Punctureseal

ja, die twee stukjes rubber...
Plaats reactie
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Punctureseal

Bericht door Jambo »

Hallo Strommers,

Sinds een aantal weken had ik een verlies van 0.05 bar per dag op mijn achterband met ongeveer 9000 km aan draaiuren. Volgens mij had Emiel het in een ander onderwerp over een vullend middel uit de UK.

Ik heb dat middel via internet aangeschaft (30 pond) en gebruikt voor mijn achterband. Het vulmiddel is geschikt voor ruim twee banden en kan ook gebruikt worden als preventiemaatregel.

D.m.v. een slangetje laat je een groene yoghurt in de band lopen. Eenvoudig en 5 minuten werk. Daarna inrijden zodat de vloeistof zich door de band kan verspreiden.

Het middel kan lekken dichten tot 6 mm. Na drie dagen van dagelijks digitaal meten heb ik geen verlies meer van druk en blijft de band op spanning.

De website is http://www.punctureseal.com" onclick="window.open(this.href);return false;.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
bjorri

Bericht door bjorri »

Mijn garage heeft altijd heftig afgeraden dergelijk spul te gebruiken omdat het bij banden vervangen heel veel schoonmaak werk opleverd.
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Hallo Bjorri,

Ik heb begrepen dat dit spul anders werkt als schuim of andere vulpreparaten. Ik heb er nog geen ervaring mee maar wanneer de band vervangen moet worden lijkt mij dat alleen de binnenkant van de velg schoongemaakt dient te worden.
Dit middel blijft in een vloeibare massa en is eenvoudig te verwijderen.
De tijd, en een afgesleten (geen lekke) band, zullen het leren.

Groet,

Hans
Hakuna Matata
Biker

Bericht door Biker »

Hoi Dipper,
Staat er in de beschrijving van dat spul geen max. aan kilometers of de snelheid die je er mee mag rijden? Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk warm kan worden en dus uitzetten bij hogere snelheden.
Jambo
DL650 berijder
Berichten: 118
Lid geworden op: wo 02-02-2005, 22:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Adventure oktober 2014
Woonplaats: Wieringerwerf

Bericht door Jambo »

Hallo Biker,

Goede vraag! In de beschrijving staat dat de banden zijn getest tot ongeveer 160 miles/hr. Ruim voldoende dus voor mijn Strom GTI.

Naast het middel voor motoren bestaat het ook voor auto's. De banden worden dan getest door er met 9 mm kogels op de schieten. Het middel zorgt er dan voor dat je in ieder geval uit de gevarenzone kan komen voordat de band de geest geeft.

Dus dat tripje in Amsterdam aanstaande zondag zie ik wel zitten!

Biker, tot ziens.


Hans.

Ps. Die motor van de Sint Joris Rit siert mijn bureau!
Hakuna Matata
Biker

Bericht door Biker »

Dipper schreef:
Ps. Die motor van de Sint Joris Rit siert mijn bureau!
Volgend jaar moet je een groter bureau kopen.....
V2fun

Bericht door V2fun »

Mocht ik nog eens een rondje Afganistan rijden dan ga ik het er zeker inspuiten :wink:

Dick
Plaats reactie