Welke achterband past bij de trailwing voorband

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Stoker

Welke achterband past bij de trailwing voorband

Bericht door Stoker »

Hallo Strommers

Is er onder jullie iemand die de trailwing achterband heeft vervangen door bv battelwing of bt 021 oid en de voorband niet heeft vervangen.

en wat is je ervaring of is het geen optie om alleen achter te laten vervangen en is het uitveiligheids overweging toch beter om beide te vervangen.

Ben benieuwd naar jullie reactie's

Greetz Stoker.
Dos Nijntjes

Bericht door Dos Nijntjes »

Hoi Stoker,

Ik heb bij 14.000 km noodgedwongen mijn achterband moeten wisselen omdat er door een stuk metaal een scheur / snee van zo'n 1,5 cm in zat. De voorband was nog goed en deze heb ik gewoon laten zitten. Achter heb ik nu de Battlewing er op zitten.

Tot op heden heb ik geen nadelige gevolgen gehad of gemerkt van het rijden met de combinatie Trailwing voor en Battlewing achter.

Gevoelsmatig merk ik geen verschil tussen de Trailwing en de Battlewing. Nu rij ik voornamelijk woon-werk en dus snelweg. Daarom zal ik niet het uiterste van min banden vragen.

Succes met je keuze.
Korsan

Bericht door Korsan »

Ik moet er binnenkort ook aan geloven. Ontdekte vrijdag een spijker in mijn achterband. De kop zit 1 mm in het rubber en de band loopt niet leeg. Iets meer als 15dkm gelopen maar ze zien er nog goed uit. Hopelijk kan het gerepareerd worden. Zo niet dan ook achter een BW erop.
Gebruikersavatar
Steenarend
Berichten: 50
Lid geworden op: do 29-09-2005, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 van 2015
Woonplaats: Riel

Bericht door Steenarend »


Ben binnenkort ook aan de beurt om de achterband te wisselen bijna 15000 km mee gereden maar ga in september naar de ardennen en moet dan vervangen zijn door een BW laat mijn voorband gewoon zitten niks mis mee zijn alle twee radiaalbanden.
Groetjes: Frank
Diversion 600 - V-strom 650 k5 - Garmin steetpilot 2610 - V-strom 650 k7 abs nieuw geleverd in maart. 2008 - Garmin Zumo 550 - V-strom 650 A 2012 - Garmin Zumo 660 - V-strom 1000 A 2015 Garmin Zumo 396 LMT-S
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Bericht door Dyrck »

Mijn trialWing was na 6000 km. ook plotseling voorzien van extra metaal...Afbeelding
'k Heb d'r nu ruim 7000 km. een BatleWing achter opzitten en ben d'r zeer tevreden over.
(Voetsteunen gaan op rotondes over het asfalt en nog steeds een vertrouwd gevoel)
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Plaats reactie