Welke banden moet ik kiezen?

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Strompel

Welke banden moet ik kiezen?

Bericht door Strompel »

Nu heb ik de BT 020 achter, maar die is op.Ze worden ook niet meer gemaakt volgens de dealer. Standaard op de DL 1000 worden nu de Battle Wings gebruikt, maar de Metzeler Tourance spreken me ook wel aan. (uitstraling ook)
Bij de dealer betaal ik, als ik de velg kom brengen, voor de BW vóór
€ 127,- en áchter € 156,- ( dus excl. €8,- per band voor demontage)
Via internet bestellen scheelt echter vele euri`s. Wat kost het opzetten bij een dealer nou? € 10 p/b?
Ik ben een asfalt/bochtenvreter en spontaan een onverharde weg, verhoudingsgewijs zo`n 80/20 %.
Iemand al ervaring met een van beiden?
Dillemma 2 is dat de voorband eigenlijk nog wel even mee kan dus 1 band achter vervangen ipv 2 nieuwe scheelt ook weer. But..safety first.
Als ik dus de banden via internet koop heb ik de remblokjes er al weer uit.
Enneuuhh... iemand een tip over de goeiste remblokjes??

Jippiejojippiejee wie helpt er mee?
Fred

Bericht door Fred »

Ben net terug met mijn velgen van de bandenboer:
Twee nieuwe Bridgestone BW 502 voor 221 euro, alles inbegrepen.
Voorband 97 euro en vanachter 124 eurokesgeplaatst.
Als ze nu nog zo baanvast zijn als ze eruit zien heb ik er vertrouwen in.
De trailwing durfde vanachter nogal eens uitbreken, ik hoop op beterschap.

Ondertussen 6000 km met gereden, ondermeer Alpen. Ze geven gene kik en ik wil geen andere meer. Ne aanrader.
Korsan

Bericht door Korsan »

Tsjonge, wat een prijsverschil voor de banden!
Strompel

Bericht door Strompel »

Eigenlijk te gek, dat prijsverschil.
Bij Motorport kosten de BW's samen € 290,= incl. montage e.d..( en da`s volgens hun ook al met 25 % korting)
Via Internet € 201,= excl. verzendkosten, bij aanleveren velgen € 15,= per band. Pak um beet in huis en onder de fiets met alle gedane moeite heb je zo`n € 40,- verdient, zonder garantie.
`t is de moeite (bijna) niet waard.
Ik ga eens in Duitland kijken, da`s voor mij dichtbij.

Nu 5 minuten later vindt ik via dit forum een adres bij mijn om de hoek in Bad Bentheim. Ik ga morgen direkt eens kijken. Mooi medium...
Fred

Bericht door Fred »

fred schreef:Ben net terug met mijn velgen van de bandenboer:
Twee nieuwe Bridgestone BW 502 voor 221 euro, alles inbegrepen.
Voorband 97 euro en vanachter 124 eurokesgeplaatst.
Als ze nu nog zo baanvast zijn als ze eruit zien heb ik er vertrouwen in.
De trailwing durfde vanachter nogal eens uitbreken, ik hoop op beterschap.

Ondertussen 6000 km met gereden, ondermeer Alpen. Ze geven gene kik en ik wil geen andere meer. Ne aanrader.
Misschien voor Nederlanders die dicht tegen de Belgisch Limburgse Nederlandse grens wonen het adres:
Banden Ronny
Truibroek Ham
011/427213
Ook open op zaterdag.
Alle motorbanden tegen de laagste prijzen
Strompel

Bericht door Strompel »

Aankomende vrijdag worden de nieuwe Battle Wings gemonteerd voor een totaalprijs van € 217,=. Ik kan me nog een 10-tje p/b uitsparen als ik ze zelf demonteer, maar ik vind het goed zo.
Het adres in Duitsland; Scho-Reifen GmbH, Zeppelinstr. 16a, 48455 Bad Bentheim, tel; 0049-05922-777520.
Maar ik denk dat bij iedere bandenzaak over de grens de prijzen sowieso lager liggen dan hier. Oh ja, de BT020 kun je daar ook nog gewoon bestellen, mocht je dat willen.
Strompel

Bericht door Strompel »

Met nieuwe banden terug rijden in de stromende regen is NIET leuk.
Biker

Re: Welke banden moet ik kiezen?

Bericht door Biker »

Strompel schreef:Nu heb ik de BT 020 achter, maar die is op.Ze worden ook niet meer gemaakt volgens de dealer.
Beetje late reactie van mij maar de voorband BT020 wordt nog gewoon gemaakt en voor de 020 achter is de opvolger 021 gekomen. Dus de dealer is niet echt op de hoogte...
Strompel

Bericht door Strompel »

Ben ook bezig bij de topic "motor" en daar heb ik aangegeven dat de BT`s in Duitsland in ieder geval wél te bestellen zijn. Maar goed, ze zitten eronder en ik heb vandaag lekker gereden. Mooi profiel en goede grip, maar da`s altijd beter na een wissel.
Biker

Bericht door Biker »

Ook in Nederland zijn ze gewoon te verkrijgen, ik heb ze onlags door Motoport Eindhoven erop laten leggen.
rogowat

Bericht door rogowat »

In de Eeklose bandencentrale de originele trailwings ingeruild voor een set battlewings.
BW502 - 134.94euro
BW501 - 100.38euro
Montage - 24.20euro
Milieuheffing - 4.79euro
Totaal 264,31euro
De banden liggen er ondertussen net 1200 km op en geven de indruk stabieler te rijden dan de Trailwing.
Remakil

Bericht door Remakil »

De Battlewings zijn stukken beter dan de Trailwings... :wink:
Ze liggen beter op de weg en gaan langer mee... :)
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Heb zelf de BT020 erop gehad. De achterband was prima, maar vond juist de voorband niet prettig (in de winter op de snelweg met koude banden kun je beter geen bochten rijden).

Daarna de Michelin pilot road gemonteerd. Achterband ging 10.000 km langer mee dan de BT020 en moest bij 28.000 km vervangen worden. Heb nu de MPR-2 achter liggen. De voorband gaat nog wel even mee. De prijzen vielen me mee. Mijn dealer was goedkoper (inclusief montage) dan de goedkope bandenleverancier uit Haarlem.

Gerrit
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Bericht door Peterzeeland »

had 300 euro betaald voor battelwings voor en achter, inclusief montage etc door hun. dus niet echt goedkoop begrijp ik nu!
wel het geld dubbel en dwars waard!!! ten opzichte dan van de trailwings die origineel erop zaten.
die moesten eigenlijk verboden worden uit veiligheidsoverwegingen!!!!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Plaats reactie