Welke banden na de Bridgestone

ja, die twee stukjes rubber...
motormuisdl650

Welke banden na de Bridgestone

Bericht door motormuisdl650 »

Ik heb nu 12000 Km gereden op mijn DL650 en heb nog 4 mm profiel, dus ben ik me aan het orienteren op een paar andere banden. Ik rij zelden op de onverharde weg, dus een paar "normale" banden genieten de voorkeur. Iemand suggesties? :?:
Gr Ron...
Scottie

Bericht door Scottie »

Waarom andere banden, zijn deze niet goed? :?:
Wat mis je aan de eigenschappen van de originele band? :?:
Ik lees alleen negatieve punten voor wat betreft de grip bij nat weer.
(al vind ik dat je met nat weer de steppies ook niet aan de grond hoeft te kunnen rijden)
Persoonlijk vind ik de banden een goed gevoel geven. De achterband is net breed genoeg, schaamrand is ongeveer verdwenen. Steppies komen aan de grond. Verder wil ik niet gaan. Mijn valbeugel moet netjes blijven 8)

Als je banden 12000 + km mee gaan, zou ik in ieder geval niet mopperen. Op een van mijn eerdere motoren heb ik een Pirelli achterband in 2000 km geheel kaal gereden (draden kwamen eruit)
Werd een dure hobby


Er zijn voldoende alternatieven, maar ook die hebben hun specifieke eigenschappen.

Michelin heeft de Anakee. Zou een goed alternatief kunnen zijn.
Bridgestone de BT020.
Dunlop de D607.
Toontje

Bericht door Toontje »

Niet moeilijk doen . . . TrailWings eronder!

Als je ze versleten krijgt tenminste. Mijn voorband staat nu op dik 28000 kilometertjes en nog iets meer dan 2 millimeter! En dat kan ik van de voetsteunen, de schakel- en de rempook en de middenbok niet zeggen!

Wat is dat trouwens . . . een schaamrand?! 8)
Scottie

Bericht door Scottie »

Toontje schreef:Niet moeilijk doen . . . TrailWings eronder!
Wat is dat trouwens . . . een schaamrand?! 8)

Zo'n randje niet gebruikt rubber op je voorband :!:
Dat blinkt nog als een nieuwe band, terwijl de rest op is.
(want die kan je niet geheel gebruiken, achter wel)
Vaak is dit op de achterband ook nog te zien. Maar bij de Vstrom kan dit zonder :!:
(dat moet bij de jouwe te zien zijn, als de voetsteunen ingekort zijn)
Toontje

Bericht door Toontje »

Scottie schreef:
Toontje schreef:Niet moeilijk doen . . . TrailWings eronder!
Wat is dat trouwens . . . een schaamrand?! 8)

Zo'n randje niet gebruikt rubber op je voorband :!:
Dat blinkt nog als een nieuwe band, terwijl de rest op is.
(want die kan je niet geheel gebruiken, achter wel)
Vaak is dit op de achterband ook nog te zien. Maar bij de Vstrom kan dit zonder :!:
(dat moet bij de jouwe te zien zijn, als de voetsteunen ingekort zijn)
Nog noooooit gezien :P :P :P
motormuisdl650

Bericht door motormuisdl650 »

Scottie schreef:Waarom andere banden, zijn deze niet goed? :?:
Wat mis je aan de eigenschappen van de originele band? :?:
Ik lees alleen negatieve punten voor wat betreft de grip bij nat weer.
(al vind ik dat je met nat weer de steppies ook niet aan de grond hoeft te kunnen rijden)
Persoonlijk vind ik de banden een goed gevoel geven. De achterband is net breed genoeg, schaamrand is ongeveer verdwenen. Steppies komen aan de grond. Verder wil ik niet gaan. Mijn valbeugel moet netjes blijven 8)

Als je banden 12000 + km mee gaan, zou ik in ieder geval niet mopperen. Op een van mijn eerdere motoren heb ik een Pirelli achterband in 2000 km geheel kaal gereden (draden kwamen eruit)
Werd een dure hobby


Er zijn voldoende alternatieven, maar ook die hebben hun specifieke eigenschappen.

