Welke banden na de Bridgestone
Ik schrik toch elke keer weer, als ik de prijzen van motor-onderdelen zie, in dit geval motorbanden
Wees blij dat er 30% korting opzit, want door die korting betaal je (daar heb je mij weer, met m'n ouderwetse Guldens) bijna 600,00 guldens ....... zónder die korting zouden de kosten zélfs voor zo'n setje banden richting 800,00 gulden gaan bedragen
Ik weet bijna zeker dat je wél een góed setje banden hebt, en natuurlijk hoop ik voor je, dat je het verschil goed kan merken
Laat je je bevindingen nog weten
Wees blij dat er 30% korting opzit, want door die korting betaal je (daar heb je mij weer, met m'n ouderwetse Guldens) bijna 600,00 guldens ....... zónder die korting zouden de kosten zélfs voor zo'n setje banden richting 800,00 gulden gaan bedragen
Ik weet bijna zeker dat je wél een góed setje banden hebt, en natuurlijk hoop ik voor je, dat je het verschil goed kan merken
Laat je je bevindingen nog weten
Ik heb een 2000 Km geleden mijn Trailwing-achterband vervangen door de Michelin Anakee en moet zeggen dat er énorm veel verschil tussen is. Zeker bij een nat wegdek biedt de Anakee opvallend meer grip. Ben er erg, erg tevreden over.
Laatst gewijzigd door swintie op wo 27-04-2005, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb inmiddels ook mijn eerste kilometers met de BT020 erop zitten en ik moet zeggen; een wereld van verschil! Veel meer grip en dus een veiliger gevoel!swintie schreef:Ik heb een 2000 Km geleden mijn Trailwing-achterband vervangen door de Metzeler Tourance en moet zeggen dat er énorm veel verschil tussen is. Zeker bij een nat wegdek biedt de Tourance opvallend meer grip. Ben er erg, erg tevreden over.
Waar ??? Ik heb - weliswaar voor de BT020 gemonteerd - alleen achter een prijs van EUR 200 opgekregen. Dat is een heeeeeel verschil. Gelukkig nog niet geplaatst.motormuisdl650 schreef:Het setje incl montage kost me 205 Euri, dus voor en achter .
Laatst gewijzigd door Yippy op za 07-05-2005, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Daarvoor moet je naar Munster Dld. Ik werk daar en bij de firma Tieskotter verkopen ze deze set banden voor 195 Euri. Het opzetten van deze banden kost 10 euri, vandaar de prijs 205 euri. Een toerritje naar Munster is echt de moeite waard. Mooie omgeving en voordelige banden. Wel even van te voren bellen of ze op voorraad zijn. Daarna door naar Louis, Polo en Hein Gericke....
Hello Max, die zijn bijna versleten. Ik heb er BT020 opsteken, vooraan reeds 19000km gaat nog wel effe mee, achteraan 12000 en die is na de 530km van morgen zogoed als versleten donderdag komt er een nieuwe op. Weet niet of dit nog een bt020 zal worden, ik vindt dat hij net iets te vroeg verwittigd. In de bocht een miniscuul stapje opzij zetten, terwijl je nog veel dieper kan, geeft geen fijn gevoel.
Het enige probleem is het formaat van de 19" velg, slechts weinig roadbanden voor te vinden. Ik denk de Metzeler ME4Z is proberen en anders terug de BT erop, is geen onoverkomelijk probleem zeker niet als je het gewoon bent maar toch he.
Greetz MacB
Het enige probleem is het formaat van de 19" velg, slechts weinig roadbanden voor te vinden. Ik denk de Metzeler ME4Z is proberen en anders terug de BT erop, is geen onoverkomelijk probleem zeker niet als je het gewoon bent maar toch he.
Greetz MacB
Idd was mij nog niet opgevallen, Ekeren is idd niet zo ver van hier
Ik heb ze teveel betaald want heb ze bij mijn dealer laten plaatsen.
Ik dacht vooraan rond de 150€ en achteraan 223€
Maar een type band moet je zelf testen, BT020 wordt door veel collegamotards erg goed bevonden. We rijden niet allemaal hetzelfde, ik ben nogal "veeleisend"
Groeten en tot in den draai
Ik heb ze teveel betaald want heb ze bij mijn dealer laten plaatsen.
