De nieuwe BT021.

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Biker

De nieuwe BT021.

Bericht door Biker »

Ik heb een nieuwe voorband nodig en heb nu de BT020. De opvolger is er nu ook en wel de BT021 die een heel andere band is geworden. Heeft iemand deze band al?

VOORBAND:

Afbeelding


ACHTERBAND:

Afbeelding
Blackstrom

Bericht door Blackstrom »

Heb hem nog niet, maar hij komt er wel op als de BT020 versleten is.

De BT021 wordt lovend beschreven in de pers (zoals gewoonlijk!)
en zou nog beter zijn dan de BT020.

MAAR weet iemand of deze band al in de maat van de V-strom
geleverd wordt ?? (BT021 werd getest in de MOTO'73 en in het
overzicht van leverbare maten stond 'onze' maat er niet bij)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Gekopieerd van http://www.motorbandenservice.nl/frameset.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Volgens eigen zeggen heeft de Bridgestone BT021 de stuureigenschappen van een sportband met de levensduur van een tourband. Een 3-compound technologie zou daar debet aan zijn.

De BT021 zou 15% langer meegaan dan de BT020. Dus zowel Bridgestone als Michelin (met de Pilot Road 2) hebben grote stappen vooruit gezet.

De BT021 heeft naast een dubbel-compound op het profiel dus nog een derde zachte laag onder het loopvlak, deze absorbeert de schokken en zorgt dus voor meer contact met de weg en een beschikt men over meer grip en levensduur.

Maten

voorband
110/70 ZR17 (54W) TL
120/60 ZR17 (55W) TL
120/70 ZR17 (58W) TL
110/80 ZR18 (58W) TL
120/70 ZR18 (59W) TL

achterband
150/70 ZR17 (69W) TL
160/60 ZR17 (69W) TL
160/70 ZR17 (79W) TL
170/60 ZR17 (72W) TL
180/55 ZR17 (73W) TL
190/50 ZR17 (73W) TL
160/60 ZR18 (70W) TL
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Biker

Bericht door Biker »

Geen voorband voor de Strom dus :( :(
adro

Bericht door adro »

Ik heb ze laatst laten monteren op de Bandit van mijn vrouw. Ik moet zeggen dat de band in de bochten stabiel aanvoelt.
Tja, ik rij nog wel eens op de Bandit. Anders staat die motor veel te lang stil. :(
Stil…….. ja dat is die. Op deze motor heb geen last van herrie door de wind. :lol:
Nu alleen nog wachten tot ze bij Michelin en Bridgestone in de gaten krijgen dat ze de 19 inch zijn vergeten.
Biker

Bericht door Biker »

Dat wordt dan nog een keer een BT020 voorband :cry: :cry: :cry:
Biker

Bericht door Biker »

Zaterdag heeft mijn strom een nieuwe voorband BT020 en achterband BT021 gemonteerd gekregen. Bij Motoport Westerhoven hadden ze een bandendag met 25% korting op de banden en gratis montage. De voorband kost bruto € 168.98 en de achterband € 227,29 met de korting van 25% was ik in totaal kwijt € 297,20. Tja geld genoeg maar ik kan er weer even tegenaan!!
V2-Rider

Bericht door V2-Rider »

Ik heb me vandaag ook een setje BT20f en BT21R laten leggen.
Jammer dat de BT21 niet in 19" te verkrijgen is als voorband.
Tijd zal uitwijzen of de combinatie geslaagd is.

Greetz V2
Slurf

Bericht door Slurf »

Na 7000 kilometer is bt021 van mijn cagiva zo goed als op en gaat er af om daar ik in de vakantie niet op zoek naar banden wil ik rij met maten 110/80 zr18 en 150/70zr 17.
In vergelijking met de bt020 stuurt het net effe kwieker. Ook slijt de 21 anders als de 20. De 20 rij je makkelijk op een stuk snelweg vierkant de 21 doet dat veel minder de zijkant lijkt sneller te slijten.
Wils

Bericht door Wils »

Onder een fjr1300 schijnt de voorband van die bt021 heeeeel erg snel te slijten.... de a.band zijn ze wel tevreden over..... is natuurlijk wel een andere fiets.... maar over de 020 banden waren ze positiever....
de Pilot road van michelin vind ik nog steeds de beste band... lange levensduur en hele goede rij eigenschappen!... :wink:
Biker

