ContiTrailAttack

ja, die twee stukjes rubber...
Remko

Bericht door Remko »

Nieuwe banden met oude bande vergelijken blijft lastig.
Nieuwe banden zijn keurig rond en hebben nog geen vlakke kant op het loopvlak.

Je kan ze eigenlijk pas echt vergelijken als je er een paar duizend mee gereden hebt, maar dan is vaak de herinnering aan de vorige banden al behoorlijk vervaagd.....


Maar andere banden zijn in ieder geval al snel een stuk prettiger als de TW banden!!!!


:D :D :D :D :D :D :D
Remakil

Bericht door Remakil »

V-Stoom schreef:Nou, ze zitten er om. Ik heb even een ommetje gereden (ong. 10 KM). Nu weet ik onderhand dat banden een verschil kunnen maken, maar zóveel verschil had ik toch niet verwacht :shock: . Mijn V gaat als op een rails, voelt veel stabieler aan en geeft absuluut meer vertrouwen in de bochten en dan zijn ze nog niet eens ingelopen, wordt dus alleen maar beter.
We reizen donderdag af naar Zwitserland dus dat wordt feest 8) .
(En nee, ik heb geen aandelen maar zit er wel sterk over te denken) :wink: .
kortom, zeker een aanrader :twisted: .

Groet, Allard.
Nieuwe banden maken zeker veel verschil, zeker met oude banden... ;)
Maar inderdaad... de Conti's zijn sowieso stabieler en hebben veel grip. Door deze 2 zaken krijg je veel meer vertrouwen en dara ga je zeker plezier van hebben... veel fun in Zwitserland en laat ons maar weten hoe het je daar vergaan is... :-)}
Remakil

Bericht door Remakil »

Remko schreef:Nieuwe banden met oude bande vergelijken blijft lastig.
Nieuwe banden zijn keurig rond en hebben nog geen vlakke kant op het loopvlak.

Je kan ze eigenlijk pas echt vergelijken als je er een paar duizend mee gereden hebt, maar dan is vaak de herinnering aan de vorige banden al behoorlijk vervaagd.....

Maar andere banden zijn in ieder geval al snel een stuk prettiger als de TW banden!!!!

:D :D :D :D :D :D :D
Klopt, nieuwe banden voelen altijd beter aan als oude versleten banden. Daarom was ik blij dat ik ten tijde van de test mijn bijna nieuwe Battlewings verving voor de Conti's. Toen had ik een perfecte vergelijking met de voorgaande banden...

Een beetje rijder voelt ook na een paar duizend kilometer wel of het goed zit met een band, of niet. Ik heb bijv. met de Versys 3 dagen proefgereden op Dunlop banden... wat een rukdingen zeg! Daarom heb ik er andere banden op laten leggen bij aflevering van mijn Versys (Michelin PR) en dat maakt een wereld van verschil. Dat merk je, maar je ziet het ook aan je banden... bij de Conti's zag ik het ook aan m'n stepjes... ;)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

@ Remakil:

niet dat ik het belangrijk vind, maar toch..... die stepjes aan de grond lukte me zelfs op Lelystad niet waar ik platter ben gegaan dan ooit, voor mijn gevoel, maar ook gezien het wegslijten van de schaamrandjes.

moet ik dan Sonja Bakker de deur uitdoen en me weer op de Haute Cuisine gaan richten???? weeg 86 kg,
wie helpt mij uit de droom?
setup is Hyperpro, achter 3 tot 4 ringen, voor 3 ringen, KLV-1000, trailattacks sinds 2500 km.

op lelystad zeiden volgers dat er toch zeker nog 4-5 cm zat tussen steppen en de grond!!!

En anders wil ik een rijles hebben van jullie
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remakil

Bericht door Remakil »

Ik denk dat het te maken heeft met jouw Hyperpro vering...
Zelf had ik mijn Strommetje op de normale vering, maar wel alles op max. staan... mijn achterkant kwam daardoor iets omhoog en het was onmogelijk om de stepjes aan de grond te krijgen, terwijl de schaamrand achter zo goed als weg was. Met de Conti's lukte het me wel en had ik zelfs aan de voorijde bijna geen schaamrand meer over...

