Welke banden na de Bridgestone
BW-instpakkert
Hoi Richard,
Lijkt me een aardige winstpakkert! Heb het tel. nr maar genoteerd voor t.z.t.
Bedankt voor de tip!
Lijkt me een aardige winstpakkert! Heb het tel. nr maar genoteerd voor t.z.t.
Bedankt voor de tip!
Het ligt er aan welke set hij levert. De foto met de twee banden hebben een ander (oud) profiel dan de foto met de enkele band. Deze laatste heeft het nieuwe profiel. Mij is verteld dat de eerste serie Battlewings is afgekeurd wegens onstabiliteit. Misschien zijn deze toch nog ergens in een magazijntje terecht gekomen.blackstrom schreef:Voor de Battlewing stond op marktplaats deze advertentie:
......
Eur 195,00 voor een set lijkt me niet al te duur.
gr.
Richard
Op banden heb je ook garantie, dus daar kun je je geen buil aan vallenPink schreef:
Het ligt er aan welke set hij levert. De foto met de twee banden hebben een ander (oud) profiel dan de foto met de enkele band. Deze laatste heeft het nieuwe profiel. Mij is verteld dat de eerste serie Battlewings is afgekeurd wegens onstabiliteit. Misschien zijn deze toch nog ergens in een magazijntje terecht gekomen.
(woordspeling ivm instabiliteit )
Wel aan te raden dit voor de koop even te controleren om gezeur achteraf
te voorkomen.
geen klachten aan mijn adres svp
gr.
Richard
Ik heb een DL-1000 met de volgende (originele) banden:
Voor: Bridgestone Trialwing 101 (110/80R19 M/C 59 H
Achter: Bridgestone Trialwing 152 (150/70R17 M/C 69 H
Nu is mijn achterband aan vervanging toe en als ik het forum lees past de Michelin Pilot Road goed bij mijn rijgedrag. Ik rij alleen met goed weer (geen opmerkingen graag) en bijna nooit met regen. Ben een sportieve rijder die graag stevig door de bocht gaat met het gas erop.
Mijn voorband is nog niet aan vervanging toe en ik ben beniewd of ik een Pilot Road achterband kan combineren met de TW 101 voorband ????
Ik ben bang dat het de rijeigenschappen niet ten goede zal komen als je met 2 verschillende banden gaat rijden. Mijn ervaring is dat een combinatie van dezelde banden beter is.
Graag reacties hierop.
Voor degene die interesse heeft wil ik de voorband wel voor een zacht prijsje wegdoen !!!
Voor: Bridgestone Trialwing 101 (110/80R19 M/C 59 H
Achter: Bridgestone Trialwing 152 (150/70R17 M/C 69 H
Nu is mijn achterband aan vervanging toe en als ik het forum lees past de Michelin Pilot Road goed bij mijn rijgedrag. Ik rij alleen met goed weer (geen opmerkingen graag) en bijna nooit met regen. Ben een sportieve rijder die graag stevig door de bocht gaat met het gas erop.
Mijn voorband is nog niet aan vervanging toe en ik ben beniewd of ik een Pilot Road achterband kan combineren met de TW 101 voorband ????
Ik ben bang dat het de rijeigenschappen niet ten goede zal komen als je met 2 verschillende banden gaat rijden. Mijn ervaring is dat een combinatie van dezelde banden beter is.
Graag reacties hierop.
Voor degene die interesse heeft wil ik de voorband wel voor een zacht prijsje wegdoen !!!
Als het goed is staat er in het volgende nummer van Motorplus een bandentest, gedaan door Motorrad. Hierbij testen ze 8 verschillende all-road banden onder natte en droge omstandigheden...
Motorplus nr. 5 komt woensdag 19 april uit en kost je wel € 3,50...
Persoonlijk zou ik die test ff meepikken, da's altijd beter dan wat we hier vinden, want hier praten we over persoonlijke ideeën en meningen. Ieder rijdt op z'n eigen manier enz. enz...
Motorplus nr. 5 komt woensdag 19 april uit en kost je wel € 3,50...
Persoonlijk zou ik die test ff meepikken, da's altijd beter dan wat we hier vinden, want hier praten we over persoonlijke ideeën en meningen. Ieder rijdt op z'n eigen manier enz. enz...
- Gerrit
- DL1000 berijder
- Berichten: 190
- Lid geworden op: di 28-09-2004, 22:16
- Mijn motor is een: DL1050 XT, DL1000A L6(zilver), DL1000A, DL1000 K8 DL1000 K2 (opeenvolgend)
Ik zou de test ook afwachten.
