Welke banden na de Bridgestone

ja, die twee stukjes rubber...
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

de "nieuwe" banden van tegenwoordig zijn sneller op temperatuur als de motor zelf
Boris

Bericht door Boris »

Het was vorig jaar in februari. Motor stond de hele dag buiten in een ijskoude wind. Temperatuur was onder het vriespunt en droog. De voorkant voelde stokstijf aan (meestal de olie in de veren die ijskoud is, dus niet veel aandacht aan geschonken).
Ik reed weg en honderdvijftig meter verderop schoof de motor, klatsboem in een keer onder me vandaan. Blije toevel, precies voor de neus van een motoragent! (en dan zeggen dat ze er nooit zijn als je ze nodig hebt).
Samen met de agent het wegdek gechekt op olie (ons eerste vermoeden), geen spoor van te bekenen. Vervolgens naar banden gekeken, deze vertoonden ook geen olie of dergelijke, maar voelden dus wel als blokken beton aan (waren 2-3k oude BT45's overigens).

Dus een gezonde interesse in banden die zacht blijven bij vrieskou lijkt mij niet abnormaal, gezien de belangen...
Of een Trailwing het beter doet dan een Conti TKC, weet ik dus niet. Vandaar dat ik om advies vraag, o wijze Toontje :wink:
LeChef

Winterbanden voor de motor..

Bericht door LeChef »

Dus een gezonde interesse in banden die zacht blijven bij vrieskou lijkt mij niet abnormaal, gezien de belangen...
Duidelijk een geval van harde koude compound van de band. Een hardnekkig algemeen gegeven over winterbanden is dat we die in Nederland deze niet nodig hebben omdat het bijna nooit sneeuwt. Wat eigenlijk het belangrijkste van een winterband is dat de compound van de band bij temperaturen onder de 7 graden C zijn grip blijft behouden.

Winterbanden komen in alle soorten en maten (ven spijkerbanden tot normale wegbanden). In Oostenrijk en andere landen zijn winterbanden gedurende de winterperiode verplicht. Winterbanden voor motorfietsen ben ik alleen in Noorwegen tegengekomen. Ik heb nog een fraaie foto van een motoragent solo op zijn K100 tijdens de Olympische winterspelen van 2004 bij -15graden C (rare jongens die Noren).

Groet, Gabby 8)
Boris

Bericht door Boris »

En stel nou dat de noppen van die Continental band (die overigens standard fit is op de BMW 1150GS Advernture) ook bij 0 C zacht(er) blijven. Geeft dat dan niet meer grip dan een grotere (harde)rubberoppervlakte?
Toontje

Bericht door Toontje »

Ik kan alleen maar uit 25 jaar ervaring in het winterrijden putten en die vertelt mij, dat ik nog nooit het idee heb gehad, dat een (ijs)koude band me in de steek liet. Ik ga dus echt geen extra geld uitgeven aan banden op basis van spookverhalen.
Boris

Bericht door Boris »

Prima, dan doe je dat toch niet!?
Je advies is welkom, maar bespaar me je arrogante "waren jullie maar allemaal zo goed als ik, dan hadden jullie het ook niet nodig" toevoegingen.

Wie weet heb ik over 25 jaar ook het gevoel dat het allemaal niet nodig is, maar voorlopig kan ik uit alleen maar 3 jaar ervaring in het winterrijden putten en zijn het voor mij geen spookverhalen. Ik behoor tot het meerendeel van motorrijdend nederland dat iedere hulpmiddel wel kan en wil gebruiken om z'n eigen veiligheid te verhogen.

Toevoeging:
Ik heb ook tien jaar zonder winterbanden onder de auto gereden en ze nooit nodig gehad. Dat wil echter niet zeggen dat winterbanden geen toegevoegde waarde kunnen hebben.
Toontje

Bericht door Toontje »

Je vraagt om advies en mijn advies is om je geld in je zak te houden, omdat ik meen, dat het onzin is om aan je banden te twijfelen. En als jij dat dan niet gelooft, probeer ik het te onderbouwen. Ik denk, dat jij alleen maar wilt horen, dat jouw idee over winterbanden klopt. Nou, dan leg je ze er toch lekker op!
Boris

Bericht door Boris »

Tja, jij voert een andere discussie. Jij meent dat het niet nodig is, omdat jij met de standaard band prima uit de voeten kan.