Bericht door Biker »

9000km verder en ik heb er weer een nieuwe achterband op laten leggen. ik ben erg tevreden over de BT021 en heb dus weer voor deze band gekozen. De vorige is ook 9000KM meegegaan ook daarover ben ik niet ontevreden.
V2-Rider

Bericht door V2-Rider »

Ondertussen al een 3000km gereden en ik moet zeggen dat die BT21 een goeie band is. Duidelijk harder op het loopvlak en zachter op de zijden dan zijn voorganger. De zijkant is iets te zacht vrees ik. Bij echt warm weer begint de zijkant nogal snel te smeren. Vorming van rulletjes op de kanten zoals op circuit zit er ook in. Dit heb ik nog niet veel meegemaakt bij een band bij straatgebruik.
De slijtage zal hoger zijn maar het vertrouwen ook! Bij vrij extreem accelereren op hellingshoek geven ze geen krimp. Super zo :D
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

De BattleWing vertoont bij sportief rijgedrag op straat ook wel van die rulletjes. In ieder geval heb ik ze er op zitten iedere keer als we terug komen uit de Eiffel, Sauerland etc etc. :lol: :lol: :lol:
Slurf

Bericht door Slurf »

Hunter6 schreef:De BattleWing vertoont bij sportief rijgedrag op straat ook wel van die rulletjes. In ieder geval heb ik ze er op zitten iedere keer als we terug komen uit de Eiffel, Sauerland etc etc. :lol: :lol: :lol:
Te lage banden spanning. daar mee krijgt iedereen rullen op de banden.
MT motorfan

Bericht door MT motorfan »

In mei-juni 2007 ging ik met een groep motorrijders naar de Noordkaap. Een aantal heeft vlak voor de vakantie BT021 laten monteren, omdat deze zo goed uit de testen kwam. Na ongeveer 3.500 km was er een Honda Pan European 1100 en een BMW K1200S die hun voorband in Noorwegen hebben vervangen...en geloof me, dat was hard nodig. Op de zijkanten van de band was geen profiel meer zichtbaar. Voor mij en andere personen uit deze groep was het duidelijk, dat de BT021 een gigantische productiefout in zich heeft. Alleen is Bridgestone hiervan nog niet doordrongen. Zij weten deze buitensporige slijtage aan te lage bandenspanning. Ik en het grootste deel van het Noordkaap gezelschap weten dat een te lage bandenspanning onzin is. Nu blijkt dat dit duitse motorblad de bandenspanning continue optimaal heeft gehouden en ook hun voorband ging na een dikke 3.000 km aan gort. Zal Bridgestone nu eindelijk hun fouten erkennen??
Bovenstaande gelezen op het Triumph forum.
KL Voranje

Bericht door KL Voranje »

Het fenomeen afslijten was er inderdaad al heel erg snel. Lees de nederlandse motorbladen maar. Er werd door B goed op gereageerd. Banden werden vervangen onder coulance bij de zware toerbuffels. Ref Moto 73 artikelen en ook in ander bladen. Recent (juni2008?) is er een specifiek type voorband gekomen voor de heavies. Net zoals bv BT's voor Fireblades etc..
Ze zijn echt wel snel wakker geweest daar in Nippon. Het heeft echter wat tijd geduurd en het testen had misschien beter gekund. Jammer dat de medereizigers de dupe zijn geworden.
FrenkieNL

Bericht door FrenkieNL »

Ik ben eerdaags toe aan een nieuwe achterband, en met wat googlen kwam ik op motorbandenmarkt.nl



Bridgestone BT 021 R 150/70 ZR17 TL 69W
Bandenfabrikant uit Japan, leverancier voor formule 1 races. Een kwaliteitsproduct voor het hogere prijssegment.

In het geval dat op de foto een bepaald type velg is afgebeeld, is deze afbeelding uitsluitend ter illustratie.


Prijs uit prijslijst*: EUR 152,00 !
Bij ons maar EUR 114,00

INCL BTW en INCL verzending !

niet duur he ?
Plaats reactie