De nieuwe BT021.
De nieuwe BT021.
Ik heb een nieuwe voorband nodig en heb nu de BT020. De opvolger is er nu ook en wel de BT021 die een heel andere band is geworden. Heeft iemand deze band al?
VOORBAND:
ACHTERBAND:
VOORBAND:
ACHTERBAND:
Heb hem nog niet, maar hij komt er wel op als de BT020 versleten is.
De BT021 wordt lovend beschreven in de pers (zoals gewoonlijk!)
en zou nog beter zijn dan de BT020.
MAAR weet iemand of deze band al in de maat van de V-strom
geleverd wordt ?? (BT021 werd getest in de MOTO'73 en in het
overzicht van leverbare maten stond 'onze' maat er niet bij)
De BT021 wordt lovend beschreven in de pers (zoals gewoonlijk!)
en zou nog beter zijn dan de BT020.
MAAR weet iemand of deze band al in de maat van de V-strom
geleverd wordt ?? (BT021 werd getest in de MOTO'73 en in het
overzicht van leverbare maten stond 'onze' maat er niet bij)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7549
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Gekopieerd van http://www.motorbandenservice.nl/frameset.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens eigen zeggen heeft de Bridgestone BT021 de stuureigenschappen van een sportband met de levensduur van een tourband. Een 3-compound technologie zou daar debet aan zijn.
De BT021 zou 15% langer meegaan dan de BT020. Dus zowel Bridgestone als Michelin (met de Pilot Road 2) hebben grote stappen vooruit gezet.
De BT021 heeft naast een dubbel-compound op het profiel dus nog een derde zachte laag onder het loopvlak, deze absorbeert de schokken en zorgt dus voor meer contact met de weg en een beschikt men over meer grip en levensduur.
Maten
voorband
110/70 ZR17 (54W) TL
120/60 ZR17 (55W) TL
120/70 ZR17 (58W) TL
110/80 ZR18 (58W) TL
120/70 ZR18 (59W) TL
achterband
150/70 ZR17 (69W) TL
160/60 ZR17 (69W) TL
160/70 ZR17 (79W) TL
170/60 ZR17 (72W) TL
180/55 ZR17 (73W) TL
190/50 ZR17 (73W) TL
160/60 ZR18 (70W) TL
Volgens eigen zeggen heeft de Bridgestone BT021 de stuureigenschappen van een sportband met de levensduur van een tourband. Een 3-compound technologie zou daar debet aan zijn.
De BT021 zou 15% langer meegaan dan de BT020. Dus zowel Bridgestone als Michelin (met de Pilot Road 2) hebben grote stappen vooruit gezet.
De BT021 heeft naast een dubbel-compound op het profiel dus nog een derde zachte laag onder het loopvlak, deze absorbeert de schokken en zorgt dus voor meer contact met de weg en een beschikt men over meer grip en levensduur.
Maten
voorband
110/70 ZR17 (54W) TL
120/60 ZR17 (55W) TL
120/70 ZR17 (58W) TL
110/80 ZR18 (58W) TL
120/70 ZR18 (59W) TL
achterband
150/70 ZR17 (69W) TL
160/60 ZR17 (69W) TL
160/70 ZR17 (79W) TL
170/60 ZR17 (72W) TL
180/55 ZR17 (73W) TL
190/50 ZR17 (73W) TL
160/60 ZR18 (70W) TL
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik heb ze laatst laten monteren op de Bandit van mijn vrouw. Ik moet zeggen dat de band in de bochten stabiel aanvoelt.
Tja, ik rij nog wel eens op de Bandit. Anders staat die motor veel te lang stil.
Stil…….. ja dat is die. Op deze motor heb geen last van herrie door de wind.
Nu alleen nog wachten tot ze bij Michelin en Bridgestone in de gaten krijgen dat ze de 19 inch zijn vergeten.
Tja, ik rij nog wel eens op de Bandit. Anders staat die motor veel te lang stil.
Stil…….. ja dat is die. Op deze motor heb geen last van herrie door de wind.
Nu alleen nog wachten tot ze bij Michelin en Bridgestone in de gaten krijgen dat ze de 19 inch zijn vergeten.
Zaterdag heeft mijn strom een nieuwe voorband BT020 en achterband BT021 gemonteerd gekregen. Bij Motoport Westerhoven hadden ze een bandendag met 25% korting op de banden en gratis montage. De voorband kost bruto € 168.98 en de achterband € 227,29 met de korting van 25% was ik in totaal kwijt € 297,20. Tja geld genoeg maar ik kan er weer even tegenaan!!
Na 7000 kilometer is bt021 van mijn cagiva zo goed als op en gaat er af om daar ik in de vakantie niet op zoek naar banden wil ik rij met maten 110/80 zr18 en 150/70zr 17.