Alleen wel nog twee opmerkingen......op het moment dat je nieuwe banden pakt zul je dit doen omdat je oude set versleten is. Het contrast met nieuwe banden wordt dan altijd groot en je zult al snel denken dat het oude type band dat je hebt erg rot zal zijn en dat je vooral op het nieuwe type zou willen blijven rijden. Eigenlijk zou je een set nieuwe banden naast elkaar moeten hebben en zelf moeten ervaren wat de verschillen zijn.
Tweede punt, toen ik vorig jaar ben overgestapt van de trail-wing naar de BT020 kreeg ik van verschillende bandenspecialisten te horen dat Bridgestone de combinatie TW / BT020 absoluut afraadt. Deze banden corresponderen absoluut niet met elkaar. Op basis hiervan heb ik voor en achter nieuwe banden laten monteren. Op dit forum is het wel meer aangegeven...........ik zou je niet adviseren om twee totaal verschillende banden op jouw motor te monteren. Heel veel grip en koppel achter, kan er voor zorgen dat je met de voorband zou kunnen gaan schuiven.
Ik heb nu zelf 2 weken de Michelins erop liggen. Ten opzichte van mijn versleten BT020 moet ik zeggen dat 't wel weer fantastisch rijdt. Een vergelijk met de nieuwe BT020's die ik er een jaar geleden op heb gelegd is lastig te maken. Bij droge en natte omstandigheden bij de wat warmere temperaturen heb ik nog niet heel veel verschil kunnen maken (hooguit dat de Michelin bij nat weer net even iets beter aanvoelt, maar nogmaals een vergelijk met een jaar terug is lastig te maken).
Mijn overweging om de Bridgestone er af te gooien was dat bij koud en vochtig weer (net boven het vriespunt) de BT020 niet erg lekker aanvoelde en zelfs een beetje stuiterig was en dat hij relatief veel tijd nodig had om op temperatuur te komen. Doordat ik langs de ringweg van Amsterdam werk en dus met koude banden de snelweg op moet met vlak daarbij aardig scherpe bochten, was dit geen fijne situtie. Op basis van de verhalen op dit forum waarbij de sneller berijkte bederijfstemperatuur werd geroemd overgestapt naar Michelin. Tot nu toe geen spijt gehad (maar ja, wat zegt nu twee weken op deze band).
Groets,
Gerrit
Alleen wel nog twee opmerkingen......op het moment dat je nieuwe banden pakt zul je dit doen omdat je oude set versleten is. Het contrast met nieuwe banden wordt dan altijd groot en je zult al snel denken dat het oude type band dat je hebt erg rot zal zijn en dat je vooral op het nieuwe type zou willen blijven rijden. Eigenlijk zou je een set nieuwe banden naast elkaar moeten hebben en zelf moeten ervaren wat de verschillen zijn.
Tweede punt, toen ik vorig jaar ben overgestapt van de trail-wing naar de BT020 kreeg ik van verschillende bandenspecialisten te horen dat Bridgestone de combinatie TW / BT020 absoluut afraadt. Deze banden corresponderen absoluut niet met elkaar. Op basis hiervan heb ik voor en achter nieuwe banden laten monteren. Op dit forum is het wel meer aangegeven...........ik zou je niet adviseren om twee totaal verschillende banden op jouw motor te monteren. Heel veel grip en koppel achter, kan er voor zorgen dat je met de voorband zou kunnen gaan schuiven.
Ik heb nu zelf 2 weken de Michelins erop liggen. Ten opzichte van mijn versleten BT020 moet ik zeggen dat 't wel weer fantastisch rijdt. Een vergelijk met de nieuwe BT020's die ik er een jaar geleden op heb gelegd is lastig te maken. Bij droge en natte omstandigheden bij de wat warmere temperaturen heb ik nog niet heel veel verschil kunnen maken (hooguit dat de Michelin bij nat weer net even iets beter aanvoelt, maar nogmaals een vergelijk met een jaar terug is lastig te maken).