Michelin heeft de Anakee. Zou een goed alternatief kunnen zijn.
Bridgestone de BT020.
Dunlop de D607.
Ik ben best wel tevreden met de banden die er onder zitten, maar misschien is er een nog beter alternatief, b.v. METZELER Tourance.
Wat betreft de wegliggen van de orginelen ben goed te spreken, van een schaamrand aan de achterband heb ik geen last meer, voor nog wel een beetje.... :oops:
MacB

Bericht door MacB »

de Metzeler Tourance ligt er nu 1000km op achteraan en geen klagen van, echt verschil, nog niet ondervonden. Misschien in kms, de Bridgestone had er 12000 opzitten. ik laat het jullie weten binnen een maand of drie :D .
Greetz
V-dad

Bericht door V-dad »

Hier mijn bandenervaringen. Op het droge hebben de trailwings een behoorlijke grip. Bij het echte bochtenwerk (Eifel) gaven ze mij wel het idee dat het letterlijk en figuurlijk op de rand zat. Maar weggegleden zijn ze nooit. Dat gevoel komt misschien omdat de groeven aan de buitenkant nogal breed zijn. Ze zijn denk ik ook wel behoorlijk zacht. Bij 5000 zijn ze vervangen door BT020, omdat ik uitsluitend op het asfalt rijd. Als het er langs is, is dat maar meters en zeker niet de bedoeling. Op dat moment was de achterband meer als de helft versleten. Op nat wegdek was ik er niet echt van overtuigd en draaide de band wel eens door. Nu blijft het moeilijk, vind ik, om een band in de regen te beoordelen. Je kunt moeilijk vaststellen hoe glad het asfalt ter plekke is en hoe een andere band gereageerd zou hebben. Mijn eerste indruk van de BT020 was niet juichend. Echt een andere reactie in de bochten. Bij langzame bochten was het net of de motor in de bocht viel. Nu hoorde ik van andere 020 rijders dat de bandenspanning nogal belangrijk is. Deze was eerst 2.25 en 2.5. Deze verhoogd tot 2.5 en 2.9, zoals Bridgestone dat opgeeft. Misschien ben ik nu ook aan het gedrag gewend, maar daarna bevallen ze uitstekend. Goede bochtengrip door de zachtere zijkanten en na 3000km nog weinig slijtage. Ze gaan denk ik beduidend langer mee dan de trailwings.
Toontje

Bericht door Toontje »

Ik heb op 4 GSX1100F's en 2 RF900's onderhand alle Bridgestones van de laatste 15 jaar er wel eens onder gehad. Sinds de introductie van de BT010/020-reeks gaan ze duidelijk veel langer mee. 18500 kms met een BT020 voorop is toch hartstikke mooi voor de RF900. Maar met de huidige TrailWings onder mijn DL1000 breek ik alle records. En zolang ik tot op het randje van het bandje nog nooit verrast ben, gooi ik dus echt geen sport-toer-banden onder mijn all-road.
V2-Rider

Bericht door V2-Rider »

Ik zit ook wel te overwegen van eventueel als volgend setje een set BT020 te leggen...
Opzich ben ik totaal ni ontevreden van die trailwings van bridgestone.
Ze hebben mij tot nu toe op die 5000km nog nooit in de steek gelaten, zelfs bij extreem rijgedrag. 1x ben ik wel over de rand geweest :? en dat was een scary ervaring, maar wonder boven wonder heb ik het kunnen redden.
Sindsdien weet ik dat het toch geen echte sportmoto is! :P

Verder op mijn verlanglijstje staan ook de nieuwe Michelins Anakee (ofzoiets :D ) daar heb ik ook al veel positiefs over gehoord, ook al is dat terug een all-road band.
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb nu mijn derde BT020 achterop liggen. Deze band bevalt me prima.
In principe is er weinig mis met de standaard trailwing, ik vind alleen de "handling" prettiger van de BT020. De hele motor lijkt er wat "lichtvoetiger" van te worden (het gyroscopisch (zo heet dat toch :?: ) effect lijkt minder) waardoor ook correcties in een bocht (uitwijken) makkelijker gaan.
Dit gaat wel ten koste van de levensduus van de band, de trailwing ging 10.000 km mee (achter) en de BT020 "maar" 8000 km.
Corre

Bericht door Corre »

hey ik heb bijna nieuwe banden nodig??
wie heeft er een goede uitleg welke ik er zou op leggen!
ik dacht aan de Tourance??
daar de trailwings mij niet meer kunnen verleiden met nat weer ik vind ze dan niet goed.
volgens mijn opmerkingen schuiven ze te snel weg bij nat weer dan heb ik er geen vertouwen in.
bij droog weer ben ik er dan heel tevreden van dan kan je op de rand rijden zonder dat ze een krimp geven.
je kan er ook genoeg km mee maken in mijn geval 12000 dus dat vind ik goed
Scottie

Bericht door Scottie »

Als het geen trailwings mogen worden, ga dan voor de Anakee.

