kunnen aanbieden.V-Stoom schreef:Tip: wat je ook kiest, voor en achter vervangen door het zelfde merk en (op elkaar afgestemde) type anders krijg je een ongelijke grip en dat kan leiden tot erg vervelende sytuaties. Is overigens een fout die door automobilisten ook met regelmaat gemaakt wordt.
Groet, Allard.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Bedankt voor jullie ervaringen & raadgevingen
Denk dat ik ga opteren voor de BW van Bridgestone ...
Btw, is het nodig de voorband (momenteel een Trailwing die nog een tijdje meekan) ineens ook te vervangen door een BW, of speelt dit niet zo'n rol. Bij voorkeur zou ik hiermee nog wat wachten, kwestie van de kosten wat te spreiden hé
Denk dat ik ga opteren voor de BW van Bridgestone ...
Btw, is het nodig de voorband (momenteel een Trailwing die nog een tijdje meekan) ineens ook te vervangen door een BW, of speelt dit niet zo'n rol. Bij voorkeur zou ik hiermee nog wat wachten, kwestie van de kosten wat te spreiden hé
Zelf had ik een gat in mijn TW achterband, zodat ik deze bij 14k moest vervangen. Daarna heb ik tot 36k gereden met een TW voor en een BW achter. Hiervan heb ik geen hinder ondervonden. Maar het is een kwestie van gevoel. Mocht je er geen goed gevoel bij hebben, dan zou ik alsnog de voorband ook laten vervangen.BrunoD schreef:Btw, is het nodig de voorband (momenteel een Trailwing die nog een tijdje meekan) ineens ook te vervangen door een BW, of speelt dit niet zo'n rol. Bij voorkeur zou ik hiermee nog wat wachten, kwestie van de kosten wat te spreiden hé
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
hangt ook af van waar je rijdt, je rijstijl. bedoel, hoef ik alleen maar woon-werk te knarren dan is dat anders dan wanneer je weekendje luxemburg gaat scheuren.
ik kan me voorstellen dat verschillende grip voor en achter een raar gevoel kan opleveren (over/onderstuur?) maar of dat echt zo is? alleen al het kale (...) feit dat mijn achterband binnenkort weer rond ipv vierkant is, zal meer invloed hebben!
dus lekker die voorband erop laten zitten, zou ik denken.
btw mijn battelwing achter is toch mooi 8.500 km meegegaan! waarvan 3000 met 2 man en bagage, 30+ graden, snelweg en bergen.
niet ontevreden!
vroeger had je de TT100 dunlop plakband, daar reed je maar 4000 km mee!
ik kan me voorstellen dat verschillende grip voor en achter een raar gevoel kan opleveren (over/onderstuur?) maar of dat echt zo is? alleen al het kale (...) feit dat mijn achterband binnenkort weer rond ipv vierkant is, zal meer invloed hebben!
dus lekker die voorband erop laten zitten, zou ik denken.
btw mijn battelwing achter is toch mooi 8.500 km meegegaan! waarvan 3000 met 2 man en bagage, 30+ graden, snelweg en bergen.
niet ontevreden!
vroeger had je de TT100 dunlop plakband, daar reed je maar 4000 km mee!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Heb dit ook al gedaan, vooraan BT 020 en achter BW, ik rijd ("redelijk") sportief en heb hier nog nooit een probleem mee gehad.Dos Nijntjes schreef:Zelf had ik een gat in mijn TW achterband, zodat ik deze bij 14k moest vervangen. Daarna heb ik tot 36k gereden met een TW voor en een BW achter. Hiervan heb ik geen hinder ondervonden. Maar het is een kwestie van gevoel. Mocht je er geen goed gevoel bij hebben, dan zou ik alsnog de voorband ook laten vervangen.BrunoD schreef:Btw, is het nodig de voorband (momenteel een Trailwing die nog een tijdje meekan) ineens ook te vervangen door een BW, of speelt dit niet zo'n rol. Bij voorkeur zou ik hiermee nog wat wachten, kwestie van de kosten wat te spreiden hé
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
denk dat de zgn allroad banden alleen nog het uiterlijk van 'ruig' hebben en dat het eigenlijk hele goede wegbanden zijn!
Dolomieten trouwens...... daar heb ik met mijn loodzware Fj1200 getoerd, dus echt niet geschikt voor bochtige weggetjes, hoogstens de autobahn er naar toe!
met de KLV-strom moet het wel genieten worden
Dolomieten trouwens...... daar heb ik met mijn loodzware Fj1200 getoerd, dus echt niet geschikt voor bochtige weggetjes, hoogstens de autobahn er naar toe!
met de KLV-strom moet het wel genieten worden
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100