Het zit em niet in je gewicht, maar in je veer afstelling. Ik denk dat die lekker stug staat en daar is niets verkeerd aan. In een ander topic las ik over een DL1000 die met 2 cm schaamrand toch de stepjes aan de grond reed... die heeft of een dikke duim, of hele slappe veren... ;)

Gewoon genieten van het rijden op je KLV, die stepjes zijn niet belangrijk... ;)
Remko

Bericht door Remko »

peterzeeland schreef:
En anders wil ik een rijles hebben van jullie


Het is niet belangrijk!!

Ik sta ook op Hyperpro, zo'n beetje met de zelfde setup en merk dat het nu langer duurt voor ik de boel aan de grond heb. Met de BT en de standaard veren en setup ging dat eerder. Nu achter een BW en voor nog een TW en af en toe nog steeds de stepjes aan de grond. Het gebeurt en is geen doel op zich!!!!!


8) 8) 8)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

dacht al....
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

trouwens, wat doen jullie achter de pc????

of je bent ah werk (ga aan je werk vlerk!) of je gaat met dit weer toch zeker niet achter zo'n kastje zitten?????
ga lekker rijden!!!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Vant

Bericht door Vant »

Werken Peter, altijd maar werken....

Wel gisterenavond nog 150km meegepikt bij de noorderburen: toeristenweg tussen Maastricht en Vaals en dan via Plombières en Aubel terug naar Belgisch Limburg. Leuk voor een doordeweekse avond...

Die stepjes krijg ik ook niet aan de grond (nog met standaard TW's en iets harder dan standaard vering achter en standaard voor), maar het zal mij eerlijk gezegd worst wezen! Ik ga voor mijn gevoel aardig hard en plat door de bocht en ik heb genoeg fun. Ik haal er een paar in in de Ardennen en ik word er door een paar ingehaald (de ene al meer levensmoe dan de andere...). Van wat anderen zien of denken lig ik eigenlijk niet wakker...

Maar die Conti's hebben wel mijn nieuwsgierigheid gewekt... De achterste TW heeft het met 11.000km zowat gehad en zit er aan te denken om meteen ook de voorste er maar af te gooien en de Conti's om te leggen (of toch maar enkel achteraan een Conti steken en vooraan eerst de TW oprijden???). Als ik het hier zo lees, kunnen die Conti's niet direct een slecht idee zijn...
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

maak je er geen zorgen om dat ik me er zorgen om zou maken :D

als je van Trailwing overstapt op de contis zal je helemaal verrast zijn.

ik heb ze al met 4.000 km eraf gegooid en voor en achter battlewings gedaan. dat was al een wereld van verschil.
de contis zijn weer nog beter, en dat zeggen ook mensen die er verstand van hebben (motoplus).
ik zou het gewoon doen, je leeft maar een keer! en motorrijden is veel te leuk om dat op slechtere banden te doen.... zeker als je geregeld in de ardennen mag 'toeren' .

trouwens, als jij met die plastic trailwings maar 11.000 km doet, ben ik benieuwd naar je volgende kilometrage. de battlewings deden het een goede 8.500 bij mij (vnl achter, voor had nog gekund)
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remakil

Bericht door Remakil »

peterzeeland schreef:trouwens, wat doen jullie achter de pc????

of je bent ah werk (ga aan je werk vlerk!) of je gaat met dit weer toch zeker niet achter zo'n kastje zitten?????
ga lekker rijden!!!
Ik heb vakantie... ben thuis... met mijn zoon en 2 neefjes en kan dus niet rijden nu. Die apen rennen hier door de uiterwaarden en proberen de Lek in te dammen... ik mag nog wat werk doen thuis, tussen de leuke dingen in... maar dat is het lot van een ondernemer... ;)