Mijn overweging om de Bridgestone er af te gooien was dat bij koud en vochtig weer (net boven het vriespunt) de BT020 niet erg lekker aanvoelde en zelfs een beetje stuiterig was en dat hij relatief veel tijd nodig had om op temperatuur te komen. Doordat ik langs de ringweg van Amsterdam werk en dus met koude banden de snelweg op moet met vlak daarbij aardig scherpe bochten, was dit geen fijne situtie. Op basis van de verhalen op dit forum waarbij de sneller berijkte bederijfstemperatuur werd geroemd overgestapt naar Michelin. Tot nu toe geen spijt gehad (maar ja, wat zegt nu twee weken op deze band).
Groets,
Gerrit
Nee, ik zal ook niet de MPR met de BTW 101 combineren want dat lijkt mij ook geen goede zaak.
Ik heb inmiddels mijn goede voorband op MP gezet en wellicht kan iemand die gebruiken.
Ik lees eerst de test en zal dan tot een nieuwe set overgaan.
Kan iemand mij vertellen hoeveel profiel er op een nieuwe TW 101 (voorband) zit
Ik heb inmiddels mijn goede voorband op MP gezet en wellicht kan iemand die gebruiken.
Ik lees eerst de test en zal dan tot een nieuwe set overgaan.
Kan iemand mij vertellen hoeveel profiel er op een nieuwe TW 101 (voorband) zit
Nou... die test in Motorplus is dus gewoon de oude test van Motorrad...
En dat vind ik een slechte zaak... dat vertaalgedoe is leuk... maar zorg dan wel dat je recente shit neemt...
Maar ze hebben mail... ik betaal niet voor oud nieuws...
Overigens... die Pilot Road... dat lijkt me wel wat...
En dat vind ik een slechte zaak... dat vertaalgedoe is leuk... maar zorg dan wel dat je recente shit neemt...
Maar ze hebben mail... ik betaal niet voor oud nieuws...
Overigens... die Pilot Road... dat lijkt me wel wat...
Nou ze zitten eronder sinds zaterdag. Die MPR's dan. Gisteren aan het eind van de dag nog even lekker een kleine 100 km. gereden en ik moet zeggen: SUPER !!!!!
Sturen dat die V-Strom nou doet!!!!!.
Linksom, rechtsom en het gas erop, heerlijk. Ik was samen met mijn kameraad (RSV mille) en die had moeite om me bij te blijven. Het lampje in mijn spiegels werd steeds kleiner en ik moest het rustig aan doen zodat hij weer bij kon rijden.
Jammer dat het zo vroeg donker werd (21.30 uur???) anders hadden we nog wel even door geknald.
Kortom: aan iedereen die met zijn V-Strom niet van de harde weg af gaat, zet er MPR's onder en je kent de motor niet terug.
Nog 4 weken en dan gaan we lekker een lang weekend naar de Vogezen !!!
Sturen dat die V-Strom nou doet!!!!!.
Linksom, rechtsom en het gas erop, heerlijk. Ik was samen met mijn kameraad (RSV mille) en die had moeite om me bij te blijven. Het lampje in mijn spiegels werd steeds kleiner en ik moest het rustig aan doen zodat hij weer bij kon rijden.
Jammer dat het zo vroeg donker werd (21.30 uur???) anders hadden we nog wel even door geknald.
Kortom: aan iedereen die met zijn V-Strom niet van de harde weg af gaat, zet er MPR's onder en je kent de motor niet terug.
Nog 4 weken en dan gaan we lekker een lang weekend naar de Vogezen !!!
Dat heeft meer met degene op de mille te maken dan met je nieuwe banden.Bonelli schreef: Linksom, rechtsom en het gas erop, heerlijk. Ik was samen met mijn kameraad (RSV mille) en die had moeite om me bij te blijven. Het lampje in mijn spiegels werd steeds kleiner en ik moest het rustig aan doen zodat hij weer bij kon rijden.
Maar ik ga er ook zeker MPR's onder zetten zodra de TW's op zijn.
Ik sluit me aan bij bovenstaande (wat die Mille betreft).Random Hero schreef:Dat heeft meer met degene op de mille te maken dan met je nieuwe banden.Bonelli schreef: Linksom, rechtsom en het gas erop, heerlijk. Ik was samen met mijn kameraad (RSV mille) en die had moeite om me bij te blijven. Het lampje in mijn spiegels werd steeds kleiner en ik moest het rustig aan doen zodat hij weer bij kon rijden.
Maar ik ga er ook zeker MPR's onder zetten zodra de TW's op zijn.