In vergelijking met de bt020 stuurt het net effe kwieker. Ook slijt de 21 anders als de 20. De 20 rij je makkelijk op een stuk snelweg vierkant de 21 doet dat veel minder de zijkant lijkt sneller te slijten.
In vergelijking met de bt020 stuurt het net effe kwieker. Ook slijt de 21 anders als de 20. De 20 rij je makkelijk op een stuk snelweg vierkant de 21 doet dat veel minder de zijkant lijkt sneller te slijten.
Onder een fjr1300 schijnt de voorband van die bt021 heeeeel erg snel te slijten.... de a.band zijn ze wel tevreden over..... is natuurlijk wel een andere fiets.... maar over de 020 banden waren ze positiever....
de Pilot road van michelin vind ik nog steeds de beste band... lange levensduur en hele goede rij eigenschappen!...
de Pilot road van michelin vind ik nog steeds de beste band... lange levensduur en hele goede rij eigenschappen!...
Ondertussen al een 3000km gereden en ik moet zeggen dat die BT21 een goeie band is. Duidelijk harder op het loopvlak en zachter op de zijden dan zijn voorganger. De zijkant is iets te zacht vrees ik. Bij echt warm weer begint de zijkant nogal snel te smeren. Vorming van rulletjes op de kanten zoals op circuit zit er ook in. Dit heb ik nog niet veel meegemaakt bij een band bij straatgebruik.
De slijtage zal hoger zijn maar het vertrouwen ook! Bij vrij extreem accelereren op hellingshoek geven ze geen krimp. Super zo
De slijtage zal hoger zijn maar het vertrouwen ook! Bij vrij extreem accelereren op hellingshoek geven ze geen krimp. Super zo
In mei-juni 2007 ging ik met een groep motorrijders naar de Noordkaap. Een aantal heeft vlak voor de vakantie BT021 laten monteren, omdat deze zo goed uit de testen kwam. Na ongeveer 3.500 km was er een Honda Pan European 1100 en een BMW K1200S die hun voorband in Noorwegen hebben vervangen...en geloof me, dat was hard nodig. Op de zijkanten van de band was geen profiel meer zichtbaar. Voor mij en andere personen uit deze groep was het duidelijk, dat de BT021 een gigantische productiefout in zich heeft. Alleen is Bridgestone hiervan nog niet doordrongen. Zij weten deze buitensporige slijtage aan te lage bandenspanning. Ik en het grootste deel van het Noordkaap gezelschap weten dat een te lage bandenspanning onzin is. Nu blijkt dat dit duitse motorblad de bandenspanning continue optimaal heeft gehouden en ook hun voorband ging na een dikke 3.000 km aan gort. Zal Bridgestone nu eindelijk hun fouten erkennen??
Bovenstaande gelezen op het Triumph forum.
Bovenstaande gelezen op het Triumph forum.
Het fenomeen afslijten was er inderdaad al heel erg snel. Lees de nederlandse motorbladen maar. Er werd door B goed op gereageerd. Banden werden vervangen onder coulance bij de zware toerbuffels. Ref Moto 73 artikelen en ook in ander bladen. Recent (juni2008?) is er een specifiek type voorband gekomen voor de heavies. Net zoals bv BT's voor Fireblades etc..
Ze zijn echt wel snel wakker geweest daar in Nippon. Het heeft echter wat tijd geduurd en het testen had misschien beter gekund. Jammer dat de medereizigers de dupe zijn geworden.
Ze zijn echt wel snel wakker geweest daar in Nippon. Het heeft echter wat tijd geduurd en het testen had misschien beter gekund. Jammer dat de medereizigers de dupe zijn geworden.
Ik ben eerdaags toe aan een nieuwe achterband, en met wat googlen kwam ik op motorbandenmarkt.nl
Bridgestone BT 021 R 150/70 ZR17 TL 69W
Bandenfabrikant uit Japan, leverancier voor formule 1 races. Een kwaliteitsproduct voor het hogere prijssegment.
In het geval dat op de foto een bepaald type velg is afgebeeld, is deze afbeelding uitsluitend ter illustratie.
Prijs uit prijslijst*: EUR 152,00 !
Bij ons maar EUR 114,00
INCL BTW en INCL verzending !
niet duur he ?
Bridgestone BT 021 R 150/70 ZR17 TL 69W
Bandenfabrikant uit Japan, leverancier voor formule 1 races. Een kwaliteitsproduct voor het hogere prijssegment.
In het geval dat op de foto een bepaald type velg is afgebeeld, is deze afbeelding uitsluitend ter illustratie.
Prijs uit prijslijst*: EUR 152,00 !
Bij ons maar EUR 114,00
INCL BTW en INCL verzending !
niet duur he ?