Volgende week maak ik het goed met een toertocht van 4 dagen, door Duitsland en Luxemburg... zaterdag rij ik de laatste dag nog een keer t.b.v. het routeboek voor de rest van de groep... :-)}
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

tja, ben ook ondernemer....
met alle voordelen van dien, want zoonlief moest weg > dadah! rondje op de KLV dus!
handig als je dat niemand hoeft te vragen.
andere kant, ik werk de zomer door, beetje druk hier

trouwens, aan de Lekdijk wonen ??? :D :D :D

pas ook nog Luxburg onveilig gemaakt, nondeju, wat een asfalt, wat een wegen, wat weinig politie, wat weinig verkeer!!!! SUPERRRRRRRR

Plezier daar!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Vant

Bericht door Vant »

trouwens, als jij met die plastic trailwings maar 11.000 km doet, ben ik benieuwd naar je volgende kilometrage. de battlewings deden het een goede 8.500 bij mij (vnl achter, voor had nog gekund)
Oops, en ik dacht dat 11.000km al niet slecht was (en hij kan ook nog wel 1.000km mee hoor), zeker er rekening mee houdende dat dit mijn eerste motor is en ik in het begin dus heel rustig heb gereden.... Dat belooft niet zoveel goeds voor het vervolg...
Remakil

Bericht door Remakil »

peterzeeland schreef:tja, ben ook ondernemer....
met alle voordelen van dien, want zoonlief moest weg > dadah! rondje op de KLV dus!
handig als je dat niemand hoeft te vragen.
andere kant, ik werk de zomer door, beetje druk hier

trouwens, aan de Lekdijk wonen ??? :D :D :D

pas ook nog Luxburg onveilig gemaakt, nondeju, wat een asfalt, wat een wegen, wat weinig politie, wat weinig verkeer!!!! SUPERRRRRRRR

Plezier daar!
Het is hier (gelukkig) het hele jaar druk, dus doorwerken zou betekenen het hele jaar geen vakantie. Mijn voorganger had 13 jaar geen vakantie gehad en geen dag vrij genomen, toen ik de zaak van hem overnam... en ik neem gewoon vakantie op... de wereld draait door, ook zonder mij... ;)

Ja, ik woon bijna aan de Lekdijk... de straat uit, 150 meter naar rechts, 2 krappe bochtjes en ik ben op de dijk! Heerlijk stukkie "privé" speeltuin... :D

Eind van het jaar woon ik eenzelfde afstand van de Waaldijk, da's ook geen straf... maar toch wezenlijk anders...

Luxemburg was heerlijk knallen zaterdag en oom agent is er veel vriendelijker dan hier... ik kwam iets te enthousiast door een dorp heen en ze stonden langs de weg... keken me aan, maakte een handgebaar van rustig aan, ik steek de duim op en laat het gas los en krijg een duim terug... zo kan het dus ook, maar dat kan je ze hier niet wijsmaken... ;)
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

HA! goed he, Luxemburg. al hadden ze vorige keer dat ik er was 2 BMW RT rijders aangehouden, zodat wij lekker door konden knarren. in 4 dagen was dat de enige keer dat ik politie heb gezien.

gisteren nog op en neeer naar Ardennen geweest, 600 km gereden, lekker wel, omgeving Francorchamps en dan de kleine weggetjes, het asfalt is beduidend minder dan Luxburg!

maar dan weer ontopic: de Trail attacks zijn prima hoor!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Bericht door V-Stoom »

Hallo,
Ik ben weer terug Van vakantie. Het is geen Zwitserland geworden maar Oostenrijk met de nodige uitstapjes naar Zwitserland en Italië (onderandere de Stelvio een absolute aanrader) De vakantie zelf was geweldig alleen ben ik aanzienlijk mider tevreden over mijn motor na het monteren van de Conti's ik heb onder de kop "trilling in het stuur" bij onderwerp "Banden" mijn bevinding beschreven (ik vond dat daar mijn bevindig thuis hoorde. Beetje verwarren misschien, maar toch). Dus de aandelen laat ik nog even voor wat ze zijn. Hopelijk kom ik later toch met een enthousiaster verhaal.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Spijker

Bericht door Spijker »