Ik vraag echter of iemand ervaring had/heeft met deze banden. En of ze het wellicht beter doen in winterse omstandigheden.
Een interessante vraag lijkt mij, die jij niet hebt beantwoord, omdat je ook geen ervaring hebt met deze band.

Ik heb de banden niet besteld en zal, mede door jouw ervaringen en overtuiging in de TW's, dit waarschijnlijk ook niet gaan doen, maar zoals eerder aangegeven is het voor sommigen een interessante discussie (en wellicht ook alternatief) en kunnen we dit best wel bespreken zonder kleinerende toevoegingen.
Toontje

Bericht door Toontje »

Ik heb nog even teruggekeken, maar ik zie geen kleinerende opmerking. Dat "spookverhalen" sloeg op zaken, die jij misschien al eerder van anderen gehoord zou kunnen hebben. Ik ben van mening, dat iedereen die met koude banden een glijer maakt toch behoorlijk lomp moet zijn geweest. Of er is een andere oorzaak (opgevroren, zand, natte klinkers o.i.d.).
Boris

Bericht door Boris »

Duidelijk een geval van misinterpetatie dan. :D

(En nogmaals, je tips en adviezen zijn meer dan welkom).
Bandit

Bericht door Bandit »

Morgen is het zo ver, na 17 000 km trouwedienst worden de TW vervangen door ...... http://two-wheels.michelin.com/2w/front ... 29&lang=EN" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben reuze benieuwd 8)
Boris

Bericht door Boris »

Gij zult niet teleurgesteld zijn!
Super banden, vooral in de regen.
8)
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Hi Bandit,
net als Boris denk ook ik dat je positief verrast zult zijn.... :!:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Biker

Bericht door Biker »

bandit schreef:Morgen is het zo ver, na 17 000 km trouwedienst worden de TW vervangen....
Heeft de achterband ook 17.000km gereden :?: :?:
Bandit

Bericht door Bandit »

~&^*%%$#+"">@@ Hadden die knuppels bij S&G niet goed op de voorraad lijst gekeken, bleek dat de voorband vanaf acht meter om de velg te kunnen gooien. Dus maar overstag gegaan en nu staat "zij "op Pilot Road's.
Het zal mij benieuwen :D

8)
Boris

Bericht door Boris »

Eric is erg razend enthousiast over, dus zal zeker bevallen.

@stroompje (of andere Anakee rijders): hoeveel kilometer heb jij ze er nu onder zitten? Ben wel benieuwd naar de levensduur.

Groeten,

Boris
Bandit

Bericht door Bandit »

biker schreef:
bandit schreef:Morgen is het zo ver, na 17 000 km trouwedienst worden de TW vervangen....
Heeft de achterband ook 17.000km gereden :?: :?:
Ja maar was zo glad als een echte "SLIC"
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Boris schreef:Eric is erg razend enthousiast over, dus zal zeker bevallen.

@stroompje (of andere Anakee rijders): hoeveel kilometer heb jij ze er nu onder zitten? Ben wel benieuwd naar de levensduur.

Groeten,

Boris
Hi Boris,
mijn Anakee (achter) draait nu zo'n 12000km rond....... en mijn Barry meldde al dat Schotland (Mei a.s.) een extra dure vakantie wordt, omdat ik voor die tijd wel aan een nw toe zal zijn.........
Ik denk dan ook niet dat hij de 18000 van de TW zal halen.
De voor band zit er pas 6000km op dus die gaat nog wel ff mee......
Tja 't ligt natuurlijk wel aan je rijstijl......
Groetjes,
Heleen.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Strommax

Bericht door Strommax »

Ik heb na 18000kms de TW laten vervangen door de BT020. Op het droge een fantastische achterband, maar tijdens de winter warmt ie toch niet echt goed op met als gevolg voordturend wegglijden van de achterband :( , en vermits ik een doorrijder ben, zal deze dus terug vervangen worden, binnen 6000kms, door waarschijnlijk de nieuwe BattleWings :)
Gebruikersavatar
Gerrit
DL1000 berijder
Berichten: 190
Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)

Bericht door Gerrit »

Ik zie dat er veel verschillen is in de prijzen. In noord holland is in haarlem een goed alternatief bij http://www.jossmit.nl/menu.htm.

Als je daar met een los wiel komt, dan is 't goedkoper dan dat je met de hele fiets komt. Tot nu toe altijd goed geholpen.

Groets,

Gerrit
adro

Bericht door adro »

Ik heb nu een Dunlop Trailmax D607 als voorband. Deze bevalt beter als de TW.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

adro schreef:Ik heb nu een Dunlop Trailmax D607 als voorband. Deze bevalt beter als de TW.
Kan je dat ook omschrijven.......wat is er dan beter aan?
Heleen.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

adro schreef:Ik heb nu een Dunlop Trailmax D607 als voorband. Deze bevalt beter als de TW.
Afbeelding
alléén de voorband vervangen...wat voor merk/type ligt nu achter voor op dan?

ik zie namelijk best wel veel mensen met verschillende bandenmerken en typen voor en achter rondrijden, vandaar mijn vraag
adro

Bericht door adro »

Ik had met de TW voorband altijd het gevoel bij het ingaan van de bochten dat deze een stapje op zei wilde zetten. Ik dacht dat dit waarschijnlijk aan het type banden lag.
Bij de trailmax heb ik dit gevoel niet wat gelijk meer vertrouwen geeft.
Ik heb de Trailmax via e-bay.de per toeval in handen gekregen. Een euro bieden en dat blijkt dan gelijk het hoogste bod te zijn. De verkoper had de band verkeerd op e-bay gezet.
Ik heb als achterband nog steeds een TW. Deze band is nog lang niet versleten. Ik heb met de achterband ook niet echt problemen.
Als ik nu beide banden zou moeten vervangen zouden er pilot roads op komen.

De Trailmax kwam uit de test van motorradonline ook niet slecht naar voren.

Afbeelding
Iced_Max

Bericht door Iced_Max »

Na 10.000 km ga ik mijn achterband ook vervangen.

Maare, de originele bandenmaat is 150/70.
Rijden jullie nog steeds met deze maten rond ???

Omdat ik in de winter de auto neem, gaat mijn voorkeur uit naar Bridgestone BT020. Doch kan ik daar de originele bandenmaat niet terugvinden.
MacB

Bericht door MacB »

Hallo Max, deze zijn er in de orginele bandenmaat. Ik heb er het 2de paar opliggen. Ben erg tevreden over deze banden. Ook tijdens de winter geen enkele verassing. :wink:
Pink

Bericht door Pink »

Ik kreeg vandaag op de beurs het advies van Bridgestone om de Battle Wings toe te passen ipv de BT020. Hij noemde de BW's een BT020 met stoer profiel. Bovendien goedkoper en meer profieldiepte.
MacB

Bericht door MacB »

Ik heb in plaats van een stoer profiel liever wat meer rubber :wink:
Jan1966
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Bericht door Jan1966 »

Ik heb vandaag een nieuwe voor,-en achterband laten monteren. Het was nog de eerste montage en ik heb er 20500 km mee gedaan. Voor zat nog 2 mm en achter minder dan 1 mm.
Geen slecht resultaat.
Daarom maar weer de Bridgestone Trailwings, a 295 euro totaal, laten monteren.

Tijdens de proefrit zei de monteur dat hij het idee heeft dat mijn balhoofdlager wat ingesleten is.
Omdat zoiets geleidelijk gebeurd, was het mij zelf nog niet opgevallen.
Ik kreeg het advies het in de gaten te houden.