Ik dacht vooraan rond de 150€ en achteraan 223€
Maar een type band moet je zelf testen, BT020 wordt door veel collegamotards erg goed bevonden. We rijden niet allemaal hetzelfde, ik ben nogal "veeleisend"
Groeten en tot in den draai
Voor mij toch weer de Trailwings. Gezien de levensduur en in mijn ogen voldoende grip de juiste keuze. Heb de discussie rond de banden goed gevolg. Heb zelf nu ruim 19000 km gereden met het zelfde setje. Achter is langzamerhand aan vervanging toe. De voorband gaat nog zeker een paar duizend km mee. Veel snelweg kilometers dat wel. Mijn rijstijl is verder sportief. Altijd gereden met een bandenspanning van 2.5 voor en 2.7 achter. Dit zowel met duo als solo.
motorradonline heeft ook een test 2005. Zie onderstaande testresultaten....
Inmiddels 16.000 km op het achterbandje... die nu wel een beetje vierkant begin te worden, maar het rijdt nog prima. Binnenkort maar eens met een vijl de randen even bijwerken Heb ik tenminste weer een rond bandje...
Bij vervanging ga ik waarschijnlijk voor de MPR
BT020 neem ik in ieder geval niet... zat op m'n fazer. De voorband begint heel snel te 'cuppen' door slijtage.
Inmiddels 16.000 km op het achterbandje... die nu wel een beetje vierkant begin te worden, maar het rijdt nog prima. Binnenkort maar eens met een vijl de randen even bijwerken Heb ik tenminste weer een rond bandje...
Bij vervanging ga ik waarschijnlijk voor de MPR
BT020 neem ik in ieder geval niet... zat op m'n fazer. De voorband begint heel snel te 'cuppen' door slijtage.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Bij "cuppen" gaat het profiel er uitzien als een soort "schubben" inplaats van overal dezelfde dikte te hebben. Je ziet dan heel duidelijk de hoogteverschillen aan twee kanten van de groef. Dat geeft ook een irritant rijgedrag van het voorwiel. Een soort van "ratel' in de voorwiel. Kan o.a. ook worden veroorzaakt door verkeerde bandenspanning. Met name te lage spanning.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Ik kan de uitkomst van deze Duitse test zeker onderschrijven. Ik heb op mijn RF900, de BT020, de Pilot Roads, Dunlops D207 en 208 gereden. En ik moet zeggen dat de Pilot Roads het beste bevielen, vooral bij nat weer gaven deze een zekerder gevoel. De BT020's vond ik ook niet slecht maar gaven mij minder feetback. Ik ben de laatste 2 keer op Dunlop overgestapt, scheelde nogal wat euries en ze bevallen trouwens goed. Maar als ik eerlijk ben, en geld geen probleem is, dan gaan er absoluut weer Pilot Roads onder. Hoe het op een V-Strom uitpakt weet ik niet. Dat kan best verschillen, zeker als je wat off-road werk erbij incalculeerd.motomalibu schreef:motorradonline heeft ook een test 2005. Zie onderstaande testresultaten....
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
OK ik snap hem, maar met off-road bedoel ik ook niet het mulle zand, maar meer onverharde wegen, en dat lijkt met de V-Strom toch aardig te gaan, of niet.....want dan moet ik hem nietErik Hofstee schreef:de dl is géén off-road motor....maar gewoon een hoog op de poten staande wegfiets
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
- Aad900
- DL650 berijder
- Berichten: 3468
- Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
- Woonplaats: Rotterdam
Erik, ik bedoel dit soort wegen, zoals hier tijdens onze vacantie in the UK. Dat ging met de RF ook, maar je moet niet vragen hoe. Ik mag toch aannemen dat dit soort wegen met een V-Strom beter, comfortabeler, te nemen zijn.
En in dat geval kunnen andere banden wellicht beter zijn dan de Pilot Roads?
En in dat geval kunnen andere banden wellicht beter zijn dan de Pilot Roads?
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
kwam van het weekend erachter dat mijn achterband een flink gat/snee vertoond van 2 cm breed en 6 mm diep.
Aangezien ik geen zin heb om daar lang mee rond te rijden ben ik maar even op zoek gegaan naar adresjes bij mij in de buurt (almere).
Yikes..... 400 euro voor een setje Michelin Pilot Roads! Misschien moet ik dan toch maar gewoon een trailwing nemen, want die voorband heeft pas een kleine 17.000 km gedraaid. Hmmm... what to do?
Enfin, overweeg de wielen van de motor te halen en naar een goedkoper adresje te rijden. Moet ik alleen nog een steuntje vinden voor het voorwiel....
Aangezien ik geen zin heb om daar lang mee rond te rijden ben ik maar even op zoek gegaan naar adresjes bij mij in de buurt (almere).
Yikes..... 400 euro voor een setje Michelin Pilot Roads! Misschien moet ik dan toch maar gewoon een trailwing nemen, want die voorband heeft pas een kleine 17.000 km gedraaid. Hmmm... what to do?