Heeft iemand al een idee of de conti's langer mee gaan dan de batlewing??
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

ja, heb nu ca. 6000 km met de contis en zien er nog echt goed uit. voel wel de rand bij bochten maar valt erg mee.
de battlewings waren met 8.000 km op!

dus nee, niet verkeerd. vind de grip op nat ook erg goed, beter iig dan ik zelf durf te gaan!

toch wel de indruk dat rechtuitstabiliteit iets minder is dan de bwings, maar echt niet verontrustend. in de bochten lijken ze wat meer 'vergevingsgezind' opde een of andere manier. misschien is dat 'grip' ?
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remakil

Bericht door Remakil »

peterzeeland schreef: toch wel de indruk dat rechtuitstabiliteit iets minder is dan de bwings, maar echt niet verontrustend. in de bochten lijken ze wat meer 'vergevingsgezind' opde een of andere manier. misschien is dat 'grip' ?
Ik vond de rechtuitstabiliteit juist beter... voor de rest ben ik het enkel maar met je eens... ;)
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bericht door PvdBogaard »

De Conti Trail Attack. Ze liggen eronder. Nu nog even geduld en wachten tot het weer kan. Wie weet is er een kans om de verjaardagsvisitie te ontvluchten :P Heel benieuwd hoe ze gaan bevallen.
Remakil

Bericht door Remakil »

Als ze gaan bevallen dan wil ik het weten... voor je het weet heb je een heel nest en die jonkies moet je toch kwijt... ;)
Succes! En mijn gevoel zegt dat ze je niet tegen gaan vallen... ;)
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bericht door PvdBogaard »

gister en eergister de banden "ontmaagd" ca 800 km door. Eerste bevindingen:
1) op kleine wegen met veel optrekken, afremmen, bochten etc. Heerlijk
2) op snelweg bij hogere snelheden (140+) begint de fiets erg te wobbelen. Helemaal als je in de turbulentie vaneen vrachtauto komt. Of gas teruggooit. Ik schrok me rot de eerste keer. Heel licht in de voorkant dan. Gister nog even op gelet toen ik vanuit Lemmer via snelweg naar huis ging. En inderdaad, het contact lijkt bij hogere snelheden lichter. Zenuwachtiger. Zeker versterkt door turbulenties.
Remakil

Bericht door Remakil »

Hoe staat je bandenspanning? En hoe staan je veren afgesteld? Heb je een orginele topkoffer er op zitten? Allemaal zaken die van invloed zijn... ;)


Ik heb van dat wobbelen geen enkele last gehad, maar ik had een kleine Givi koffer en de veervoorspanning achter stond op maximaal, waardoor de achterkant iets omhoog komt en er dus iets meer druk op de voorkant stond...

Ik hou er van om de boel achter lekker hard te hebben, scheelt wiebelen in de bochten... ;)
Remko

Bericht door Remko »

Remakil schreef:
Ik hou er van om de boel achter lekker hard te hebben, scheelt wiebelen in de bochten... ;)

Het enige wat je veranderd is de geometrie, hij wordt achter niet harder of stijver door het verhogen van de veervoorspanning.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

sowieso is topkoffer bij solo een slecht idee, vind ik. zeker bij 130+, en ja, dat doen wel al gauw met die onnauwkeurige snelheidsmeter.

met betere veren (Hyperpro, WP?) gebeurt dit ook al niet meer zo gauw!!!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bericht door PvdBogaard »

Ja, altijd de topkoffer erop. Handig. Een tochie duurt toch meestal tot een uur of 8 9 's avonds. Neem altijd wat brood en drinken mee voor onderweg. En wat andere rommel (extra kleren die ik uit doe als het in de loop van de dag warmen begint te worden bijvoorbeeld).

Banden zitten er net op, dus ga ervan uit dat de spanning a la fabrieksopgaaf is.

Zal ook eens met kloontje en MRA gaan spelen. Kijken of het frontaal oppervlak nog bijdraagt aan de gewaarwording.