Al denk ik dat het goed afstellen van de vering mogelijk een veel beter vertrouwen zal geven met droog en nat weer.
Corre

Bericht door Corre »

daar had ik ook al aan gedacht maar de vering staat volgens mijn gevoel heel goed
maar zijn er al die andere banden hebben geprobeerd en welke zijn de indrukken van de andere merken en hoeveel km doen jullie
ik geef al eens graag wat gas :-)
maar ik doe heel veel autobaan woon werk alleen in het WE wat bochten en dan is het met duo
MacB

Bericht door MacB »

Ik heb de raad gekregen van collegarijders (met veel ervaring) om er baanbanden onder te steken, ik ga nooit offroad! Ik heb op het moment vooraan Bridgestome BT 20 steken, acheteraan nog de Metzler tourance is niet aan te raden maar ik ben niet zo kapitaalkrachtig om een half versleten band weg te gooien. Op het moment heeft deze combinatie mij geen enkele keer verast, ik let er ook wel op. De bt steekt er +/ 1800 op en mijn machine is wendbaarder geworden, het volledige effect zal ik pas ervaren als achteraan ook de bt steekt. Ik hou jullie op de hoogte. :wink:

DL 1000 V Strom driver
Yippy

Bericht door Yippy »

@MacB : Dus jij verkiest BT's boven de Tourance ??

Heb zelf 2 jaar Tourance gereden op mijn BMW GS en dat beviel uitstekend. Vanwaar jouw switch ?
MacB

Bericht door MacB »

Hello Yippy, als de achterband meevalt zoals de voorband dan ben ik idd voorstander van de BT20 :!: :wink:
MacB

Bericht door MacB »

Oeps, te vroeg afgesloten. Toen ik tijdens een wekelijkse rondrit met de groep op mijn bek ging, werd mij verteld dat ik er beter een baanband zou opsteken (meer rubber dus meer grip :!: :!: ). De tourance, trial wing enz zijn all road banden en aangezien ik met mijnen duizend toch niet offroad ga, steek ik er baanbanden op. Op heden was volgens mijn dealer de BT 20 de enige baanband die te verkrijgen was in 21".
Dit viel dus mee want deze was mij al meermaals aangeraden :!: :wink:
Gast

banden

Bericht door Gast »

Ik heb zojuist op de Duitse Bridgestone-site het bericht gelezen, dat zij met de vervanger voor de Trail Wing komen, nl. de Battle Wing BW501 & BW502. Deze band is waarschijnlijk DE uitkomst voor diegenen die weinig of nooit op het onverharde rijden en hoge(re) eisen stellen aan de handling op de verharde weg.

Deze banden combineren een rubuuste off-roaduitstraling met verbeterde sportprestaties op de weg, een hogere slijtbestendigheid en comfortabeler rijgedrag. Vooral de grip in natte weersomstandigheden is sterk verbeterd door een speciaal V-vormig groefontwerp van een speciale (geheime) rubbersamenstelling.

Ik ben overigens gisteren op de RAI geweest. Op de stand van Bridgestone heb ik niets over dit nieuws gezien of gehoord, dus waarschijnlijk duurt het nog even voordat deze band verkrijgbaar is op de Nederlandse markt. Overigens ben ik niet ontevreden over mijn Trail Wing's. Ik rij best stevig door en heb gelukkig nog nooit de verkeerde kant van de grens ontdekt! Ik heb nu bijna 10.000 km op de teller en mijn profieldiepte is nog prima, dus de slijtage valt alleszins mee. Ik ben echter ook van plan om volgend jaar de BT020 te monteren, maar toch wacht ik nog even totdat ik deze nieuwe band van Bridgestone gezien heb. Misschien lezen we eerdaags wel een test in een van de motorbladen.

Wordt vervolgt...
MacB

Bericht door MacB »

Afbeelding Dit is alvast de tekening van de BWxxx :wink:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

ja die battlewings had ik op de intermot al gezien. was toen het enigste setje in duitsland. lijkt me wel een lollige band. ik zit nu ook een beetje te denken om na de trailwings ook maar eens iets anders te proberen. ik vind de achterband nogal onzeker aanvoelt. alsof hij soms aan het zoeken is naar grip. ik zit sterk te denken aan de BT 20. maar ook de tourance is een kandidaat. heb ik zeer goede ervaringingen mee op de bmw1150gs. ook in de winter goede grip.
tatanka

Bericht door tatanka »

http://www.motorradonline.de/static/spe ... en_04.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Is ook misschien wel handig, en Duitse zijn over het algmeen kritisch en goed.

M.v.g. Stormke.
Schoenie

Bericht door Schoenie »

Hoi!

Ik ga het eens proberen met de Michelen Anakee's.

Iemand enige ervaring? Binnenkort zitten ze erop, ik ben erg benieuwd, vind de Trailwing de laatste tijd soms wat zoekerig/glibberig bij nat weer, maar vind het zeker geen slechte band!

Als je nog wilt vergelijken, kijk dan eens onderaan deze pagina!


http://vstrom.info/fom-serve/cache/8.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Op mijn vorige Strom K02 heb ik deze banden na wat wikken en wegen ook op de (motor)velgen laten leggen. De Anakee's dus....
Ze bevielen me uitstekend en eigenlijk beter dan de Trail Wing. Vooral op het natte wegdek gaven ze een veiliger gevoel. Qua slijtage deden ze niet onder voor de standaard Trail W en geven ze meer 'comfort'.
Als mijn banden nu weer vervangen moeten worden, wil ik ze weer graag gemonteerd hebben.
Laatst gewijzigd door Stroompje op ma 29-11-2004, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
MacB

Bericht door MacB »

Hello,


Nog iemand iets gelezen of gehoord van de Battlewings?

Greetings :wink:
Gast

Bericht door Gast »

Op de motormanifestatie van Hans van Wijk in Zoetermeer 2 weken geleden was er een stand van Bridgestone. Uiteraard heb ik even wat info gevraagd over de Battlewing.

Deze band is een directe broer van de BT020 alleen voorzien van een grover profiel. De samenstelling van de rubbersoorten en het radiale karkas is precies hetzelfde als van de BT020. Wat mij betreft DE ideale band voor de V-Strom of eender welke allroad.

Verwachte marktlancering: medio april 2005
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

Hier http://www.bridgestone.de/articles.asp?ID=74441 vind je meer info over de Battlewing van Bridgestone. Ik vind het in ieder geval een mooie band. Volgt de Trailwing op.

Tom.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Op de GS fora lijkt de Tourance toch verreweg de beste band. Ik heb eigenlijk alleen maar Tourances op mijn GS gehad. In die 80.000 km maar 2 keer banden hoeven te vervangen omdat ze opwaren, 1 keer vervroegd door een schroef die de achterband had opgelopen tijdens de vakantie in het Boheemse woud (Tsjechie).

De Tourances gingen gewoon bijna 40.000 km (!) mee en ik rij echt zeer graag sportief. Op de ST1100 deed ik "maar" 15.000 tot 20.000km met een paar banden (BT020 toen geloof ik, iets dergelijks), op de Tmax heb ik de standaard Dunlops al na 12.000 km mogen vervangen (nu Bridgestone, wel iets vervroegd door opkomende trip) ondanks het feit dat er een stuk snelweg van hier naar Rome en terug in zat.

Ik vond die Tourances toch wel veel value geven vanwege dat gigantische dikke profiel dat voor mij zeer lang meeging. Maar ik weet niet of er banden met vergelijkbare dikte beschikbaar zijn voor de V-Strom.
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

de tourances 40.000km op een GS?? nu wil ik erg graag weten hoe je dat voor elkaar krijgt. ik kwam nooit verder dan 15000km voor mijn achterband op mijn GS.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

Ik vermoed omdat het merendeel daarvan op de snelweg gereden is als commute km op en neer SPL (70 km retour elke dag). Maar is ook inclusief vakantie in de Italiaanse Alpen met vervolgrit door Slowakije en Hongarije. Maar dan nog redelijk hetzelfde gebruik als met de ST en toch 2 keer zo lang bijna met deze banden...
Ferdo

Bericht door Ferdo »

E-Strom schreef:In die 80.000 km maar 2 keer banden hoeven te vervangen omdat ze opwaren,
...
De Tourances gingen gewoon bijna 40.000 km (!) mee en ik rij echt zeer graag sportief.
Hieruit concludeer ik dat je met een bandensetje 80.000 / 3(!) = 26666 km gedaan hebt. De eerste keer hoef je immers geen banden te verwisselen. Je koopt een motor toch met banden, of is dat bij BMW anders?