Vergeet de Michelin Anakee niet als alternatief voor je Bridgestones. Ik heb nu pilot powers onder m'n TRX zitten en realiseer me daardoor des te meer wat een wereldband de anakee is/was. Is ook nog een stuk goedkoper dan de pilot road. Als ik Strom was blijven rijden was m'n volgende band zeker weten weer de Anakee geweest.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn achterband (TrailWing) met pas 14.000 km op de teller mogen laten vervangen. Ik ben over meerdere stukken ijzer gereden die nog in mijn band zaten, maar één stuk heeft een scheur van 1,5 cm veroorzaakt. Band zo plat als een dubbeltje. Wel jammer, want er zat nog zo'n 5 mm aan profiel op. Nu is er een BattleWing gemonteerd. Dan maar met deze op naar de 25.000 km
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Vandaag een nieuwe voor- en achterband gekocht bij AFS Motorparts in Purmerend. site http://www.afsmotorparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Op advies van de site van Bridgestone gekozen voor de BT-020 aan de voorzijde, de BT-021 achter.
De voorband kostte 94,=, de achterband 131,=.
Bij AFS de wielen gebracht, kon er met een bakkie en een gezellig praatje op wachten. Prima!
Totale rekening incl omleggen, verwijderingsbijdrage, en ventielen : 267,=
Op advies van de site van Bridgestone gekozen voor de BT-020 aan de voorzijde, de BT-021 achter.
De voorband kostte 94,=, de achterband 131,=.
Bij AFS de wielen gebracht, kon er met een bakkie en een gezellig praatje op wachten. Prima!
Totale rekening incl omleggen, verwijderingsbijdrage, en ventielen : 267,=
Laatst gewijzigd door Chopperbiker op vr 10-10-2008, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Ja, de eerste 200 kilometer zijn alle banden spiegelglad vanwege de siliconenlaag.
Nee, even serieus, bedankt voor de tip.
Afgelopen tijd heb ik alles wat op het forum staat gelezen, over ieders ervaringen met de diverse banden. Ook ik ben altijd op zoek naar de beste bandjes. Volgens mij ligt het banden verhaal echter veel genuanceerder dan dat ik zo af en toe lees.
De volgende zaken zijn oa. van invloed op een 'beoordeling' van een band :
- het type band, de bandencombinatie
- De bandenspanning
- de afstelling van de voor- en de achtervering
- de uitlijning van de banden t.o.v. elkaar
- het totaal gewicht van de motorfiets, incl peut en berijder
- wel/geen topkoffer, (met wel/geen belading)
- wel/geen zijkoffers, met wel/geen belading)
- de toestand en conditie van het wegdek
- de weersomstandigheden
- de temperatuur van de band
- de rijstijl van de berijder
- de ervaring van de berijder
- het beoordelingvermogen van de berijder.
Er zijn nog meer zaken te verzinnen, maar ik laat het hier maar bij.
Als ik naar al die verschillende variabelen kijk, vraag ik me af of we het allemaal wel echt beter weten dan die bandenfabrikanten.
Suzuki kiest zelf voor Bridgestones, Casey Stoner in de MotoGP is wereldkampioen geworden op Bridgestones, Ferrari's Felipe Massa & Kimi Räikkönen rijden op Bridgestones, wie ben ik om wat anders te kiezen?
Nee, even serieus, bedankt voor de tip.
Afgelopen tijd heb ik alles wat op het forum staat gelezen, over ieders ervaringen met de diverse banden. Ook ik ben altijd op zoek naar de beste bandjes. Volgens mij ligt het banden verhaal echter veel genuanceerder dan dat ik zo af en toe lees.
De volgende zaken zijn oa. van invloed op een 'beoordeling' van een band :
- het type band, de bandencombinatie
- De bandenspanning
- de afstelling van de voor- en de achtervering
- de uitlijning van de banden t.o.v. elkaar
- het totaal gewicht van de motorfiets, incl peut en berijder
- wel/geen topkoffer, (met wel/geen belading)
- wel/geen zijkoffers, met wel/geen belading)
- de toestand en conditie van het wegdek
- de weersomstandigheden
- de temperatuur van de band
- de rijstijl van de berijder
- de ervaring van de berijder
- het beoordelingvermogen van de berijder.
Er zijn nog meer zaken te verzinnen, maar ik laat het hier maar bij.
Als ik naar al die verschillende variabelen kijk, vraag ik me af of we het allemaal wel echt beter weten dan die bandenfabrikanten.