En ben van plan de voorkant een centimeter te laten zakken en dan ook een met de voorspanning en overige dempende factoren gaan spelen. wie weet.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

standaard veren veel te slap, zeker bij omflippen links rechts merk je dat goed, had ze er snel af. wat een verschil, hyperpro.

zowat iedereen hier rijdt steppies aan de grond, dat lukt mij dus niet :D want hij is stevig en zakt niet zo door. en toch comfie!!!

sindsdien ook veel minder wobbelen op snelheid.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remakil

Bericht door Remakil »

Remko schreef:

Het enige wat je veranderd is de geometrie, hij wordt achter niet harder of stijver door het verhogen van de veervoorspanning.
Hij wordt er wel degelijk iets stugger van en tevens leg je iets meer druk op de voorzijde, waardoor ik de Strom lekkerder vond rijden...
Remko

Bericht door Remko »

Remakil schreef:
Hij wordt er wel degelijk iets stugger van en tevens leg je iets meer druk op de voorzijde, waardoor ik de Strom lekkerder vond rijden...

De negatieve veerweg verandert, hij komt wat meer op zijn neus te staan, maar aan de lengte of weerstand van de veer verander je helemaal niets.......
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

de weerstand als vaste eigenschap van de veer verander je natuurlijk niet, maar zoals iedereen uit ervaring weet, is het instellen van de veervoorspanning wel degelijk van invloed op het veergedrag. En uiteraard in combinatie met de instelling van de uitgaande demping.

hoe het precies zit, weet ik niet, maar zeker is dat de voorspanning verhogen een vering oplevert die minder snel inveert. Logisch toch ook? Hij staat al onder een begin-druk, dus is in principe elke druk die lager is dan die voor-druk, niet van invloed op de veer.
Op deze manier uitgelegd, snap ik het zelf tenminste ook :shock:
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remko

Bericht door Remko »

peterzeeland schreef:de weerstand als vaste eigenschap van de veer verander je natuurlijk niet, maar zoals iedereen uit ervaring weet, is het instellen van de veervoorspanning wel degelijk van invloed op het veergedrag. En uiteraard in combinatie met de instelling van de uitgaande demping.

hoe het precies zit, weet ik niet, maar zeker is dat de voorspanning verhogen een vering oplevert die minder snel inveert. Logisch toch ook? Hij staat al onder een begin-druk, dus is in principe elke druk die lager is dan die voor-druk, niet van invloed op de veer.
Op deze manier uitgelegd, snap ik het zelf tenminste ook :shock:
Alleen jammer dat het niet klopt!!


:D :D
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

Remko, houd ons niet langer in spanning! Vertel-vertel-vertel!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Remakil

Bericht door Remakil »

peterzeeland schreef:Remko, houd ons niet langer in spanning! Vertel-vertel-vertel!
Zal ik het doen via een linkje... :)

Het grote verenverhaal...

ps... wat ik zei, ik heb hem destijds achter harder gemaakt... :D
Remko

Bericht door Remko »

Het grote verenverhaal... schreef:Veervoorspanning
Een veel gehoorde: 'Het verhogen van de veervoorspanning maakt de veer stugger'
Helaas niet helemaal waar, want het maakt de veer alleen 'harder' tijdens het eerste stukje als je er op gaat zitten (en er dus nog beperkt gewicht en daarmee kracht bijkomt). Tijdens het rijden wordt die statische veervoorspanning niet opgeteld bij de kracht, maar wordt alleen de rijhoogte vergroot.
Veervoorspanning is namelijk alleen een statische indrukking, geen extra kracht zodra de berijder op de motor zit. Natuurlijk kun je zoveel veervoorspanning geven dat de motor niet meer inveert als je er als berijder op gaat zitten, maar dan treden er veel meer (ongewenste) effecten/ problemen op.

Toch mooi, zo'n verhelderend stukje, ergens van het internet af geplukt......
Remakil

Bericht door Remakil »

Yep... maar zoals ik al zei... ik hou van een harde achterzijde... en da's dus precies wat ik gedaan heb. Daarmee ook de geometrie veranderd, waardoor mijn Strommetje beter stuurde en minder inveerde als ik er op zat. Doordat er door de verhoging achter meer druk op de voorzijde lag, vond ik de wegligging verbeterd en had ik minder last van zwabberingen achter...