Enne, die 26666 km is precies twee keer zo veel dan ik met mijn trailwing achter heb gedaan. Nu zit er achter een tourance onder en ben erg benieuwd of ik zoveel kilometers ermee ga halen. Ik denk het niet want na 6000 km is mijn profiel er al voor de helft af.
MacB

Bericht door MacB »

Ik was eveneens erg verbaasd over het aantal kms!!
Volgens mij ligt uw max. snelheid dan rond de 80 km/u :wink:
Met mijn trailwings had ik eveneens 12000 op de teller als deze versleten waren. Nu ligt achteraan de Tourance en net zoals bij Ferdo is deze, 18500 op de teller, over de helft.
Mijn rijstijl is "vrij" sportief 8)


Groeten
Gast

Bericht door Gast »

Ik lees altijd met stijgende verbazing de kilometers die mening motorrijder met zijn banden aflegt! Ik heb met mijn DL 650 bijna 12000 km afgelegd en de Trailwings zijn nog lang niet versleten, zeker de voorband niet. Ik ben nu niet bepaald een rustige rijder, dus als ik lees dat iemand met dezelfde motor na 12000 km zijn banden opgerookt heeft, dan vraag ik mezelf af hoe vaak deze persoon met zijn voorwiel aan de grond rijdt...
Toontje

Bericht door Toontje »

Nog maar een keer . . .

Ik loop echt te balen van die TrailWings. De voorband ligt er pas 36000 km op en is nu al versleten . . .

Ik heb een middenbok doormidden gesleten en ik ben nu een voetsteun, het rempedaal en de versnellingspook al voor een deel kwijt. Wat hebben die TrailWings toch een slechte grip . . .

Weet je wat klote is? Als dadelijk die BattleWings op de markt komen zit ik met een voorband, die pas 10000 km heeft gelopen. Moet ik nog 26000 km wachten, voordat ik die nieuwe superbanden eronder kan gooien . . . :(
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7554
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Toontje schreef:[...] Moet ik nog 26000 km wachten, voordat ik die nieuwe superbanden eronder kan gooien . . . :(
Zet je hem toch op marktplaats met de titel "Zo goed als nieuw!" 8) :lol:
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gast

Bericht door Gast »

Tja, life sucks Toon.... :(
Pale Rider

Bericht door Pale Rider »

remodato schreef:...... dus als ik lees dat iemand met dezelfde motor na 12000 km zijn banden opgerookt heeft, dan vraag ik mezelf af hoe vaak deze persoon met zijn voorwiel aan de grond rijdt...
Om je voorband snel op te roken verdient het aanbeveling om wheelies zo veel mogelijk te vermijden :lol: Misschien een ook goede tip voor Toontje? Kun je eerder aan de BattleWings :idea:

Tom.
E-Strom

Bericht door E-Strom »

ferdo schreef:
E-Strom schreef:In die 80.000 km maar 2 keer banden hoeven te vervangen omdat ze opwaren,
...
De Tourances gingen gewoon bijna 40.000 km (!) mee en ik rij echt zeer graag sportief.
Hieruit concludeer ik dat je met een bandensetje 80.000 / 3(!) = 26666 km gedaan hebt. De eerste keer hoef je immers geen banden te verwisselen. Je koopt een motor toch met banden, of is dat bij BMW anders?... na 6000 km is mijn profiel er al voor de helft af.
Je conclusie is echter gebasseerd op incorrecte aannames. Ik zal je wat meer info geven voor een wat objectievere conclusie, moest wel even m'n administratie ingraven..

GS tweedehands gekocht met 10.000 km op de teller. Banden waren nog niet op, maar gebruikt genoeg om een paar nieuwe banden erbij te krijgen zover ik me kan herrinneren.

