Welke banden na de Bridgestone

ja, die twee stukjes rubber...
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik schrik toch elke keer weer, als ik de prijzen van motor-onderdelen zie, in dit geval motorbanden :shock:

Wees blij :D dat er 30% korting opzit, want door die korting betaal je (daar heb je mij weer, met m'n ouderwetse Guldens) bijna 600,00 guldens ....... zónder die korting zouden de kosten zélfs voor zo'n setje banden richting 800,00 gulden gaan bedragen :oops:

Ik weet bijna zeker dat je wél een góed setje banden hebt, en natuurlijk hoop ik voor je, dat je het verschil goed kan merken 8)

Laat je je bevindingen nog weten :?:
The V

Bericht door The V »

Nu een paar honderd kilometers gereden met de BT020's en ik moet zeggen; een duidelijk verschil met de Trailwings! Merkbaar is vooral dat het sturen lichter gaat en het lijkt hierdoor dat hij directer reageert. Een aanrader dus!
swintie

Bericht door swintie »

Ik heb een 2000 Km geleden mijn Trailwing-achterband vervangen door de Michelin Anakee en moet zeggen dat er énorm veel verschil tussen is. Zeker bij een nat wegdek biedt de Anakee opvallend meer grip. Ben er erg, erg tevreden over. :wink:
Laatst gewijzigd door swintie op wo 27-04-2005, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
The V

Bericht door The V »

swintie schreef:Ik heb een 2000 Km geleden mijn Trailwing-achterband vervangen door de Metzeler Tourance en moet zeggen dat er énorm veel verschil tussen is. Zeker bij een nat wegdek biedt de Tourance opvallend meer grip. Ben er erg, erg tevreden over. :wink:
Ik heb inmiddels ook mijn eerste kilometers met de BT020 erop zitten en ik moet zeggen; een wereld van verschil! Veel meer grip en dus een veiliger gevoel!
motormuisdl650

Bericht door motormuisdl650 »

Ik heb nu zo´n 18750 Km gereden op de Trailwings en toch maar weer een nieuwe set Trailwings besteld. De wegligging afgezet tegen de slijtvastheid is eigenlijk oke.... Het setje incl montage kost me 205 Euri, dus voor en achter . :lol: Op naar de volgende 18000 Km.
Yippy

Bericht door Yippy »

motormuisdl650 schreef:Het setje incl montage kost me 205 Euri, dus voor en achter . :lol:
Waar ??? Ik heb - weliswaar voor de BT020 gemonteerd - alleen achter een prijs van EUR 200 opgekregen. Dat is een heeeeeel verschil. Gelukkig nog niet geplaatst.
Laatst gewijzigd door Yippy op za 07-05-2005, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Ferdo

Bericht door Ferdo »

Shit, ik betaal 300 euro voor een setje tourances inclusief montage. Is dat te duur?
motormuisdl650

Bericht door motormuisdl650 »

Daarvoor moet je naar Munster Dld. Ik werk daar en bij de firma Tieskotter verkopen ze deze set banden voor 195 Euri. Het opzetten van deze banden kost 10 euri, vandaar de prijs 205 euri. Een toerritje naar Munster is echt de moeite waard. Mooie omgeving en voordelige banden. Wel even van te voren bellen of ze op voorraad zijn. Daarna door naar Louis, Polo en Hein Gericke.... :D
Yippy

Bericht door Yippy »

motormuisdl650 schreef:Ik werk daar....
Jij werkt bij Tieskotter, of werk jij in Munster en koop je bij Tieskotter.....Dus : Krijgen wij die nette prijs ook, of alleen jij ???
motormuisdl650

Bericht door motormuisdl650 »

Een ieder krijgt het voor die prijs., het is een gewone banden specialist.
Zelf werk ik voor de landmacht bij het 1 GE/NL Corps HQ NRF
Yippy

Bericht door Yippy »

OK. Dank je.
HansDL

Bericht door HansDL »

Ik heb dit hele topic doorgeworsteld en lees goede dingen over de Battlewings, maar volgens mij heeft niemand ze nog gemonteerd. Mijn banden zijn nog lang niet versleten, maar ik denk erover om in het voorjaar nieuwe banden te monteren.
Crazychris

Bericht door Crazychris »

ik heb n nieuwe achterband nodig
denk dat ik gewoon de standaard band neem
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ja ik zou zeker géén Pilot road achterband kopen......want die bevalt je zoooooooo goed dat je ook meteen je voorband wilt vervangen. :lol:
Iced_Max

Bericht door Iced_Max »

MacB schreef:Ik heb de raad gekregen van collegarijders (met veel ervaring) om er baanbanden onder te steken, ik ga nooit offroad!
Heb je er nu baanbanden opliggen ??
MacB

Bericht door MacB »

Hello Max, die zijn bijna versleten. Ik heb er BT020 opsteken, vooraan reeds 19000km gaat nog wel effe mee, achteraan 12000 en die is na de 530km van morgen zogoed als versleten donderdag komt er een nieuwe op. Weet niet of dit nog een bt020 zal worden, ik vindt dat hij net iets te vroeg verwittigd. In de bocht een miniscuul stapje opzij zetten, terwijl je nog veel dieper kan, geeft geen fijn gevoel.
Het enige probleem is het formaat van de 19" velg, slechts weinig roadbanden voor te vinden. Ik denk de Metzeler ME4Z is proberen en anders terug de BT erop, is geen onoverkomelijk probleem zeker niet als je het gewoon bent maar toch he.

Greetz MacB
Iced_Max

Bericht door Iced_Max »

mijn originele banden gaan nu nog eventjes mee (9500 km).

Bedankt voor de tip omtrent de BT020.

Ik zie dat we niet ver uiteen wonen,...waar laat je ze steken en wat kosten ze ???
MacB

Bericht door MacB »

Idd was mij nog niet opgevallen, Ekeren is idd niet zo ver van hier :)
Ik heb ze teveel betaald want heb ze bij mijn dealer laten plaatsen.
Ik dacht vooraan rond de 150€ en achteraan 223€ :?
Maar een type band moet je zelf testen, BT020 wordt door veel collegamotards erg goed bevonden. We rijden niet allemaal hetzelfde, ik ben nogal "veeleisend" 8)

Groeten en tot in den draai :wink:
V2-Rider

Bericht door V2-Rider »

Ik heb mij over 2 weken een setje BT020NT laten leggen in Andorra. Voor 250 euro had ik het!

Qua rijplezier is de moto gewoon compleet verandert. Stuurt veel vlotter en de grip is gewoon super.
Deze bandjes bevallen me super!

Greetz V2
Iced_Max

Bericht door Iced_Max »

ok, genoeg positieve reacties om als volgende banden te nemen 8)
Jantje

Bericht door Jantje »

Iced_Max schreef:ok, genoeg positieve reacties om als volgende banden te nemen 8)
waarom geen pilot roads?
Iced_Max

Bericht door Iced_Max »

jantje schreef:
Iced_Max schreef:ok, genoeg positieve reacties om als volgende banden te nemen 8)
waarom geen pilot roads?
Moet ergens een keuze gaan maken he :wink:
Crazychris

Bericht door Crazychris »

ik heb n nieuwe achternad besteld bij goedhart motoren in bodegraven
gewoon de standaard band en prijs is tussen 170 en 180 euries
Prof

Bericht door Prof »

Voor mij toch weer de Trailwings. Gezien de levensduur en in mijn ogen voldoende grip de juiste keuze. Heb de discussie rond de banden goed gevolg. Heb zelf nu ruim 19000 km gereden met het zelfde setje. Achter is langzamerhand aan vervanging toe. De voorband gaat nog zeker een paar duizend km mee. Veel snelweg kilometers dat wel. Mijn rijstijl is verder sportief. Altijd gereden met een bandenspanning van 2.5 voor en 2.7 achter. Dit zowel met duo als solo.
Jantje

Bericht door Jantje »

Geef mij toch maar die pilot roads, heb ondertussen ook al de voorband besteld ... 8)
Tuke

Bericht door Tuke »

motorradonline heeft ook een test 2005. Zie onderstaande testresultaten....

Inmiddels 16.000 km op het achterbandje... die nu wel een beetje vierkant begin te worden, maar het rijdt nog prima. Binnenkort maar eens met een vijl de randen even bijwerken 8) Heb ik tenminste weer een rond bandje... :D

Bij vervanging ga ik waarschijnlijk voor de MPR
BT020 neem ik in ieder geval niet... zat op m'n fazer. De voorband begint heel snel te 'cuppen' door slijtage.

Afbeelding
MacB

Bericht door MacB »

Euh...cuppen, wat is dat :?:
De mijne, BT020, zit er vooraan 14000km op en nog geen problemen ondervonden, is stilaan aan vervanging toe.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Bij "cuppen" gaat het profiel er uitzien als een soort "schubben" inplaats van overal dezelfde dikte te hebben. Je ziet dan heel duidelijk de hoogteverschillen aan twee kanten van de groef. Dat geeft ook een irritant rijgedrag van het voorwiel. Een soort van "ratel' in de voorwiel. Kan o.a. ook worden veroorzaakt door verkeerde bandenspanning. Met name te lage spanning.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik noem het dan ook wel 'het krokodillen-effect' :lol:
MacB

Bericht door MacB »

Niets van te zien :!: :wink:
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

motomalibu schreef:motorradonline heeft ook een test 2005. Zie onderstaande testresultaten....
Ik kan de uitkomst van deze Duitse test zeker onderschrijven. Ik heb op mijn RF900, de BT020, de Pilot Roads, Dunlops D207 en 208 gereden. En ik moet zeggen dat de Pilot Roads het beste bevielen, vooral bij nat weer gaven deze een zekerder gevoel. De BT020's vond ik ook niet slecht maar gaven mij minder feetback. Ik ben de laatste 2 keer op Dunlop overgestapt, scheelde nogal wat euries en ze bevallen trouwens goed. Maar als ik eerlijk ben, en geld geen probleem is, dan gaan er absoluut weer Pilot Roads onder. Hoe het op een V-Strom uitpakt weet ik niet. Dat kan best verschillen, zeker als je wat off-road werk erbij incalculeerd.
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

de dl is géén off-road motor....maar gewoon een hoog op de poten staande wegfiets :lol:
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

Erik Hofstee schreef:de dl is géén off-road motor....maar gewoon een hoog op de poten staande wegfiets :lol:
OK ik snap hem, maar met off-road bedoel ik ook niet het mulle zand, maar meer onverharde wegen, en dat lijkt met de V-Strom toch aardig te gaan, of niet.....want dan moet ik hem niet :wink: :mrgreen:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ja dat lukt best..ook met pilot-roads.....maar met een sportmotor of chopper kan ik dat ook.
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Bericht door Aad900 »

Erik, ik bedoel dit soort wegen, zoals hier tijdens onze vacantie in the UK. Dat ging met de RF ook, maar je moet niet vragen hoe. Ik mag toch aannemen dat dit soort wegen met een V-Strom beter, comfortabeler, te nemen zijn.
Afbeelding
En in dat geval kunnen andere banden wellicht beter zijn dan de Pilot Roads?
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ja zal wel wat beter gaan met de DL

verwacht van de trailwings,tourance,anakee enz enz niet teveel grip in het zand. maar de weg die je laat zien zou met semi-ofroad banden wel beter gaan dan met de pilot's
Tuke

Bericht door Tuke »

:evil: kwam van het weekend erachter dat mijn achterband een flink gat/snee vertoond van 2 cm breed en 6 mm diep.
Afbeelding
Aangezien ik geen zin heb om daar lang mee rond te rijden ben ik maar even op zoek gegaan naar adresjes bij mij in de buurt (almere).

Yikes..... 400 euro voor een setje Michelin Pilot Roads! :? Misschien moet ik dan toch maar gewoon een trailwing nemen, want die voorband heeft pas een kleine 17.000 km gedraaid. Hmmm... what to do?

Enfin, overweeg de wielen van de motor te halen en naar een goedkoper adresje te rijden. Moet ik alleen nog een steuntje vinden voor het voorwiel.... :roll:
Jantje

Bericht door Jantje »

motomalibu schreef::evil: kwam van het weekend erachter dat mijn achterband een flink gat/snee vertoond van 2 cm breed en 6 mm diep.
Aangezien ik geen zin heb om daar lang mee rond te rijden ben ik maar even op zoek gegaan naar adresjes bij mij in de buurt (almere).

Yikes..... 400 euro voor een setje Michelin Pilot Roads! :? Misschien moet ik dan toch maar gewoon een trailwing nemen, want die voorband heeft pas een kleine 17.000 km gedraaid. Hmmm... what to do?

Enfin, overweeg de wielen van de motor te halen en naar een goedkoper adresje te rijden. Moet ik alleen nog een steuntje vinden voor het voorwiel.... :roll:
dat is veel, ik heb voor een setje pilot roads juist geen 300€ moeten betalen (plaatsing + uitbalancering inclusief)
P2U

Bericht door P2U »

deze week komt er achteraan ook een Pilot Road op. De Anakee heeft het zo'n 14000km uitgehouden en is dringend aan vervanging toe.
De voorste Pilot Road voldoet redelijk aan de verwachtingen (behalve bij heel warm weer) en ik ga die combinatie nu dus compleet maken.
Ik laat wel weten hoe ze rijden :wink:
Jantje

Bericht door Jantje »

P2U schreef:deze week komt er achteraan ook een Pilot Road op. De Anakee heeft het zo'n 14000km uitgehouden en is dringend aan vervanging toe.
De voorste Pilot Road voldoet redelijk aan de verwachtingen (behalve bij heel warm weer) en ik ga die combinatie nu dus compleet maken.
Ik laat wel weten hoe ze rijden :wink:
ik heb mij vorige week de voorste laten zetten (nu is mijn set dus compleet). ik vind wel dat ie glad aanvoelt vanvoor als ie niet warm genoeg is, daar had de trailwing iets minder last van. verder zijn het wel heel goede bandjes
MacB

Bericht door MacB »

Moet je eens even kijken op onderstaande link, het ritje Belgie-Nederland dubbel en dik waard denk ik :wink:
Dan moet je ze wel ergens laten plaatsen, maar dat is de kost niet.

http://users.telenet.be/bandendiscount/" onclick="window.open(this.href);return false;
P2U

Bericht door P2U »

MacB schreef:Moet je eens even kijken op onderstaande link, het ritje Belgie-Nederland dubbel en dik waard denk ik :wink:
Dan moet je ze wel ergens laten plaatsen, maar dat is de kost niet.

http://users.telenet.be/bandendiscount/" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar zijn die gevestigd?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
helsen

Bericht door helsen »

even vraagje/opmerking...


denk erover om na deze (originele) set banden de pilot roads te nemen...

maar kan je ze in bredere uitvoering krijgen, en zo ja, is dit interessant voor de wegligging of niet?
P2U

Bericht door P2U »

voila: de Pilot Road is ingereden.
Niet slecht, die band. Helemaal niet slecht. Ik denk dat ik nog veel plezier ga beleven met die Strom :D
Jantje

Bericht door Jantje »

P2U schreef:voila: de Pilot Road is ingereden.
Niet slecht, die band. Helemaal niet slecht. Ik denk dat ik nog veel plezier ga beleven met die Strom :D
zijn ook wel leuke bandjes hé :lol:
Boris

Bericht door Boris »

En dan iets heel anders:
Met de naderende winter in gedachte: heeft iemand ooit Conti TKC 80 banden uitgeprobeerd op z'n Strom?
Dat is het serieuze noppenwerk zegmaar. Leest er verschillende meningen over. De een zweert erbij als winterband, de ander vind het niks. (Voor de duidelijkheid, het idee zou zijn om deze banden in december te monteren om medio maart weer op de TW's over te stappen).

Mailtje gestuurd naar Conti waarop ik onderstaand antwoord kreeg:


Vraag:I am searching for
a suitable winter tyre for my Suzuki DL 650. It is used only on-road and I
am not interested in off road performance nor exceptional longetivity, just
good grip in freezing conditions and rain.
Do you consider the TKC suitable for these conditions?

Antwoord:"thank you for your interest in our product.

Yes, the TKC 80 is suitable for winter conditions!
It is an internationally testet rally tyre with high levels of grip when
used on or off-road. It has a high concerning stability on soft terrain,
with very good self-cleaning properties und long service live."
Kan niet heel veel met het antwoord. Is grotendeels gecopypeest van hun eigen site. Krijg dan niet echt de indruk dat het door een kundig iemand is beantwoord... (leuk die und long service live trouwens :lol: )

Ik ben een keer op m'n bek gegaan (op een recht stuk :!: ) door de combo ijskoud asfalt en banden, dus vandaar mijn interesse.

Jullie meningen zijn welkom!

Groeten,
Laatst gewijzigd door Boris op ma 10-10-2005, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Toontje

Bericht door Toontje »

Dus jij denkt: "Hoe minder rubber op het asfalt, hoe beter de grip?" :shock:

Je hebt alleen wat aan noppenbanden als er 10 centimeter sneeuw ligt. 3 dagen per jaar dus.
Boris

Bericht door Boris »

Ehm, nee. Dat leek mij ook. Echter aan een (ijskoude) band, die niet op temeperatuur komt heb je ook erg weinig.

(Mijn motor staat altijd buiten overigens).
Toontje

Bericht door Toontje »

Zelfs een ijskoude band heeft nog voldoende grip bij normaal gebruik. Het is mij nog nooit overkomen, dat een band weggleed bij te lage temperatuur. En ik rijd zo'n 10 x per dag weg op koude banden. En mijn leerlingen ook en die hebben ook nergens last van.
Plaats reactie