Overigens heb ik dat elders op het forum ook al eens gezegd, dat ik door het verhogen van de veervoorspanning achter omhoog was gegaan en ik mede daardoor niet met m'n stepjes aan de grond kwam... over de demping van de veer was ik tevreden, daar heb ik dus niet aan gesleuteld... ;)

Overigens heb ik hetzelfde gedaan bij m'n Versys, daar ben ik net 1 standje verder gegaan in de veervoorspanning en ook dat gaf een merkbaar verschil voor me. Door iets meer druk op de voorzijde te creëren, is de achterzijde iets stabieler geworden. E.e.a. komt wellicht voort uit het feit dat er een topkoffer op zit, wat het nodige aan extra gewicht geeft. Waardoor ik het noodzakelijk vond om de veervoorspanning te verhogen...

Juist door wat druk weg te halen van de achterzijde krijg je een iets andere gewichtsverdeling op de voor/achterzijde, hetgeen toch effect heeft op de reactie van je veren... bij minder druk op de achterzijde, zal die achterzijde ook minder inveren bij een hobbel (waarmee niet gezegd is dat je de veer stugger hebt gemaakt, want die veer zal bij gelijke druk net zo ver inveren als voor het moment van verhoging van je voorspanning)... of ben ik nou echt gek? Wat me niet verbaasd hoor... :roll:
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

effe checke: ja, dit topic gaat over de Conti Trail Attack ....

vanavond gekeken, heb nog 2 mm over na een 7.000 km achter.

vind ik niet zo heel veel eigenlijk. ga nu wel merken dat hij vierkant aan het worden is.

het waren wel 7.000 heeeel fijne en intensieve kilometers :D :D :D

en dat is ook wat waard vind ik!

heb de motor nu precies 2 jaar, en bijna 20.000 km gereden.
zit stiekum te kijken naar een andere....... met betere wegligging.... 1200 adventure, 990 adventure, stelvio.......
zucht..
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Stromtrooper

Re: ContiTrailAttack

Bericht door Stromtrooper »

Zit allemaal tussen jullie oren!!! (grapje Remakil, alles goed :-)} )
RoPiVu

Re: ContiTrailAttack

Bericht door RoPiVu »

Hoi,

Gisteren mijn TW al na 4.000km vervangen door TrailAttack's. Ik was niet te spreken over die plastic TrailWings. Al een paar keer een beetje weggegleden in de bocht.

Ik heb wel rustig proberen te doen de eerste kilometers, maar langszaam toch het gas er op. Na zo'n 100 voelde ik in een bocht de boel toch even wegglijden. Schrikken :oops:

Ik heb het idee dat ze makkelijker de bocht invallen en lekker stabiel zijn met veel grip. Maar ook voelen ze wat anders aan vooral achter (net of ze te zacht zijn met 2,5 en 2,8). Zal wel wennen zijn en ben zelf misschien nog een beetje schichtig vanwege het feit dat ze nieuw zijn (met alle wilde verhalen vandien). Ik kan nog niet zegge dat er nieuwe wereld is open gegaan.

Herkennen jullie dit?

Groet,
Rob
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: ContiTrailAttack

Bericht door Aad900 »

Ik heb de Conti Trail Attack nu zo'n 1400 km, voornamelijk in de Eifel, er onder. Inderdaad een heel verschil met de standaard TW (die er een dikke 15.000 onder hebben gezeten). Ze sturen heel makkelijk, als ik heel eerlijk ben, soms te makkelijk. Ze vallen bijna de bocht in. Maar nu ik er een beetje aan gewend ben, voelt het toch steeds beter aan. Ik zit al bijna, nog een paar mm, op de rand. Ik heb nog niet in de regen gereden, dus ben zeer benieuwd hoe dat aan zal voelen. En nu maar afwachten hoelang ze meegaan :o)
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Plaats reactie