11 maanden later bij Bij stand 44.4426 de voorband vervangen. Ik kan geen nota meer vinden voor de achterband maar dit moet ongeveer rond dezelfde tijd gebeurd zijn. Hoe dan ook, de achterband is heel snel hierna op stand 49.444 weer vervangen in zuid Duitsland tijdens een trip door Tsjechie omdat er een schroef inzat waardoor hij langzaam leegliep.

Circa anderhalf jaar hierna bij stand 86279 en 86440 beide banden weer bijna tegelijkertijd vervangen.

Vlak daarna is de GS gejat, vlak daarna weer gevonden, paar maanden later rond de 90.000 km de GS ingeruild voor een nieuwe Tmax met startonderbreker (heeft de 2005 V-strom al een startonderbreker gekregen, net als de Burgman 650 en andere Suzies?).

Totaal dus 80.000 km met de GS gereden, niet nieuw gekocht. Banden vervangen dus net voor verkoop (dat had je niet verwacht :wink: ). Eerst gaan beide banden dus ongeveer 35000 km mee, dan de achterband ca. 5000 km vanwege de puncture maar de voorband 42000 km. De nieuwe achterband heeft daarna 37000 km gehaald. Dus gemiddeld rond de 40.000 km (de puncture niet meegerekend) zit er niet zo heel veel naast.

Mijn gemiddelde snelheid op de snelweg met de GS was rond de 160 km/h, in de file ietsjes langzamer meestal. En alhoewel het bepaald niet mijn meest favoriete wegen zijn is het merendeel jammer genoeg waarschijnlijk toch afkomstig van snelweg blazen. Zat ook groot stuk Alpen dus tussen en Boheemse woud en een mislukte trip naar de Vogezen (die strandde in Luxemburg door een lekkende cardan... :roll: ).

Rijstijl in de Alpen en binnendoor is zodanig dat ik zelden mensen tegenkom die mij en motormaatje Patricia (nu op R1100S maar wellicht heeft zij ook nog steeds interesse in VStrom) kunnen bijhouden. Op de geleende PC800 hebben we menig GSX gek gemaakt in California en zelfs op de Tmax in de Pyreneen had ik het genoegen een sportieve Fireblade in de binnenbocht in te halen (rechtuit verloor ik het echter met maar 44pk). Ik moet zeggen dat ik het gevoel heb wel steeds "safer" te gaan rijden, maar het kan ook zijn dat de adrenaline er wat meer uit raakt door genoeg routine. Mijn eerste landingen met de Fokker waar ook megageil, maar als je 2 keer per dag op en neer vliegt naar London Heathrow wen je daar ook wel aan. Blijft leuk, maar toch anders dan die eerst keer hè :lol:.

Dus ik was ook redelijk verbaasd om 40.000 km uit een band te halen zonder er enige moeite voor te doen. Mijn enige verklaring was de gigantische dikte van het profiel. Als ik normaal 15000 tot 20000 km met een BT020 doe op de ST1100 en een Tourance heeft gleuven die 2 keer zo diep / dik zijn dan komt dat wel aardig uit. Tourance zijn toch hetzelfde op de V-Strom als op de GS?

Ik probeer het echt niet rustig aan te doen in de bochten (in geen enkele bocht):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb eigenlijk niet veel foto's van mezelf, maar bovenstaande voorbeelden zijn wel door mij genomen tijdens het rijden. Maar het rijden op de snelweg met (hoge) constante snelheid (meestal buiten spits tijden) is wat bandenverbruik per km oprekt volgens mij.
MacB

Bericht door MacB »

Hallo E Strom,


Mooi uitgelegd, maar het was maar een graptje he, dat van die 80 km je hoeft je voor mij niet te "verantwoorden". Ik ben blij voor u dat dat zo is, erg goed voor de geldbeugel :wink: Mijnen Tourance zie ik bij wijze van spreken verslijten :(
Mooie foto's trouwens, en je gaat lekker door de bocht.