Suzuki kiest zelf voor Bridgestones, Casey Stoner in de MotoGP is wereldkampioen geworden op Bridgestones, Ferrari's Felipe Massa & Kimi Räikkönen rijden op Bridgestones, wie ben ik om wat anders te kiezen?
Als het nog echt koud gaat worden dan komen er HEIDENAU Snowtex banden onder.
En mocht het meevallen, dan worden het, bij vervanging, de Bridgestone 501 en 502 banden.
Die geven prima grip bij droog en nat weer en doen het buiten de gebaande paden ook prima.
Van de Trailwing ben ik niet echt onder de indruk. Het is dat ze eronder zitten en nog niet aan vervanging toe zijn, maar het is niet de beste band voor deze brommer. De Battlewing vind ik echt een betere band, maar smaken verschillen!!!
De Heidenau komt in ieder geval als het winter gaat worden. Scheelt echt een heel stuk waar het grip bij sneeuw en koud wegdek betreft!!!! Misschien moet ik dan naar aangepaste velgen, maar daar ben ik nog niet uit.
En mocht het meevallen, dan worden het, bij vervanging, de Bridgestone 501 en 502 banden.
Die geven prima grip bij droog en nat weer en doen het buiten de gebaande paden ook prima.
Van de Trailwing ben ik niet echt onder de indruk. Het is dat ze eronder zitten en nog niet aan vervanging toe zijn, maar het is niet de beste band voor deze brommer. De Battlewing vind ik echt een betere band, maar smaken verschillen!!!
De Heidenau komt in ieder geval als het winter gaat worden. Scheelt echt een heel stuk waar het grip bij sneeuw en koud wegdek betreft!!!! Misschien moet ik dan naar aangepaste velgen, maar daar ben ik nog niet uit.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
dat is juist zo'n ramp met die trailwings: dermate hard rubber dat ze niet willen slijten. Voor mij geldt: slijten = grip.Korsan schreef:Ik heb de BW ook in de box liggen, maar de TW's gaan maar niet op. Ik heb ze nu al 26dkm erop zitten en het profiel is nog goed. Wel al een beetje vierkant, maar ja toch 99% op de snelweg. Laat ze er in december bij een grote beurt op zetten.
grip = zekerheid en zekerheid leidt tot fun.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Yep... ze leggen er trailwings onder... banden die door Bridgestone zelf niet meer verkocht worden en die ze hebben vervangen door de (door hun zelf) geschikter geachte battlewings...chopperbiker schreef:
Suzuki kiest zelf voor Bridgestones
De enige reden dat Suzuki voor Bridgestone kiest is een centenkwestie... de overige referentiezaken zeggen me niets! Dani won de afgelopen MotoGP wedstrijd op Michelins... en ga je nu een Honda kopen, of een Ferrari?...
:^ kon het niet mooier zeggen...peterzeeland schreef:dat is juist zo'n ramp met die trailwings: dermate hard rubber dat ze niet willen slijten. Voor mij geldt: slijten = grip.Korsan schreef:Ik heb de BW ook in de box liggen, maar de TW's gaan maar niet op. Ik heb ze nu al 26dkm erop zitten en het profiel is nog goed. Wel al een beetje vierkant, maar ja toch 99% op de snelweg. Laat ze er in december bij een grote beurt op zetten.
grip = zekerheid en zekerheid leidt tot fun.
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Yoda kan het nog beter.....Remakil schreef::^ kon het niet mooier zeggen...peterzeeland schreef:dat is juist zo'n ramp met die trailwings: dermate hard rubber dat ze niet willen slijten. Voor mij geldt: slijten = grip.Korsan schreef:Ik heb de BW ook in de box liggen, maar de TW's gaan maar niet op. Ik heb ze nu al 26dkm erop zitten en het profiel is nog goed. Wel al een beetje vierkant, maar ja toch 99% op de snelweg. Laat ze er in december bij een grote beurt op zetten.
grip = zekerheid en zekerheid leidt tot fun.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Naar mijn bescheiden mening had de V-strom op verzoek van de klant afgeleverd moeten worden of met terrein-banden of met weg-banden.
De trailwings doen het op de onverhardeweg misschien wel leuk maar het is niet mijn ding om offroad rond te karren. In ons landje rijden we nu eenmaal meer op asfalt dan op wat anders. Waarschijnlijk heeft men voor de TW gekozen om de 'Adventure-uitstraling' geen geweld aan te doen, staat immers wel stoer in de folder.
