Off road ?!?

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Deres

Off road ?!?

Bericht door Deres »

Zijn er hier die al specifiek banden hebben laten leggen om off road te gaan rijden in de Alpen en zoja , welk type en hun ervaringen ermee ?
Roeleke

Bericht door Roeleke »

Heb in corsica vorig jaar ook wat 'off'road gedaan, maar dat was met de Anakees...

Denk dat je met eender welke dual sport band wel een stukje weg geraakt; alleen bij modder, diepe gravel en mul zand zou ik echt kiezen voor iets ala TKC's of Karoo's ofzo...
Nadeel van deze specifieke offroad banden is dat ze 'smelten als sneeuw voor de zon' als je ze tegen hoge snelheid (snelweg) gebruikt..
bjorri

Bericht door bjorri »

Vorig jaar enkele all-road ritjes gedaan met de DL. Dit jaar er een wat oudere DR bij gekocht omdat de DL gewoon vel te hard slijt tijdens allroad en dan eigelijk ook nog slecht presteerd.. Op de DL zitten Annakee's, op de DR had ik Heidenau K60 maar die doen het op nat asfalt gewoon erg beroerd en versleten wel heel erg hard, nu experimenteren met Conti's.
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

F800GS

Bericht door RvGS »

Even oud draadje weer nieuw leven in blazen :-)}

Deze Anakee's lagen (op mijn nu 5 maanden oude F800 GS) er 10K km tot gisteren op, rest profiel +/- 2 mm;
Afbeelding

En vanaf vandaag dit verse setje TKC's voor de komende Pyrineeën trip 15t/m24 sep :
Afbeelding
Motor staat nu ongeveer een 5cm hoger, is wat lichter op het voorwiel en iets meer "wiebeliger", afijn, zijn tenslotte ook geen circuit banden :mrgreen: .
Ohja, veul meer grip op gravel, zand en alle andere ondergrond wat niet op afvalt lijkt :o) Had deze ook graag op m'n V-strom geprobeerd, maarja die is voltooid verleden tijd . . .

Kompleet setje van deze jongens klikkerdeklik, incl. 2 binnenbanden aan huis geleverd voor € 201,16, :arrow: mot je ze er seluf op legguh, kost een paar zere vingers maar is te doen . . . :mrgreen: .
Groet, Robert |
SWR

Re: Off road ?!?

Bericht door SWR »

verschil is dat de anakee's een 30% / 70% band is en de TKC's een 80% / 20% band.
Veel plezier in de Pyrineeën alvast :)
Plaats reactie