Groeten
Knut

Bericht door Knut »

Nu 20.000+ km op de trailwings en achter nog 2mm voor nog 3mm . :shock:
Volgende band wordt dus weer dezelfde . :D
fons

Banden

Bericht door fons »

Knut schreef:Nu 20.000+ km op de trailwings en achter nog 2mm voor nog 3mm . :shock:
Volgende band wordt dus weer dezelfde . :D
Hoe krijg je het voor elkaar, inmiddels heb ik 21000km erop zitten en ben nu aan mijn 3de achterband toe.
Ben je zo'n rustige rijder, of gaat het gas stroef open.
Wat doe ik verkeerd ?
V-dad

Re: Banden

Bericht door V-dad »

fons schreef: Ben je zo'n rustige rijder, of gaat het gas stroef open.
Wat doe ik verkeerd ?
Dat ronde, draaibare gedeelte, rechts aan het stuur altijd helemaal naar je toe draaien :wink:
Toontje

Bericht door Toontje »

36535 kms erop en nu moest-ie er toch echt af. Nog een dikke millimeter over! Maar ja . . . kans op winterse buien en met zo weinig profiel door de sneeuw zie ik niet zitten.

ZIJN !@#$%&* DE TRAILWINGS PAS WEER HALF JANUARI LEVERBAAR!!!

Nu ligt er een Michelin Anakee op. We zullen die dan maar eens uittesten. Wel 25% korting gehad :D

Ik heb op die 36535 kms nu 2½e achterband verbruikt. Dus Fons, je zou toch langer moeten kunnen doen met je banden.

Mijn filosofie:
- Als een achtelijke optrekken heeft meestal niet veel nut en zo gaat de achterband een stuk langer mee.
- Door goed vooruit kijken en tijdig je versnelling aanpassen hoef je veel minder te remmen, waardoor je voorband veeeeel langer meegaat.

Emile,
Bedankt voor de eerste foto. Nu kan ik mijn leerlingen goed laten zien hoe ze bochten NIET moeten nemen.

Het rijden van veel snelwegkilometers verkort het leven van je banden, omdat maar een klein deel van het loopvlak gebruikt wordt. Mijn banden zijn over het gehele loopvlak vrijwel gelijk opgereden. Zo haal je dus het meeste rendement.
Bandit

Bericht door Bandit »

Persoonlijk vind ik foto nummer drie ook niet spreken van "dit is de juiste plaats op de weg"

:oops:
Biker

Bericht door Biker »

Oke Toontje dan zijn we benieuwd naar jouw oordeel over de manier zoals de bochten worden genomen. Geen goede houding van de driver lijkt mij toch....?
MacB

Bericht door MacB »

Een linkse bocht ga je in langs de buitenkant (met constante gas!!) en zo gauw u door de bocht kan kijken snijdt u deze aan terwijl u accellereert, bij een rechtse aan de binnenkant van uw rijvak. :wink:
Toontje

Bericht door Toontje »

De coureurs op de eerste foto doen aan een nieuwe olympische sport: Blind Autobus Koppen.

De rijder op de derde foto doet het perfect, als we ervan uitgaan, dat het een bocht is met 2 stroken dezelfde kant op. Aangezien er zelden iemand uiterst links zal rijden, zal het wegdek daar waarschijnlijk vuil zijn. Hij rijdt ver genoeg naar links om op zijn eigen strook te blijven. Of hij aan het inhalen is en of dat daar kan, kan ik zo niet beoordelen.
De zithouding lijkt vreemd, maar iedere motorrijder houdt zijn/haar hoofd rechtop in bochten. Kijk maar eens naar foto's van coureurs in de bladen.
The V

Bericht door The V »

Mijn standaard Trailwings zijn nu na 12000 km toch echt aan vervanging toe (met name de achterband dan) Heb besloten om er BT020's onder te zetten. Ben benieuwd!

Bij Van Veen Motoren in Wateringen krijg je 30% op banden dus; €114,95 voor een voorband en €154,10 voor een achterband.
The V

Bericht door The V »

Vandaag heb ik ze er op laten zetten bij Van Veen. Volgens hem zal ik het verschil tussen de Trailwings en de BT020's echt wel merken.

Ik ben benieuwd!
Biker

Bericht door Biker »

Ik heb er vanaf dat mijn fiets nieuw is BT020 op liggen. Ik heb er nu 1000km op zitten en vindt de banden erg vertrouwd aanvoelen. Op mijn vorigen 2 bandits heb ik ook 020 gehad en deze bevielen mij uitstekend :!: :!:
Plaats reactie