Het feit dat ik voornamelijk snelweg km rij zou verantwoordelijk zijn voor het inslijten rond de middenstand.

Ik weet niet of meer vstrom rijders hier last van hebben?

Groeten van Jan
Moose

Bericht door Moose »

adro schreef:Als ik nu beide banden zou moeten vervangen zouden er pilot roads op komen.
....Doen :!:
Ik heb de PR's nu ruim een half jaar op mijn DL650 en de wegligging is werkelijk fantastisch, zowel op droog als op nat wegdek :!:

Groet
Vic
Bandit

Bericht door Bandit »

Ik heb nog niet zo gek veel KM gemaakt op het setje PR, maar ik vind er niks aan. Het motor rijden is zo saai geworden, nooit geen spannende momenten meer in de bocht en het lijkt wel of ik veel beter kan motorrijden dan voor de montage van dit "plakrubber" :lol:
Dus voor een ieder die gewend is om met de NS te reizen..... de PR gaan als trein.

8)
MaxZeiler

PR-ijs

Bericht door MaxZeiler »

hallo@bandit

kheb ook de eerste bridgebanden er nog om en zie nu met 11/k er op tekenen van slijtage. hoogstwaarschijnlijk vervang ik ze voor de zomervakantie (rit noorwegen) in juli. (zou dan ong. km 15/k zijn)

de PR's hebben een hele goede reputatie inmiddels. hoe kom ik aan een goedkoop adres? wat heb jij ervoor (de set?) betaald?

van v-rider (aalst) hoorde ik trouwens dat hij normale straatbanden gemonteerd had - tot zijn grote genoegen. heeft er nog iemand anders de enduro-achtigen ingeruild voor gewone?
Random Hero

Re: PR-ijs

Bericht door Random Hero »

MaxZeiler schreef: van v-rider (aalst) hoorde ik trouwens dat hij normale straatbanden gemonteerd had - tot zijn grote genoegen. heeft er nog iemand anders de enduro-achtigen ingeruild voor gewone?
Wat bedoel je met normale straatbanden? Er zijn hier toch zat mensen die de pr of bt020 eronder hebben gezet?

Ik zit er zelf ook aan te denken om voor de vakantie een setje pr's eronder te zetten.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Pink schreef:Ik kreeg vandaag op de beurs het advies van Bridgestone om de Battle Wings toe te passen ipv de BT020. Hij noemde de BW's een BT020 met stoer profiel. Bovendien goedkoper en meer profieldiepte.

Zijn de Battlewings al verkrijgbaar dan ?????
En als het BT020's zijn met een stoer profiel, hebben de Battlewings
dan ook 2 verschillende rubbercompounds in de achterband ??

gr.
Richard
Boris

Bericht door Boris »

Twee woorden: Michelin Anakee.
Wereld band. Ongelooflijk veel grip, zowel droog als in de regen en ook met deze kou worden ze snel warm.
Hoef je ook niet bang te zijn voor een stukje onverhard :) .
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

Boris schreef:Twee woorden: Michelin Anakee.
Wereld band. Ongelooflijk veel grip, zowel droog als in de regen en ook met deze kou worden ze snel warm.
Hoef je ook niet bang te zijn voor een stukje onverhard :) .

daar sluit ik me bij aan....heb die ook onder mijn tiger zitten. inderdaad goede banden. ik weet alleen niet of ze net zo lang meegaan als de Pilot roads die ik onder mijn Dl650 had.
Bandit

Re: PR-ijs

Bericht door Bandit »

MaxZeiler schreef:hallo@bandit

kheb ook de eerste bridgebanden er nog om en zie nu met 11/k er op tekenen van slijtage. hoogstwaarschijnlijk vervang ik ze voor de zomervakantie (rit noorwegen) in juli. (zou dan ong. km 15/k zijn)

de PR's hebben een hele goede reputatie inmiddels. hoe kom ik aan een goedkoop adres? wat heb jij ervoor (de set?) betaald?

van v-rider (aalst) hoorde ik trouwens dat hij normale straatbanden gemonteerd had - tot zijn grote genoegen. heeft er nog iemand anders de enduro-achtigen ingeruild voor gewone?
In de eersteplaats was mijn "eerste keuze"de anakee's maar daarvan was de voorband niet op voorraad (mijn eigen schuld had ikmaar even moeten bellen vooraf) maar ik heb nu zeker geen spijt van de duurdere PR.
Ik kocht ze in Numansdorp (voorjouw wel een stukje rijden natuurlijk). De firma S&G daar doe ik al jaren zaken voor zowel de motor als de mobiel en ben daar altijd prima en voor een goede (lees goedkope) prijs geholpen. De PR kwamen incl. montage op ca. 280 euro voor de set. Daarvoor had ik ze wel even vooraf onder de fiets vandaan getrokken.

Groetjes Toon. 8)
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Joop,

mocht S&G in Numansdorp de goedkoopste zijn voor banden van
jouw keuze, dan kun je tegen de tijd dat je ze eronder wilt laten
zetten altijd even bij mij langs komen om de wielen te demonteren en
dan even met mijn auto naar S&G te rijden om de nieuwe banden
te laten monteren (Puttershoek-Numansdorp= 7km).

Dit aanbod is natuurlijk ook geldig voor andere leden van het forum!! :D

gr.
Richard
Remakil

Bericht door Remakil »

Zo maar ff voor de midden-nederlanders... Sabra Motorbanden, je kan er zo binnen rijden... :)
Ben er 2 keer geweest met vorige motoren, zonder afspraak en direct geholpen... monteren kost 10 pleuro per band extra, als je ze onder je fiets laat zitten en daar ga ik niet voor lopen tobben... ;)
Bandit

Bericht door Bandit »

Remakil schreef:Zo maar ff voor de midden-nederlanders... Sabra Motorbanden, je kan er zo binnen rijden... :)
Ben er 2 keer geweest met vorige motoren, zonder afspraak en direct geholpen... monteren kost 10 pleuro per band extra, als je ze onder je fiets laat zitten en daar ga ik niet voor lopen tobben... ;)
Persoonlijk haal ik de wielen er liever zelf ondervandaag, het geeft mij dan gelijk de gelegenheid om even alles na te lopen. En ik wil wel zeker weten dat alles weer goed op zijn plaats zit en echt goed vast (zoals het moet met de "torcsleutel"op het juiste moment) :D

8)
Remakil

Bericht door Remakil »

bandit schreef:
Persoonlijk haal ik de wielen er liever zelf ondervandaag, het geeft mij dan gelijk de gelegenheid om even alles na te lopen. En ik wil wel zeker weten dat alles weer goed op zijn plaats zit en echt goed vast (zoals het moet met de "torcsleutel"op het juiste moment) :D

8)
Je staat er daar met je neus bovenop... er is enkel een grote werkplaats en er staat een bank in... dus je kunt kijken zonder vies te worden... ;)
bjorri

Bericht door bjorri »

Bandit schreef:En ik wil wel zeker weten dat alles weer goed op zijn plaats zit en echt goed vast (zoals het moet met de "torcsleutel"op het juiste moment)
Yep, daarom laat ik het doen (bij een vertrouwd adres). Ik heb meer vertrouwen in een pro dan in mezelf.
DL650

Kapot lager

Bericht door DL650 »

Ik had ook bij een gerenomeerd bedrijf de wielen laten demonteren en met nieuwe banden laten monteren. Enkele weken later twee lagers kapot in het achterwiel. De bout zat veel te strak aangedraaid, er mee terug gegaan maar het is niet meer te bewijzen . Dus bij de volgende wissel, haal ik zelf maar de wielen er uit. En dan wel met een moment sleutel aandraaien. Zoals het gedaan had moeten worden.