Enfin, overweeg de wielen van de motor te halen en naar een goedkoper adresje te rijden. Moet ik alleen nog een steuntje vinden voor het voorwiel....
dat is veel, ik heb voor een setje pilot roads juist geen 300€ moeten betalen (plaatsing + uitbalancering inclusief)motomalibu schreef: kwam van het weekend erachter dat mijn achterband een flink gat/snee vertoond van 2 cm breed en 6 mm diep.
Aangezien ik geen zin heb om daar lang mee rond te rijden ben ik maar even op zoek gegaan naar adresjes bij mij in de buurt (almere).
Yikes..... 400 euro voor een setje Michelin Pilot Roads! Misschien moet ik dan toch maar gewoon een trailwing nemen, want die voorband heeft pas een kleine 17.000 km gedraaid. Hmmm... what to do?
Enfin, overweeg de wielen van de motor te halen en naar een goedkoper adresje te rijden. Moet ik alleen nog een steuntje vinden voor het voorwiel....
ik heb mij vorige week de voorste laten zetten (nu is mijn set dus compleet). ik vind wel dat ie glad aanvoelt vanvoor als ie niet warm genoeg is, daar had de trailwing iets minder last van. verder zijn het wel heel goede bandjesP2U schreef:deze week komt er achteraan ook een Pilot Road op. De Anakee heeft het zo'n 14000km uitgehouden en is dringend aan vervanging toe.
De voorste Pilot Road voldoet redelijk aan de verwachtingen (behalve bij heel warm weer) en ik ga die combinatie nu dus compleet maken.
Ik laat wel weten hoe ze rijden
Moet je eens even kijken op onderstaande link, het ritje Belgie-Nederland dubbel en dik waard denk ik
Dan moet je ze wel ergens laten plaatsen, maar dat is de kost niet.
http://users.telenet.be/bandendiscount/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan moet je ze wel ergens laten plaatsen, maar dat is de kost niet.
http://users.telenet.be/bandendiscount/" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar zijn die gevestigd?MacB schreef:Moet je eens even kijken op onderstaande link, het ritje Belgie-Nederland dubbel en dik waard denk ik
Dan moet je ze wel ergens laten plaatsen, maar dat is de kost niet.
http://users.telenet.be/bandendiscount/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7553
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
En dan iets heel anders:
Met de naderende winter in gedachte: heeft iemand ooit Conti TKC 80 banden uitgeprobeerd op z'n Strom?
Dat is het serieuze noppenwerk zegmaar. Leest er verschillende meningen over. De een zweert erbij als winterband, de ander vind het niks. (Voor de duidelijkheid, het idee zou zijn om deze banden in december te monteren om medio maart weer op de TW's over te stappen).
Mailtje gestuurd naar Conti waarop ik onderstaand antwoord kreeg:
Ik ben een keer op m'n bek gegaan (op een recht stuk ) door de combo ijskoud asfalt en banden, dus vandaar mijn interesse.
Jullie meningen zijn welkom!
Groeten,
Met de naderende winter in gedachte: heeft iemand ooit Conti TKC 80 banden uitgeprobeerd op z'n Strom?
Dat is het serieuze noppenwerk zegmaar. Leest er verschillende meningen over. De een zweert erbij als winterband, de ander vind het niks. (Voor de duidelijkheid, het idee zou zijn om deze banden in december te monteren om medio maart weer op de TW's over te stappen).
Mailtje gestuurd naar Conti waarop ik onderstaand antwoord kreeg:
Kan niet heel veel met het antwoord. Is grotendeels gecopypeest van hun eigen site. Krijg dan niet echt de indruk dat het door een kundig iemand is beantwoord... (leuk die und long service live trouwens )
Vraag:I am searching for
a suitable winter tyre for my Suzuki DL 650. It is used only on-road and I
am not interested in off road performance nor exceptional longetivity, just
good grip in freezing conditions and rain.
Do you consider the TKC suitable for these conditions?
Antwoord:"thank you for your interest in our product.
Yes, the TKC 80 is suitable for winter conditions!
It is an internationally testet rally tyre with high levels of grip when
used on or off-road. It has a high concerning stability on soft terrain,
with very good self-cleaning properties und long service live."
Ik ben een keer op m'n bek gegaan (op een recht stuk ) door de combo ijskoud asfalt en banden, dus vandaar mijn interesse.
Jullie meningen zijn welkom!
Groeten,
Laatst gewijzigd door Boris op ma 10-10-2005, 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.