diep insnijding in mijn voorband

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Firecat

diep insnijding in mijn voorband

Bericht door Firecat »

Zie vandaag een diepe insnijding in mijn voorband (Metzler Tourance)1cm breed en ongeveer 6 mm diep. (wel in het dikke profiel gedeelte)Zal deze wel moeten laten vervangen, hoop dat het wel lukt deze week daar de friesland toerrit er ook aankomt. Morgen jos smit maar even bellen.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Als die snee niet dieper is dan je normale profiel hoef je er niet meteen een nieuwe band op te zetten hoor.
meneer Smit zal waarschijnlijk wel een nieuwe band adviseren (lees: willen verkopen)
Als het niet te erg is, is het gewoon een 'extra' profielsleuf, als het ware.
Even gezond verstand gebruiken dus.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Firecat

Bericht door Firecat »

De insnijding zat dieper dan het profiel, dus de band maar laten vervangen. Wat ik wel apart vond is dat het een tourance band is maar nu met een ander soort profiel. in ieder geval bedankt voor je antwoord dirk

groeten peter
Biker

Bericht door Biker »

Dyrck schreef:Als die snee niet dieper is dan je normale profiel hoef je er niet meteen een nieuwe band op te zetten hoor.
meneer Smit zal waarschijnlijk wel een nieuwe band adviseren (lees: willen verkopen)
Als het niet te erg is, is het gewoon een 'extra' profielsleuf, als het ware.
Even gezond verstand gebruiken dus.
Je band is je enige contact met de weg...... Niemand zal je adviseren om dit te laten repareren. Dat heeft niets met willen verkopen te maken maar alles met veiligheid!
Plaats reactie