Peter,
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Een momentsleutel is nou ook niet meteen de grootste uitgavepost. Bij Louis er laatst 2 nieuwe gekocht. Eentje voor 4~24 Nm en eentje voor 24~206 Nm. Kosten 19,95 en 24,95. (Het kan natuurlijk ook een stuk duurder) In het eenvoudigste geval neem je de klassieke uitvoering met een naald en schaalverdeling boven de momentarm, die kost 9,95 en meet weliswaar onnauwkeuriger, tussen de 20 en 200 Nm. Is snel terug verdient als je zelf je sleutelwerk doet.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
DL650

aangeschaft

Bericht door DL650 »

Rob,

Daarom heb ik er maar een moment sleutel gekocht.



Peter,
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

bjorri schreef:Yep, daarom laat ik het doen (bij een vertrouwd adres). Ik heb meer vertrouwen in een pro dan in mezelf.

Ik heb meer vertrouwen in mezelf dan in een "Pro".

Als je ziet wat er verziekt wordt bij off.dealers door aankomend
monteurs of niet geinteresseerde monteurs en stagelopers, begrijp je
dat ik het onderhoud lekker zelf doe voor veel minder geld.

en als ik zelf iets verziek, dan is dat mijn eigen schuld, maar ik weet
dan ook dat er iets kapot is. Het gebeurt nogal eens dat de dealer niet
eens mededeelt dat er iets niet helemaal goed is gegaan.
(voorbeeld: uitgeschoten met een stuk gereedschap, kras in de lak, waar
je dan een paar dagen later achterkomt bij het schoonmaken van
je motorfiets).

Kortom, in geval van een bandenwissel haal ik zelf mijn wielen eruit en
monteer ze weer met de torc-sleutel (100NM)

gr.
Richard
Remakil

Bericht door Remakil »

Ieder zijn ding dus... en zo is het nu ook met banden... gewoon je persoonlijke gevoel... :)
Jan1966
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

Bericht door Jan1966 »

Zoals ik al in mijn berichtje van vorige week heb gezegd heb ik nieuwe Trail Wings op mijn vstrom 650 laten zetten.

Van de week naar mijn werk gereden en was toch niet tevreden over mijn voorband. Ik vond de voorkant wat wiebelig over komen.
Als ik met losse handen reed trok mijn motor erg naar links en begon mijn stuur te trillen.

Mijn motor terug gebracht naar de motorzaak.
Men heeft de voorband gecontroleerd. Deze was goed en het wiel opnieuw gebalanceerd.
Tevens heeft men de uitlijning gecontroleerd. Deze was goed.

Uiteindelijk bleek de oorzaak te liggen in vastzittende voorremklauwen.
Ik rij zomer en winter door en kennelijk kunnen de klauwen daar niet tegen. Wel is er deze winter natuurlijk erg veel gepekeld.

Al met al toch wel weer een (financieele) tegenvaller.

Groeten van Jan
Boris

Bericht door Boris »

Ik heb ook de hele winter doorgereden en schrik ook iedere keer als ik de motor schoonmaak hoeveel pekel aanslag er is.
Geen last gehad van vastzittende remblokken echter. Ik spray ze gewoon in met Scottoiler FS365 anti roest/pekel spray. Wordt niet aangeraden, maar ik heb liever dat m'n remmen de eerste honderd meter minder goed werken (daar kan je rekening mee houden) dan dat ze vastroesten en vervangen moeten worden.

Overigens ben ik vandaag gaan proefrijden op een Yamaha TRX (was erg 8) ) en heb daarnaast een beetje rondgekeken bij andere motoren en het viel me op dat vrijwel iedere motor van ieder merk wel last had van pekelschade. Motoren zijn daar simpelweg niet voor gebouwd. Ga ook nooit meer in de winter rijden met een nieuwe motor.
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Voor de Battlewing stond op marktplaats deze advertentie:

http://koopjes.marktplaats.nl/motoren_e ... 3D%3D&df=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Eur 195,00 voor een set lijkt me niet al te duur.

gr.
Richard
Plaats reactie