Maar welke band je ook voor weggebruik kiest, volgens mij het is al gauw beter dan de standaard TW's.
En voor de liefhebber:
MotoGP WK-stand (na 15 van de 18 manches):
1. Casey Stoner 297 ptn - wereldkampioen, Bridgestone
2. Valentino Rossi 214 ptn Bridgestone
3. Dani Pedrosa (Spa/Honda) 188, Michelin
De trailwings doen het op de onverhardeweg misschien wel leuk maar het is niet mijn ding om offroad rond te karren. In ons landje rijden we nu eenmaal meer op asfalt dan op wat anders. Waarschijnlijk heeft men voor de TW gekozen om de 'Adventure-uitstraling' geen geweld aan te doen, staat immers wel stoer in de folder.
Maar welke band je ook voor weggebruik kiest, volgens mij het is al gauw beter dan de standaard TW's.
En voor de liefhebber:
MotoGP WK-stand (na 15 van de 18 manches):
1. Casey Stoner 297 ptn - wereldkampioen, Bridgestone
2. Valentino Rossi 214 ptn Bridgestone
3. Dani Pedrosa (Spa/Honda) 188, Michelin
Yep... vergeet dat DUCATI er niet bij te zeggen... ik zie ook nix geen soes...
Ps... als't over geschikte wegbanden gaat voor de Strom, dan zou ik em mooi op de nieuwe ContiTrailAttack banden laten zetten. Mijn ervaring is dat die weer beduidend beter zijn dan de Bridgestones, welke ik beiden heb gehad...
Ps... als't over geschikte wegbanden gaat voor de Strom, dan zou ik em mooi op de nieuwe ContiTrailAttack banden laten zetten. Mijn ervaring is dat die weer beduidend beter zijn dan de Bridgestones, welke ik beiden heb gehad...
Mijn remblokken slijten trouwens even snel als de banden. Bijna niet dus. Ze lijken nog als nieuw. Das weer het voordeel van de snelweg.
Nog even een tip om te genieten tijdens filerijden: in zijn 2de versnelling op exact 5000 toeren maakt de uitlaat een supermooi geluid en het weerkaatst tussen de auto's. Geldt ook in de 3de versnelling en daarna flink gas open voor een nog mooier geluid 9bij voorkeur in een tunnel)mmmmmmm.
Nog even een tip om te genieten tijdens filerijden: in zijn 2de versnelling op exact 5000 toeren maakt de uitlaat een supermooi geluid en het weerkaatst tussen de auto's. Geldt ook in de 3de versnelling en daarna flink gas open voor een nog mooier geluid 9bij voorkeur in een tunnel)mmmmmmm.
Korsan schreef:Vandaag de BW's erop laten zetten. Valt me op dat bij het nemen van een hobbel of drempel er een knik geluid komt van de voorvork. Dit was voor de bandenwissel niet zo. Volgens mijn was er over geschreven, maar kan het even niet vinden.
Dat zou kunnen duiden op spanning in de vorkpoten. Aan gezien de as van je voorwiel is los geweest.........
Zou kunnen.
Dat ding van mij heeft het overigens ook. Ik heb er al contact over gehad met Nimag, alleen is mijn mail nog niet beantwoord......
- Dyrck
- DL650 berijder
- Berichten: 1124
- Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
- Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
- Woonplaats: Almere
Die knik heb ik al sinds ik de motor kocht in januari.
'k Ben d'r mee naar de dealer geweest, maar die zei dat het balhoofdlager te los stond en heeft 'm aangedraaid.
Na 2 maand was die knik weer terug.
Vlak voor m'n garantie afloopt (mrt.'08) laat ik 'm een 24.000 beurt geven en laat ik alles nakijken wat eventueel onder garantie nog vervangen kan worden.
Als dan blijkt dat de balhoofdlagers echt niet goed zijn (zoals ik beweer) kan Nimag m.i. niet onder die clam meer uit.
'k Ben d'r mee naar de dealer geweest, maar die zei dat het balhoofdlager te los stond en heeft 'm aangedraaid.
Na 2 maand was die knik weer terug.
Vlak voor m'n garantie afloopt (mrt.'08) laat ik 'm een 24.000 beurt geven en laat ik alles nakijken wat eventueel onder garantie nog vervangen kan worden.
Als dan blijkt dat de balhoofdlagers echt niet goed zijn (zoals ik beweer) kan Nimag m.i. niet onder die clam meer uit.
Groeten;
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Dyrck
VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk